Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 544 45 46 47 48258 259 260 261 262
mlehtinen
02.06.2010 12:35:12
Zakk: Hyvä keikka oli, ainoa miinus oli Anguksen 20min kitarasoolo ennen encorea, sen olisi voinu korvata vaikka muutamalla lisäbiisillä.

Mä niin tiesin ton!!

Olisi ollut ihan kiva vielä kerran bändi nähdä, etenkin kun olivat tuossa melko lähelläkin. On vaan mennyt ihan täysin maku noihin A:n sooloihin. Niin paljon olisi hyviä biisejä joita voisi soittaa tuon vingutuksen aikana. Jäikö sooloilu edes tuohon yhteen 20 minuuttiseen? Strippasiko myös?

Erittäin kova bändi mut kun joku asia tökkii niin se tökkii...
"Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!"
--Tomppa--
02.06.2010 14:06:58
WarMachine: Tuo Anguksen sooloilu. Luulenpa että sohaisen ampiaispesää kun sanon että Ang ei lopulta ole kovinkaan kaksinen soolon soittaja. En kirjoita tätä kitaransoiton taitajana tai teoreetikkona vaan puhaasti kuulijana.

Jotenki, minun korvaan Anguksen soolot ovat juuri sitä sisällötöntä teknisen taitavuuden osoittamista.

Oot väärässä. Ei accadaccan keikalle mikään korvia hivelevä bluesmelodia sovi, se on ROKKIA PERKELE!! Asenne on se oleellisin.
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa.
apenaattori
02.06.2010 14:21:25
Kitaristina ihmettelen kahta edellistä kommenttia Anguksen soitosta.

Ensinnäkin, Anguksen soittoa ei mitenkään voi kuvata teknisen taitavuuden esittelyksi. Äijän avut musiikillisesti ovat ihan muualla kuin kitara-akrobatiassa. Varsinkaan nykyään miehellä ei kädet riitä mihinkään kovin haastavaan tiluliluun (jopa Thunderstruckin intro tökkii nykyään). Sen sijaan Angus on aina soittanut aivan mielettömän aggressiivisia ja maukkaita blues-pohjaisia sooloja. Sikäli en käsitä tuota kommenttia "herkistä bluesmelodioista", sillä juuri niitähän Angus soittaa. Silkkaa bluesia Anguksen omalla räväkällä otteella sähköistettynä. Miehellä on mielestäni myös yksi rockmaailman parhaista vibratoista, ihmettelin jälleen keikalla että millä ihmeellä se repii niin hunajaisen rokkivibran.

Anguksen sooloilukohdat ovat toki melko tylsiä, varsinkin kun kitaristina huomaa ettei siellä nyt okeasti tapahdu edes mitään kovin vaikeaa tai hienoa (samalla musiikillisen annin ollessa melko heikko). Ne kumminkin mielestäni kuuluvat ACDC:n showhun, ja veikkaanpa että nuo pitkät soolot auttavat myös Johnsonia pitämään äänensä kasassa antamalla vähän huilitaukoa.

Angusta saa toki kritisoida, puutuin vain mielestäni pariin täysin älyttömään väittämään.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Huojuva_Torni
02.06.2010 14:36:05
Siis Angushan on aina osannut säveltää ja on säveltänytkin toimivia, napakkoja ja oikean pituisia sooloja biiseihin. Mies osaa ottaa kitarasta kaiken irti vaikkeivät näpit salamannopeasti liikukkaan. 20 minuutin sooloista ei mielenkiintoisia saa kukaan.
WarMachine
02.06.2010 14:38:39
apenaattori: Kitaristina ihmettelen kahta edellistä kommenttia Anguksen soitosta.

Ensinnäkin, Anguksen soittoa ei mitenkään voi kuvata teknisen taitavuuden esittelyksi.

Anguksen sooloilukohdat ovat toki melko tylsiä, varsinkin kun kitaristina huomaa ettei siellä nyt okeasti tapahdu edes mitään kovin vaikeaa tai hienoa (samalla musiikillisen annin ollessa melko heikko). Ne kumminkin mielestäni kuuluvat ACDC:n showhun, ja veikkaanpa että nuo pitkät soolot auttavat myös Johnsonia pitämään äänensä kasassa antamalla vähän huilitaukoa.

Angusta saa toki kritisoida, puutuin vain mielestäni pariin täysin älyttömään väittämään.

