Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: BK & DiMarzio TZ Clean ongelma?
1 2
jussi1976
04.06.2010 16:38:47 (muokattu 04.06.2010 16:45:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku selittää, mistä on kyse:
Uudessa Washburn N4 - kitarassa on etumikkinä DiMarzion Tone Zone (Toimii ihan loistavasti) ja tallassa BK Nailbomb. Äärettömän hyvä setti, kuulostaa hyvältä, erottelee, ja potkua löytyy. Mutta: Säröillä volat on just samat, vaan puhtailla TZ on huomattavasti (ja paljon) kuuluvampi ja voimakkaampi kuin BK.
 
Eihän tässä pitäisi olla järkeä: Säröillä molemmat on yhtä äänekkäitä, mutta kun vaihtaa nupin kanavan puhtaaseen, TZ loikkaa esiin kuin rusakko pusikosta. BK lähinnä hölkkää...
 
Miksi?
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
arppah8
04.06.2010 16:44:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän sama efekti kuin löisit cleanboostin vaffarin eteen. Särökanavalla vain särö lisääntyy, puhtailla taas volataso nousee. Särökanava kuitenkin "kompressoi" volatason samankuuloiseksi, puhtaalla kanavalla tätä ei tapahdu. Ruuvaat ToneZonea vaan alemmas kunnes ovat balanssissa tai BKta ylemmäs tai molempia sopivassa suhteessa.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jussi1976
04.06.2010 16:48:07 (muokattu 04.06.2010 17:10:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitän! Toi tuli mieleen, mutta karkaako se upea boost sitten? BK on tunnetusti mikki, joka on saakelin tarkka asennuskorkeudesta, mutta DiMarzio ei vissiin ole? (menee testaamaan heti)
 
Ainakin allekirjoittaneen kokemukset DiMarziosta on tän suuntaisia...
 
Joku muuten voisi tehdä takahumpparin, joka olisi muuten Nailbomb, mutta 25-30% enemmän bassoa, 10% enemmän middleä ja treble samat kuin on. Outputtia 10-15% enemmän. Muuten sama laites.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
pekurides
04.06.2010 17:14:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii.. eihän tuo oikeastan mikään ongelma ole vaan noin kaula ja tallamikit yleensäkin käyttäytyvät.
 
tallamikkiä harvemmin kliinillä koskaan ylipäätänsä edes käytetään että... mikä ongelma se on jos se kliinillä kuulostaa paskemmalta, niin sen kuuluukin?
 
kaulassa kakki mikit soivat kovempaa ja pyöreämmin/paksummin.
 
jos et usko vaihda mikit päikseen ja huomaat saman ilmiön ,mikit vain vaihtuneet:)
 
et kertonut onko nailbomb alnico vai passiivi? olettaisin että alnico niinkuin tonezonekin.
 
potkua niissä taitaapi olla about samanverran, tonezonen EQ vain hiukan radikaalimpi ja toistaa ehkäpä alakertaa enemmän, nailbomb taas erottelevampi ja hiukan avoimempi saundiltaan.
 
jos haluat läskimmän kliinisaundin tallaan ja samalla lisää pörinää säröillä ja munaskikkeliä, vaihdappa tallaan vaikkapa saman puljun Warpig.
 
Yllättävän hyvä kliineillä tallassakin ainakin alnicoversiona.
 
(ps.olis yksi ylimääräinen..:)
 
They see me rollin, they hatin.
pekurides
04.06.2010 17:16:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
 
Joku muuten voisi tehdä takahumpparin, joka olisi muuten Nailbomb, mutta 25-30% enemmän bassoa, 10% enemmän middleä ja treble samat kuin on. Outputtia 10-15% enemmän. Muuten sama laites.

 
no, sehän on juurikin tämä BKP Warpig:)
 
äläkä ainakaan nailbombia mene laskemaan, BKP:t omien kokemuksien mukaan heräävät henkiin kunnolla vasta kun ruuvattu tarpeeksi ylös.
 
They see me rollin, they hatin.
jussi1976
04.06.2010 19:54:10 (muokattu 04.06.2010 19:54:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nailbomb on 2mm kielien alapuolella, joten... eiköhän tarpeeksi likellä olla? Kun on floikkari ja kielten värinä,ei ilmeisesti voida mennä lähemmäs?
 
Warpig olisi perempi? Ok. Kiitos.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Jyrken
04.06.2010 19:56:56 (muokattu 04.06.2010 19:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Joku muuten voisi tehdä takahumpparin, joka olisi muuten Nailbomb, mutta 25-30% enemmän bassoa, 10% enemmän middleä ja treble samat kuin on. Outputtia 10-15% enemmän. Muuten sama laites.
 
Tietääkseni BKP tekee mikkejään myös kustomispeksien mukaan, jos otat yhteyttä.
 
E: Joo ja on tuo Warpig!
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
kimurantti1
04.06.2010 20:26:00 (muokattu 04.06.2010 20:46:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: tallamikkiä harvemmin kliinillä koskaan ylipäätänsä edes käytetään että... mikä ongelma se on jos se kliinillä kuulostaa paskemmalta, niin sen kuuluukin?
 
Tästä mä olen kyllä eri mieltä, ja aika monet muutkin, mikäli levyjä on uskominen. Tosi paljon legendaarisia puhtaita soundeja on vedetty tallamikillä, ja se kuulostaa musta aivan yhtä hyvältä kuin kaulamikki, erilaiselta vaan. Jos tarvitaan tallamikin napakkaa ja nasaalia puhdasta soundia, niin kaulamikillä se ei onnistu. Se myös erottuu paljon selkeämmin bändin seasta silloin, kun kaulamikki luonteensa vuoksi vain hukkuu miksaukseen.
 
Tone Zonehan on periaatteessa tarkoitettu tallamikiksi, ja siinä on aikamoinen alapää, niin että mun on vaikea kuvitella miten se voisi toimia kaulamikkinä, kun mun kokemukseni mukaan monet kaulamikeiksikin tarkoitetut mötköt on aivan liian tukkoisia. Mutta jos toimii niin hyvä homma.
 
Mutta tosiaan, aloituksessa kerrottu tapaus kuulostaa täysin normaalilta, noinhan niiden mikkien kuuluukin käyttäytyä. Kaulamikkiä vaan alemmaksi. Toki silloin häviää säröillä soittaessa gainia, mutta luulisi alunperin tallamikiksi tarkoitetusta Tone Zonesta sitä löytyvän silti vähintäänkin tarpeeksi.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jussi1976
04.06.2010 20:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis tää TZ on tallamikki,mutta pistin sen kaulaan (Menee kyllä legatot ja tappingit että voi helkkari vie...) Nailbomb tallassa. Tää puhtaan potku tässä kiinnostaa, on kumma ilmiö mulle, mutta nyt selitettiin. Kiitos!
 
Ps. Eli Tone Zone kaulaan ja Warpig tallaan, niin eiköhän toimi....
 
:o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Osteri
04.06.2010 21:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tone Zonehan on periaatteessa tarkoitettu tallamikiksi....
 
Mulla on myös sama käsitys. Vielä kun muistetaan että TZ ilmeisesti on johdannainen Ibanezeissa aikanaan käyteystä IBZ/USA F2 mikistä, joka nimenomaan oli tallamikki.
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
oiva tumpeloinen
04.06.2010 21:24:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Mulla on myös sama käsitys. Vielä kun muistetaan että TZ ilmeisesti on johdannainen Ibanezeissa aikanaan käyteystä IBZ/USA F2 mikistä, joka nimenomaan oli tallamikki.
 
Ei kait sillä ole mitään väliä, mitä mihinkin tunkee, jos se vain kuulostaa hyvältä. Käyttäähän tuota vissiin ihan staratkin kaulassa.
 
Mä en tosin käyttäis sitä missään. On omaan makuun aika kauhea mikki.
 
kimurantti1
04.06.2010 21:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Ei kait sillä ole mitään väliä, mitä mihinkin tunkee, jos se vain kuulostaa hyvältä. Käyttäähän tuota vissiin ihan staratkin kaulassa.
 
Jep. Jossain tosi kirkas soundisessa kitarassa voi toimiakin, ja sellainenhan N4 mun ymmärtääkseni on.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Osteri
04.06.2010 21:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Ei kait sillä ole mitään väliä, mitä mihinkin tunkee, jos se vain kuulostaa hyvältä.
 
Jep. Loppupeleissä olen samaa mieltä.
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
Shredator
04.06.2010 21:57:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Tone Zonehan on periaatteessa tarkoitettu tallamikiksi, ja siinä on aikamoinen alapää, niin että mun on vaikea kuvitella miten se voisi toimia kaulamikkinä, kun mun kokemukseni mukaan monet kaulamikeiksikin tarkoitetut mötköt on aivan liian tukkoisia. Mutta jos toimii niin hyvä homma.
 
Toimii se, usko pois ;) Kuuntele vaikka Mike Romeota. Itsellä myös TZ kaulassa ja toimii loistavasti. Soundi on munakas, paksu, mutta samalla myös selkeä. Metallin vääntöön loistava kaulamikkinä, joskaan ei mielestäni sovellu kovin hyvin muihin musatyyleihin.
 
Nomen est omen.
Antti1
04.06.2010 22:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Toimii se, usko pois ;) Kuuntele vaikka Mike Romeota.
 
Niin, kyllähän sillä ihan kivasti saa leadisoundit kuulostamaan Nintendolta. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Antti1
04.06.2010 22:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta Jussille kysyttävää: miksi sä sen alkuperäisen L-500 ja '59 -setin vaihdoit pois? Tietty makuasia, mutta ainakin Nunon soundeja tavoitellessa noi on ihan oleellinen osa. Etenkin se tallamikki. Tosin ei sitä signaturekepillä tarvii alkuperäistä jäljitelläkään. Mun mielestä noi kaikki mikit omistavana/omistaneena sä vaan tässä kohtaa menit ns. lyömään kätesi paskaan. Makuasioita kuitenkin.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
jussi1976
05.06.2010 00:41:41 (muokattu 05.06.2010 00:43:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käteni paskaan? Jahas, taas mennään näihin....
59 ja BL 500L on ihan tosihyvä setti, mutta mä halusin vähän enemmän potkua. Toi TZ on kaulassa ihan tajuton peli. En ole koskaan kuullut parempaa saundia ja soittanut hienommin soivaa. Siinä on sellaista paksuutta, syvyyttä, potkua jne. että et harva uskoisi. Potkii kyllä tää setti keuhkot tyhjiksi, helppo soittaa ja saundi on sit sellanen et ai-jai....
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
-Rake-
05.06.2010 01:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Käteni paskaan? Jahas, taas mennään näihin....
59 ja BL 500L on ihan tosihyvä setti, mutta mä halusin vähän enemmän potkua. Toi TZ on kaulassa ihan tajuton peli. En ole koskaan kuullut parempaa saundia ja soittanut hienommin soivaa. Siinä on sellaista paksuutta, syvyyttä, potkua jne. että et harva uskoisi. Potkii kyllä tää setti keuhkot tyhjiksi, helppo soittaa ja saundi on sit sellanen et ai-jai....

 
Kyllä tuo toimii kaulassaki hyvin, kokeiltu on. Olit ilmeisesti tyytyväinen. Tuo custom5 oli kans hyvä mutta aavistuksen liian kirkas niinku sanoitki sekä ohuenlainen mikäli olen vaan kytkin mikin oikein.
 
pekurides
05.06.2010 01:09:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Toimii se, usko pois ;) Kuuntele vaikka Mike Romeota. Itsellä myös TZ kaulassa ja toimii loistavasti. Soundi on munakas, paksu, mutta samalla myös selkeä. Metallin vääntöön loistava kaulamikkinä, joskaan ei mielestäni sovellu kovin hyvin muihin musatyyleihin.
 
komppia tälle!
 
itsekin aikoinaan extempore heitin jenkki jacksoniin koemielessä TZ:n kaulaan kun piti löytää tallassa olevalle BKP Warpigille tarpeeksi väkevä kaveri kaulaan ja härski pärinä siitä lähti hyvällä tavalla.
 
Silloin "ongelmaksi" muodostui warpigin väkevä ulosanti tallassa ja kun kaulassa oli perus SD `59 se saundasi kaulassa heikommalta ja ohkaisemmalta kuin Warpig tallassa kliinisaundeillakin!!!! tallamikiksi käämitty TZ.tasapainoitti setin sopivasti.
 
They see me rollin, they hatin.
McNulty
05.06.2010 14:30:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tone Zone on aikas kuuma mikki jo valmiiksi. Sen kun lykkää kaulamikiksi, jonka kohdalla kieli värähtelee enemmän kuin tallamikin kohdalla, niin aivan varmasti se kaulamikin volume peittoaa tallamikin. Yleensä kaulamikiksi valitaan miedompi kela kuin tallamikiksi, juuri siitä syystä että kielen käyttäytyminen kyseisten mikkien magneettikentissä onpi erilainen. Samasta syystä esim. Duncan Distortion setissä kaulamikki on ulostuloltaan aavistuksen miedompi kuin tallamikki... ja sama pätee oikeastaan kaikkiin kalibroituihin mikkisetteihin, valmistajasta riippumatta.
 
Minun mielestäni Tone Zone on ns. "väärä valinta" kaulamikiksi vaikkakin se voip soundata ihan hyvältä sinällään. Ongelmaksi vain muodostuu tuo kaula- ja tallamikin välinen volumepomppu.
 
end of this disease-ridden world
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «