Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha S70XS vs Nord Stage EX?
1 2
Tounimaan
28.05.2010 15:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.
 
Eli aloitteleva keikka kosketin taiteilija kyselee, notta kumpiko otsikon mukaisista olisi parempi?
 
tällä hetkellä minulla on YAMAHA MO6, ja nyt kun rupeaa ns. keikkaa pukkaamaan niin tekisi mieli vaihtaa paremmalla koskettimistolla varustettuun / keikkakäyttöön soveltuvampaan laitteeseen.
 
Soitamme (en tiedä onko täällä kirosana) pääasiassa Covermusaa laidasta laitaan,
Esim. CCR, irinaa, nirvanaa, miljoonasade, pelle miljoona ym. ym.
Eli Rock / pop
 
Kysyisin mielipedettä kumpaan kannattaisi kallistua?
 
Ja onko kellää ylipäätään kokemusta tuosta uudesta Yamahasta?
 
lukethesis
28.05.2010 16:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tietysti Yamahassa on paljon enemmän ja laajemmin potkua tehdassoundeina, se perustuu Motif XS:n sounipalettiin. Nordin Stage on selkeästi "vintagemman" soundin eli Rhodes-sähköpianojen, Hammond-urun, Clavinetin jne mallaamiseen erikoistunut.
 
Varmaan sun tapauksessa toi XS sitten
 
Ville.K
28.05.2010 17:31:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onhan stagessa tuo synaosiokin mukana!
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
kauhu-köös
28.05.2010 19:57:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että molemmilla vehkeillä onnistuu sangen mainiosti.
Saundien löytyminenkin lähinnä omista taidoista kiinni, joten suosittelen
että käyt jossain kokeilemassa molempia ja otat sen mistä enempi tykkäät.
 
JPQ
28.05.2010 20:43:31 (muokattu 28.05.2010 20:44:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koverit ei ole kirosana ainakaan minulle jos hyviä. ja jos nimenomaan kosketin soundeja jotenkin uskoisin jälkimäinen parempi koska hammond on siinä kait sentäs mallinnus ja samplet hommassa vähän ontuu aina. Tosin en ole hammond,rhodes,wurlizer soundien suur tai edes pien käyttäjä joten suosittelen itsekin että testaat jos mahdollista. ps. erikoistunut ei sulje jotain toimintoa pois ja sitä paitsi mitä stagen syna puolta katselin aika ankea näytti olevan säätö varoiltaan. tosin yamahan cs01än säätövaratkin on kun olen kokeillut ei ihmeet ole mutta silti silläkin jotain tekee tarkoitan sitä ettei säätövarojen laajuus takaa mitään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Tounimaan
28.05.2010 22:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan se olla että tuohon jammuun joutuu kallistumaan jo pelkästää sen hintalapun perusteella :)
 
Itse en ole mikään "vintage" fani, joten en ole niin järin paljoa autenttisten Hammond soundien perään.... vielä ;)
Tosin pakko myöntää että kyllä ne vaan niin hyvältä kuullostaa tuossa nordissa.
Mutta kun taas käytän jonkun verran esim. jousi soundeja, mitkä mielestäni yamahassa on erittäinkin hyviä...
 
Itse kun olen Täältä kehäkolmosen ulkopuolelta, niin voisiko joku kertoa vielä että missä esim. Helsingin liikkeissä olisi mahdollista käydä tekstaamassa kyseisiä laitteita?
 
nii, ja kiitosta kommenteista.
 
kauhu-köös
30.05.2010 10:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahat löydät F-musiikista kaisaniemestä. Nordia löytyy tietääkseni Dlx-musicista albertinkadulta sekä Soundatasta.
 
JPQ
30.05.2010 13:25:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tounimaan: Voihan se olla että tuohon jammuun joutuu kallistumaan jo pelkästää sen hintalapun perusteella :)
 
Itse en ole mikään "vintage" fani, joten en ole niin järin paljoa autenttisten Hammond soundien perään.... vielä ;)
Tosin pakko myöntää että kyllä ne vaan niin hyvältä kuullostaa tuossa nordissa.
Mutta kun taas käytän jonkun verran esim. jousi soundeja, mitkä mielestäni yamahassa on erittäinkin hyviä...
 
Itse kun olen Täältä kehäkolmosen ulkopuolelta, niin voisiko joku kertoa vielä että missä esim. Helsingin liikkeissä olisi mahdollista käydä tekstaamassa kyseisiä laitteita?
 
nii, ja kiitosta kommenteista.

 
no jousia jos tarvitsee vaikka en ole yamahan jousien fani (Roland,Korg mielummin itselle niihin,ja joihinkin juttuihin myös vanhan alesikseni jouset menee vähän kuin jousitaustaan jos nuo toiset vaikka hienompiinkin tehtäviin) niin varmaan se puolustaa yamahaa ja sitä paitsi on sitä ei niin täydellisilläkni soundeilla soitettu. soittaja ratkaisee mikä kuulostaa hyvältä jopa täysin lelusoitin voi jossain toimia.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
statikbuzz
31.05.2010 03:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen koukku sitte S70XS:stä että toi S6 piano joka tohon on Motif XS:n soundipankin päälle lisätty ei ole ihan täydellinen.
 