Mulle kyse on puhtaasti siitä miltä se kuulostaa, kun en tunne teoriaa ja tekniikkaa lainkaan. Minä en huomaa sitä että soolossa ei tapahdu mitään teknisesti kovin vaikeaa tai hienoa, mulle ne usein kuullostavat kovin tekniseltä, kun en kuule niissä sitä sisältöä.

Puhumme sikäli eri asiasta että en ollut eilen paikanpäällä vaan puhun nyt lähinnä levytetyistä sooloista.

Kun olet itse soittaja niin pystytkö tai viitsitkö antaa jonkun napakan luonnehdinnan vaikkapa nyt siitä Up To My Neck In Youn soolosta?
Tiistai-mies, pahapoika Anna
Jyrken
02.06.2010 14:44:57
Itseäni kiinnosti katsoa mestaria työssä, olkoonkin satunnaista revittelyä, mutta siinä vaiheessa kun Angus nousi vielä siellä ylhäällä olevalle korokkeelle niin alkoi jo riittää.

Viihdyttävä ja hyvä keikka oli. Eritoten Brian oli paremmassa iskussa kuin uskoinkaan etukäteen. Back In Blackin aikana tuli epätodellinen fiilis, että onko tuossa alle sadan metrin päässä tosiaan AC/DC.
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Brik
02.06.2010 14:52:16
Helevetti! Olin kakkosrivissä heti anguksen naaman edessä! Oliko kukaan teistä muuten jonotttamassa ''numerolla''? Itse olin paikalla jo puoli kaks mutten tajunnut hakea numeroa... Hyvin meni silti. Itseäni eniten lämmitti Shot down with flames. Jäätävän tyylikäs biisi. Soolorevittelyn olisi voinut kyllä leikata puoleen... Etenkin ne tapping jutut joita jo jokainen kitaristi vetelee vahingossa..

Vielä lisänä: Oli jotenkin hauska fiilis keikan jälkeen kun koko ihmiskasa vaan käveli linja-autoaseman ohi keskellä tietä autot sai väistää :D
apenaattori
02.06.2010 14:57:18
Puhumme sikäli eri asiasta että en ollut eilen paikanpäällä vaan puhun nyt lähinnä levytetyistä sooloista.

Siis tarkoitin kommenteillani myös levytettyjä sooloja.

Kun olet itse soittaja niin pystytkö tai viitsitkö antaa jonkun napakan luonnehdinnan vaikkapa nyt siitä Up To My Neck In Youn soolosta?

Juu mitä nyt kuuntelen niin soolo on ainakin miksattu melko alas. Vähän häiritsevän alas omasta mielestäni. Angus soittaa varsinkin soolon alkupuolella melko matalalta varsin klassista Chuck Berry -tyylistä rokketiroll -sooloa, eikä bluespohjaista hard rock -revittelyä ole niin paljoa. Aika pitkälti Johnny B Goode -kama siellä viuhuu. Aika paljon duurijuttuja myös seassa. Angus soittaa pitkiä nuotteja melkein koko soolon ajan, kovin nopeita lickejä ei tule missään.

Voi olla että teikäläinen tykkää sitten enemmän tuollaisesta iisimmästä didididididid -sooloilusta kuin aggressiivisesta paiskomisvinguttelusta. Omasta mielestäni tuo soolo oli hieman tylsähkö, eikä Anguksen parhaat puolet tulleet kunnolla esiin.

Loppujen lopuksihan tuo on melko perinteinen ACDC -soolo kuitenkin, tässä nyt tällainen pieni "ylianalysoinnin" tulos.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
poppamies
02.06.2010 14:58:23

Brik:

....Vielä lisänä: Oli jotenkin hauska fiilis keikan jälkeen kun koko ihmiskasa vaan käveli linja-autoaseman ohi keskellä tietä autot sai väistää :D

Jåå. Meillä oli auto siinä Koskikeskuksen vieressä, kierrätyskeskuksen pihassa eikä meinautt ihan heti saada auto liikkeelle. Ihmisiä kuin muurahaisia joka puolella.
Lord Of The Strings
Zakk
02.06.2010 15:05:33
mlehtinen: Jäikö sooloilu edes tuohon yhteen 20 minuuttiseen? Strippasiko myös?

Joo, jäi sentään yhteen 20 minuuttiseen, ja kyllä se perus strippailut esitti
WarMachine
02.06.2010 15:31:33
apenaattori: Siis tarkoitin kommenteillani myös levytettyjä sooloja.

Juu mitä nyt kuuntelen niin soolo on ainakin miksattu melko alas. Vähän häiritsevän alas omasta mielestäni. Angus soittaa varsinkin soolon alkupuolella melko matalalta varsin klassista Chuck Berry -tyylistä rokketiroll -sooloa, eikä bluespohjaista hard rock -revittelyä ole niin paljoa. Aika pitkälti Johnny B Goode -kama siellä viuhuu. Aika paljon duurijuttuja myös seassa. Angus soittaa pitkiä nuotteja melkein koko soolon ajan, kovin nopeita lickejä ei tule missään.

Voi olla että teikäläinen tykkää sitten enemmän tuollaisesta iisimmästä didididididid -sooloilusta kuin aggressiivisesta paiskomisvinguttelusta. Omasta mielestäni tuo soolo oli hieman tylsähkö, eikä Anguksen parhaat puolet tulleet kunnolla esiin.

Loppujen lopuksihan tuo on melko perinteinen ACDC -soolo kuitenkin, tässä nyt tällainen pieni "ylianalysoinnin" tulos.

Tack. Näin se varmaan on että mulle paremmin istuu nuo iisimmät didididididid -soolot kuin aggressiiviset paiskomisvinguttelut. Jos vertaa toiseen suosikkibändiini Iron Maideniin niin IM:n tapauksessahan soolot koostuvat usein hyvin erilaisista osista ja taitaapa olla niin että poikkeuksetta pidän enemmän siitä iisimmästä osasta kuin siitä vingutteluosasta.
Tiistai-mies, pahapoika Anna
StJerky
02.06.2010 15:37:59
Huojuva_Torni: 20 minuutin sooloista ei mielenkiintoisia saa kukaan.

Aamen.

'''''
Icy-Sun
02.06.2010 17:06:37
Tappakaa ja hakatkaa vaan, mutta ihmettelen sitä, että Angus on ainoa, jonka työskentely saa minkäänlaista kritiikkiä. Brian veti viimeksi Helsingissä oikeasti muutaman biisin ihan poskettoman huonosti. Älkää käsittäkö väärin, hieno yhtye ja hienoja soittajia ja ehdottomasti yksi rock-historian suurimpia ilmiöitä tämä bändi, mutta minua AC/DC:n livekunnossa häiritsee eniten laulanta.
Beyond here lies nothing...
Tande
02.06.2010 17:46:07
StJerky: Aamen.

'''''

Jep. Tässä taisi mennä kaksi eri asiaa sekaisin. Anguksen loistavat blueshenkiset soolot biiseissä ja "välisoitot".
Anteeksi.
Nor
02.06.2010 18:10:40
Mun mielestä parhaat AC/DC soolot löytyy Highway to hell- albumilta.
Imper
02.06.2010 18:13:10 (muokattu 02.06.2010 18:13:57)

Joo, ihan kova keikka kaikesta äpyilystä huolimatta. Kumpikaan, Brian eikä Angus, eivät mielestäni olleet kauhean kovassa vedossa. Brian jätti nuotteja kesken ja Angus sähläsi sooloilussaan ihan luokattoman paljon.

Häiritsi kun Thunderstruckin intro ei oikein lähtenyt.

Muuten meno oli mahtava ja hyväntuulinen, mutta oon kyllä sitä mieltä että kovin särmä on pojista jo lähtenyt. Vähän tollasta itsensä parodioimista toi on, ja huomaa että äijät vähän naureskeleekin jo itselleen!:)
Everyone is a per-son
krautio
02.06.2010 18:37:01

Häiritsi kun Thunderstruckin intro ei oikein lähtenyt.

Sama homma stadikalla vuosi sitten. Mistähän johtuu?

Mites Zerot? Onko settilistasta tietoa?
Hey Ho, Let's Go!
PlaneettaKaravaanari
02.06.2010 19:17:29 (muokattu 02.06.2010 19:18:09)
krautio: Sama homma stadikalla vuosi sitten. Mistähän johtuu?

Mites Zerot? Onko settilistasta tietoa?

Rock N Roll Train, Hell Aint a Bad Place to Be, Back in Black, Big Jack, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, Shot Down in Flames, Thunderstruck, Black Ice, The Jack, Hells Bells, Shoot to Thrill, War Machine, High Voltage, You Shook Me All Night Long, T.N.T., Whole Lotta Rosie, Let There Be Rock, Highway to Hell & For Those About to Rock (We Salute You)

Kopioitu: Plaza.fi
krautio
02.06.2010 19:25:00

Zerojen settiä tiedustelin...
Hey Ho, Let's Go!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)