Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 533 34 35 36 37122 123 124 125 126
joonama
31.05.2010 13:53:12

moderndrummer88: Suosittelisin ostamaan myös clear emperoria testiksi, vaikkai sitten sen yhden kappaleen aluksi, remot ovat nimenomaan soundiltaan lämpimämpiä ja pyöreitä, kuin evansin vastaavat.

Jos laittaisi clear Emperorit päälle, niin käykö alle kirkas Diplomaatti vai olisiko Ambassador selvästi parempi? Olen tähän asti välttynyt kaksikerroskalvoilta melkein kokonaan niin täytyy kysellä.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
moderndrummer88
31.05.2010 13:57:27
joonama: Jos laittaisi clear Emperorit päälle, niin käykö alle kirkas Diplomaatti vai olisiko Ambassador selvästi parempi? Olen tähän asti välttynyt kaksikerroskalvoilta melkein kokonaan niin täytyy kysellä.

Molempia olen kokeillut Clear Emperorien kanssa, niin enemmän kallistun Ambassadorien puolelle, niillä saa pikkusen enemmän pyöreyttä, pehmeyttä ja sustainia.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
passe
31.05.2010 13:57:28
Täältä ääni Evansille, G1 ja G2 toimii kuin häkä! G2:sta sitten joko clear tai coated, omien mieltymysten mukaan.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
markkuliini
31.05.2010 16:39:27

moderndrummer88: Suosittelisin ostamaan myös clear emperoria testiksi, vaikkai sitten sen yhden kappaleen aluksi, remot ovat nimenomaan soundiltaan lämpimämpiä ja pyöreitä, kuin evansin vastaavat.

Sama havainto itselläni. Evansin G2:sia ostin viime vuonna kaksi settiä tomeihin kokeeksi (yhdet coatedit ja yhdet clearit) ja ihan avoimin mielin olisi halunnut niistä pitää. Mutta minusta niissä oli muovisempi ja kylmempi soundi kuin Emperorissa, etenkin clearit oli kolkot. Lisäksi kalvot menettivät nopeammin soundinsa. Puoli vuotta olivat kätössä kun oli jo molemmat setit soitettu loppuun. Yleensä yksi satsi kestää vähintään 5 kuukautta ja silti saa soundaamaan vielä hyvältä virittämällä. Evansseissa tuntui että soundi vaan loppui, sitten kun se loppui eikä ruuvaamallakaan saanut enää mitään oikein irti.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
markkuliini
31.05.2010 16:40:00

moderndrummer88: Molempia olen kokeillut Clear Emperorien kanssa, niin enemmän kallistun Ambassadorien puolelle, niillä saa pikkusen enemmän pyöreyttä, pehmeyttä ja sustainia.

Sama juttu.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
joonama
31.05.2010 17:52:29

markkuliini: Sama havainto itselläni. Evansin G2:sia ostin viime vuonna kaksi settiä tomeihin kokeeksi (yhdet coatedit ja yhdet clearit) ja ihan avoimin mielin olisi halunnut niistä pitää. Mutta minusta niissä oli muovisempi ja kylmempi soundi kuin Emperorissa, etenkin clearit oli kolkot. Lisäksi kalvot menettivät nopeammin soundinsa. Puoli vuotta olivat kätössä kun oli jo molemmat setit soitettu loppuun. Yleensä yksi satsi kestää vähintään 5 kuukautta ja silti saa soundaamaan vielä hyvältä virittämällä. Evansseissa tuntui että soundi vaan loppui, sitten kun se loppui eikä ruuvaamallakaan saanut enää mitään oikein irti.

No vähän tällä lailla minua alkoi kaksikerroskalvot kiinnostamaan. Sonorin tomissa oli kiinni G2/G1 ja alkuruuvailussa vire löytyi helposti, mutta ääni oli aina vähän muovinen. Kun se on ollut kiinni, niin taianomaisesti soundi on nyt ihan jees.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
WideAwake
31.05.2010 22:14:52
Katelkees mun omista kuvista ja kertookee mikä setti on kyseessä. Rauta on yllättän jykevää. Ilmeisesti joku vanhempi milleniumi tai new soundi, mutta olisi mukava tietää onko kukaan törmäillyt samanlaiseen aikaisemmin. Niin, ja setti on ilmeisesti viilutettu ulko- ja sisäpuolelta.
Mummo ikkunassa.
Stereophile
31.05.2010 23:38:39

markkuliini: Sama havainto itselläni. Evansin G2:sia ostin viime vuonna kaksi settiä tomeihin kokeeksi (yhdet coatedit ja yhdet clearit) ja ihan avoimin mielin olisi halunnut niistä pitää. Mutta minusta niissä oli muovisempi ja kylmempi soundi kuin Emperorissa, etenkin clearit oli kolkot. Lisäksi kalvot menettivät nopeammin soundinsa. Puoli vuotta olivat kätössä kun oli jo molemmat setit soitettu loppuun. Yleensä yksi satsi kestää vähintään 5 kuukautta ja silti saa soundaamaan vielä hyvältä virittämällä. Evansseissa tuntui että soundi vaan loppui, sitten kun se loppui eikä ruuvaamallakaan saanut enää mitään oikein irti.

Juuri samanlaisia havaintoja täältäkin suunnalta. Evansit kuullostaa jotenkin "muovisemmalta" kuin Remot. Ja kestävyydestä, korvasin noin kolme vuotta vanhat Emperorit viime kesänä G2:silla ja nyt viimeisen kuukauden aikana on ihan selkeästi soundit vaan loppu. Ei auta enää ruuvaaminen, ei vaan soi. Taidan vaihtaa ne Emperorit takaisin siihen asti kunnes saa ostettua uudet kalvot, veikkaan että soi vieläkin paremmin kuin nuo G2:set. Tai pitää nämä tänään vaihtamani Coated Ambassadorit...

Pitäisköhän seuraavaksi kokeilla Aquariania kun ei oo ikinä tullu testattua...
Mikä olisi vastaava tai vähän tummempisointinen kuin Clear Emperor?
Mikäs tässä soitellessa!
Kailis
01.06.2010 00:37:19

Mikä olisi vastaava tai vähän tummempisointinen kuin Clear Emperor?

Varmaan Super-2. Performance 2 taitaa olla vähän paksumpi. Faktoja ei ole, en ole onnistunut näkemään noiden speksejä.
tcitc
02.06.2010 14:31:42
Millä lähtee järkevästi tussinjälki pellistä pois?
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
jtpennane
02.06.2010 14:32:54
tcitc: Millä lähtee järkevästi tussinjälki pellistä pois?

Asetonilla lähtee.
"When in doubt, roll."
Stoalainen
02.06.2010 15:28:39
Kailis: Varmaan Super-2. Performance 2 taitaa olla vähän paksumpi. Faktoja ei ole, en ole onnistunut näkemään noiden speksejä.

Kerropas nyt vähän lisää. Ja mikä se on se Aquarianin potkukalvo, jossa on se huopainen demppirengas? Näin mainoksen ModernDrummeria selaillessa, voisi vastata tuota Evansin Emadia, mutta nopealla liikeselailulla en sellaista löytänyt. Muutenkin Aquarianilla tuntu olevan mielenkiintosia kalvovaihtoehtoja, uskaltaskohan kokeilla niitä. Käyttääkö tällä foorumilla kukaan muu Aquariania paitti Kailis, vai onko se sellanen vastarannankiiski Bradyineen, Bosphoruksineen ja rumpukalvoineen, ns. "erilainen nuori"?

Ja mun Evansit on tosiaan "sisäänsoitetut", eli tulivat käytetyn setin mukana. Olisiko noistakin sitten soundi loppunut...
My heart beats with drumbeats.
markkuliini
02.06.2010 15:30:49

kazaa: Kerropas nyt vähän lisää. Ja mikä se on se Aquarianin potkukalvo, jossa on se huopainen demppirengas? Näin mainoksen ModernDrummeria selaillessa, voisi vastata tuota Evansin Emadia, mutta nopealla liikeselailulla en sellaista löytänyt. Muutenkin Aquarianilla tuntu olevan mielenkiintosia kalvovaihtoehtoja, uskaltaskohan kokeilla niitä. Käyttääkö tällä foorumilla kukaan muu Aquariania paitti Kailis, vai onko se sellanen vastarannankiiski Bradyineen, Bosphoruksineen ja rumpukalvoineen, ns. "erilainen nuori"?

Ja mun Evansit on tosiaan "sisäänsoitetut", eli tulivat käytetyn setin mukana. Olisiko noistakin sitten soundi loppunut...

Itse itseäni lainaten:
Olen nyt käyttänyt muutaman kuukauden keikkasetin 22" DW-bassarissa Aquarian Super Kick I ja Regulator yhdistelmää. Ja rummun sisällä ei ole mitään, eikä äänimies ole kertaakaan edes sinne toivonutkaan fylliä. Toimii mulla ihan kympillä, rumpu soi vielä just sopivasti varsinkin jos virettä nostaa, mutta mikitystä varten ei tarvi lisää dempata. SK I on siis 1-kerroskalvo, mutta huoparenkaalla dempattuna. Eli tavallaan samantyylinen kun PS3, mutta tuo huopa tuntuu demppaavan ihan eri soundisesti. Soundissa on vähemmän napsua ja läpsyä ja enemmän muhkeaa pyöreyttä. Mun mielestä sellainen modernin ja vanhanliiton täydellinen kompromissi. Huopaa ei ole siis siinä kohtaa missä kalvo osuu reunaviisteeseen vaan vähän sisemmällä. Regulator on samanlainen, mutta huoparengas on paljon pienempi ja keskellä kalvoa, eli sndisti dempattu reso. BTW, Kuulen keikoilla nykyään rummun akustisesti paljon paremmin kuin ennen. Treenissetissä on ollut SK I lyöntikalvona, ja sitten joitain muita etukalvoina ja hyvin on siinäkin pelittänyt akustisesti tai mikittäen. Itse en ole näillä näkymin ihan heti palaamassa PS3 kalvoon. :)
Kailis
02.06.2010 15:38:04

Eipä ole paljon lisättävää. Siis Super-2 kalvoa olen käyttänyt 12" ja 14" tomeissa. Olisin laittanut 14" Performance 2 mutta sitä ei löytynyt ainakaan coated versiona. 8" ja 10" mulla on perus Texture Coated.
moderndrummer88
02.06.2010 16:19:03
Stereophile: Onkos kellään kokemuksia Yamahan Tour Custom- sarjasta? Sais musaliikkeeltä esittelysetin niin hyvään hintaan, että aloin vakavissani miettimään Genistoista luopumista. Olisko kiinnostuneita?

Älä nyt hulluja puhu! Uudesta Tour Custom -sarjasta lienee kyse? Siis meinaat vaihtaa pro-tason setin tommoseen export/rockstar -osaston settiin? Uudesta Tour Custom -sarjasta lienee kyse. Kyllä sä ilman niitä lisätomejakin pärjäät, tai sitten koitat metsästää Genistoihin lisää tomeja.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
jussimi
02.06.2010 17:07:08
kazaa: Kerropas nyt vähän lisää. Ja mikä se on se Aquarianin potkukalvo, jossa on se huopainen demppirengas? Näin mainoksen ModernDrummeria selaillessa, voisi vastata tuota Evansin Emadia, mutta nopealla liikeselailulla en sellaista löytänyt. Muutenkin Aquarianilla tuntu olevan mielenkiintosia kalvovaihtoehtoja, uskaltaskohan kokeilla niitä. Käyttääkö tällä foorumilla kukaan muu Aquariania paitti Kailis, vai onko se sellanen vastarannankiiski Bradyineen, Bosphoruksineen ja rumpukalvoineen, ns. "erilainen nuori"?

Virvelissä käytin joku aika sitten Aquarianin american vintagea. Hemmetin hyvä, lämpöinen hellä! Saatanpa kuvitella, mutta olisko saundi kuollut muutamien keikkojen jälkeen jotenkin nopsempaa ambassadoriin verrattuna..

Evansit on sitten ihan hirveet.
Kailis
02.06.2010 17:34:19

Aquarianin american vintagea.

Oliko sulla joku syy käyttää just tota eikä Modern Vintagea? Tuohan on snadisti isompi halkaisijaltaan, jotta mahtuisi vanhempiin rumpuihin. Mulla on 50's Radio Kingissä. Oliko muuten thin vai medium? Jos thin, niin en ihmettele soundin kuolemista, varsinkaan hiukankaan kovemmalla kädellä soitettaessa. Ja ehkä ei muutenkaan paras mahdollinen kalvo rokkihommeleihin.
jazzmies
02.06.2010 17:45:11
jussimi: Virvelissä käytin joku aika sitten Aquarianin american vintagea. Hemmetin hyvä, lämpöinen hellä! Saatanpa kuvitella, mutta olisko saundi kuollut muutamien keikkojen jälkeen jotenkin nopsempaa ambassadoriin verrattuna..

Evansit on sitten ihan hirveet.

Aquarianin kalvot ylipäätänsä ovat tosi hyvin istuvia nykyrumpuhin, mutta mukana voi tulla ongelmia vanhempien etenkin vinyylipinnoitteisten rumpujen kanssa. Kantikkaat kalvovanteet on vaikea saada sopimaan jokaiseen rumpuun. Täten vanha kunnon Remon rimpulavanne on idiottivarma valinta. American vintage pyrkii poistamaan tämän ongelman suurempien vanteiden kautta.

Mutta asiaan - vintage-kalvot ovat kyllä ääneltään lämpimiä kuin linnunmaito, mutta yläpäästä jää jää jotakin puuttumaan ("läts"). Sama koskee Texture Coated -kalvoja. Tatsi on molemmissa mahtava ja kalvot ovat erinomaisesti duunattu, mutta minun makuuni hieman turhan hifiä. Jotenkin vain ajauduin Coated Ambassador - Clear Diplomat -asetelmaan, taas! Hyvät rummut, sopivan lo-fi -kalvot, niin johan toimii - minulle!
Pottery Is Gay!
Stoalainen
02.06.2010 17:48:18
jazzmies: Mutta asiaan - vintage-kalvot ovat kyllä ääneltään lämpimiä kuin linnunmaito, mutta yläpäästä jää jää jotakin puuttumaan ("läts"). Sama koskee Texture Coated -kalvoja. Tatsi on molemmissa mahtava ja kalvot ovat erinomaisesti duunattu, mutta minun makuuni hieman turhan hifiä.

Kuulostaapa juuri mun valinnalta. Itse olen ennemmin hifistelijä kuin lo-fistelijä. Mites muuten PHX, niissä kun tuntuu olevan melkosen hifisoundi youtube-klippien perusteella, ainakin mun korvaan..?
My heart beats with drumbeats.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)