Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 59 10 11 12 13
the-Antero
28.05.2010 08:39:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsu miehet, Fender miehet ja Line6 miehet ovat oma lukunsa. Samoin ovat kettusen omistajat. Ajattelinkin tähän aloittaa yleistä keskustelua H & K tuotteista. Jos omistat jonkin Hughes & Kettner vahvistimen tai muun vermeen niin kerro meille muusikoiden.nettiläisille siitä. En meinaa että täyttä arvostelua tarvitsee kirjoittaa, mutta jotain perus infoa ja mitä itse olet mieltä laitteesta.
 
Itse omistan 100 wattisen Duotone nupin. Täytyy sanoa että tyytyväisempi en voisi olla. Ääntä lähtee. Säröä lähtee. Puhdas on todella puhdas. Itsellä vielä särön edessä tube screamer tuomassa hieman lisää hönkää säröön. Bändin kanssa soitellaan 80-luku vaikutteista metallia ja siihen tämä toimii loistavasti. Toki kun vähentää säröä niin toimii bluesissa yms oikein mukavasti.
 
Tuossa vielä linkki valmistajan sivulle
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=2
 
Punisher
28.05.2010 09:27:00 (muokattu 28.05.2010 09:27:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli vuoden verran Hughes & Kettnerin Trilogy. Saatanan monipuolinen värkki, mutta luovuin vehkeestä, koska säröosasto ei ollut aivan sitä, mitä hain. Ultra Leadissa oli varsinkin V30-komerolla todella massiivinen alakerta, aika lähellä minusta Mesan Recto-sarjaa - myös puutteineen; löysä ja harva särö, mutta käyttökelpoinen varsinkin SD-1:llä. Puhdas kanava oli kyllä koko vehkeen ylivoimaisesti upein puoli; moderni, heleä ja pedaaleja mainiosti kelpuuttava. Yksikelaisilla/kelanpuolituksilla suorastaan parasta mitä olen kuullut.
 
Säätövarahan tuosta vehkeestä ei lopu kesken. Retrosoundia kavahtaville monipuolisille kitaristeille voi varauksetta suositella, jos ei tarvitse mihinkään ääribrutaaleihin death metal -hommiin asti mennä.
 
Edit: Myös asiaankuuluva huone löytyy täältä: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=820
-Cale
28.05.2010 16:51:58 (muokattu 28.05.2010 16:59:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi huugoa löytyy:
 
Edition Tube oli ensimmäinen putkivahvistimeni, ja on yksi pisimpään käytössäni säilyneitä laitteita. Tämä siis se vanhempi ruskeaverkkoinen malli celestion -elementillä. Tämä tuli hankittua silloisen vahvan m.net -hypen johdosta, ja kyllähän tämä onkin sen hoitanut mitä luvattiinkin.
 
Laite on mielestäni vahvimmillaan kun tavoitellaan vanhahtavaa rock -saundia, suhteellisen miedoilla gaineilla. Säröähän tuosta lähtee aivan tolkuttomasti, mutta mielestäni saundi alkaa kärsimään sitä enemmän mitä yli puolenvälin gainia lisää. Itsellä gain on yleensä n. klo 9, eli vain neljäsosa käytössä. Jos enempään säröön on tarvetta, käytän yleensä Bad Monkeytä tai SD-1:stä tiukentamaan säröä, joka on aika harva ja löysä. Toimivat myös soolobuustina. Tämä vahvistin syö todella hyvin tuollaisia halvemman pään säröpurkkeja. Ääntä tästä lähtee myös aivan käsittämätön määrä, master volumea säröillä on bändikäytössä hieman yli neljäsosan, eikä ihan hiljaakaan soiteta. Clean -kanavaa saa sen sijaan avata jo puoleenväliin. Clean -kanava on mukavan lämmin, ja siksi päädyinkin tähän vahvistimeen aikanaan, Peavey Classic oli toinen vaihtoehto.
 
Moitetta laite saa efektilenkistään, joka on ilmeisesti näiden tyyppivika. Nimittäin mikäli se on ollut pidempään pois käytöstä, aiheutuu sen käytöstä ikävää rahinaa ja pauketta. Korjaantuu esim. laittamalla piuhan sendistä returniin. Juuri suihkuttelin elektroniikkaspraytä sinne, ja ilman piuhaa ei ainakaan heti ilmennyt enää mitään ongelmaa.
 