Itseä ainakin riipii ihan törkeästi muutama outo harmoninen särinä samplessa jota käytetään välillä iso C#,D,D#.
 
Jokaikinen sointu joka sisältää jonkun ko. nuoteista sisältää tuon läpipuskevan harmonisen huiluäänen ja yamahan mielestä kyseessä on S6 pianon ominaisuus, mielestäni se on samplausvirhe.
 
Koittanu tota korjailla mutta toistaiseksi en ole patchiä keksiny millä noi ylimääräiset harmoniat saisi veke tuolta alapäästä. Tuohan ei olisi ongelma jos se olisi edes tasaisesti siellä, mutta kun se on vain kolmessa nuotissa niin samplen vaihto on aivan törkeä tuossa kohdassa.
 
JPQ
31.05.2010 07:46:42 (muokattu 31.05.2010 07:58:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

statikbuzz: Sellanen koukku sitte S70XS:stä että toi S6 piano joka tohon on Motif XS:n soundipankin päälle lisätty ei ole ihan täydellinen.
 
Itseä ainakin riipii ihan törkeästi muutama outo harmoninen särinä samplessa jota käytetään välillä iso C#,D,D#.
 
Jokaikinen sointu joka sisältää jonkun ko. nuoteista sisältää tuon läpipuskevan harmonisen huiluäänen ja yamahan mielestä kyseessä on S6 pianon ominaisuus, mielestäni se on samplausvirhe.
 
Koittanu tota korjailla mutta toistaiseksi en ole patchiä keksiny millä noi ylimääräiset harmoniat saisi veke tuolta alapäästä. Tuohan ei olisi ongelma jos se olisi edes tasaisesti siellä, mutta kun se on vain kolmessa nuotissa niin samplen vaihto on aivan törkeä tuossa kohdassa.

 
oletko sinä soittanut sitä pianoa ? uskon kyllä sanaasi enemmin kuulostaa oudolta ja sanoisin itse tykkään rolandin sampleista enemmän (muutenkin..) kuin yamahan eli en tiedä kannattaako mainita eli sopiiko mitenkään kysyjän tarpeisiin (eli mitä kaikkea siihen kuului) eli Juno Stage.(itsellä Juno G).
http://www.roland.com/products/en/JUNO-STAGE/
ps. mun yamahassa (s30) pianon looppi aivan törkeä (samoin cymbaali,ja patarummun noista jos näitti looppi olisi ja molemmille sellaisia olen kuullut n o parempia ainakin niin vois saada tehoste ääniä... tais vähän muutakin olla sanoisin ihan kuin romiin olis yritetty änkeä enemmän soitinääniä kuin fiksusiti siihen tilaan menee) ja sitten muutama muukin sample no jouset aivan jotain käsittämätöntä tulee mieleen olisiko sama ongelma kuin ainakin vanhojen motifien sampleissa eli samplattu vibraatolla jossain kohtaa kiihtyy liikaa kuulemma. totta puhuen kaksi aluetta jotka oli suuri pettymys kun ostin tuon (vieläpä tärkeitä alueita). Olis ehkä silloinkin jo kannattanut ostaa laite jossa osin kyllä selvästi karummaksi speksit. ja sellainen myös jota aika moni haukkuu.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Anonymous-jazz
03.06.2010 13:11:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei sen S70XS:n koskettimisto kyllä vetänyt lainkaan vertoja sille Yamaha CP5:n tatsille. Soundit taas kyllä lumosivat korvat aivan täysin.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
tarmo
03.06.2010 14:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kauhu-köös: Yamahat löydät F-musiikista kaisaniemestä. Nordia löytyy tietääkseni Dlx-musicista albertinkadulta sekä Soundatasta.
 
Fasulla on molemmat! Sinne siis.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
JPQ
03.06.2010 15:29:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Fasulla on molemmat! Sinne siis.
 
joku helsingin Fasuista oli se josta joskus neuvottiin minua kysymään erästä juttua Yamahasta joka selvisi eli Yamahalle taitaa saada tuolta eniten apua jos tarvitsee.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
03.06.2010 17:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clavian edustus ilmeisesti siirtyi pois soundatasta (?). Liekö siitä johtuvaa, mutta fasulla näkyy olevan jo kohtalaisen kokoinen kattaus claviaa. Löytyy stagesta nord pianoon ja c2:sta waveen. Good. Tai sitten ei. Mutta ainakin on paikka, jossa kokeilla.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
JPQ
03.06.2010 17:45:25 (muokattu 03.06.2010 17:51:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Clavian edustus ilmeisesti siirtyi pois soundatasta (?). Liekö siitä johtuvaa, mutta fasulla näkyy olevan jo kohtalaisen kokoinen kattaus claviaa. Löytyy stagesta nord pianoon ja c2:sta waveen. Good. Tai sitten ei. Mutta ainakin on paikka, jossa kokeilla.
 
Niillä ainakin sivullaan jo piiiiiitkään ollut claviaa paljon tarjolla minusta. ja ketjun aloittajalta kysyn oletko varma että nämä on ainoat vaihtoehdot käyttöösi ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Bronks
03.06.2010 18:53:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Niillä ainakin sivullaan jo piiiiiitkään ollut claviaa paljon tarjolla minusta. ja ketjun aloittajalta kysyn oletko varma että nämä on ainoat vaihtoehdot käyttöösi ?
 
Mitä sitä vuosikausiksi jahkaamaan tuommoista.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
JPQ
03.06.2010 19:30:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Mitä sitä vuosikausiksi jahkaamaan tuommoista.
 
Mitä sinä tarkoitit ?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
04.06.2010 02:55:44 (muokattu 04.06.2010 02:56:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Niillä ainakin sivullaan jo piiiiiitkään ollut claviaa paljon tarjolla minusta. ja ketjun aloittajalta kysyn oletko varma että nämä on ainoat vaihtoehdot käyttöösi ?
 
Ja olet myös nähtävästi aktiivisesti käynyt tsekkaamassa valinnan laajuuden? Sikäli kun itse käyn kerran 1-2 viikossa, väitän valikoiman olevan tällä hetkellä olevan aiempaa laajempi.
 
Sorry JPQ, mutta jos puhutaan testausmahdollisuuksista, niin sillä ei ole tuon taivaallisen informaatioarvoa, mitä nettisivuilta on tilattavissa. Saati jos puhe oli siitä, onko valikoima laajentunut. Mutta noh, antaa olla...
 
Jos joku haluaa valita otsikon mukaan, annettakoon sitten valita. Onhan noita kiippareita maailma pullollaan. On pelkästään hyvä, että on pystynyt rajaamaan oman valintansa kahteen kiipparriin. Josko nyt ei tyrkytettäisi M-Audiota ja Main Stagea tms. mitä niitä nyt ikinä omasta kotisetupista nyt sattuukaan löytymään. Ok?
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Tounimaan
04.06.2010 13:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Niillä ainakin sivullaan jo piiiiiitkään ollut claviaa paljon tarjolla minusta. ja ketjun aloittajalta kysyn oletko varma että nämä on ainoat vaihtoehdot käyttöösi ?
 
Ei varmaankaan ole ainoat vaihtoehdot, valintani perustuu oikeastaan vain siihen että esim. tuo Yamaha on tullut tuon mookutosen kautta tutuksi, joten olisi ehkä helppo / nopea oppia uudet jutut,
Nord, vain siksi että tuon juutuubi bongailun myötä nayttää suht helppokäyttöiseltä, mutta saattaa olla ehkä hieman liian "vintage" meikäläiselle. mene ja tiedä.
 
Nyt on sitten tullut sellaisiakin aspekteja esiin tuosta painotetusta koskettimistosta, että kun olen noilla lerpuilla soitellut, niin saattaa tulla ranteet kipeeks kun pari tuntia veivaa?! tottumis kysymyksiä varmaan...
 
voihan se olla että pidättäydyn tuossa MO6:ssa vielä ja opettelen ekaks vaikka soittamaan jotain ;)
 
ps. olen todellakin vasta puoltoista vuotta soitellut pianoa joten täs on ihan aito amatööri kysessä :)
 
JPQ
04.06.2010 13:36:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Ja olet myös nähtävästi aktiivisesti käynyt tsekkaamassa valinnan laajuuden? Sikäli kun itse käyn kerran 1-2 viikossa, väitän valikoiman olevan tällä hetkellä olevan aiempaa laajempi.
 
Sorry JPQ, mutta jos puhutaan testausmahdollisuuksista, niin sillä ei ole tuon taivaallisen informaatioarvoa, mitä nettisivuilta on tilattavissa. Saati jos puhe oli siitä, onko valikoima laajentunut. Mutta noh, antaa olla...
 
Jos joku haluaa valita otsikon mukaan, annettakoon sitten valita. Onhan noita kiippareita maailma pullollaan. On pelkästään hyvä, että on pystynyt rajaamaan oman valintansa kahteen kiipparriin. Josko nyt ei tyrkytettäisi M-Audiota ja Main Stagea tms. mitä niitä nyt ikinä omasta kotisetupista nyt sattuukaan löytymään. Ok?

 
Abnteeksi vain täällä näytti olevan eräässä paikallisessa liikeessä aikalailla samat jutut hyllyssäkin kuin sivulla. paitsi hetkellisesti tai sitten laajemminkin Juno G... ps. ostin itse tuollaisen. kysyjälle ehkä Juno Stage vois toimia ja joskus kaksi saman merkin laitetta asiaa sivuten voi olla hyvinkin erilaiset käyttää ja muutenkin. esim. en tiedä mistä erään soundin sävy tuli Yamahan Cs1xässä mutta Yamaha S30 en oe saanut mitään samanlaista enkä ole myöskään Näiden muiden myöhempien Yamahoiden soundissa kuullut.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «