Mattarn 28.04.2010 12:52:01 | |
---|
Sen volan säädän siis gainillä, jos gain on pienellä volume/särökin on pienellä jos nostaa nousee volume/särö. Eli vähän niinkun olis non-master volume nuppi. Ideanahan tässä on että lähtee niin cleanit soundit kun mahdollista. "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." |
Wespa 28.04.2010 18:46:57 | |
---|
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Ziggy Bubba 29.05.2010 20:04:48 (muokattu 29.05.2010 20:05:26) | |
---|
Pistetääs nyt tännekin, kun fuzzeista kerran puhutaan: Tulipa vedeltyä Rockerverbillä, parilla fuzzilla ja Mex Telellä ääniklippiä narulle. Telessä on ykskelaiset Dimarzion Twang King mikit. Soundi tarttui narulle Sennheiserin E906 mikillä kerrostalovolyymeillä. Orangesta on ihan pikkunen pohjaruttu alla. Napakampaa rokkirouhetta (MI Audio Neo Fuzz + Sparkle Drive): http://maihinnousu.net/s/7907 Rujoa Muff-henkistä muhjua (Biyang FZ7 Fuzz): http://maihinnousu.net/s/7908Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
Simo78 29.05.2010 20:14:57 | |
---|
http://www.ibanez.com/Electronics/model-FZ7tos on "hyvä" fuzz:-D. Piti saada vähän häröyttä soolosoundiin ja toi tuntuu toimivan. Cleanin kanavan päällä ei ole mikään kuullostanut yhtä paskalta:-D. Säröjen päälle tuo sopivasti pörinää, biayangin fuzz on yksinään miljuuna kertaa parempi, mutta eipä toiminut päävahvarin kanssa, toisella kämpällä toimii trankun kivasti... |
jumara 29.05.2010 20:23:02 | |
---|
sikki-six: Pistetääs nyt tännekin, kun fuzzeista kerran puhutaan: Tulipa vedeltyä Rockerverbillä, parilla fuzzilla ja Mex Telellä ääniklippiä narulle. Telessä on ykskelaiset Dimarzion Twang King mikit. Soundi tarttui narulle Sennheiserin E906 mikillä kerrostalovolyymeillä. Orangesta on ihan pikkunen pohjaruttu alla. Hyvää jöötiä! Voin kuvitella, että kun laitat vielä Orangen päätteen ja elementit enemmän töihin, niin ei se siitä ainakaan huonone... Fuzzit jäivät mulla pitkään hieman lapsipuolen asemaan, jotenkin homma ei vaan lähtenyt toimimaan. Ajattelin sen johtuvan omasta soittotavasta tai -tyylistä, mutta sitten kokeilin laittaa fuzzin tubescreamer-tyyppisen pikkusärön perään. Ja a vot, homma alkoi pelittämään. Todellakin, pikkuroson fuzz haluaa kaverikseen, joko eteen tai jälkeen, tämä lienee täysin makuasia. Tuli ostettua keväällä lomamatkalta Dr.Scientistin Frazz Dazzler, on muuten aika hurja boxi. Varsin huonokäytöksinen, silleen hyvällä tavalla... ;-) En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa. |
Ziggy Bubba 29.05.2010 20:31:56 | |
---|
Tossa mun ekassa klipissä tosiaan on TS-tyylinen spedu Neo Fuzzin edellä, Sparkle Drive siis. Tuo asiallista keskialueen potkua messiin... Gainit nollissa ja volat klo 12. Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
sasu1 30.05.2010 09:04:28 (muokattu 30.05.2010 09:05:08) | |
---|
Fuzzit jäivät mulla pitkään hieman lapsipuolen asemaan, jotenkin homma ei vaan lähtenyt toimimaan. Ajattelin sen johtuvan omasta soittotavasta tai -tyylistä, mutta sitten kokeilin laittaa fuzzin tubescreamer-tyyppisen pikkusärön perään. Ja a vot, homma alkoi pelittämään. Todellakin, pikkuroson fuzz haluaa kaverikseen, joko eteen tai jälkeen, tämä lienee täysin makuasia. Tuli ostettua keväällä lomamatkalta Dr.Scientistin Frazz Dazzler, on muuten aika hurja boxi. Varsin huonokäytöksinen, silleen hyvällä tavalla... ;-) Juuri näin! Itse käytän Analog manin sunfacea ja se toimii parhaiten hieman ruvella olevan styrkkarin kanssa tai vaihtoehtoisesti ennen tube screamer-henkistä säröä. |
jyrkalt 30.05.2010 10:23:32 | |
---|
sikki-six: Pistetääs nyt tännekin, kun fuzzeista kerran puhutaan: Tulipa vedeltyä Rockerverbillä, parilla fuzzilla ja Mex Telellä ääniklippiä narulle. Telessä on ykskelaiset Dimarzion Twang King mikit. Soundi tarttui narulle Sennheiserin E906 mikillä kerrostalovolyymeillä. Orangesta on ihan pikkunen pohjaruttu alla. Napakampaa rokkirouhetta (MI Audio Neo Fuzz + Sparkle Drive): http://maihinnousu.net/s/7907 Rujoa Muff-henkistä muhjua (Biyang FZ7 Fuzz): http://maihinnousu.net/s/7908 Plussaa klipeistä! Yllättävän hyvän kuuloinen toi biyang noin ihan itsestään. ;) |
h.e.k.a 30.05.2010 10:35:18 (muokattu 30.05.2010 10:37:35) | |
---|
adretlan: Pistin sitten tuossa äskeen huviksen säröpedaalin ennen fuzzia (MI Audio Crunch Box) Ja sieltä se tuli! Tädellinen soolosoundi, soitti sitten kasariheviä tai mitä nyt vaan. Sellainen ongelma tuossa vielä on, kun tykkään tuosta orangen omasta särökanavasta todella paljon, niin tulee vähän turhan paljon steppailua komppisoundista sooloon, kun pitää vaihtaa kanava vahvistimesta ja sen lisäksi vielä kaksi pedaalia päälle. Ja jos ajatellaan että kaikki pitäisi tapahtua vaikka neljäsosanuotin sisällä niin ei onnistu. Soundi löytyy mutta mites sen siirtää livetilanteeseen? :D Itselläni oli aikoinaan vastaava ongelma, eli piti hoitaa kanavanvaihto sekä kahden pedaalin aktivointi/deaktivointi samalla kertaa, joten rakensin oheisen luuppiboksin: http://i566.photobucket.com/albums/ … /heka313/MesaStudio22footswitch.jpg Tuossa yhdellä polkaisulla sain vaihdettua (Mesan) kanavaa, ja vain toisella kanavalla signaali (minun tapauksessani efektiluupissa) kulki kahden pedaalin läpi. Toisen kanavan ollessa päällä signaali ohitti nämä kaksi (boksin omaan luuppiin kytkettyä) paavoa, joten niitä ei tarvinnut erikseen potkia... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
Ziggy Bubba 30.05.2010 12:32:09 (muokattu 30.05.2010 12:32:25) | |
---|
jyrkalt: Plussaa klipeistä! Yllättävän hyvän kuuloinen toi biyang noin ihan itsestään. ;) Eipä mittään. Tuo Biyangin gain-potikka on muuten ihan älytön, tuuttausta on jo nollassa aikas mukavasti - tuossa klipissa se on klo 9:ssä :P Varsin asiallinen spedu anyhoo, tuhti kotelokin vielä. Eikä väritä soundia pois päältä ollessaan. Samaa ei voi sanoa kaikista EHX:n Muffeista.. Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
svilo 30.05.2010 12:40:48 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
jyrkalt 30.05.2010 18:54:41 | |
---|
svilo: Kyllä kaikista futseista parhautta on Loven BBB http://www.youtube.com/watch?v=_yn03jwRPWY Tollainen mieto pörinä on munsta mieleinen... /sv Toi BBB ei oo ihan sellanen old shool-futsi. Ootko svilo testannu sen J.Evermanin FuzzDriven? Sehän on sellanen fuzz/overdirve sekoitus saundiltaan. Vähä niiku toi BBB:kin. Mä diggailin J.Evermanista Marshallin kanssa. -j- |
svilo 30.05.2010 19:08:52 | |
---|
jyrkalt: Toi BBB ei oo ihan sellanen old shool-futsi. Ootko svilo testannu sen J.Evermanin FuzzDriven? Sehän on sellanen fuzz/overdirve sekoitus saundiltaan. Vähä niiku toi BBB:kin. Mä diggailin J.Evermanista Marshallin kanssa. -j- Onneksi ei ole ;) Ei ole tullut testattua... "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
adretlan 30.05.2010 20:07:15 | |
---|
Jaa vanha ketju on nostettu. Nykyään mulla ei tosiaan oo tuota Fulltonen 69' eikä MI Audion Crunch Boxia enää omistuksessa. Molemmat oli kyllä tosi hyväsoundisia pedaaleja, mutta piti myydä pois kun oli niin vähällä käytöllä. Fuzzina mulla on nykyään Keeleyn Fuzz Head, joka tuli mulle vahingossa vaihtokaipoissa, mutta on PARAS koskaan kuulemani fuzz. En luovu tuosta kyllä ikinä. Toimii aivan loistavasti orangen oman pikkusärön kanssa. Ei mene liikaa tukkoon vaan just sopivasti. Tuosta saa irti niin Hendrixit kuin Musetkin. Harmi ettei oo tällä hetkellä äänitysmahdollisuutta niin ei voi kun tyytyä sanallisesti kehumaan. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
svilo 30.05.2010 21:04:52 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Ziggy Bubba 30.05.2010 21:32:00 (muokattu 30.05.2010 21:34:11) | |
---|
svilo: Kyllä kaikista futseista parhautta on Loven BBB http://www.youtube.com/watch?v=_yn03jwRPWY Tollainen mieto pörinä on munsta mieleinen... /sv Olihan muuten eri komee soundi. Vaikka eihän tuo nyt fuzzilta soundannut, enemmän joku stydi OD tai vastaava mun korvaava. Mut joo, loistospedulta vaikuttaa enyhoo. E: Aa, spedustaa saakin säätämällä soundia vähän laidasta laitaan, mielenkiintoista.. Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
FreshPots 04.06.2010 23:56:58 | |
---|
sikki-six: "Masteri täysillä" - ei taida toikaan ihan puhdas soundi siis olla enää? ;) Omilla kamoilla tuon päätesärön kaivaminen ei ole tarpeellista ollenkaan, sillä etuasteakin tarjoaa just sitä mitä kaipaan. Harvoin on myöskään fiksua luukuttaa 50-wattista vehjestä täysillä. Kukin tyylillään. Aluksi kun ekan fuzzin hommasin, ihmettelin miksi saundi oli suriseva ja pihisevä. Vahvistin oli aivan puhtaalla. Kun laitoin fuzzin jälkeen miedon overdriven vastaamaan putkivahvarin päätesäröä niin kyllä tuli potkua saundiin. Ja kun oli mahdollisuus luukuttaa putkivahvaria särölle. Fuzz päälle ja sain sikahyvän fuzz-saundin. Järjetön sustain ja tosi muheva ja jykevä saundi. Mun korviini paras pörinä ikinä. Ei Hendrixinkään Marshallit ollu cleanilla vaan nissä oli pieni särö. Mulla on ittellä foxrox hot silicon fuzz. Suosittelen lämpimästi. Paljön pörinää ja puhdistuu kitaran volanamiskalla. |
Täälläkin tarjoillaan vutsit lievästi murolla olevalle vahvarille. Ensin mulla oli IK:n tekemä 69-Fuzz, joka oikeastaan oli parhautta ainoastaan en pitänyt gain-potikan toiminta. Lähes kaikki muutos tapahtui viimeisellä kolmanneksella, myös plussamaa häiritti. No vaihoin sen Voodoo Labin Superfuzziin no tässä mentiin kyllä ojasta allikkoon. Nyt säröpotikka toimii johdonmukaisesti, mutta nyt mulle se käyttökelposin alue on se ensimmäinen kolmannes. Nyt tosin voi käyttää samassa virtalähteessä, mutta taitaa toikin lähtee kiertoon. Pitäis varmaan teettää klooni Fulltonen 69-pedalista, mistä IK olikin. Mutta toimivilla gain-potikalla, miinusmaalla, ulkoisella trankkujen biaspotikalla ja muilla mukavuuksilla. Fuzzit ovat kyllä mukavia speduja kunhan niitä osaa "oikein" käyttää. Me likes. =) Jos muuten haluaa ostaa ton Voodoo Labin niin pikaviestiä vaan 100€ lähtee. Vaikkei itselle toiminut, niin se on silti loistava "all-around fuzz". Soundaa hyvältä, on monipuolinen ja toimii samasta virtalähteestä muiden efektien kanssa; ei pöllömpää. Tulipa taas satuiltua.. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
velgor 09.06.2010 10:42:52 | |
---|
|
GrooverMan 09.06.2010 22:18:22 | |
---|
Ei Hendrixinkään Marshallit ollu cleanilla vaan nissä oli pieni särö. Mulla on ittellä foxrox hot silicon fuzz. Suosittelen lämpimästi. Paljön pörinää ja puhdistuu kitaran volanamiskalla. Henkalla kaiketi oli varsinkin alkuaikoina (67-68) Marshall täysillä ja Fuzz Face koko ajan päällä (lukuunottamatta joitan iisimpejä biisejä). Volapotikkaa kääntelemällä sittän sääti särön määrää. Erityisesti Fuzz Facen germanium-version ominaisuushan on että soundi puhdistuu tehokkaasti ku kitaran volaa pienentää. Ei kyllä kelpaa, ollenkaan! |