Aihe: Vokaaliefektin kiertämisen poistaminen?
1 2
Rallattelija
28.05.2010 02:58:15
Mä en ymmärrä mitä tekemistä kompuralla on tässä asiassa. Sen tehtävä on rajoittaa dynamiikkaa, ei vahvistaa ääntä...

Tsekkaapa sen kompuran asetukset, pistä paperille muistiin, ja laita tänne.

Mä alan saada sellaisen mielikuvan, että kompuralla stumpataan tosi tiukasti ja treshold ottaa kiinni hyvin jo puheäänestä. Nyt siis ördäys tulee suhteellisen latteasti mutta mutta saadaan ne kuiskaus kohdatkin tulee riittävällä volalla. akustiikka vaan ei anna periksi kun yht äkkiä gainit menee täysille.

Vaikeahan se täältä käsin on spekuloida mutta jos sattuis osumaan kohdalleen.

Viel kysymys kysyjälle. Kiertääkö se mikki lähinnä silloin kun laulat hiljaa tai kuiskaat mutta kun huudat kurkkua verille niin silloin kaikki on ok. jos näin niin kiertoa ilmenee varmaan myös silloin on muuten aivan hiljaista. Tällainen ongelna kertoo juurikin väärin säädetystä kompurasta.

Viel tuli mieleen tällainen. siirtäkää pelkkää mikkiä eripaikkoihin. lähellä seinää on usein seisovia aaltoja yms jolloin kiertoherkkyys kasvaa.
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!!
rintapek
28.05.2010 08:56:37

LLLoyd: eli tossa mielessä se on äänen tasoittaja ja tavallaan vahvistaja jos niin haluaa...

kiertomielessä kannattaa kyllä livenä käyttää maltilla sitä make up gain/output numiskaa jyrkän ration ja matalan tresholdin kanssa..

Mitä ton vehkeen manuaalia vilkaisin, ni ratiolla on kolme vaihtoehtoa, soft, medium ja hard. Toinen säätö on output gain. Muita säätöjä ei o.
Ja jos toi kompuran outputgain on tapissa, ni sit muuten kiertää.
One kind of music only - the good kind
musamies
30.05.2010 00:06:39 (muokattu 30.05.2010 00:08:36)
Varmaan kaikki on joskus törmänny tohon, että saattaa ruveta ääni kiertää mikkien kanssa. Sillon homma ei kuitenkaan ole kohallaan, vaan bändin balanssissa on jotain pielessä jos on mikit pakko laittaa niin kovalla, että rupee kiertää. Ongelmaa pahentaa jos laitteet on huonosti sijoitettu, huonoja tai huonoissa säädöissä.

Mun ratkasu tähän kierto-ongelmaan on jos on myös akustisia keikkoja tai treenejä, niillä joutuu hakee balanssin kohilleen. Kun balanssi on kohillaan, silloin on helppo käyttää apuna myös sähkölaitteita.

Kiinnostuksen kohteena musiikkityylit black- , industrial-, ja muu vastaava raskaampi metalli

Voi olla, että tähän noita neuvoja on vaikea soveltaa jos sähköisyys on itseisarvo.
Sami_T
01.06.2010 21:24:58

SudenUni: Jees, mukava että tuli paljon vastauksia aiheeseen, suurimmasta osasta ei ollut paskankaan vertaa apua vaan turhaa pätemistä

Jos kysyy tarkasti ja tarkoilla tiedoilla/arvoilla niin saa tarkkoja vastauksia.

Sitten jos kysyy sillä toisella tavalla niin tulee vähemmän tarkkoja vastauksia, paljon spekulointia, virhearvauksia ja yleistä enemmän tai vähemmän asiallista höpöttelyä aiheen tiimoilta.

Ainoo joka syyllisty pieneen pätemiseen olin minä itse kun epäsuorasti morkkasin sun karaokelaitetta, kyllä kaikki muut kirjoittajat oli mun nähdäkseni ihan asialinjoilla.

Mutta lupaan morkata kaikkia karaokelaitteita jatkossakin.

... Mutta osa olikin paljon asiaa, kiitos. pari pientä säätöä gainiin ja vähän laitesijoittelua niin nyt homma pelaa hyvin.

Se on hyvä homma se.
samitorvinen.blogspot.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)