Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laatikon grafiikat
1
jaytski
30.05.2010 21:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tästä jo aihetta?
 
Miten olette toteuttaneen efektin tms. kotelon kansigrafiikat? Mikä olisi hyvä tapa tehdä? Alumiini materiaalina.
 
- tulostus kalvolle / tarralle, liimaus?
- alumiini syövytys metodi, etching (vaikeampaa ja vaatinee turhan paljon panostusta)
- pensselillä maalaus tai sapluuna maalaus?
- muita..?
 
mielelläni kuulisin vinkkejä niin ei tarvitse lyödä päätä puuhun.
 
Maalivahtien kotona EI imuroida! www.maalivahdit.com
Gary oin
30.05.2010 21:22:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaytski: Onko tästä jo aihetta?
 
Miten olette toteuttaneen efektin tms. kotelon kansigrafiikat? Mikä olisi hyvä tapa tehdä? Alumiini materiaalina.
 
- tulostus kalvolle / tarralle, liimaus?
- alumiini syövytys metodi, etching (vaikeampaa ja vaatinee turhan paljon panostusta)
- pensselillä maalaus tai sapluuna maalaus?
- muita..?
 
mielelläni kuulisin vinkkejä niin ei tarvitse lyödä päätä puuhun.

 
Tuohon Rat-kopioon tein juurikin kannen ohuelle tarralle laserilla tulostamalla, tarra lootaan kiinni ja lakkaa päälle. Täysin siistiä jälkeä noin ei saa, tarran ääriviivat näkyvät melko selvästi ja tulostettu musta on totta kai hieman eri väristä kuin valmiiksimaalatun kotelon musta. Itselleni välttää, mutta tuotteistamaan en rupeaisi. Koko pedaalin kokoinen tarra olisi helpompi ja tyylikkäämpi, kun tarran rajat jäävät vain pedaalin reunoihin.
 
MPU
30.05.2010 22:03:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylivoimaisesti mun silmää eniten miellyttävä jälki tulee, kun hioo ja kiillottaa laatikon kannen ja sitten etsaa siihen tekstit. Työlästä, mutta komeaa jälkeä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
msormune
01.06.2010 15:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen maalaillut mustalla paksulla tussilla vaan alumiinipintaan tekstit ja lakkaa päälle :)
 
Twinkle
02.06.2010 07:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://koti.kapsi.fi/twinkle/big_muff.jpg
 
Tämmöistä jälkeä saa sillä, että tulostaa tarrat laserkalvolle ja läppäisee sen petaalin päälle. Tuon kehyksen reunat on eittämättä hieman epätarkat, tässä yhteydessä se johtuu ihan siitä että olen vasuri ja minulla ei ole sen kätisiä saksia. Oikeakätisillä on perkeleen tukala työskennellä. Parempiin tuloksiin pääsisi metalliviivaimen ja askarteluveitsen kanssa.
 
Tuo on siis maalattu hopeiseksi ensin maalilla, sitten laitettu tarra päälle. Lakattu ja sen jälkeen porattu etiketissä olevien tarrojen mukaan. Reiät tulee sitten tarkasti oikeille kohdilleen, se on erityisen tärkeää kun pitää noita astelukuja potikoiden ympärillä. Ei tartte paljoa röytää niin alkavat häiritä kun eivät ole keskellä. Lakkaaminen kannattaa tehdä tosiaan ennen poraamista, koska se porausjäte hioo kyllä kuviot mataksi ja tekee ruman haaleaa jälkeä. Jos kotelo on lakattu ennen poraamista, niin ainakin se lakka suojaa maalia ja etikettiä, lakan voi kyllä kiillottaa uusiksi.
 
muita menetelmiä minen ole oikein kokeillut kuin tuota. Etsaus on varmasti paras mutta työläin ja kun teen pääasiassa itselleni näitä niin ei ole kamalan kriittistä että miltä ne kamat näyttää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «