Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 57 8 9 10 1135 36 37 38 39
Cimble
02.06.2010 10:02:40 (muokattu 02.06.2010 10:23:42)
henydrum: Onkohan se tuo joku Phil, jonka ilmeisesti oisi tarkoitus täällä soitaa muutaman tunnin kuluttua?

Paha sanoa, ainakin Ruddia kehutaan paljon siihen nähden, että mies soittaa vaan perusbiittiä. Aina. Ei sitä settiä tarvitse koko ajan hämmentääkään, ja se biitti on todella mallikelpoinen, mutta silti.

Heitänpä nyt kuitenkin omaksi ehdotukseksi ja tukevan biitin-Ruddin vastakohdaksi Mike Portnoyn. Kaikkein hämmentäjien kuningas. Mies, joka saa rumpujen soiton kuulostamaan kuolleelta ja pakonomaiselta matematiikalta ja sohlaamiselta. Mies jota arvostetaan sitä enemmän, mitä enemmän sillä on tomeja, peltejä ja turhia kilkuttimia setissä.

Tässä kun on noita muidenkin sooloja arvosteltu, niin Portnoylla se sooloilukin vasta onttoa on. Soolot on mitään sanomatonta ja keskinkertaista myllytystä, jotka on tuettu tuplabassarien 16-osa-tukutukseen. Voi kun mies saisi sooloihinsa jotain ideaa tai mielenkiintoa. Mieluummin kuuntelen Vinnie Appicen "jäykkää" mutta groovekasta kolaamista.

Vaikka ovatkin vähän eri tyylin kannuttajia, niin kyllä joku Paicekin soittaa paljon mielenkiintoisempia sooloja. Paicen (ainakin nuorempana) vikkelät kädet riittävät jo tuomaan jotain näkökulmaa sooloihin. Portnoylla taas ei ole mitään muuta kuin se tukutukutukutukutukutukutukuku, brrrr brrrrr brrrrrr. ja sitten kun sitäkään ei enää jaksa, niin alkaa se jääkiekkokatsomotasoinen kannustustömistely tomeihin. Ai niin, kyllähän se toki soittaa biiseissä niitä jatkuvia tahtilajimuutoksia ja kompinkääntöjä joka väliin, ja onhan se tietysti taito sekin.

Ytimekkäästi siis: Portnoy on ihan hyvä rumpali, mutta mielestäni ylihehkutettu ja hajuton, väritön ja mauton, eikä aiheuta mielenkiintoa tai tuntemuksia. Ns. näprääjä ja välineurheilija. Miehen virvelikin on monesti pingotettu minun makuun ylikireälle tyylin ja muun huomioiden ja bassarit on aina ihan tumput.

http://www.youtube.com/watch?v=DEXGSoHsqzY&feature=related
Ruutikallo
02.06.2010 10:27:56 (muokattu 02.06.2010 10:28:14)
Cimble: Paha sanoa, ainakin Ruddia kehutaan paljon siihen nähden, että mies soittaa vaan perusbiittiä. Aina. Ei sitä settiä tarvitse koko ajan hämmentääkään, ja se biitti on todella mallikelpoinen, mutta silti.

Heitänpä nyt kuitenkin omaksi ehdotukseksi ja tukevan biitin-Ruddin vastakohdaksi Mike Portnoyn. Kaikkein hämmentäjien kuningas. Mies, joka saa rumpujen soiton kuulostamaan kuolleelta ja pakonomaiselta matematiikalta ja sohlaamiselta. Mies jota arvostetaan sitä enemmän, mitä enemmän sillä on tomeja, peltejä ja turhia kilkuttimia setissä.

Jepulis, olen Portnoysta samoilla aalloilla kanssas. Tuon Philin nyt heitin vain hehkuttaakseni keikkaa ja vähän fiiliksissäkin taisin olla =)

Portnoyn soitanta kuulostaa ja näyttää toisinaan sellaiselle, että hän mielessään laskee jotain trinomitodennäköisyys-matikkaa ja miten soveltaa sitä kappaleessa.
Ei sillä, kyllähän se hieno taito on siinä missä tanakka biittikin, mutta kumpaakohan enemmän kaytetään ja kummalle on enemmän käyttöä.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
hollmi-5
02.06.2010 10:36:19 (muokattu 02.06.2010 10:40:02)
Ruddin lahja rumpumaailmalle on vertaansa vailla oleva maltti. Moni biisi on tylsyyteen asti beattia, mutta joku koukku siellä aina on. Ja silloin, kun se koukku tulee, kuulostaa se tosi makealle. Minä olen tykännyt kolmekymmentä vuotta tästä rumpuraidasta ja nyt se on taas tapetilla:

http://www.youtube.com/watch?v=9kD8sxIjVuc

Ja jos haluaa nauttia pelkän ääniraidan:

http://www.youtube.com/watch?v=t-gk8qkOrLs

Edit: Peltisoundeista tykkään tällä raidalla. Paisten 2002 (mustaleima)

Tomisoundit ovat teippiä täynnä, mutta kaiulla mehustettuna toimii (Sonor Phonic).
5x14" virppa läsähtelee mukavasti...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Linnunlaulupuu
03.06.2010 21:07:27
Kaikki rumpalit on 100% perseestä ja huonoja. Ja se on totuus.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
msalama
03.06.2010 21:27:08

Linnunlaulupuu: Kaikki rumpalit on 100% perseestä ja huonoja. Ja se on totuus.

Paitsi mä. Mutta ei puhuta nyt siitä.

http://www.youtube.com/watch?v=BwxJ46HWXbA

Nää kaikenmaailman homot sun muut vitun kynäilijät jotka Ruddia haukkuu voi toki mennä vetämään sitä itteensä esmes tuon juurikin linkittämäni videon kontekstiin ihan rauhassa perässä, ja katotaan sitten miten sujuu. TOSIN on todettava että Eiskan olis tietenkin pitänyt lopettaa jo aikaa sitten, mutta se on sitten ihan eri tarina se...

Mutta kuitenkin, moniko vittu teistäkään pystyis esmes tommoseen bändiin lähteä kakkosnelkkua mättämään USKOTTAVASTI, häh?

PS. No en minäkään. Yhyy.
PPS. Ja juuei oo ainoa hyväksyttävä genre maailmassa tai semmosta. Saatte ampua.
Jupi57
03.06.2010 22:10:35
msalama: Mutta kuitenkin, moniko vittu teistäkään pystyis esmes tommoseen bändiin lähteä kakkosnelkkua mättämään USKOTTAVASTI, häh?

No jos saan oman luottobasistini mukaan niin sitten : ) ja hei Sonorin Hilite Red Maplehan menis katteluun välittömästi!

Jotenkin tämän rumpalin maltti on mielestäni vielä rankempaa
lippukompin keisari Peter Spencer
http://www.youtube.com/watch?v=y6HSdNUMkEE&feature=related
Myytävänä...
Cimble
03.06.2010 22:28:56 (muokattu 03.06.2010 22:35:38)
msalama: Mutta kuitenkin, moniko vittu teistäkään pystyis esmes tommoseen bändiin lähteä kakkosnelkkua mättämään USKOTTAVASTI, häh?

Itse en ole haukkunut Ruddia, mutta voisin mennä mättämään sen tilalle kakkosnelkkua, jos saisin. Siihen vaadittavien taitojeni puolesta voisin soittaa töikseni AC/DC:ssä, mutta monen muun asian puolesta ehkä en. Jos tekisin tuota töikseni, niin mulle sopisi ominaisuuksieni puolesta mainiosti tanakan perusbiitin vetäminen ja sitä kautta biiseihin vaikuttaminen myös hienosyisestikin.

