Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dicco ja pulituuri
1
1275 A+
04.06.2010 20:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt alkaa olee prs loppu suoralla. Smoke burst onnistui kolmannella kerralla hyvin ja nyt on diccoa pinnassa, mut kun kansi on loimuvaahteraa, niin lakka imeytyy noihin loimuihin eri lailla kun niiden loimujen väleihin ja lakka niin kuin aaltoilee loimujen mukaan. No nyt on 1000 vesihiontaa annettu mut ei ihan uskalla hioa pohjaa myöten ettei käy vahinkoa.
Miten toi pulituuri tasoittaa pinnan. Tarkoitus olis vetää vielä useamman kerroksen lakkaa ja sitten koittaa tota pulituuria.
 
zzy
04.06.2010 20:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1275 A+: No nyt alkaa olee prs loppu suoralla. Smoke burst onnistui kolmannella kerralla hyvin ja nyt on diccoa pinnassa, mut kun kansi on loimuvaahteraa, niin lakka imeytyy noihin loimuihin eri lailla kun niiden loimujen väleihin ja lakka niin kuin aaltoilee loimujen mukaan. No nyt on 1000 vesihiontaa annettu mut ei ihan uskalla hioa pohjaa myöten ettei käy vahinkoa.
Miten toi pulituuri tasoittaa pinnan. Tarkoitus olis vetää vielä useamman kerroksen lakkaa ja sitten koittaa tota pulituuria.

 
Samainen rojekti menossa itselläkin, samalla lakalla ja loimukanteen. Vetele vaa huoleti sitä lakkaa, saa aika monta kerrosta vedellä ennen kuin tasoittuu. Olettaisin että kirkasta diccoa, eli huonekalulakkaa tms. käytät. Itseänikin kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen tuosta puleerauksesta, ainakin tärkeimmät vinkit ja niksit ;)
 
MPU
04.06.2010 20:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lakkaa niin pitkään että on tasainen hionnan jälkeen. Ja kun vuoden päästä katsot pintaa, huomaat että se ikäänkuin aaltoilee loimujen mukaan:) Diccoa tuskin saa koskaan ihan yhtä tasaiseksi ja suoraksi kuin jonkin 2K-muovilakan. Mulla ei ole sen pulituurin käytöstä kuin huonoja kokemuksia. Käytän kiillotukseen hiomatahnaa 2000 hionnan jälkeen.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
zzy
04.06.2010 20:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Lakkaa niin pitkään että on tasainen hionnan jälkeen. Ja kun vuoden päästä katsot pintaa, huomaat että se ikäänkuin aaltoilee loimujen mukaan:) Diccoa tuskin saa koskaan ihan yhtä tasaiseksi ja suoraksi kuin jonkin 2K-muovilakan. Mulla ei ole sen pulituurin käytöstä kuin huonoja kokemuksia. Käytän kiillotukseen hiomatahnaa 2000 hionnan jälkeen.
Marko

 
Jepnii, itekki eka tuskastuin tohon aaltoiluun, mutta nyt se on jo kopan keskeltä kadonnut ja ilmenee vain reunoilla (kaareva kansi). No jo on ku tosta pulituurin käytöstä on niin kahta erilaista mielipidettä, joko se on aivan ehdoton tai aivan sieltä jostain. Pitää kokeilla johku koepalaseen ja todeta itse.
 
Mitä hiomatahnaa ton diccon kanssa kannattaisi käyttää? On sekin jossain silmään osunut, mutta kysynpä nyt tässä samassa kun taitaa olla kaksikin uteliasta jo paikalla :)
 
harpist
05.06.2010 03:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseänikin kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen tuosta puleerauksesta, ainakin tärkeimmät vinkit ja niksit ;)
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pulituuri
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
MPU
05.06.2010 07:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vissiin Autoglymin tahnaa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
mikkojen
07.06.2010 15:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen käyttänyt tuota: http://www.tikkurila.fi/ammattilais … _maalaus/dicco_pulituuri.1585.shtml
 
Ja käsin jos / kun hinkkaa niin kyllä tuolla konstilla kädet kipeiksi saa. Sen verran nylkyttämistä ja nyhväämistä tuo pulituuraus kuitenkin on. Mutta koska itse olen pulituurauksia tehnyt ainoastaan ns. projektikeppeihin niin mukavasti on saanut aina yhden päivän kulumaan kitaraa hinkaten. Ei ole hätäisen hommaa tuo.
 
Kannattaa kuitenkin ensin vedellä reippaasti sitä diccoa pintaan ennen kuin aloittelee pulituurausta. Itse olen yleensä laittanut 10-15 kerrosta. Onpahan sitten hieman hiontavaraakin.
 
carpe diem - memento mori
chilli
08.06.2010 08:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tehnyt viimeiset hionnat kuivana 800,1000,1200,1500,2000 epäkesko hiomakoneella ja pylväsporaan laikka ja vahan kanssa loppukiillotus.
Lakkaa saa tosiaan vetää monta kerrosta ja välihionnat siihen kanssa.
Diccohan valmistaa myös pohjustus/hionta lakkaa jolla saa mun mielestä nopeammin tasaisen pinnan, jos vetää sitä eka ja kirkas sitten sen päälle.
 
1275 A+
13.06.2010 10:03:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten pitkään ootte odottaneet tuon Dicco lakan kovettumista ennen kuin ootte hiomatahnoilla kiillottaneet. Pulituurista mainitaan purkin kyljessä et yksi kuukausi ennen kyseistä toimen pidettä.
 
MPU
14.06.2010 08:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuukausi kannattaa odottaa. Ihan eri lailla kiillottuu ja hioutuu eikä kutistu enää niin paljon kuin nopeammin hiottaessa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Grunt
14.06.2010 22:55:03 (muokattu 14.06.2010 22:55:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä muita rautakaupoista yms. ostettavia lakkoja olette kitaran lakkaukseen käyttäneet kuin Diccoa? Itse lakkaisn yhden kitaran Diccolla, mutta pinnasta tuli aika pehmeä ja helposti kuoriutuva.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «