Aihe: PC / Mac
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Harrastelija
01.06.2010 01:35:30
JPQ: Linux ei muuten ole unix eikä unix pohjainen vaikkakin saman kaltainen onkinl.

Tämä nyt o,likin ihan uutta tietoa jota en vuosien kokemuksella ihan purematta niele.
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Harrastelija
01.06.2010 01:44:17 (muokattu 01.06.2010 01:46:31)
JPQ: Totuus on se että meni käytännössä mitään vaikeaa kyselemättä ja tiedän että harvinainen tilanne lisäksi muuskot joiden makuun luotan näissä asioissa (en sano nimiä) käyttävät kaikki mäkkiä osalla ei windowsin korjaus asennsu ei ole auttanut mitään siitäkin olen kuullut ja tosiaan tahmaa enempi ihan ekan asennuksen jälkeen se xp pro koneeni kun tämä mäkki. ja se asennus juttu oli eilen aamulla... ja sitä paitsi mäkille saa Logicin ja Final Cutin ja mäkistit vaan neuvoo auliimmin kuten näiden kahden kohta mainitsemani kone ryhmien käyttäjät myös windows väeltä olen eniten hattuilua kuullut linux väeltä toiseksi eniten tai no ehken toiseksi eniten mutta loukaavinta sävyä.

Noh, jos nyt pysytään ihan realiteeteissa kuitenkin. Ei minulla ole mitään halua hattuilla sinulle eikä muille ja jos osaan, kyllä yleensä neuvonkin jos aika ja muu antaa myöten.

Joten melko turha sillä saralla on luokitella ihmisiä susiin ja lampaisiin tyyliin hyvillä on Mac, siedettävillä Linux ja Windows käyttäjät ovat ihmisinäkin täysin peestä...

Jos sinun tuttavapiirissä ei XP toimi, sille ei sitten mitään voi ja onhan noita Mac uskollisia muusikoita pilvin pimein. Kuten heitäkin joilla toimii Windows. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta ei tehdä jostain täysin ylivertaista koska sellaista ei reaalimaailmassa ole. Mac:issakin on ongelmansa, vaikkakin kenties hiukan toisen laiset kuin Windowsissa. Bittivirtaa kumpikin jonka pitää sulautua yhteen raudan kanssa ja yhteentörmäyksiä tulee väkisinkin.

Ja ihan täysi vapaus sinulla on pitää ja hehkuttaa Mac:ia, pidän minäkin siitä. Joskin Winukat toimivat vallan pätevästi nekin minulla. Mac menisi lähinnä täysin pelkkänä musakoneena jos sen joskus hankin.
JPQ
01.06.2010 05:00:49 (muokattu 01.06.2010 05:01:35)

Harrastelija: Noh, jos nyt pysytään ihan realiteeteissa kuitenkin. Ei minulla ole mitään halua hattuilla sinulle eikä muille ja jos osaan, kyllä yleensä neuvonkin jos aika ja muu antaa myöten.

Joten melko turha sillä saralla on luokitella ihmisiä susiin ja lampaisiin tyyliin hyvillä on Mac, siedettävillä Linux ja Windows käyttäjät ovat ihmisinäkin täysin peestä...

Jos sinun tuttavapiirissä ei XP toimi, sille ei sitten mitään voi ja onhan noita Mac uskollisia muusikoita pilvin pimein. Kuten heitäkin joilla toimii Windows. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta ei tehdä jostain täysin ylivertaista koska sellaista ei reaalimaailmassa ole. Mac:issakin on ongelmansa, vaikkakin kenties hiukan toisen laiset kuin Windowsissa. Bittivirtaa kumpikin jonka pitää sulautua yhteen raudan kanssa ja yhteentörmäyksiä tulee väkisinkin.

Ja ihan täysi vapaus sinulla on pitää ja hehkuttaa Mac:ia, pidän minäkin siitä. Joskin Winukat toimivat vallan pätevästi nekin minulla. Mac menisi lähinnä täysin pelkkänä musakoneena jos sen joskus hankin.

Tottahan toki mäkilläkin ognelmansa luotellaanpa että uskot että ei ylivertaista ole:
Mac Minin virtaliitin pistää enemmän kuin hieman vihaksi. kelkaton cd/dvd asema on ikävä. kömpelönä pitäs olla hieman ehkä liittimien välissä enemmän tilaa mukavaan irroitteluun. pitää katsella miten tuon muutenkin sijoittelee kun tarvii kaksi näyttöä pahus vain joten kaikkein luontevin kohta näytön lähettyvillä ei onnistu.
ps. reaalimaailmassa silti parempia ja huonompia vaihtoehtoja vaihtelevat ihmisen mukaan. ja myös se että on niitä jotka eivät myönnä mäkilläkin ongelmansa yksi vaiettu ongelma. toisaalta pceessä jäi ainakin kaksi juttua arvoitukseksi vaikka ajoin muisti testit jne.
ps. amigan jota myös käytän heikkouksia en tähän edes listaa koska tavallinen kaduntallaaja ei edes hyviin puoliin usko enään eikä ole juuri koskaan uskonutkaan kiitos markkinoinnin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tinde
01.06.2010 08:52:42

Mä oon pc- käyttäjä, pääsääntöisesti tyytyväinen sellainen ja vaakakupissa painavat hinta, valinnanvapaus ja tottumiskysymykset.

Olen just hankkimassa / rakentamassa itselleni uutta studiokonetta ja mä kyllä pidän siitä, että voin hommata just sellaisen koneen kuin haluan.

Uuden koneen pitää tukea rautaraidia, siitä pitää löytyä niin monta pci / pcie paikkaa kuin tarvitsen, prossuksi riittää tupla- tai neliytiminen ja muistipaikkoja pitää olla 16 gb saakka (tulevaisuutta ajatellen nääs), näytönohjaimeksi käy joku simppeli passivijäähdytteinen tuplanäytönohjain. Lisäksi hiljainen kotelo + tuuletus ja riittävästi laajennuspaikkoja. Ja käyttikseksi sitten edelleen Win XP Pro, käytän vanhempaa Steinbergin DAWia.

Mä olen löytänyt sisäisen Sulo Vileenini ja hyväksynyt sen olemassaolon, niinpä mulle hinnalla on väliä ja väitänkin että toi paketti on reilusti halvempi kuin vastaava mäk. Jos / kun hommaan käytettynä, niin ero kasvanee vieläkin suuremmaksi. Sen loppurahan mä käytän mielelläni hyviin mikkeihin, kaiuttimiin, kitaraan, tai renuan festivaaleilla loppukesän.

Sitten siitä XP:n toimivuudesta: kun käyttää n. yhden päivän siihen, että lataa laitevalmistajien oikeat + uusimmat ajurit, päivittää XP:n Windowsupdaten avulla tuoreimpaan versioon, ja tuunaa sen sitten audiokäyttöön (ohjeet tarjoaa Mr Google), niin aika harvakseltaan joutuu jatkossa boottailemaan tai säätämään.

Joku sanoikin jo aikaisemmin tässä ketjussa että XP:n tuppaa hyydyttämään ne kymmenet shareware / freeware / testware- softat, joita on helppo, nopea ja hauska asennella koneelle... kunnes tulee vastaan se, joka onnistuu munimaan käyttiksen hajalle. Tän takia mun studiokoneeseen ei asennella mitään ilman hyvää syytä, ja sen lisäksi mun OS- levystä on aina ajantasalla oleva image + muutama vanhempi versio.

Mutta mä kyllä olettaisin samojen varmuustoimien olevan käytössä myös mäkeissä: mitä tahansa ei joutessaan asennella työkoneelle, ja työkoneesta otetaan backupit / imaget säännöllisesti.

Myönnän toki että mäk on oikea ratkaisu usealle (terkkuja Kallelle!) ja hyvä niin, se ei todellakaan ole multa mitään pois. Mutta samalla myös väitän, että samaan lopputulokseen pääsee winu- pohjaisella ratkaisulla.
Pop Corn
01.06.2010 10:09:19
Mac on uskonto ja hiekkalaatikko, jota johtaa paavi Jobi. Kaikki määrätään ylhäältä päin,
ja sopu säilyy kunhan laatikolle ei päästetä pahoja naapurin kakaroita. Niin ihanan idyllistä,
että oksettaa...