Uppoaminen tuollaiseen soittamiseen varmasti onnistuisi ja USKOTTAVASTI, kun en taida olla soitannollisesti muuta kuin rock. Enkä edes wannabe kaikkine wannabe-kledjuineen. Akateemisuus ja muu sen sellainen jazz ei ole esteenä. Ja jos siitä saisi vieläpä jättitulotkin. Vai onko joku sitä mieltä, että esmex minun soitannolliset ominaisuudet ja tarkkuus ei riittäisi AC/DC-bändiin..? Tavallisia ihmisiä ja rumpaleita nekin on kaikki ruddit tyynni. Niille on vain hieman eri olosuhteet pedattu. Ne ei soittele kustannuksiltaan 300 € maksavilla demoilla tai baariloissa alle tonnilla. Ja jossain homeisessa treenikämppäkellarissa Rudd olisi ihan samalla viivalla minun kanssa. Ehkä se uskois ken näkis, vaan kukaan ei taida tulla näkemään. ;)

TOSIN on todettava että Eiskan olis tietenkin pitänyt lopettaa jo aikaa sitten, mutta se on sitten ihan eri tarina se...

Ei Ruddia ilman Eiskaa. Siinä tapauksessa Ruddinkin olisi pitänyt katkaista se komppi jo aikaa sitten.

PPS. Ja juuei oo ainoa hyväksyttävä genre maailmassa tai semmosta. Saatte ampua.

Eipä surra, hyvin puolustit Ruddia. Yliarvostetuiksi väitettävien puolustaminen on täällä sallittua. :)
hollmi-5
03.06.2010 22:29:57
Jupi57: No jos saan oman luottobasistini mukaan niin sitten : ) ja hei Sonorin Hilite Red Maplehan menis katteluun välittömästi!

Jotenkin tämän rumpalin maltti on mielestäni vielä rankempaa
lippukompin keisari Peter Spencer
http://www.youtube.com/watch?v=y6HSdNUMkEE&feature=related

On kai se helppoo, kun on Sonorin Phinicit ja kaikki...
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
03.06.2010 22:43:58 (muokattu 03.06.2010 22:47:44)

Cimble: Itse en ole haukkunut Ruddia, mutta voisin mennä mättämään sen tilalle kakkosnelkkua, jos saisin. Siihen vaadittavien taitojeni puolesta voisin soittaa töikseni AC/DC:ssä, mutta monen muun asian puolesta ehkä en.

Sun korvat ei ehkä taida olla vielä kovin auki. Beateissa on eroa, hyvän ja loistavan ero ei tavallaan ole paljoa, mutta silti se ero on valtava, ja juuri kukaan ei pääse korkeimmalle tasolle. Ja Ruddin beat on maagisen hyvää.
Muita AINA maagisia ovat mun mielestä Ahmir Thompson, Steve Gadd, Jeff Porcaro, Bernard Purdie ja J.R.Robinson. Ei niitä kovin montaa muuta ole. Esim. suosikkini John Bonham tai Steve Jordan ei kuulu tuohon kerhoon. Eikä Cimblellä taida olla mun kriteereillä ihan vielä asiaa tuohon ensimmäiseen aina maagista-ryhmään. :)

Eikun vaan paljon TARKKAA kuuntelua niin kyllä se siitä aukeaa. Tai sitten ei. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Jupi57
03.06.2010 22:48:20
hollmi-5: On kai se helppoo, kun on Sonorin Phinicit ja kaikki...

Hoho jep
Minulla on Sonorin Hilite Exlusiven esite, jonka takasivulla on kuva Red Maple setistä ja KYLLÄ SEN setin kanssa voisin lähteä Philiä tuuraamaan : ).
Myytävänä...
jussimi
03.06.2010 23:16:54
msalama: Paitsi mä. Mutta ei puhuta nyt siitä.

http://www.youtube.com/watch?v=BwxJ46HWXbA

Nää kaikenmaailman homot sun muut vitun kynäilijät jotka Ruddia haukkuu voi toki mennä vetämään sitä itteensä esmes tuon juurikin linkittämäni videon kontekstiin ihan rauhassa perässä, ja katotaan sitten miten sujuu. TOSIN on todettava että Eiskan olis tietenkin pitänyt lopettaa jo aikaa sitten, mutta se on sitten ihan eri tarina se...

Mutta kuitenkin, moniko vittu teistäkään pystyis esmes tommoseen bändiin lähteä kakkosnelkkua mättämään USKOTTAVASTI, häh?