Ei mikään maata mullistava vahvistin missään tapauksessa, mutta hintaansa nähden varsin kelvollinen laite moneen menoon, mutta parhaimmillaan tosiaan kevyemmän pop, rock, blues -musan parissa. Hevihommiin suosittelisin jotain muuta, mutta pedaalien kanssa sekin tuolla taittuu.
 

 
Statesman Dual EL84:n hankin koska olen ollut tyytyväinen ET:hen, ja käyttäjäkokemuksetkin olivat olleet varsin hyviä. Tämä siis myös 20 wattinen combo, elementiksi vaihdettu edellisen omistajan toimesta Private Jack. Putkia tässä vaiheessa ei oltu vielä vaihdettu, paitsi etuasteeseen toinen, eli tehdasputket muilta osin. Säröt olivat heti alkuun omaan korvaan hieman hienostuneemmat, ei niin rouheat kuin ET:ssä. Mistä kukin tykkää, kummallekin on paikkansa. Lienee elementin vaihdollakin osansa asiaan. Edellinen omistaja perusteli tuota vaihdosta sillä että clean parani. En osaa siis vertailla vaihdosta alkuperäistilanteeseen. Clean tässä on kirkkaampi ja heleämpi, ns. kristallimaisempi kuin ET:ssä. Itse ehkä kuitenkin pidän ET:n pehmeästä ja lämpimästä cleanista enemmän. Mutta ei tämäkään missään nimessä huono ole.
 
Statesmanissa on myös itsessään boost -ominaisuus, jota ohjataan jalkakytkimen toisella painikkeella. Itse olen käyttänyt tuota lähinnä soolobuustina, johon se onkin ihan omiaan, ei tosin varmasti paras mahdollinen vaihtoehto. Lisäksi tästä löytyy twang -nappula, jonka ilmeisesti pitäisi lisätä twängiä :) En kuitenkaan mitään hirveän suurta tai mainittavaa vaikutusta tuolla huomannut, ja olenkin vähän alkanut miettimään koko nappulan tarpeellisuutta.
 
Kokonaisuutena kuitenkin hyvä laitos, ehkäpä vieläkin monipuolisempi kuin ET. Tosin tämäkin on enempi noihin jo em. genreihin soveltuva, kovemmilla säröillä suosittelen taas erillistä säröpedaalia kaveriksi, sillä tässäkin on tuollainen ET:lle ominainen löysä ja harvahko särö. Efektilenkkikin toimii paremmin, ja esim. Tonelabia käytettäessä efektilenkissä efektilaitteena ei vahvarin oma saundi värity niin paljoa kuin ET:ssä, joten toteutus on siltä osin parempi. Tosin ET:n kanssa käytänkin erillispedaaleita, joten sillä ei sen suurempaa merkitystä ole.
 
Kitaroina käytän G&L Legacy -stratoa, jossa SD humbucker tallassa, sekä CV Telecasteria. Täytyy sanoa että näiden vahvarien kanssa tele sopii kuin nenä päähän. Tuohon teleen edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa jonkun paremman tallamikin, arvoitukseksi kuitenkin jää mikä se on, mutta väliäkös sillä kun hyvältä saundaa.
 
Edit: Loppuun vielä, että saapa nähdä jatkuuko tie tästä Hughes & Kettnerien viitoittamana jatkossakin. Itse olen tykästynyt noissa retromaisuuteen, niin saundeissa kuin ulkonäössäkin.
 
Icy-Sun
28.05.2010 17:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy sitten ei niin yleinen, nimittäin Puretone. Nuppiversion omistan: http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=4
 
Tällä laitteella ei sitten ole tarkoituskaan taittua kaikki mahdollinen, vaan valmistaja on on luonut yksikanavaisen, mastervolumettoman ja 3-alueisella EQ:lla varustetun yksinkertaisen laitteen. Mukavia mallikohtaisia pikkuominaisuuksia löytyy sitten pari: Kolmiasentoinen tehonpuolitus (jos tätä termiä voi käyttää) ja Growl-nappula. Sitä kääntämällä voi ohittaa EQ:n, joka käytännössä vaikuttaa etuastesärön määrään. Säröä tästä laitteesta ei kylläkään edes tapissa lähde minkään valtakunnan metalliin asti. Laite on 25wattinen putkikone, mikä on varsin mielenkiintoista, koska on jäänyt moni suurempitehoinen täysputkari jalkoihin. Jotkin ovat kommentoineet putkivalintaa: Päätteessä 2x EL34. En kuitenkaan itse ole asiaan perehtynyt. Varmaan tuolla ratkaisulla on tehty yleensä isompitehoisia laitteita.
 