PC on vapautta ja anarkiaa. Valintoja ja vastuuta. Huolenpitoa, niin makaat kuin petaat.
Jakamista, sharing is caring. Ruusuja ja piikkilankaa... aaah rock'n'rollia ;)

Mac on kallis all-inclusive lomamatka, PC on halpaa interrailia.

Take your pick. Mä oon jo valinnut :)
.
JPQ
01.06.2010 11:04:07 (muokattu 01.06.2010 11:05:27)

Pop Corn: Mac on uskonto ja hiekkalaatikko, jota johtaa paavi Jobi. Kaikki määrätään ylhäältä päin,
ja sopu säilyy kunhan laatikolle ei päästetä pahoja naapurin kakaroita. Niin ihanan idyllistä,
että oksettaa...

PC on vapautta ja anarkiaa. Valintoja ja vastuuta. Huolenpitoa, niin makaat kuin petaat.
Jakamista, sharing is caring. Ruusuja ja piikkilankaa... aaah rock'n'rollia ;)

Mac on kallis all-inclusive lomamatka, PC on halpaa interrailia.

Take your pick. Mä oon jo valinnut :)

PC on usein musa käytössä hiekka laatikko jota johtaa Bill koska Windowsilla käytännössä pakko tehdä jos haluat tiettyjä plugareita tuen kanssa käyttää. ja en tykkää näistä vertailuista lisäksi pc on kallis ainakin ne yksilöt jotka tiedän niihin vaan menee hermot. ja kysy vaikka Neurokirurgilta mitä maksaa hermot. No jokainen pitää mistä pitää toivon että jokainen löytää mieluisansa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
xulu
01.06.2010 11:33:15 (muokattu 01.06.2010 11:35:00)

JPQ: lisäksi pc on kallis

Verratuna mihin? Kyl toi budjetti lähinnä määrittää itelläni tuon laitekannan, ei ole varaa maksaa näteistä kuorista ja brändistä ihan vitusti ylimääräistä jos rautoja vertailee.
the purity of German electronic music
F_Lame
01.06.2010 11:35:07
jjsound: Kiinnostaa kyllä oikeasti kuulla.

Tämä ei nyt varsinaisesti liity musiikin tekemiseen pc:llä/mäkillä, koska töissä teen koodaushommia, mutta joka tapauksessa. Mulla oli reilun vuoden töissä mäkki ja nyt on ollu reilun vuoden verran pc.

Tässäkin keskustelussa aletaan varmaankin kohta lähestyä sitä konsensusta, että jos pc:n rautaan pistää yhtä paljon rahaa mitä mäkin rautaan joutuu laittamaan, lopputuloksena on rautapuolen ongelmia ihan yhtä vähän kummallakin.

Lisäksi pikkuhiljaa mäkkikäyttäjät alkavat uskoa, että myös pc:tä voi käyttää siten, että se pyörii nätisti monta vuotta ilman viruksia yms.

Eli minun kohdallani kummankin plussat ja miinukset tulee käytännössä käyttöjärjestemän käyttöliittymästä, tarjolla olevasta softasta ja oheislaitteiden ajureista. Eli kysymys on lähes pelkästään makuasioista.

Ehkä suurin asia mikä minua hiertää OSX:ssä on, että se on selvästi suuniteltu käytettäväksi hiirellä. Itse pyrin tekemään koneella lähes kaiken mahdollisen näppiksellä koska koen että toiminta on jotenkin hallitumpaa kuin hiirellä sohiessa. Tähän yhdistettynä se, että Applen hiiri (Siihen aikaan vain mighty mouse. Magic mousesta ei ole kokemuksia) oli aivan käyttökelvoton paskakasa, eikä parempiin hiiriin löydy kunnolla toimivia ajureita on hienoisen turhauttavaa. Yritin myös parantaa OSX:n käyttöä näppiksella virittämällä liittymän rajallisia asetuksia ja testaamalla joitakin apuohjelmia, mutta silti liian usein oikea käsi valahti hiirelle koska näppiksen kanssa oli umpikujassa. Tässä tuli esille yksi esimerkki myös siitä miten Applefilosofiassa koneen valmistaja päättää puolestasi valmiiksi, miten sinä teet asiat (ks. popcornin teksti yllä).

Tarvii lähteä taas töihin, joten en ehdi OSX:n muista veemäisyyksistä (Finder, Roskakorin toiminta yms) avautua nyt, mutta tässä nyt jotain alkuun.

Muistetaan sitten että en ole mikään fanaattinen Windowsin puolustaja tai OSX:n vastustustaja. Yllä on vain juttua siitä miksi minä työskentelen mielummin windowsilla. Kummassakin on puolensa ja huonot puolensa. Saatte vapaasti arvata, miksi (kaikesta huolimatta) päätin ostaa MacBookin bändille taustanauhakoneeksi ;)
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
JPQ
01.06.2010 12:48:25 (muokattu 01.06.2010 12:56:37)

Eli osa tyhmemmistä (eli näennäisen helpoista jutuista jota ne windowsia kauan käyttäneille on yleensä) kysymyksistä sai tympeän suhteen tyyliin vähän kuin ootko idiootti kun et tiedä henkeä. ja mäkin roskakorissa kyllä yksi v mäisyys vaikka se jo edistystä että edes näin eli laitatakaisin toiminto vain yhdelle tiedostolle. mutta kestän paremmin mäkin mäkkiydet kuin kiusaa tekevän käyttöjärjestelmän. ja jostain syystä vaikka olen varmaan vaikka kuinka monen pc käyttäjän kanssa jutellut ja eräiden jolla ei ole mäkkiä eikä windowsia itsellä kuin windows kone töissä sen naurettavista ongelmista. No pointtini on edelleen se että jokainen valitsee itse mistä tykkää. tykkään mäkissä myös siitä kun komentorivi löytyy se ihan oikea eikä joku historian muinais jäänne dos kehote eli tehokäyttöönkin hyvin soveltuva...
tender.insanity
01.06.2010 13:28:10 (muokattu 01.06.2010 13:34:08)
Toki kaupasta haettu valmis Macci toimii paremmin kuin kaupasta haettu valmis PC. Paketti PC:t on kyllä semmoista skeidaa, että oksat pois. Paskat osat, tungettu täyteen kaikenmaailman raskaimpia virustorjuntoja ja ihmesoftia. Ei ihmekään, että takkuaa. Mitkään uudet osat eivät ole yhteensopivia jne.
Ziggy Bubba
01.06.2010 14:20:06 (muokattu 01.06.2010 14:21:51)

Ainakin se vanhempi Mäkin hiiri oli aikas susi, iteltä lähti äkkiä kiertoon. Toi on vähän sama kuin iPodin tai minkä vaan mp3-soittimen kanssa - tyhmä on jos mukana tulevilla nappikuulokkeilla kitkuttaa.. Noista hiiristä ja kuulokkeista noissa just säästetään. Harvoin taitaa muissakaan "pakettikoneissa" hyvää hiirtä tulla mukana. Ne perus Logitechit toimivat lähes poikkeuksetta myös OS X -ympäristössä. "Huono hiiri" on siis kovin kehno syy sivuuttaa Applen koneet ;)

Mäkissä tiedostojen siirtäminen kovolta toiselle on kyllä ihmeen hankalaa, mutta siihenkin olen löytänyt konstit (vetäminen + cmd pohjaan), eli ei tuo enää tuota ongelmia.

Mäkin tyyli näyttää ulkoiset kovot ja levyt fiksusti Finderissä on tosin todella selkeä systeemi.. Ai prkl sitä tappelua kun pitää kiiressä irrotella XP:stä ulkosta kovoa: "Laitetta ei voi irrottaa juuri nyt". Miks ei!? Ohjelmien asentaminen ja poistaminen on myös selkeydessään ihan eri tasolla OS X:ssä kuin Winukassa, eikun siirtää roskikseen jos tahtoo poistaa.

Musakäytössä eri äänikorttien käyttäminen on OS X:llä ylivoimaisen vaivatonta, eikun virtaa päälle ja "kyllä" vastaus kysyttäessä.. Kaikenmaailman ASIOiden kanssa tappeleminen on kovin inspiraatiota syövää hommaa. Taitaa olla Apple yhä Microsoftia rankasti edellä äänilaitteiden toimivuudessa ja selkeydessä.

Itellä ei siis ole kuin pintapuolisia kokemuksia Win 7:sta, kommenttini koskevat siis XP:tä ja jossain määrin Vistaa.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
JPQ
01.06.2010 14:26:42

sikki-six: Ainakin se vanhempi Mäkin hiiri oli aikas susi, iteltä lähti äkkiä kiertoon. Toi on vähän sama kuin iPodin tai minkä vaan mp3-soittimen kanssa - tyhmä on jos mukana tulevilla nappikuulokkeilla kitkuttaa.. Noista hiiristä ja kuulokkeista noissa just säästetään. Harvoin taitaa muissakaan "pakettikoneissa" hyvää hiirtä tulla mukana. Ne perus Logitechit toimivat lähes poikkeuksetta myös OS X -ympäristössä. "Huono hiiri" on siis kovin kehno syy sivuuttaa Applen koneet ;)

Mäkissä tiedostojen siirtäminen kovolta toiselle on kyllä ihmeen hankalaa, mutta siihenkin olen löytänyt konstit (vetäminen + cmd pohjaan), eli ei tuo enää tuota ongelmia.

Mäkin tyyli näyttää ulkoiset kovot ja levyt fiksusti Finderissä on tosin todella selkeä systeemi.. Ai prkl sitä tappelua kun pitää kiiressä irrotella XP:stä ulkosta kovoa: "Laitetta ei voi irrottaa juuri nyt". Miks ei!? Ohjelmien asentaminen ja poistaminen on myös selkeydessään ihan eri tasolla OS X:ssä kuin Winukassa, eikun siirtää roskikseen jos tahtoo poistaa.

Musakäytössä eri äänikorttien käyttäminen on OS X:llä ylivoimaisen vaivatonta, eikun virtaa päälle ja "kyllä" vastaus kysyttäessä.. Kaikenmaailman ASIOiden kanssa tappeleminen on kovin inspiraatiota syövää hommaa. Taitaa olla Apple yhä Microsoftia rankasti edellä äänilaitteiden toimivuudessa ja selkeydessä.

Itellä ei siis ole kuin pintapuolisia kokemuksia Win 7:sta, kommenttini koskevat siis XP:tä ja jossain määrin Vistaa.

irrotius johtuu siitä että osa levylle menossa olevasta datasta on vielä välimuistissa joten se menetään rumassa irroiteuksessa. ps. molemmissa on huonot piirteensä ja toivon että jokainen löytää itselleen sopivan. ja merkki pceissä ei vielä ne ängetyt softat ne sasa vielä jotenkin poiskin mutta sitten joskus ne emojen piirisarjat josta et saa aavaamatta edes tietoa tuntuis no ei applekaan kerro mutta yleensä suosinut kuitenkin ongelmattomampia käsittääkseni. ps. tykkään mäkissä että softat pääosin voi heittää vain roskin kun poistetaan.
Ziggy Bubba
01.06.2010 14:32:59

JPQ: irrotius johtuu siitä että osa levylle menossa olevasta datasta on vielä välimuistissa joten se menetään rumassa irroiteuksessa.

Ainakin XP:llä se herjaa tuota samaa monasti vaikkei mikään ohjelma edes ole päällä, eikä minkään pitäisi estää kovon irrottamista. Tota meinasin kyssärillä "miks ei" :) Usein tokalla yrityksellä laitteen saa sitten jo irrottaa.

XP:ssä tuo kovon irrottaminen on vielä ties kuin monen valikon takana - pikkujuttu, mutta pitkässä juoksussa rasittavaa :P
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
JPQ
01.06.2010 14:41:44

sikki-six: Ainakin XP:llä se herjaa tuota samaa monasti vaikkei mikään ohjelma edes ole päällä, eikä minkään pitäisi estää kovon irrottamista. Tota meinasin kyssärillä "miks ei" :) Usein tokalla yrityksellä laitteen saa sitten jo irrottaa.

XP:ssä tuo kovon irrottaminen on vielä ties kuin monen valikon takana - pikkujuttu, mutta pitkässä juoksussa rasittavaa :P

käyttöjärjestelmä on päällä ja sehän tiedostot viimekädessä käsittelee tarkemmin tiedostojärjestelmä että näin eli ohjelman päällä oloon komenttina... ja todellakin typerät herjaukset ja sitten blue screenit asioista johon ei löydy ratkaisua (kuten itsellä 3d ja video kiihdytyksen käytös joka ei riippunut sovelluksista vaan jostain windows, tai rauta tai kodekkipuolella jos videosta puhutaan ja sitä paitsi outoa oli että lievä kiihdytys toimi...)
Harrastelija
01.06.2010 16:31:15 (muokattu 01.06.2010 16:32:45)
sikki-six: Musakäytössä eri äänikorttien käyttäminen on OS X:llä ylivoimaisen vaivatonta, eikun virtaa päälle ja "kyllä" vastaus kysyttäessä.. Kaikenmaailman ASIOiden kanssa tappeleminen on kovin inspiraatiota syövää hommaa. Taitaa olla Apple yhä Microsoftia rankasti edellä äänilaitteiden toimivuudessa ja selkeydessä.

Noh, eipä tuo kovin hankalaa ole asentaa laiteajurit äänikortille ja musakorteissa nyt tulee se ASIO siinä automaattisesti mukana. Ne kappaleet joita itselläni on ollut ja on ovat skulanneet ihan ongelmitta. Eivätkä ole edes kalleimmasta päästä, pikemmin päin vastoin. Heittämällä yleensä sisään ja valitsee sitten mikä kortti on käytössä jos on useampi koneessa kiinni.

Toinen juttu sitten on jos kortille ei löydy kunnon ASIO ajureita (mikä se sellainen musakortti muka on?) vaikka tapauksessa jossa käyttää jotain Blasteria tai emolle integroitua. Silloinhan saa pikkuisen viritellä asio4all ajureita.

Itseäni periaatteessa häiritsee nykysuuntauksessa eniten se, että pöytäkoneissakin on siirrytty lähinnä ulkoisiin interfaceihin. Siirtonopeudet, luotettavuus ja muu kärsii oli sitten USB tai Firewire, ennen ei niitäkään tarvinnut miettiä kun kortti oli emolla väylässä.

Toki ulkoisissakin puolensa ja ja niitähän minullakin on käytössä. Tosin pikku pakko kun pääkone on läppäri...
Pylkkänen
02.06.2010 02:19:34
xulu: Verratuna mihin? Kyl toi budjetti lähinnä määrittää itelläni tuon laitekannan, ei ole varaa maksaa näteistä kuorista ja brändistä ihan vitusti ylimääräistä jos rautoja vertailee.

Aika moneen kertaan tässäkin tullut jo ilmi, että siitä käyttiksestä maksetaan, mä ainakin.
Viikset miehen tekee!
tender.insanity
02.06.2010 08:26:00
Pylkkänen: Aika moneen kertaan tässäkin tullut jo ilmi, että siitä käyttiksestä maksetaan, mä ainakin.

Mites noi Macin käyttikset menee? En oo seurannut, mutta esim OS X 10.5 retail maksaa amazon.co.uk:ssa 150e.
xulu
02.06.2010 09:35:02

Pylkkänen: Aika moneen kertaan tässäkin tullut jo ilmi, että siitä käyttiksestä maksetaan, mä ainakin.

tender.insanity: Mites noi Macin käyttikset menee? En oo seurannut, mutta esim OS X 10.5 retail maksaa amazon.co.uk:ssa 150e.

Saman verran maksais kun Windows 7, ergo vois rakentaa hackintoshin ja säästää aika hyvän siivun.
the purity of German electronic music
Pylkkänen
02.06.2010 23:40:46
tender.insanity: Mites noi Macin käyttikset menee? En oo seurannut, mutta esim OS X 10.5 retail maksaa amazon.co.uk:ssa 150e.

No joo... toi on vähän typerä toi päivitysmeininki. 10.5 pitäs olla pohjalla, että saa päivittää 10.6 joka maksaa 29 €

Ainoastaan moraali sanelee sen, asennatko tuon esim. 10.4 päälle, joka sekin onnistuu mainiosti. Jengi pitää tuota 10.5 hinnan kiroissa, koska ihmiset haluaa päivittää tuon lumileopardin virallisesti. Typerää, ettei Apple myy laisinkaan enää 10.5 Mä esim. tarttisin sen tuohon vanhaan power pc rautaan, koska 10.6 ei enää sitä tue. Pitänee käydä naapurimaan merirosvojen luona vierailulla...
Viikset miehen tekee!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)