*pyyhkii sylkeä naamalta*
msalama
03.06.2010 23:26:29

Beateissa on eroa, hyvän ja loistavan ero ei tavallaan ole paljoa, mutta silti se ero on valtava, ja juuri kukaan ei pääse korkeimmalle tasolle. Ja Ruddin beat on maagisen hyvää.

No niin, kynäilijät ja runkkarit. Tässä nyt ihan ehta ammattirumpalisti(tm) teille sanoo kuinka asia on, joten tämän jälkeen ei ihan lasten oikeasti enää ikinä tarvitse kuunnella kaltaisteni ohiammuttujen taideluistelijoitten sun muiden muiden ylipainoisten ikuisten viiskymppisten lapsinerojen nk. näkemyksiä ja muita "totuuksia" asiasta. Ja näinollen päätänkin lähetykseni täältä Persvittulasta juurikin, öh, no, vaikkapa tähän.
msalama
03.06.2010 23:28:46

*pyyhkii sylkeä naamalta*

Joko kuivui?
Cimble
04.06.2010 00:26:34
markkuliini: Sun korvat ei ehkä taida olla vielä kovin auki. Beateissa on eroa, hyvän ja loistavan ero ei tavallaan ole paljoa, mutta silti se ero on valtava, ja juuri kukaan ei pääse korkeimmalle tasolle.

Ai beateissa eroja, älä ihmeessä. Ja kuvittele vain ammattimiehenä ja teoreetikkona, ettei minun amatöörin korvat ole auki. On ne kumminkin. Ja ymmärsin mitä kirjoitin.

Ja Ruddin beat on maagisen hyvää.

Yo
meleko maagista
sätkä huulessa
viimeks Suomessa

Ja minäkö en pysty Ruddin beattiin koskaan? Onko se aina niin magic, ettei kukaan voi vaan pystyä koskaan? Olenko minä aina niin keskinkertainen, etten voisi? Sittenkään, vaikka mulla olis mahdollisuus soittaa sitä biittiä levytyksessä muutama kuukausi ja vain parhaat otot jäisi? Sitten se vielä jälkituotettaisiin samoin jättimäisin resurssein ja varoin, kuin itse äänityskin tehtiin? Ja yhtä suositun, tunnetun ja tiukan bändin kanssa?

Odottelen Ruddia sinne homeiselle treenikellarille skaboille. ;) En tosin oikeasti treenaa homeisissa kellareissa.

Eikun vaan paljon TARKKAA kuuntelua niin kyllä se siitä aukeaa. Tai sitten ei. :)

Jooh... Siinä olet oikeassa, ensin pitää kuunnella ja osata kuulla, sitten voi soittaa.
aap
04.06.2010 00:56:56 (muokattu 04.06.2010 01:03:47)
Edit: ihan hyvin se soitti ratinalla. Sellaiset soundit olisi varmaankin saanut kaivettua vaikka sen kuuluisasta signature setistä :D
Sen sijaan laululla taisi olla välillä ongelmia osua kohdalle ehkä(kö)? :D
Netissä ei ole tilaa totuudelle.
Kailis
04.06.2010 01:16:51 (muokattu 04.06.2010 01:18:45)

Bändihakemuksen 6. kohta.

Soittaisit niinku Bonzo jos _____________________________________________. (Täytä tyhjä kohta).

Vastauksesta kävisi;

mulla olis mahdollisuus soittaa sitä biittiä levytyksessä muutama kuukausi ja vain parhaat otot jäisi. Sitten se vielä jälkituotettaisiin samoin jättimäisin resurssein ja varoin, kuin itse äänityskin tehtiin. Ja yhtä suositun, tunnetun ja tiukan bändin kanssa.
markkuliini
04.06.2010 01:33:25

msalama: No niin, kynäilijät ja runkkarit. Tässä nyt ihan ehta ammattirumpalisti(tm) teille sanoo kuinka asia on, joten tämän jälkeen ei ihan lasten oikeasti enää ikinä tarvitse kuunnella kaltaisteni ohiammuttujen taideluistelijoitten sun muiden muiden ylipainoisten ikuisten viiskymppisten lapsinerojen nk. näkemyksiä ja muita "totuuksia" asiasta. Ja näinollen päätänkin lähetykseni täältä Persvittulasta juurikin, öh, no, vaikkapa tähän.

No niin, Bobana! Ota oppia, tässä on täydellinen esimerkki sarkasmista. :)
Sisältöhän on toki aikansta vittumaista itkemistä... :(
Erästä äänimiestä lainatakseni: Msalama, tulit sitten siihen synnyttämään?
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
markkuliini
04.06.2010 01:48:53

Cimble: Ja kuvittele vain ammattimiehenä ja teoreetikkona, ettei minun amatöörin korvat ole auki. On ne kumminkin.

Hyvä jos on. Mulla kesti melkein 20 vuotta oppia saamaan korvat auki noiden ensinmainittujen beatin suhteen. Tiesin sitä ennen että ne oli hyviä, mutta en vielä erottanut niitä muista hyvistä.
Aikaisemmasta listasta unohtui muuten mainita Al Jackson Jr.

Ja minäkö en pysty Ruddin beattiin koskaan?
Enhän minä niin sanonut...
Onko se aina niin magic, ettei kukaan voi vaan pystyä koskaan?
Enkä minä näinkään sanonut...
Olenko minä aina niin keskinkertainen, etten voisi?
Enkä näinkään, vaan näin "Eikä Cimblellä taida olla mun kriteereillä ihan vielä asiaa tuohon ensimmäiseen aina maagista-ryhmään."
Huomaa sana vielä. Jos sulla olisi jo asiaa, niin olisin jo kuullut sinusta, etkä olisi amatööri, vaan olisit keikoilla ihan koko ajan joko vapaaehtoisesti tai pakolla. :) Ei sen tason soitto pysy salaisuutena.
Kyse ei ole keskinkertaisuudesta, vaan sellaisesta mun päässä olevasta kerhosta jonne ei ole asiaa kuin niillä jotka soittavat/soittivat beat-maailmassa AINA ihan timanttia. Älä ota henkilökohtaisesti, jos et kuulu niiden noin viiden henkilön joukkoon tällä planeetalla. :D

Sittenkään, vaikka mulla olis mahdollisuus soittaa sitä biittiä levytyksessä muutama kuukausi ja vain parhaat otot jäisi? Sitten se vielä jälkituotettaisiin samoin jättimäisin resurssein ja varoin, kuin itse äänityskin tehtiin? Ja yhtä suositun, tunnetun ja tiukan bändin kanssa?

Tähän en voi muuta sanoa, kun että "Pling! Kun kuulet tämän äänen, on aika kääntää satukirjan sivua." :) Ei maaginen beat synny jälkituottamisella, tai kuukausien äänityksillä. Tiukka bändi siinä pitää olla, mutta nuo muut on ihan turhakkeita. Kaikki mun mainitsemat rumpalit ovat kuuluisia siitä, että hyvin usein ekalla otolla tulee se THE otto. Ne on vaan niin hyviä! Ei siinä sen kummempaa.
Cimble
04.06.2010 07:24:02 (muokattu 04.06.2010 07:44:42)
Höh, no ainakin yritin vääntää, mutta asia on nyt tutkittu: Täällä moinen mielikuvitus ei onneksi mene läpi... :)

markkuliini: Kaikki mun mainitsemat rumpalit ovat kuuluisia siitä, että hyvin usein ekalla otolla tulee se THE otto.

Kuuluisuudesta tuli mieleen, kun kerran joku amatööri sanoi ihan tosissaan ilman huumoria tai jujua seuraavaa:

Olen yllättävän kuuluisa siihen nähden, miten harva minut tietää.

Tai sitten se meni näin: Olen yllättävän tuntematon siihen nähden miten kuuluisa olen.

Jommin kummin, vaikka noissa on toki sävyero. Mutta hauskasti sanottu, kun sanoja oli ihan tosissaan ja oikeasti ihan nobody.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)