Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall jcm-900
1
Jugeen
30.05.2010 15:52:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette kyseisestä nupista? Irtoaako hyvät soundit ilman säröpedaalia?
 
Jukka/MetalFear
jumara
30.05.2010 16:13:04 (muokattu 30.05.2010 16:14:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ysisatanen on jäänyt vähän lapsipuolen asemaan Marshall -perheessä. Ei ole niin orgaaninen ja rouhea kuin esim. JCM800, puhumattakaan wanhemmista NMV-malleista. Taitaa olla kuitenkin mainettaan parempi.
 
Ensimmäinen 900 lienee vähiten kehuttu ja haluttu, johtuen pitkälti diodeilla toteutetusta overdrivesta. Myöhemmät SL-X ja MkIII -mallit ovat keränneet enemmän aplodeita.
 
JCM 900 -käyttäjiä ovat olleet mm. Noel Gallagher ja Slash (jolla myös signature ysistatanen), joten ihan turhasta vehkeestä ei voi olla kyse. Itsellä on kovin vähän omakohtaisia kokemuksia, joten viisaammaat valaiskoot enemmän. Särön määrä ilman spedujakaan ei kuitenkaan liene suurin ongelma...
 
JCM 900 on ysikytlukulainen tuote ko. ajan tarpeisiin ja soundiajatteluun. Eiköhän siitäkin ajan myötä klassikko tule.
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Deranged
30.05.2010 22:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändimies: Mitä mieltä olette kyseisestä nupista? Irtoaako hyvät soundit ilman säröpedaalia?
 
Määrittele hyvä soundi.
 
Itse myin JCM900 MkIII Master Volume-mallin pois kun en tykännyt sen soundista. Puhdas kanava oli sellainen munaton ja kolkko, ja särö oli epäselvän kuuloista muhjua. Tilalle hankittu VHT Pittbull CLX oli huomattavasti parempi ja erottelevamman kuuloinen laite. Tosin hintaakin oli reilusti enemmän.
 
tommiot
31.05.2010 01:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deranged: Määrittele hyvä soundi.
 
Itse myin JCM900 MkIII Master Volume-mallin pois kun en tykännyt sen soundista. Puhdas kanava oli sellainen munaton ja kolkko, ja särö oli epäselvän kuuloista muhjua. Tilalle hankittu VHT Pittbull CLX oli huomattavasti parempi ja erottelevamman kuuloinen laite. Tosin hintaakin oli reilusti enemmän.

 
Ootsä nyt ihan varma että sulla oli MK III? Kas kun siinä ei ole varsinaisesti puhdasta kanavaa ollenkaan. :)
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Volle
31.05.2010 15:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin mainittu, ysisatasia on useita malleja, joissa on vähän eri ominaisuuksia. Mulla on 50-wattinen SLX, jossa on yksi kanava jalalla vaihdettavalla master volumella. Jonkinlainen puhdas saundi löytyy, mutta enempi vahvistin loistaa säröpuolella. Säröä lähtee ainakin mulle tarpeeksi heviin ja hardcoreen. Gaini-namiskoita on kaksi kappaletta, mikä voi aiheuttaa hämminkiä, muuten vahvistin on aika simppeli käyttää.
 
Exhausted
02.06.2010 18:11:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Slash (jolla myös signature ysistatanen)
 
Eikös Slashin signature ollut Silver Jubileesta? Korjatkaa jos olen väärässä
 
ReBeat
02.06.2010 18:24:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"The Marshall Slash JCM 2555sl is designed to the specs of Slash's original 1987 Marshall Silver Jubilee 2555 amplifier."
 
http://www.slashmarshall.com/
 
midnight rose
02.06.2010 20:56:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sl-x on hyvä vahvistin. Rouheat säröt. High gain dual reverb onkin jo aika onneton peli.
 
tommiot
02.06.2010 21:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

midnight rose: sl-x on hyvä vahvistin. Rouheat säröt. High gain dual reverb onkin jo aika onneton peli.
 
DR on just kova peli ysäridödikseen, mut hirveisiin hintoihin nekin on noussu. 6-7 vuotta sitten niitä meni välil jollain 300-400 eurolla.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
naavanka_
02.06.2010 22:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: DR on just kova peli ysäridödikseen, mut hirveisiin hintoihin nekin on noussu. 6-7 vuotta sitten niitä meni välil jollain 300-400 eurolla.
 
Itse ostin oman 100 hi gain dual reverbin kanikonttorista 300 rahaan.
En kyllä maksas enempää.
Muistaakseni Kuopion Flangerissa on yks vastaava nuppikaappi setti myyntitilissä johonkin todella älyttömään hintaan.
Samoin tais olla dlx musicissa.
Reilusta tonnista lie kyse ainakin toisessa:/
 
jumara
02.06.2010 23:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Eikös Slashin signature ollut Silver Jubileesta? Korjatkaa jos olen väärässä
 
Yeah, todellakin. My bad, sorry guys.
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Epävirtuoosi
03.06.2010 00:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori lainailen vähän aihetta, mutta onko mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa marsun ysisataselle muutakun bugera? Samanlaista soundia mutta halvemmalla? Kun noi maksaa niin älyttömästi nykyään...
 
Just because you're better than me, doesn't mean I'm lazy.
mvirta
03.06.2010 09:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi: Sori lainailen vähän aihetta, mutta onko mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa marsun ysisataselle muutakun bugera? Samanlaista soundia mutta halvemmalla? Kun noi maksaa niin älyttömästi nykyään...
 
Bändikaveri soitteli joskus Laney AOR 50:llä, ei maksa paljon ja hyvin marsumainen otus. Varmaan menee ysisatasesta, ellei nyt jousikaiun puute sitten häiritse. Vastaukseni on siis Laney.
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Exhausted
03.06.2010 09:48:34 (muokattu 03.06.2010 09:49:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan Peaveyn ValveKing ajaa myös saman asian? Tosin, Laneyn mallistot ovat myös erittäin toimivia ja hyviä hinta/laatu-suhteeltaan
 
Epävirtuoosi
03.06.2010 22:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä tolla mun VK sinne suuntaan pääsee, mutta jotai siitä soundista uupuu. Kai se se rohkea ulospuskeva ylämiddle.
 
Just because you're better than me, doesn't mean I'm lazy.
Icy-Sun
04.06.2010 09:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Varmaan Peaveyn ValveKing ajaa myös saman asian? Tosin, Laneyn mallistot ovat myös erittäin toimivia ja hyviä hinta/laatu-suhteeltaan
 
Entisenä omistaja voisin sanoa, että mieluummin ysisatanen tai lanikka kuin VK.
 
Beyond here lies nothing...
Mikko
04.06.2010 10:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Entisenä omistaja voisin sanoa, että mieluummin ysisatanen tai lanikka kuin VK.
 
Entisenä kaikkien noiden omistajana (laney tosin GH 50L), voisin sanoa että mielummin lanikka, sitten VK ja sitten ysisatanen dual reverb-combo, joka minulla oli. Puhdas kanava oli erittäin hyvä, mutta säröstä en tykännyt ollenkaan. Tubescreamerin avulla siitä sai siedettävän metallisärön, mutta omillaan oli vähän kökkö. SLX:t ovat käsittääkseni sitten asia erikseen.
 
Marzi
04.06.2010 11:29:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Hi Gain Dual Reverbejä 50W ja 100W -nupit, eikä mitään pahaa sanaa. Ehkä viiskybänen oli aavistuksen parempi, vaikka siitä vähän meinas headroomi loppua puhtailla. Mun mielestä erittäin tervesoundisia koneita molemmat. Vintage30 tai Greenback -ladattu komero alle, niin nuppi herää henkiin. Vanha kunnon asetusvinkki vielä kellonaikameiningillä: bass klo 12, middle klo 15, treble klo 9 ja precence klo 9. Gain klo 14 ja master isolle. Instant Marshall Experience(tm). :)
 
Tarpeeksi on liian vähän.
Exhausted
04.06.2010 12:04:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat JCM 900 -kokemukset rajoittuvat studiosessioon, jossa verrokkeina olivat modattu JMP, tavallinen JMP ja JCM 900 Hi Gain Dual Reverb. Lienee itsestään selvää, mitkä kaksi näistä päätyivät narulle, ja mikä ei...
 
Veikkaisin kanssa että tuota överikirkasta JCM 900:n yleissaundia tasapainottaisi hyvin Greenback-kaappi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «