BigPapa 30.05.2010 19:54:03 | |
---|
Teijo K.: Soundit on mun mielestä tosi mielipidekysymyksiä. En ehtinyt kaikkiin valitettavasti kirjaamaan kaikkia ajatuksia, mutta ainakin yritin parhaani. Asiaa tuntemattoman korvaan tietysti tuollainen 60-luvun brittibluus soundi on ilmeisesti synonyymi heville. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 30.05.2010 19:56:08 | |
---|
BigPapa: Asiaa tuntemattoman korvaan tietysti tuollainen 60-luvun brittibluus soundi on ilmeisesti synonyymi heville. Tämä on täysin mahdollista, ja jopa todennäköistä. Mutta jos se ei teitä haittaa niin tässähän mä oppisin näitä asioita samalla. Mulle tuli ekana näistä Black Sabbath mieleen, eikä siis missään mielessä huonona asiana se huomautus. |
padaa@dadaa! 30.05.2010 19:59:30 | |
---|
Taitaa kuitenkin nykyisille kynsiään mustiksi maalaaville heviteineille brittibluessoundi olla melkoisen kaukana hevistä. "Eihä niilt ess irronnu sweepit!!1" |
BigPapa 30.05.2010 20:00:01 (muokattu 30.05.2010 20:02:26) | |
---|
Teijo K.: Tämä on täysin mahdollista, ja jopa todennäköistä. Mutta jos se ei teitä haittaa niin tässähän mä oppisin näitä asioita samalla. Mulle tuli ekana näistä Black Sabbath mieleen, eikä siis missään mielessä huonona asiana se huomautus. Juu ei se ollu kyllä sinnepäinkään, outo mielleyhtymä. Mulla taas noi munnarijutut valitettavasti vertautuu kahteen äijään joiden kanssa on ollut ilo tehdä yhteistyötä: Pepe Ahlqvist ja Sakari "Sonny Boy Magnusson" Helle. Niin akustisen kuin sähköisenkin munnarin osalta ja tietysti kaikkkin muihin joita olen levyiltä kuunnellut. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 30.05.2010 20:02:25 | |
---|
padaa@dadaa!: Taitaa kuitenkin nykyisille kynsiään mustiksi maalaaville heviteineille brittibluessoundi olla melkoisen kaukana hevistä. "Eihä niilt ess irronnu sweepit!!1" Nykyhevistä en tiijä mitään. :) Isosisko kävi kuunteluttamassa just jotain örrinmörriä kännykästä. "No tän sä tiijät" No en tiennyt niistä yhtään. |
Teijo K. 30.05.2010 20:03:18 | |
---|
BigPapa: Juu ei se ollu kyllä sinnepäinkään, outo mielleyhtymä. Mulla taas noi munnarijutut valitettavasti vertautuu kahteen äijään joiden kanssa on ollut ilo tehdä yhteistyötä: Pepe Ahlqvist ja Sakari "Sonny Boy Magnusson" Helle. Niin akustisen kuin sähköisenkin munnarin osalta ja tietysti kaikkkin muihin joita olen levyiltä kuunnellut. Eihän tuo ole yhtään valitettavaa! |
BigPapa 30.05.2010 20:04:23 | |
---|
Teijo K.: Eihän tuo ole yhtään valitettavaa! On se siinä mielessä, että se asettaa riman aika korkealle. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa: On se siinä mielessä, että se asettaa riman aika korkealle. Mullehan siitä on pelkkää hyötyä jos vaan jaksat sitten laittaa muutaman sanan arvostelua. Kuten vaikka tässä kisassa mikä nyt käytiin. Siis kiitos siitä! Mä näkisin nää kisat silleen, että jos mä olisin joku supersankari niin kai mä olisin jossain studiolla tai keikoilla. Koska mä oon amatööri ja opettelen vasta soittamaan, niin tällainen sanallinen arvostelu antaa tosi paljon eväitä opiskeluun. Etenkin kun ei mulla ole mitään opettajia. Siksi mä näihin nimenomaan soitan. |
sickboy 30.05.2010 21:01:08 (muokattu 30.05.2010 21:38:06) | |
---|
krk: Kiitoksia, ihan vilpittömästä mielenkiinnosta ja nöyränä oppimaan kysyisin esimerkkejä niistä häiritsevän huonoista kohdista, vaikka ihan aikakoodeina. Kysyn näin julkisesti, niin muillakin on mahdollisuus oppia. Terve, toki vastaan mielelläni tarkemmin. Eniten korvaani särähti kohta 0:30, se jälkimmäinen fraasi. Nyt tosin kun kuuntelin ton pätkän useampaan kertaan ni toi rupesikin kuullostamaan itseasiassa aika jännältä. Kun tota koko 18 soolon pakettia kuuntelee niin ei ole aikaa tosiaan kun yhdelle kuuntelulle (ainakaan minulla). Siinä tulee sitten kirjoitettua fiilikset samalla kun kuuntelee vetoa. Jos on pisteistä vääntöä, saatan kuunnella jotkut vedot toiseen kertaan. Muuten ne häiritsevät äänet on vähän siellä täällä ja ei niinkään niistä yksittäisistä äänistä kiinni, vaan siitä miten ne on sijoiteltu. Esim. soolon aloitusfraasi on jo jotenkin kumma ja hieman tehoton äänten rytmisen sijoittelun / lievän epävireisyyden takia. Tää soolo parani loppua kohden. Ensivaikutelmalla on tosi iso merkitys ja jos soolon alku antaa huonot fibat, on loppusoolon melkein mahdoton pelastaa kokonaisuutta. |
krk 30.05.2010 22:36:24 | |
---|
sickboy: Terve, toki vastaan mielelläni tarkemmin. Eniten korvaani särähti kohta 0:30, se jälkimmäinen fraasi. Nyt tosin kun kuuntelin ton pätkän useampaan kertaan ni toi rupesikin kuullostamaan itseasiassa aika jännältä. Kun tota koko 18 soolon pakettia kuuntelee niin ei ole aikaa tosiaan kun yhdelle kuuntelulle (ainakaan minulla). Siinä tulee sitten kirjoitettua fiilikset samalla kun kuuntelee vetoa. Jos on pisteistä vääntöä, saatan kuunnella jotkut vedot toiseen kertaan. Muuten ne häiritsevät äänet on vähän siellä täällä ja ei niinkään niistä yksittäisistä äänistä kiinni, vaan siitä miten ne on sijoiteltu. Esim. soolon aloitusfraasi on jo jotenkin kumma ja hieman tehoton äänten rytmisen sijoittelun / lievän epävireisyyden takia. Tää soolo parani loppua kohden. Ensivaikutelmalla on tosi iso merkitys ja jos soolon alku antaa huonot fibat, on loppusoolon melkein mahdoton pelastaa kokonaisuutta. Joo ei noi fraasit varmaan mistään oppikirjasta olleet mutta ne meni mulla läpi. Kaikkia ei voi miellyttää ja makuja on monia. Ajattelin vaan kun laitoit aika paljon häiritsevän huonoja linjoja/äänivalintoja että olisi jotain mullistavaa mutta tässähän tämä selvisi. Kiitoksia oikeasti näkemyksistäsi. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
sickboy 30.05.2010 23:13:00 (muokattu 30.05.2010 23:13:43) | |
---|
Vielä tarkennan tohon, että kuunnellessa vetoja tulee tietysti verrattua vetoja keskenään. Noin irrallisena kommenttina toi mun: "..huonoja fraaseja..", saattoi olla vähän karski. Eikä soolojen pidä olla tietenkään mistään oppikirjasta. Kaikilla on oma esteetinen näkemys, eikä aina voi miellyttää kaikkia. Kommentoiminen ylipäätään on aika vastuullista, pitäisi varmistaa seisovansa joka sanan takana ennen viestin julkistamista. Hyvä, että pyysit tarkennusta kommenttiini. |
BigPapa 31.05.2010 10:34:30 | |
---|
Uusi skaba aloiteltu ja kiitos kannatuksesta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 31.05.2010 10:37:22 (muokattu 31.05.2010 10:52:03) | |
---|
BigPapa: Uusi skaba aloiteltu ja kiitos kannatuksesta. Onnittelut voitto-Papalle ja kiitokset skabailijoille. E. Aivan sikamakee tausta. Saa nähdä ehtiikö vetää ennen kuin joudun siirtämään kaikki kamat pois viikon kestävän vesivahinkorempan tieltä... "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
BigPapa 31.05.2010 10:59:30 | |
---|
krk: Onnittelut voitto-Papalle ja kiitokset skabailijoille. E. Aivan sikamakee tausta. Saa nähdä ehtiikö vetää ennen kuin joudun siirtämään kaikki kamat pois viikon kestävän vesivahinkorempan tieltä... Thänks bro. Taidan korkata lonkeron voiton kunniaksi. Ei oo nyt samppakaljaa mitä suihkia. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
JaSo 03.06.2010 13:45:06 | |
---|
Haa, papan vedosta sain vihdoin päähäni miksi tuo pohja kuulosti niin tutulta. Sehän on Drivin Sideways. BP:n veto oli hyvin coverrettu! Less is more... |
BigPapa 03.06.2010 13:49:10 (muokattu 03.06.2010 13:53:57) | |
---|
JaSo: Haa, papan vedosta sain vihdoin päähäni miksi tuo pohja kuulosti niin tutulta. Sehän on Drivin Sideways. BP:n veto oli hyvin coverrettu! Se siihen vaan tuli mitä tuli vanhasta muistista ja loput omaa tai jotain muuta, eihän näistä tiiä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jeiska 03.06.2010 21:01:52 | |
---|
Nonii ottaisin mielellään kommenttia vastaan soitostani. Ensimmäinen sooloskabaan osallistumiseni. Jännästi viä eka otto soolosta. Toiset otot ei lähteny enää ollenkaa vaikka tossaki kyl välillä nauha hukku. No eikai siinä, ylpee oon! Heittäkkää isot pojat mielipiteitä Where the fuck is my shoelace |
Teijo K. 06.06.2010 10:35:08 | |
---|
blaekie ehkä liikaa harppua suun täydeltä. Eh tuota. En ymmärrä mitä tarkoitat. Liian monimutkaista kuviota vai? |
MadMatt 07.06.2010 07:38:28 | |
---|
Jos jollain löytyy tausta ehdotuksia niin laittakaa pikaviestiä. Duunissa en pysty mitään kuuntelemaan mutta laitetaan illalla skabaa käyntiin jos ja kun sopiva tausta löytyy. |
Teijo K. 07.06.2010 10:04:38 | |
---|
latuska90 Teijo K.: Alkoi jotenkin laimeasti, mutta laimen alun jälkeen tuleekin jo paljon parempaa tavaraa. Loppuun asti paranee. Jeh, tämänsuuntaista arviota tuli senverran paljon, että voin kokea onnistuneeni siinä mitä lhädin nyt hakemaankin. Kun aiemmissa kisoissa sanottiin että junnaan paikallaan enkä kehitä sooloa. :) Mun on pakko aloittaa laimeasta, koska muuten mun eväät soittajana loppuu kesken ja pahasti näissä yli minuutin mittaisissa. Tunnustan tässä ilmeiset puutteeni ihan avoimesti. äksdee. |