Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EVH-kitarat
1 2 3 4
silhouette
03.06.2010 12:28:40 (muokattu 03.06.2010 12:29:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä täällä ollaan tällaisista Eddie Van Halenin kitaroista:
 
http://www.thomann.de/fi/evh.html?sid=3f3fd11894e6786898fd0d1b946187fd
 
Ja suoraansanottuna minulla on aika huono tuntemus kitaroihin niin kysyn teiltä itseäni viisaamilta neuvoja, koska olen hommaamassa uutta kitaraa ja en oikein tiedä mikä olisi hyvä valinta. Tämä EVH on kuitenkin yksi vaihtoehto. Kiitoksia :)
 
kimurantti1
03.06.2010 13:34:39 (muokattu 03.06.2010 13:35:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kiinnostaisi myös kovasti, jos jollakin on kokemuksia noista. Sellainen juttu mikä meikäläistä työntää aika vahvasti veks, on vintage-kokoiset nauhat. Jos tuossa olisi jumbot, niin hyvin todennäiköisesti mulla olisi jo tuollainen.
 
E: Kaipaan siis käyttäjökokemuksia noista "oikeista" malleista, en niistä alle tonnin karvalakkiversioista.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
aristoteles666
03.06.2010 20:42:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mua kiinnostaisi myös kovasti, jos jollakin on kokemuksia noista. Sellainen juttu mikä meikäläistä työntää aika vahvasti veks, on vintage-kokoiset nauhat. Jos tuossa olisi jumbot, niin hyvin todennäiköisesti mulla olisi jo tuollainen.
 
E: Kaipaan siis käyttäjökokemuksia noista "oikeista" malleista, en niistä alle tonnin karvalakkiversioista.

 
en nyt tiedä mikä tuossa kalliissa olisi niin erikoista että se oikeuttaisi tuohon hintaan, hienompi kansi ja ruostumatonta terästä olevat nauhat?, muutenhan ne on samoja kitaroita.
 
kimurantti1
03.06.2010 22:03:17 (muokattu 03.06.2010 22:06:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: en nyt tiedä mikä tuossa kalliissa olisi niin erikoista että se oikeuttaisi tuohon hintaan, hienompi kansi ja ruostumatonta terästä olevat nauhat?, muutenhan ne on samoja kitaroita.
 
Sulla on tästä käytännön kokemusta, eli oot kunnolla testannut molempia kitaroita ja päätynyt tuohon lopputulokseen?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
ballfish
03.06.2010 22:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: en nyt tiedä mikä tuossa kalliissa olisi niin erikoista että se oikeuttaisi tuohon hintaan, hienompi kansi ja ruostumatonta terästä olevat nauhat?, muutenhan ne on samoja kitaroita.
 
Kitara on muutakin kuin osat.
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
koponen
03.06.2010 23:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Kitara on muutakin kuin osat.
 
No eihän ole :D
 
I'm endorsed by Marshall
ballfish
03.06.2010 23:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: No eihän ole :D
 
No onhan se. Samoista osista saa rakennettua iham paskaa tai hyvän kepin. Ja vaahterakaulakin voi olla huonoa tai hyvää vaahteraa. Se on samannimistä, oli siellä sitten paska propellikaula tai ei. =)
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Mr. Speed
03.06.2010 23:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: en nyt tiedä mikä tuossa kalliissa olisi niin erikoista että se oikeuttaisi tuohon hintaan, hienompi kansi ja ruostumatonta terästä olevat nauhat?, muutenhan ne on samoja kitaroita.
 
Mikä yleensä on tonnin keppien ja kahden tonnin keppien ero? Tästä on kyllä joskus aiemminkin väännetty, ja eräs päätelmä oli, että ESP:n Custom pajan Horizon ja LTD 400-sarjan Horizon ovat samaa paskaa kun näyttävät samalta kuvissa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
kimurantti1
03.06.2010 23:59:07 (muokattu 03.06.2010 23:59:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Mikä yleensä on tonnin keppien ja kahden tonnin keppien ero?
 
Se ero on ainakin mulle siinä, että kahden tonnin kitarat on keskimäärin tuntuneet ja soundanneet kivemmalta kuin tonnin kitarat. Siispä kun haen sitä unelmakitaraani, niin käytän aikaani ja vaivaani mielummin niiden kahden tonnin kitaroiden kolaamiseen, olkoot paperilla kuinka samanlaisia tahansa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Mr. Speed
04.06.2010 00:06:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Se ero on ainakin mulle siinä, että kahden tonnin kitarat on keskimäärin tuntuneet ja soundanneet kivemmalta kuin tonnin kitarat. Siispä kun haen sitä unelmakitaraani, niin käytän aikaani ja vaivaani mielummin niiden kahden tonnin kitaroiden kolaamiseen, olkoot paperilla kuinka samanlaisia tahansa.
 
Joo.. Kyseessä oli hieman retorinen kysymys. Itselläni jokaisen kitaran hinta uutena on tainnut olla lähempänä kolmea ku kahta tonnia. Joissain varmaan jopa lähempänä neljää kuin kolmea. Musta ne on sen arvosia. Ei muuta.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
kimurantti1
04.06.2010 00:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Joo.. Kyseessä oli hieman retorinen kysymys. Itselläni jokaisen kitaran hinta uutena on tainnut olla lähempänä kolmea ku kahta tonnia. Joissain varmaan jopa lähempänä neljää kuin kolmea. Musta ne on sen arvosia. Ei muuta.
 
Ymmärsin kyllä, ja oon aivan samaa mieltä.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jussi1976
04.06.2010 00:09:12 (muokattu 04.06.2010 00:14:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles Kimurantti1, joskus piruuttaan N4:sta, mutta laita siihen Tone Zone kaulaan ja Nailbomb tallaan. Siitä tulee aivan järjettömän hyvänkuuloinen - ja laatuinen mörssäri. Ei tollasta pitäis olla olemassakaan. TZ soi käsittämättömän hienosti, vahvasti kaulassa, kitara kun muutenkin omaa tosi voimakkaan puhtaan soinnin. Ja Nailbomb takana pelaa kanssa, kun ei sekään mikään vintage-peli ole... Yhdessä niissä on tosi originelli ja monipuolinen sointi. Joku myi Paduak-N4:sta torilla joku aika sitten 1200 euroon.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
aristoteles666
04.06.2010 00:18:14 (muokattu 04.06.2010 00:18:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Sulla on tästä käytännön kokemusta, eli oot kunnolla testannut molempia kitaroita ja päätynyt tuohon lopputulokseen?
 
on mulla vuosikausien kokemusta musiikkiliikkeestä kitaramyyjänä ja olen testannut sadoittain erittäin kalliita kitaroita ja verrannut niitä samanlaisiin halvempiin, ja te voitte uskoa mitä huvittaa, mutta ei ole tullut vastaan kitaraa joka on niin selvästi parempi jos siinä on ollut iso hintalappu, loistavia kitaroita on löytynyt kalleista ja samanlaisista halvoista, sama koskee paskoja.
 
ps. monella teistä on hyvinkin esim fenderin custom shop kitara joka on mun läpikäymä kun ne tuli maahan. esim kaikki relicit closet classicit master buildit ym ym. vuoteen 2002
 
Mr. Speed
04.06.2010 00:19:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: on mulla vuosikausien kokemusta musiikkiliikkeestä kitaramyyjänä ja olen testannut sadoittain erittäin kalliita kitaroita ja verrannut niitä samanlaisiin halvempiin, ja te voitte uskoa mitä huvittaa, mutta ei ole tullut vastaan kitaraa joka on niin selvästi parempi jos siinä on ollut iso hintalappu, loistavia kitaroita on löytynyt kalleista ja samanlaisista halvoista, sama koskee paskoja.
 
ps. monella teistä on hyvinkin esim fenderin custom shop kitara joka on mun läpikäymä kun ne tuli maahan. esim kaikki relicit closet classicit master buildit ym ym. vuoteen 2002

 
Fenkku ja G onkin ylihintaista paskaa ;)
 
Oot tainnu olla F-Musiikilla töissä, joten ymmärrän oikein hyvin, ettet ole hyvään hinta/laatu-suhteeseen törmännyt.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
aristoteles666
04.06.2010 00:20:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Fenkku ja G onkin ylihintaista paskaa ;)
 
Oot tainnu olla F-Musiikilla töissä, joten ymmärrän oikein hyvin, ettet ole hyvään hinta/laatu-suhteeseen törmännyt.

 
olen jo 80 luvulla, siksi soitan squierilla.
 
kimurantti1
04.06.2010 03:30:02 (muokattu 04.06.2010 03:56:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: on mulla vuosikausien kokemusta musiikkiliikkeestä kitaramyyjänä ja olen testannut sadoittain erittäin kalliita kitaroita ja verrannut niitä samanlaisiin halvempiin, ja te voitte uskoa mitä huvittaa, mutta ei ole tullut vastaan kitaraa joka on niin selvästi parempi jos siinä on ollut iso hintalappu, loistavia kitaroita on löytynyt kalleista ja samanlaisista halvoista, sama koskee paskoja.
 
ps. monella teistä on hyvinkin esim fenderin custom shop kitara joka on mun läpikäymä kun ne tuli maahan. esim kaikki relicit closet classicit master buildit ym ym. vuoteen 2002

 
Heh, oli varmaan vilpittömän helppoa kaupata siellä F-Musiikissa työskennellessä niitä CS Fenkkuja, jos tosiaan olet sitä mieltä että ne on ihan samaa tavaraa kaikki? :-)
 
Toki kalliista kitaroista löytyy hyviä ja huonoja. Halvoista kitaroista löytyy myös hyviä ja huonoja. Jos ei katso kalliimpaa kitaraa sen verran paremmaksi, että siihen kannattaa sijoittaa enemmän rahaa, niin sitten siihen ei tosiaankaan kannata sijoittaa. Se, että sä et koe saavasi rahoillesi vastinetta ei vielä ole todiste siitä, ettäkö kaikki halvemmat ja kalliimmat kitarat olisi tasan samaa kamaa. Nimittäin myös mulla on jonkin verran kokemusta kitaroista, ja mä taas olen sitä mieltä että ne halvemmat ja kalliimmat kitarat on usein kovin eri kamaa, ja että kalliimmista löytyy keskimäärin enemmän hyviä kuin huonoja, halvemmissa homma menee toisin päin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että minkä verran kukin kokee saavansa rahoilleen vastinetta. Jos ei huomaa mitään eroa Squierin ja CS Fenkun välillä, niin silloin sitä Fenkkua ei tietenkään kannata ostaa, toki Squierista löytyy kuusi kieltä ja mikit ihan samalla tavalla.
 
Tää on aina tietenkin subjektiivista, mutta toistaiseksi mun kokeilemani Squierit (edes JV:t) ja halpis Pacificat ei ole kirkkaimpaan kärkeen yltäneet. Jos koet että CS Fenkut, Suhrit, Tylerit ym ei ole mitenkään oleellisesti parempia kitaroita kuin se sun Pacifica 112V, niin eihän siinä. Hyvä että mieleinen luuttu on löytynyt halvemmista. Mutta jos sä et kerran ole kokeillut noita uusia EVH-kitaroita yhtä ainutta yksilöä, et halvempia etkä kalliimpia, niin ehkäpä aiempi väitteesi että ne on kantta ja nauhoja lukuun ottamatta samat kitarat kannattaa jättää omaan arvoonsa, vai miten on?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Miikathebest
04.06.2010 06:52:55 (muokattu 04.06.2010 06:53:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Nimittäin myös mulla on jonkin verran kokemusta kitaroista, ja mä taas olen sitä mieltä että ne halvemmat ja kalliimmat kitarat on usein kovin eri kamaa, ja että kalliimmista löytyy keskimäärin enemmän hyviä kuin huonoja, halvemmissa homma menee toisin päin.
 
Tämä taas johtuu siitä, että aristoteleksen kaltaiset henkilöt ovat käyttäneet enemmän aikaa kalliiden kitaroiden säätämiseen ja viimeistelyyn.
 
Liikaa säröä!
aristoteles666
04.06.2010 07:36:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Tämä taas johtuu siitä, että aristoteleksen kaltaiset henkilöt ovat käyttäneet enemmän aikaa kalliiden kitaroiden säätämiseen ja viimeistelyyn.
 
jep, tää on ehkä sadas kerta mutta ne törröttävät nauhanpäät löytyy myös niistä kalliista kitaroista sen jälkeen kun ne tulee suomeen, mutta asiakas ei niitä huomaa koska olin hionut ne pois,
ja kyllä ilmoitin aina mielipiteeni cs kitaroista
ja asiakkaat osti jos halusi sellaisen kuitenkin, saahan ne niin tehdä tietenkin.
 
joku muu sikko
04.06.2010 08:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä onkin tosi kimurantti kysymys tämä kitaroiden hinta. Minä en ole edes oikea kitaristi, ts. ei ole bändiä enkä ole kummoinen soittaja. Silti mulla on kalliita kitaroita. Osittain siksi että on sattunut joskus olemaan varaa ostaa niitä. Ja koska en ole kummoinen kitaristi, ostan kalliita kitaroita jotta muuta luulisivat minun olevan hyvä koska mulla on niin kalliita kitaroita. TOISAALTA. Jos olisin oikeasti hyvä ja RIKAS, vaikkapa kuten Bruce Springsteen, voisin hyvinkin soittaa 500euron skuijerilla, koska kaikki tietäisivät joka tapauksessa että olen hyvä JA että minulla olisi halutessani varaa vaikka kuinka kalliiseen vintage fenderiin. Silloin sitä halvasta kitarasta tullisi imagooni jopa suunnaton katu-uskottavuuslisä minulle koska kaikki ajattelisivat että wau, äijällä olisi varaa vaikka mihin mutta sepä onkin niin ÄIJÄ että vetää 500euron skuijerilla. Se on siis niin ROCK että sille ei kamat merkkaa mitään!
En tiedä. Taidan ostaa lisää kalliinpuoleisia kitaroita. Heti kun on taas varaa, jos on.
 
The Almighty Marshall.
aristoteles666
04.06.2010 08:32:19 (muokattu 04.06.2010 08:32:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos ei huomaa mitään eroa Squierin ja CS Fenkun välillä, niin silloin sitä Fenkkua ei tietenkään kannata ostaa, toki Squierista löytyy kuusi kieltä ja mikit ihan samalla tavalla.
 
totta kai mä huomaan erot, mutta ne ei automaattisesti mene että cs on parempi, tai edes paremmin tehty, jos törmäätte squier pro tone kitaroihin, strato ja tele, ostaakaa pois koska ne oli erittäin hyvistä puista tehtyja, liian hyviä fenderin mielestä koska sitten squier joutui taas vuosia tekemään paljon huonompia kitaroita ja vasta nyt oikeastaan ne voi taas tehdä edes classic vibe tason kitaroita.
 
Tää on aina tietenkin subjektiivista, mutta toistaiseksi mun kokeilemani Squierit (edes JV:t) ja halpis Pacificat ei ole kirkkaimpaan kärkeen yltäneet. ?
 
edelleen, custom shopista tilattiin sata fazercaster kitaraa, tarkoilla spekseillä väriä ja lavan muotoa myöten, koska custom shopinkaan kitaroissa lavan muoto ei ollut oikea verrattuna 50-60 luvun kitaroihin, joten sinne lähetettiin piirustukset, ensimmäinen tuli, se oli sellainen kuin piti, nykyään ruotsissa, sitten meni muutama kuukausi ja tuli kymmenen seuraavaa, jokainen väärän värinen, siinä vaiheessa sai pelleily riittää ja loput peruttiin, mikä tuskin oli paha niille koska niitä oli saatu odottaa jo nyt kyllin kauan.
mutta kaikissa niissä cs kitaroissa, relicit, vintaget, mitä niitä nyt on,( vasta muutama vuosi sitten ne alkoi tekemään oikein) esim lavan muoto on väärin tehty jos katsotte tarkasti, squierin jv:ssä esim se on oikein.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «