Kakuzato 03.04.2010 14:04:20 (muokattu 03.04.2010 15:55:09) | |
---|
|
jarmotk 04.04.2010 22:17:36 (muokattu 05.04.2010 09:42:41) | |
---|
|
Berzerekki 13.04.2010 10:46:31 | |
---|
Oon ostamassa nyt syntikkaa kesäksi itselleni kotikäyttöön, bändikäyttöön ja joskus usvaisessa tulevaisuudessa miksei keikoillekkin. Elikkä olisi hankinnassa Korg TR 88 -malli. Onko ehdotuksia muita täyspitkiä workstationeita? Entäs mietteitä ja ajatuksia tuosta Tr 88 -mallista? Olen sitä testannut kaverilla ja omaan näppiini aika erinomainen :) Rahaa käytössä ~1300€ max. |
Danner 26.04.2010 00:35:22 | |
---|
Kannattaisko ostaa Korg M3 vaiko Roland Fantom X8. Tarkoitus on tehdä musaa kotona ja mahdoillisesti keikkailla bändin kosketinsoittajana... EI OSAA PÄÄTTÄÄ... Kokemuksia?? Vinkkejä |
Dolly_Keys 26.04.2010 12:01:22 | |
---|
Danner: Kannattaisko ostaa Korg M3 vaiko Roland Fantom X8. Tarkoitus on tehdä musaa kotona ja mahdoillisesti keikkailla bändin kosketinsoittajana... EI OSAA PÄÄTTÄÄ... Kokemuksia?? Vinkkejä M3 on uudempaa rautaa ja ilmeisesti törkeen hyvä laite. Musatyyli ratkasee aika paljon, millasta soittelet? Sinänsä molemmat kelpaa bändi&himakäyttöön vaikka noita täyspitkiä onki aina niin nautinto roudata :) |
Danner 27.04.2010 07:59:42 | |
---|
Tarkotus on tehdä kotona taustoja Rap/ R'n'B tyyliseen musaan ja myös hause ja trance kokeiluja. Keikoilla soi kaiken tyyline musa |
tarmo 27.04.2010 09:36:28 | |
---|
Danner: Tarkotus on tehdä kotona taustoja Rap/ R'n'B tyyliseen musaan ja myös hause ja trance kokeiluja. Keikoilla soi kaiken tyyline musa Vaikka itse suosinkin Rolandin pianoja, niin M3 voisi toimia tossa tarkoituksessa paremmin. Homma vielä Radias-kortti laitteeseen, niin se on siinä. Muutenhan tuollainen RnB olis soundillisesti eniten Motifin hommia, mutta jos nuo on vaihtoehdot, niin suosittelen Korgia. Lisäksi Motif XS pyörii melko hitaasti, eikä liveominaisuudet ole yhtä näppärät kuin fantomissa ja M3:ssa. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
Danner 27.04.2010 12:49:19 | |
---|
Jees. Pääsinkin tossa käpistelemään molempia elilen yhdessä liikkeessä, kyllä se korg vaikutti hyvältä, tosin siellä oli myös uusin rolandin fantom G7 (muistaakseni). Se on kuulemma X8 seuraaja... Vielä kun päättäis ei ottaisko täysmittasen yhden pykälän lyhyemmän soittimen. Täysmalleissa olis tietty pianotatsi koskettimissa... |
Danner 27.04.2010 12:51:29 | |
---|
Olipas kirjoitusvirheitä... AArgh.. Siis ottaisko täysmittaisen vai yhden pykälän lyhyemmän version |
Danner 27.04.2010 13:07:45 | |
---|
|
Bronks 27.04.2010 13:10:18 | |
---|
Danner: Täysmalleissa olis tietty pianotatsi koskettimissa... Siinä justiin olennaisin seikka. Ratkaise sen perusteella, kumman kokoluokan soittimen tarvitset. Hinta ja koko ovat sivuseikkoja tatsin rinnalla. Don't take me serious, I'm just playing. |
Synastikki 27.04.2010 13:37:38 | |
---|
Bronks: Siinä justiin olennaisin seikka. Ratkaise sen perusteella, kumman kokoluokan soittimen tarvitset. Hinta ja koko ovat sivuseikkoja tatsin rinnalla. näinpä. Tosin jos haluat kyseistä laitetta roudata ja käytössä ei ole mitään kovin suurta menopeliä niin kannattaa miettiä myös roudattavuuden aiheuttamaa vastakkainasettelua... Mutta mikäli laitetta ei tarvitse roudata/löytyy tarpeeksi iso auto roudaamiseen niin kyllä tatsi on se mikä ratkaisee... Music is an agreeable harmony for the honor of God and the permissible delights of the soul.
kalamies #51 >-)))> |
Danner 27.04.2010 13:52:01 | |
---|
Vanhana pianistina olen ite sen pianotatsin kannalla. Kyseisestä synasta olis tarkoitus tosiaan tulla mun kotistudion uusi sydän. Vanha midi kiippari lähti kiertoradalle noin kuukausi sitten :D Pitänee ottaa selvää saako niitä 73 pitkii pianotatsilla. Ja olihan tuo uusin Roland fantom G7 myös aikas pähee... Vaiks oon yhä vaan enemmän kallistumassa M3:n hankkimiseen |
Bronks 27.04.2010 14:41:55 (muokattu 27.04.2010 14:42:19) | |
---|
Danner: Pitänee ottaa selvää saako niitä 73 pitkii pianotatsilla. Ei saa noita merkkejä. Don't take me serious, I'm just playing. |
Danner 28.04.2010 22:51:56 | |
---|
No nii..Niinhän siin sit kävi, että piti käydä ostaa M3:nen 88:na tietty :) Chopin oli oikeassa |
depmod 17.05.2010 09:19:36 | |
---|
Mitenkäs vahvistimet - olisiko raadilla suosituksia halvaksi kosketinsoitin vahvistimeksi ihan kotikäyttöön, ettei tarvitsisi kotistereoihin kytkeä syntikkaa? |
CoBlooddrunk 17.05.2010 16:41:08 (muokattu 17.05.2010 18:32:07) | |
---|
Juu eli olisi mullakin tommosen kunnon synan hankinta edessä, oon miettiny tuota korgin m3-73:sta ja rolandin fantom g7:kaa (ja tuo kosketinmäärä, koska suosin ihan kiipparitatsia nii on kivempi tiluttaa yms. mutta ei ole kuitenkaan liian vähän koskettimia), ja tällä tulis sitte ihan metallia soiteltua bändikäytössä ja tod. näk. studiossaki sitten ku äänitellää jotai bändin kanssa. Nii ja kotikäytössä kans. Mitä mieltä olette? |
Kakuzato 27.05.2010 19:18:20 | |
---|
Mitä mieltä ootte Yamahan NP30 digitaalipianosta? |
Tarvitsisin hieman suuntaa, että minkälaista soitinta minun kannattaisi alkaa katselemaan. Olen soittanut pianoa 7-vuotiaasta asti (eli n. 18 vuotta) ja vaikka olen vanhan synan rotiskon (Korg M1) omistanutkin pari vuotta, ei tuollainen kevyt kosketintuntuma vain tunnu luontevalta. Käytännössä soittelen näitä instrumentteja vain omaksi ilokseni ja äänittelen melodista metallia, mutta biisien teko kaatuu yleensä siihen, että tuolla synalla menee vain fiilikset koko hommaan. Hitaisiin kuvioihin ei saa minkäänlaista "tunnetta" ja nopeissa taas ajoitus on ihan mitä sattuu... Kaipaisin siis pianotuntumalla olevaa soitinta, josta löytyisi luonnollisesti hyvä pianosaundi ja mahdollisuuksien rajoissa monenlaista muutakin, mitä metallissa tarvitaan. Uutena ei tuollaisia laitteita taida paljon alle tonnin saada, mutta mitenkäs on käytettyjen puolella? Olen musaliikkeissä käynyt pimputtelemassa joillakin soittimilla, mutta käytännössä en ole muihin juuri syttynyt kuin juuri hieman kalliimpiin pianotatsilaitteisiin. Meneekö liian ristiriitaiseksi? |
samulijp 10.06.2010 17:26:47 | |
---|
"Funkin up tonight!" |