Itse käytän tätä Marshallin 1960:n kanssa ja treeniksellä soitan vehkeellä vanhan liiton Hard Rockia. Parassoundisin vahvistin, jonka olen koskaan omistanut. Säätövaraa on vähän, mutta samapa tuo minulle, koska EQ:n ollessa missä asennossa tahansa, kuulostaa tämä hyvälle. Puolella volumella alkaa saada jo tuhtia rokkisäröä, mutta koko hämää, sillä möykkä on valtava. Growlin ja volumen ollessa täysillä saa laitteesta jo hieman fuzzmaista säröä ainakin humbucker-kitaralla. Puhtaillakin saa oikein kirkkaan ja heleän soundin, ellei tarvi kovaa meteliä. Puretonen idea on se, että se on äärimmäisen dynaaminen vahvistin ja tottelee kaikkia soittajan käskyjä. En tiedä miten tämä syö pedaaleja, koska itselläni on vain lattiaviritin, joka ei signaalia syö yksistään. Greenbackeillä varustettu kaappi on joskus suunnitelmissa tuolle hommata, mutta toimii kyllä käytössäni hyvin niillä perus g12t75:lläkin. Oma yksilö on kymmenen vuotta vanha ja ollut ilmeisesti yhdellä omistajalla aikaisemmin, eikä koskaan ole kummallakaan ollut mitään vikaa. Huh tulipa ylistävä kirjoitus, mutta eipä ole vahvistin-GAS yllättänyt tämän oston jälkeen.
 
Beyond here lies nothing...
Sakmongkol
28.05.2010 18:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Täältä löytyy sitten ei niin yleinen, nimittäin Puretone.
 
Persskule, tuommosen minäkin haluaisin. On vaan 'hiukan' liian kallis köyhän opiskelijan budjettiin.
 
Miksis muuten on niin, tai ainakin musta tuntuu, että halvemmassa hintaluokassa tommosista näennäisen yksinkertasista, ykskanavaisista vahvareistakin pitää yrittää tehdä liian monipuolisia? Tai sitten ne on tosi pienitehosia. Tai muuten vaan huonoja. Vai onko?
 
Hughes & Kettnereistä olen harkinnut Statesman-sarjalaisia mutta en ole vielä ainakaan päätynyt ostamaan. Hyvältä vaikuttavat kyllä kuulemani ja lyhyiden kokeiluiden perusteella, mutta tuntuu että on liikaa turhia ominaisuuksia. Ei ole kyllä mikään akuutti vahvarin tarvekaan nyt, säästelen tässä jonkin aikaa. Jos vaikka joskus olisi varaa johonkin Dr. Z -vehkeeseen, esim. Monza. See olis aika unelmavehje mulle, luulen.
 
Anteeksi kun ei niin suoranaisesti liittynyt Hughes & Kettneriin tämä. GAS sai hetkeksi otteen minusta.
 
Osteri
28.05.2010 21:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Hukka&Kettunen joku standard 4x12 kaappi ja soundaa hyvältä tuon Laneyn kanssa. Joku viisaampi saattaisi osata kommentoida soundia "kasarihenkiseksi" enemmän kuin nyky-metalliksi. Itseä miellyttää tuo enemmän kuin aikaisempi kireä V30 ladattu kaappi.
 
H&K kajareiden tuotemerkkejä ovat Rockdriver Ultra (Celestion) joka on sama kuin Celestion Super 65 (65W) ja Rockdriver Junior joka ilmeisesti on Celestion 12F-60 (60W) ja aika lähellä V60 soundia. Keskialuetta ja vahvaa alapäätä painottavia kajareita.
 
Tässä Funk-neekeri myy hyvää kaappia. Suosittelen.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=422521
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
aristoteles666
29.05.2010 07:42:41 (muokattu 29.05.2010 07:46:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toi yllä oleva vortex oli hyvä yhdistelmä seitsemän kielisen kanssa.
niin ja naurettavan halpa uutena.
 
the-Antero
29.05.2010 08:32:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aristo, kerro säkin sun kettusista. Mielelläni kuulisin hieman.
 
the-Antero
29.05.2010 10:02:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten päädyitte hankkimaan H&K:n? Tämä siis kaikille yleisesti. Itselläni kävi niin että muutama vuosi sitten saatiin lainaan treenikselle naapuri bändin duotone. Noh kaveri siinä soitteli Englillä ja mä sitten otin kettusen testiin ja.....WAU se oli rakkautta ensi kuulemalla...ja tietty silmällä myös ;) saman tien päätin että tuo on se nuppi minkä haluan itselleni. Ja onneksi musafasu oli niinkin kiltti että sain hyvän alennuksen duotonesta. :)
 
Painajaismainen
29.05.2010 10:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treeniksen nurkassa majailee Hughes & Kettner Triamp MKII. Aivan ihana laite, suosittelen kokeilemaan.
 
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Osteri
29.05.2010 10:28:55 (muokattu 29.05.2010 10:29:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hankkisin H&K nupin niin Statesman 50W olisi ilmeinen valinta. Vaikuttaa ihan perusvekottimelta toiminnoiltaan ja hintakin siinä € 700 nurkilla paikasta riippuen.
Pitäisi vaan kokeilla ja saada siten itselle perustelut että tämä on hyvä. Noh, mietitään tarkemmin jos tarvetta tulee.
 
H&K kaapin ostin koska kuulosti yhtä hyvälle kuin ENGL standard jossa on ne V60 kajarit. Metallinen grillikin siinä etukankaan tilalla, rock! Kuten Aristo sanoi, on naurettavan halvalla saatavissa loistavasoundinen kaappi. Käsittämättömän naurettavan halpa kaappi ja niin hyvä.
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
aristoteles666
29.05.2010 10:30:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja ne ensimmäiset vortexit on hienoja kun ne oli violetteja. siistii
 
HTMono
29.05.2010 11:31:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommasin tänä keväänä H&K Statesman Dual EL34 nupin torilta "puolivahingossa". Joskus vuosi tai pari sitten noita kuumottelin kovastikkin mutta silloin niitä ei käytettynä pyörinyt ja uudesta pyydettiin ihan liikaa. Nyt sitten kun bongasin tuon nupin omasta mielestäni aivan törkyhalvalla (400e) niin samantien piti pistää puhelua >:)
 
Eikä kaduta. Tein tuolle itse oversized 2x12" komeron varustettuna Greenbackeilla ja jytää loistosti. Brittihenkinen särö ja pitkään puhtaana pysyvä vähän tummemman puoleinen kliini. Säröä lähtee kanssa ihan liikaa jos haluaa. EQ toimii yllättävän tehokkaasti joka suuntaan, saa säätää varoen. Vahvistimesta löytyy sitten vielä lisäksi jalkakytkimellä säädettävät boost sekä 2nd volume. Boost ei mielestäni ole mitenkään hyvä, aiheuttaa aika paljon taustamelua joten erillinen pedaali toimii boostina. Kakkosvolume on taas oikein kätevä, saa laskettua tai nostettua etusen jälkeistä volaa miten haluaa.
 
Itsellä ei huonoja kokemuksia siis tähän mennessä ole Huuko Kettusesta tullut, Statesmaneja on tullut soiteltua EL34 sekä EL84 versioita ja molemmat soundaa aika erilaisilta. Lisäksi sitten Edition tube joka on kyllä kanssa kiva vehje. Kyllä saksanmaan vehkeitä voi muillekkin suositella.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
aristoteles666
29.05.2010 13:25:45 (muokattu 29.05.2010 14:47:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ensimmäinen kettner mihin törmäsin oli cream machine joka oli kahdella 12ax7lla toteutettu vahvistin missä toinen ax 7 oli kytketty pääteputkeksi ja jota pystyy käyttämääb säröpurkkina etuasteena taii ihan omana vahvistimenaan, lisäksi siinä on kaiutin simuloitu ulostulo äänittämiseen/mikserin kytkemistä varten.
 
seuraava oli ats sarjan hybridivahvistin, hieno soundi.
(tässä välissä oli fender hot rod deville ja 68 pleximarsu, josta luovuin koska triamp teki saman ja enemmän, sekä sinä on paras puhdas soundi mitä on)
sitten ostin triampin joka on paras vahvistin mitä on ja sitten pikku keikoille ostin
edition tuben koska triampin ainoa huono puoli on että kaapin kanssa se on iso ja painava.
 
oli mulla jonkin aikaa edition 1 vahvistin joka oli transistorivahvistin mutta hyvä sellainen.(tämä oli ennen edition tuben ilmestymistä)
 
niin ja sit olen aina halunnut acces etuasteen (ei axxes jokia oli yhden unitin etuaste), ohjelmoitava, niitä ei vaan koskaan tuotu suomeen koska se oli silloin aika kallis, 80 luvun lopulla.
 
the-Antero
29.05.2010 17:17:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto Aristo, mä haluun kyl kokeilla tota triamppia :)
 
CanYouStayStill
30.05.2010 17:10:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän hommasin tuon Switchbladen nupin TSC:nä ja hemmetin tyytyväinen olen ollut. Soundeja löytyy niin moneen eri lähtöön, ettei itselläni ainakaan tule ihan heti puutetta. Ihan vielä en ole löytänyt ihan sitä täydellistä metalliin sopivaa soundia, ehkä osa syynä on kaappini, mutta kyllä kun tässä ruuvaa yms. niin eiköhän se siitä.
Puhdas kanava on oikesti mielestäni hyvä. Saa mukavasti vähän heleämpää ja kirkkaampaa, tai sitten tummempaa ja lämmintä. Ihan mitä itse haluaa.
 
Pientä ongelmaa vahvarin kanssa oli tuossa jonkin aikaa sitten. Alkoi vain pätkimään ja lopulta hiljeni kokonaan. Onneksi oli takuuta vielä jäljellä, joten vein huoltoon (parikin kertaa, ekalla kerralla ei vikaa löytynyt). Oli tyypillinen viiden pennin vika, eli jokin johto oli osakseen poikki. Johto vaihtoon ja hyvin toimii.
 
Kaapin haluaisin jossain johtaa vaihtaa toiseen, jotta voisi saada vielä enemmän irti tuosta vahvistimesta. Tuo Funkin H&K -kaappi alkoi kyllä kiinnostamaan, osaisiko kukaan sanoa, miten tuo toimisi Switchin kanssa? Hinta kun ei ole paha.
 
hapan
30.05.2010 17:48:37 (muokattu 30.05.2010 17:48:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu kettusia jos jonkinmoisia...
 
Ensitutustuminen merkkiin tapahtui Tubemanin muodossa. Oikein näpsäkkä laitos, lähti hyvää soundia melkeinpä päätteellä kuin päätteellä (ts. vanhaan 100 wattiseen trankku Yammun inputtiin ja rock). Seuraavaksi repertuaariin pääsi Replex, joka on kyllä aivan käsittämättömän hyväsoundinen dilsa. Ainoa paska juttu tossa, kuten tubemanissakin on, että se ei toimi 9 V muuntajalla, liikaa piuhasotkua kun on useampi muuntaja. Ja toki laitteen kokokin on melkoinen, vie laudassa noin neljän tavallisen spedun verran.
 
Vahvistimista ensimmäinen oli Trilogy. Puhdas soundi aivan huikea, helposti kovinta paskaa mitä olen ikänä kuullut. Headroomia riittää, ei se murolle mennyt täysilläkään. Crunch kanava oli mielestäni silti ton laitteen paras osa. Todella kivasti puhdistuva rokkikomppisoundi, boosti päällä oikein kunnon kasarimetallikorina. Marsumainen noin yleissoundiltaan, mutta hyvän EQ:n ansiosta sieltä sai kaavittua ylimääräiset middlepuukot ja treblesirinät veke. Leadia käytin sitten soolosoitossa, en osaa sen soveltuvuutta metallikomppaukseen sanoa. Monesti oon lukenut, että se ei sovi ihan moderneimpaan louhintaan, toi nuppi on kuitenkin kallellaan tonne klassiseen rokkiin kuin alavirerutinaan.
 
Toinen vahvistin oli sitten Edition Tube. Oli mulla vähän aikaa vain, kun piti toiseen bändiin hankkia joku vahvistin. Ja hyvinhän se toimi; 20 wattiseksi peliksi siinä kesti yllättävän koville volille clean- kanava ilman muroa. Epäilemättä boostispedun kanssa melko nasakkaa soundia olis ollu luvassa. Tässäkin laitteessa EQ toimi hyvin, alapään sai pidettyä kurissa, middle pysyi muikeana ja yläpään sihinä oli heleppo välttää. Saattanen hommata tällaisen vielä joskus.
 
Kyllä kaiken kaikkiaan oon ollu aina tyytyväinen H&K tuotteisiin. Trilogy oli kyllä aivan perkeleen kova vahvistin, ja senpä vuoksi oon miettinyt, että jospa hommaisin Switchbladen sen midiohjattavuuden vuoksi. Nyt tosin Marsulta on tullut vastaavanlainen kapistus huomattavan kilpailukykyiseen hintaan, joten joutunee pistää shoot outin niiden välillä pystyyn joskus.
 
vänkylä
30.05.2010 20:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari Kettusen Huugon vahvistinta löytyy multakin.Switchbladen 100 wattinen combo ja Statesman Quad 40 wattinen combo myös.Kun olin pari vuotta sitten vaihtamassa trankkupeliä putkitoosaan testailin Engelin Screameria(kauhea sirinäpurkki),Marshallin JVM:ää(vielä hirveempi kuin Engel)ja Switchbladea,niin kyllä toi Kettunen mun korvaan ylivoimaisesti parhaimmalta kuulosti.Tarvitsin monipuolisen vahvistimen ja toi sitä todellakin on.Oon soittanut sillä humppa,iskelmä,rock,heavy ja proge keikkoja ja jokaiseen lähtöön löytyy sopiva soundi.Statesman on sitten blues pumpun kanssa toimivin vahvistin vaikka kyllähän se onnistus luussin vääntö tolla Switchbladella mut Statesman on helpompi roudata.Aivan mahtavia vahvistimia kertakaikkiaan.
 
dexi
30.05.2010 21:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläinen voisi heittää tällaisen hieman vaatimattomamman H&K tuotteen jonka omistan. Eli kyseessä olisi H&K:n Warp Factor-säröpedaali.
 
Aikoinaan sain kyseisen pedaalin kylkiäisenä, kun myin tutulleni säröpedaalin. Ajattelin, että eipä hirveästi häviä, jos kerran käytännössä ilmaiseksi saa.
 
Tuota pedaalia voisi kuvailla sanalla: omaperäinen - siis sekä hyvässä, että huonossa mielessä. Pedaalin EQ on jännä Warp-säätönupikan takia. Myöskin muoto on omaperäinen lentävän lautasen mallinen läpyskä. Kitarapedaalina mainostettu pedaali ei pelittänyt meikäläisellä kitaran kanssa lainkaan - soundi oli aivan hirveä. Sitten silmiini osui m.netin bassopuolella vinkki, että pedaalia kannattaa kokeilla basson kanssa. Tämähän oli heti testattava, ja lopputulosta oli vaikea uskoa. Pedaali oli basson kanssa aivan eri maailmoissa, mitä se oli kitaran kanssa. Pedaali on myös yksi harvoista säröpurnukoista mihin olen törmännyt, koska se ei leikkaa alapäätä, vaikka säröttää koko signaalin. Myöhemmin lukaisin myös, että pedaali on suunniteltu erityisesti 7-kielisiä kitaroita silmällä pitäen. Tuohon en osaa sanoa mitään, koska aikojen saatossa Warp Factorini on alkanut takkuilemaan, ja sen takia onkin siirtynyt pölyttymään hyllylle tarpeettomana.
 
Voipi olla, että joskus hommaan Behringerin kopion kyseisestä pedaalista ihan kokeilumielessä, jos kyseisestä pelistä saisi jotain käyttöä vaikkapa kotioloissa seiskakielisen kepin kanssa.
 
horseface
30.05.2010 21:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painajaismainen: Treeniksen nurkassa majailee Hughes & Kettner Triamp MKII. Aivan ihana laite, suosittelen kokeilemaan.
 
Kerro vähän, mistä siinä tykkäät tai onko jotain, mistä suoranaisesti et? Itse tunnen kapineen lähinnä maineen perusteella.
 
Oli miten oli, näin on!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «