Aihe: Kuka on ostanut HB-basson?(rehellisesti!)
1 2 3 4 5 6
Incarnation
12.03.2004 20:01:30
Mistä saa!!!!Eli kuka tuo mahaan? :)

www.musamaailma.fi
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
L.Ruoska
12.03.2004 20:17:11

Ja monet nettikaupat. Americanmusical.com on varmaankin halvin, mutta se ei toimita Suomeen eli täytyy homma hoitaa vaikkapa sukulaisten kautta. Mä en yksinkertasesti vaan halua ostaa Suomesta juur mitään kun hinnat on noissa jenkkien nettikaupoissa siinä 40% kieppeillä Suomen hinnoista.

Käyn Musamaailmassa soittelemassa noita mutta ei ne oikeestaan pysty ainakaan ESPejä tarjoomaan maailmanluokassa edulliseen hintaan. Warwickit siellä on kyllä ihan edullisia, halvempia kun jenkeissä.
(myynnissä Paisteen 302 Plus-peltejä)
Nazareth
14.03.2004 18:29:10
miä oon
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
chief
15.03.2004 01:41:04 (muokattu 15.03.2004 01:44:29)
Ja monet nettikaupat. Americanmusical.com on varmaankin halvin, mutta se ei toimita Suomeen eli täytyy homma hoitaa vaikkapa sukulaisten kautta. Mä en yksinkertasesti vaan halua ostaa Suomesta juur mitään kun hinnat on noissa jenkkien nettikaupoissa siinä 40% kieppeillä Suomen hinnoista.

Käyn Musamaailmassa soittelemassa noita mutta ei ne oikeestaan pysty ainakaan ESPejä tarjoomaan maailmanluokassa edulliseen hintaan. Warwickit siellä on kyllä ihan edullisia, halvempia kun jenkeissä.

Tarkoitatko nyt siis listahintoja vai oikeita hintoja, jotka tippuu kyllä edellisistä kun ruvetaan kauppaa käymään. Kyllä niissä nettikaupoissakin ne listahinnat on kai aika kovia verrattuna "katuhintoihin".

Katsotaas, esimerkiksi ESP LTD B-404:

http://www.americanmusical.com/item--i-ESP-B404-TBC.html

Listahinta 949 $,

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/202/b404.phtml

Listahinta 888e

Jenkeistä tuonti varmaan vaikuttaa noihin hintoihin. Mites jos noi musakaupat lopettaisi toimintansa kun kaikki tilaisivat bassonsa jenkeistä? Täytyiskö lähteä jenkkeihin myös kokeilemaan noita bassoja? Tai jos sukulaiset kokeilis mun puolesta?

Noh, lieviä kärjistyksiä...
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
Superbeast89
16.03.2004 17:00:08
Harley Benttoneista en ole kuullut kun huonoa.

Älkää erehtykö ainakaan HB vahvareita ostamaan!! Kaverilla oli 10wat kitaracombo ja se oli hajonnu itsestään!! :D
Ei ole aitoa rakkautta... On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon.
basistinalku
16.03.2004 21:40:09
en oo ostanu enkä osta!
Syö suklaata!
Robert Trujillo
17.03.2004 23:12:14
ensimmäinen basso oli H-Pentti...
tällä hetkellä kierrän kaikki kyseistä nimeä kantavat laitteet kaukaa...
älkää ikinä ostako Harley Bentonin tuotteita...
ne on oikeasti perseestä...
Ja niinhän se menee...
blaah
19.03.2004 21:05:30

yksi "varteenotettava vaihtoehto" olisi käydä suomessa testaamassa jotain HYVÄÄ bassoa (ei HB) ja sitten jos löytää jonkun kelvollisen niin tilaa saman saksasta halvemmalla..?
Jesus Muerte
22.03.2004 16:52:15
yksi "varteenotettava vaihtoehto" olisi käydä suomessa testaamassa jotain HYVÄÄ bassoa (ei HB) ja sitten jos löytää jonkun kelvollisen niin tilaa saman saksasta halvemmalla..?

Tuossa on vaan se ongelma, että soittimet tuppaavat olemaan yksilöitä. Eli saman merkkinen ja mallinen vehje ei välttämättä tunnu/kuulosta niin hyvältä kuin se mitä kaupassa testasi. Veikkaisin että (pieni) osa noista HB:n bassoistakin saattaa olla ihan jees, mutta laatuvaihtelua esiintyy varmaan aika lailla, ja yleensä sinne huonompaan suuntaan. Eli omin käsin pitäisi päästä kokeilemaan. Ja mielellään oman kaapin kanssa.
Ocelot
22.05.2004 09:25:14
Ensimmäinen Bassoni xD
ja ihan tyytyväinen olen ollut ja hyvähän se teillä rikkailla on ostaa jotain kallista.
Heti ku rahareikää multakin löytys niin pistäsin paremman basson.
Life is Life
Ylläri
22.05.2004 12:23:33 (muokattu 22.05.2004 12:33:42)
Sen verran pitää mainita että Thomannin Hot Dealeissa on 30 päivän "no questions asked"-palautusoikeus. Eli jos HB:n tilaa ja se osoittautuu täydelliseksi sudeksi, sen voi lähettää takaisin. Tämä tosin koskee vain siihen paperiseen Hot Deals-katalogiin painettuja tuotteita. Ja palautusrahdin joutuu maksamaan itse, joten kovin monta kertaa operaatiota ei kannata suorittaa. Tietenkin jos tuote on viallinen, palautus tapahtuu myyjän kustannuksella. Mutta onko sitten esim. kiero kaula Thomannin kirjoissa palautukseen oikeuttava vika, sitä en tiedä.

Sinänsä basson ostamisessa sokkona on kyse vain laskelmoitujen riskien ottamisesta. Itse uskaltauduin tilaamaan Saksasta hiljattain erikoistarjouksessa olleen basson. Kaikki kokeilemani vastaavat soittimet (6-7 kpl)
samalta valmistajalta olivat olleet vähintäänkin OK. Oletetaan siis että n. 15% kyseisen valmistajan soittimista on suutareita. Kun hintaero T-kaupan ja suomalaisen välillä oli tässä tapauksessa lähes 30%, oli riski mielestäni ottamisen arvoinen... ja hyvinhän siinä sitten kävi. Mutta HB:stä minulle ei ole kokemuksia, joten en voi myöskään arvioida todennäköisyyksiä. Siksi en henk.koht. ostaisi Bentonia säkissä.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
L.Ruoska
22.05.2004 13:27:20

hyvähän se teillä rikkailla on ostaa jotain kallista.

Tietkö sitä kutsutaan säästämiseksi!? Ja se alkaa siitä että menee töihin eikä mussuta siitä ettei saakkaan istumasisätyötä ja alkupalkka ei olekkan Brutopian bruttokansantuotteen verran! Tervetuloa vaan lapioimaan, tekee varmasti hyvää.

Chief: Täähän on se iänkaikkinen kierre, ostetaan ulkomailta niin Suomessa kama kallistuu ja sit vasta onkin pakko ostaa ulkomailta, "ostanko T-kaupasta" jne..tuttu aihe varmasti jokaiselle tätä palstaa selaavalle. Tottakai on juttuja joita saa Suomesta halvemmalla enkä mä lähde Thomannilta esim mitään speduja tai kieliä tilaamaan, pari egeä sinne tänne on ihan sama mulle ja saan asiantuntevaa palvelua.

Mut esim syksyllä kun ostin ESP C-304 ni se oli Amerikkalassa $339 (280e sillon) ja Musamaailmassa edelleen yli 800e. Tarjosivat mun vanhasta bassosta satasen vaihdossa, sain siitä 220e kun myin Torilla =)
Bilharzia
22.05.2004 13:36:05
Ostin HB basson, olen tyytyväinen. Kaula on hyvä ja viimeistelty. Satula paska. Mikit jees. Saundi on muhea. Body on lituska (ja jotenkin vajaasti muotoiltu). Elektroniikka on tukevasti kolvattu. Hinta/laatu -suhde on hyvä hintasekseen. Aloittelijalle soveltuva ja ainoastaan aloittelijalle, mutta ostakaa ny perkele mieluummin ihan kaupasta joku hyvä käytetty kun sikaa säkissä. Viimenen kerta kun ulkomailta mitään instrumenttia hommaan vaikka hyvin kävi.
www.LifeofDebauchery.Com
Ylläri
22.05.2004 15:06:23
Tarjosivat mun vanhasta bassosta satasen vaihdossa, sain siitä 220e kun myin Torilla =)

Näinhän se toimii, aina kannattaa yrittää myydä vanhat vehkeet ihan yksityisesti, ei niistä vaihdossa saa yhtä paljon. Lisäksi neuvotteluasemat käteisalennuksiin ym. ovat aina paremmat kun ei tuputa mitään rojua vaihdossa.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Juzam
20.06.2004 20:19:40 (muokattu 23.06.2004 18:23:52)
Minä olen ostanut!

Elikkäs ihan aloitteleva basisti olen, ja HB B400TBK (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-155045.html) tuli ostettua ensimmäiseksi bassoksi. Tyytyväinen olen ollut. Suosittelen alottelijoille, varsinkin jos sitä rahaa ei ole kuin roskaa. Jos lähtee bassoa soittelemaan aivan taidottomana ja tiedottomana (kuten minä), niin ei muulla ole väliä kuin sillä että se basso edes jotenkin istuu käteen. Jos sitten soittoinnostus hiipuu niin ei ainakaan jää vituttamaan että on tuhlannut kaikki rahansa johonkin huippu-malliin, jonka hienoudet ovat jääneet turhiksi taidon ja kokemuksen puuttuessa.

Olen kokeillut myös Bentonin P120BK:ta (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-163851.html) ja se oli pettymys... halpa kuin mikä mutta eipä sillä kovin mukava ollut soittaa. En sitten tarkemmin kerennyt sen ominaisuuksiin tutustua.

Seuraavan bassoni kun ostan niin ostan sen mitä todennäköisemmin jostain liikkeestä missä eri malleja voi kokeilla ja vertailla keskenään. Silloin ei kannata välittää lukeeko kyljessä Harley Benton, Ibanez, B.C. Rich vai mikä, sillon kannattaa valita se mikä parhaimmalta tuntuu (/kuullostaa). Silloin varmaan kannattaa myös paremmin tutustua mikkeihin ym., joista minä en tällä hetkellä tiedä rehellisesti sanottuna yhtään mitään. Tällä hetkellä tarkoitus on opetella vähän teoriaa, ja harjoittelemaan käytännössä kaikkia perusjuttuja (skaaloja ym.) ja opetella soittamaan joitain melko yksinkertaisia biisejä. Kun soittotaidot on kehittyneet tarpeeksi, niin sitä huomaa helpommin erotkin bassojen välillä. Eipä minulla ole vielä mitään halua mennä tuota Bentoniani vaihtamaan mihinkään toiseen malliin, vaikka sitä rahaakin nyt olisi... kaikki aikanaan...

/edit typo...
wuchi
20.06.2004 20:33:17
Mulla on ollut vuoden päivät. Hommasin sen koska äänitellessä on kiva saada bassoakin hiukan biisiin kun se tuo mukavaa rakennetta.

En soita bassoa, enkä täten ymmärrä mitään bassoista. en tiedä onko se hyvä vai huono. Matala ääni siitä lähtee. Jotkut nauhat särisee, mutta omiin tarkoituksiin sopii mainiosti.

Tosin jos pitäisi ostaa HB kitara niin en kyllä laittaisi siihen rahaa.

Toivottavasti tästä oli muutakin hyötyä kun että threadi nousee ekaks...hetkeks :)
"..tännehän mahtuu ku vanhaan rakennukseen."
Listen
21.06.2004 10:01:17 (muokattu 21.06.2004 10:02:49)
Joko mulla on käynyt mahtava tuuri ja sain hyvän yksilön, tai sitten en ymmärrä bassoista mitään (jälkimmäinen vaihtoehto ehkä todennäköisempi). Mutta minä ostin ekaksi bassokseni HB:n Jazz Basson, ja on hyvä peli. Ainakin tällaisen enempi kitaraa ym. soitelleen mielestä.

Mikit ovat heikkotehoiset, joten vaihdoin äskettäin tallamikiksi Kent Armstrong Vintagen. Soundi parani, mutta ulostuloa ei tullut niin paljon lisää kuin olisin toivonut. Hot-mallilla olisi varmaan saanut lisää potkua, mutta ihan hyvä perinteinen jatsibasso-soundi (sen verran kuin bassosoundeista tajuan). Hot:in minä muuten tilasinkin, mutta firma lähetti sen sijaan tuon Vintagen, enkä jaksanut ruveta vaihtamaan.

Kaula on suora. Kaulan ja bodyn liitos on oikein hyvä, eli ei hirveämmin rakoa. Jotkut nauhanpäät ovat kaulan yläpäässä rosoiset, mutta nehän saa villattua sileiksi. Sustainia on riittämiin. Vire pysyy ihan hyvin vakiokielilläkin. Justiinsa tilasin GHS:n kielet, saa nähdä paraneeko soundi ja tatsi.

Niin, basso on mielestäni aika raskas soittaa, mutta en tiedä onko se kyseisen soittimen vika vai enemmän omaa tottumattomuutta.

Eli mun mielestä tuo Benton on *hintaisekseen* erinomainen instrumentti. Mutta yksilöt ovat tietysti yksilöitä, ja makuasiat makuasioita... Ekaksi bassoksi - satunnaiseen äänityskäyttöön tai jos ei ole varma onko sähköbasso itselle oikea soitin - varteenotettava peli. Varsinkin jos vaihtaa mikit.

Jos budjetti on vähän leveämpi, niin hyviä bassoja löytyy nykyään jo halvermmassakin hintaluokassa. Tämmönen lista tuli vastaan yhdessä bassolehdessä, onhan niitä sitten Squiereita sun muita lisäksi. Juuri tilasin paremmaksi bassoksi OLP Stingrayn - sokkona Thomannilta...

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=35&t=64128&o=0&co=0

eikös nummelassa ole soitin kauppa joka myy thomannin tuotteita samaan hintaan?!?!?

St. Paul´s Sound myy samaan hintaan tai vähän halvemmalla Thomanninkin kauppaamia Behringereja ym. Ei kuitenkaan T-kaupan omia merkkejä kuten HB:tä.

http://www.stpaulssound.fi/
"Vaan eihän tässä eksyksissä olla. Tiedän varmasti, että olen jossakin päin Alaskaa." -lumisokea Aku Ankka
poko
21.06.2004 10:38:47 (muokattu 21.06.2004 10:40:25)

Mulla on bentoni.

Ostin sen budjetti vajee takia ekaksi bassoksi kun oli pakko saada joku, että pystyi bändissä vedellä.
Nyttemmin en sillä oikeen soittele, mutta en heti lähtisi sitä maanrakoon haukkumaan.

Se on Bentonin jatzari. Kaula on suora ja nauhan päät ei törrötä. Mikit nyt ei mitkään erikoiset oo, mut bodyssä ei tunnu olevan sen suurempaa vikaa.

Soittomukavuus bassossa on aika huono. Jostain syystä basso antaa vaikutelman, että kädessä on kuusitukki.
Voi olla, että syy on kuitenkin siinä, etten oikeen välitä jatzareista.

Yksi positiivinen juttu bassosta on ainakin jäänyt mieleen.
Ýhdellä keikalla miksaaja kysyi, että mikä basso sulla on ku lähtee noin hyvä saundi.....
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli
Aleksi-serkku
23.06.2004 15:36:04
Hep! Meikäläisen huoneen nurkista löytyy HB-jatsari pölyttymästä. Ekaksi bassoksi sen hommasin, ja vuoden päivät sillä jakso soitella.

Kaula on ihan rusetilla, eikä auta vaikka rautaa vääntäisi miten, 16. nauha tippui ittekseen pois kun soittelin sillä, talla mun piti ruuvata uudestaan paikalleen ihan hervottomilla ruuveilla kun vanhat ei pitäny, ja etumikkikin meni tossa päivänä muutamamana rikki.

Että hieno peli se on kaikin puolin.
If you work for a living, why do you kill yourself working? MEKKALA #4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)