Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jem Design Contest
1 2 3 4
Hillboy
30.05.2010 09:47:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helou könsikkäät!
 
Onko kukaan (muu) osallistunut ko. skabaan? Itse osallistuin yhdellä ruosteisella metalliosilla ja hilseilleellä maalipinnalla varustetulla tehelmyksellä. Kolme ehdotusta tuonne olis saanut laittaa, mutta asepalvelus vie sen verran aikaa, ettei useampaa kerennyt väsätä. ;)
 
"Karu" Jemin muut speksit:
 
Saarni body
Loimuvaahtera kaula
Ruusupuinen otelauta (ei upotuksia, paitsi abalone sivudotsit)
Mikit:(BMN) Steve's special, True Velvet, Evolution (.. muistaakseni), väritys creme-black zebra
Edge Pro- talla
etc.
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Kimmo72
30.05.2010 10:41:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs? Missä?
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
jussi1976
30.05.2010 11:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on kiinnostava juttu, ja vaihtoehtoja olisi useitakin. Olisi kiva tietää esim. Mr. Vain lempikuvataiteilija, ja miettiä, josko jonkun em. taiteilijan työn voisi järkätä kitaraan tms. Taitaa Ibanezilla olla ns. luova paussi, kun tälläinen kontesti pantiin pystyyn, tai sitten vain ihan mainosmielessä?
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Hillboy
30.05.2010 12:30:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dream_eater: Mikäs? Missä?
 
http://www.ibanez.co.jp/JEMUV/index.html ...Törmäsin, kun katselin SteveVaiHimself:n videoita Youtubessa. Pakkohan se oli osallistua, vaikka idea olikin varmaan aika kuolleena syntynyt ja meikäläisen (olemattomilla) kuvankäsittelytaidoilla tuotettu kuva nyt on mitä on...
 
jussi1976: Toi on kiinnostava juttu, ja vaihtoehtoja olisi useitakin. Olisi kiva tietää esim. Mr. Vain lempikuvataiteilija, ja miettiä, josko jonkun em. taiteilijan työn voisi järkätä kitaraan tms.
 
No jaa... ite en viittiny lähteä millekkään "mielistelyosastolle" tuon kisan kanssa, vaan piirtelin semmosta, mikä ois omasta mielestä helmi... jja tietenkin sais erottua massasta... luultavasti ei kylläkään erotu, mutta... :D
 
Taitaa Ibanezilla olla ns. luova paussi, kun tälläinen kontesti pantiin pystyyn, tai sitten vain ihan mainosmielessä?
 
77777 valmistettua JEMiä (vai olisko ollut JEMiä + Universea) tulee pian täyteen. Se ainakin Vain mukaan on syy jonka takia kisa järjestetään. Tiedä sitten... ehkä myyntipuheita... vaikka varmasti valmistettujen lukumäärä tietty on juuri tuo...
 
Tässä muuten oma väännös: http://muusikoiden.net/dyn/users/74208.jpg
 
Vielä viikko aikaa, niin eiköhän laiteta kaikki omat kyhäelmämme mukaan skabaan? ;)
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
trih
30.05.2010 13:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa että pitää olla disainin nimi tiedossa ennenku saa templateja. Minä laittaisin nimen vasta "teoksen" jälkeen. Mitä templateja ne on ja missä muodossa?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
tender.insanity
30.05.2010 13:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulihan tuohon otettua osaa. Parit sinne laitoin menemään. Sinänsä ihme homma koko kisa, kun asiat muuttuvat ajan kuluessa ja epäselvyyksiä sinne sun tänne.
 
Tässä on kokeiluversiota, kun pitkästä aikaa piti kuvia käsitellä:
http://dl.dropbox.com/u/5738957/halloween.jpg
 
Hillboy
30.05.2010 13:27:31 (muokattu 30.05.2010 13:42:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Jaa että pitää olla disainin nimi tiedossa ennenku saa templateja. Minä laittaisin nimen vasta "teoksen" jälkeen. Mitä templateja ne on ja missä muodossa?
 
Ei tarvi. Saa niitä templateja ladata ilmankin. Jpg- muotoisia muistaakseni on...
 
tender.insanity: Tulihan tuohon otettua osaa. Parit sinne laitoin menemään. Sinänsä ihme homma koko kisa, kun asiat muuttuvat ajan kuluessa ja epäselvyyksiä sinne sun tänne.
 
Tässä on kokeiluversiota, kun pitkästä aikaa piti kuvia käsitellä:
http://dl.dropbox.com/u/5738957/halloween.jpg

 
Pirun siisti... varsinkin tuo Wine of life! Mitä matskua tuollainen "laavan" näköinen tulisi olemaan? Entäs muut speksit?
 
e:typojatypoja
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
tender.insanity
30.05.2010 13:48:06 (muokattu 30.05.2010 13:51:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillboy:
Pirun siisti... varsinkin tuo Wine of life! Mitä matskua tuollainen "laavan" näköinen tulisi olemaan? Entäs muut speksit?
 
e:typojatypoja

 
En mä tota lähettänyt edes. Toi oli vain sellaista kokeilua. Kolme laitoin menemään, mutta kuvat laitan esille vasta kun skaba on päättynyt, ettei kukaan varasta mun ideoita =)
 
EDIT: Tässä toinen kokeilu, jota en kisaan lähettänyt:
http://dl.dropbox.com/u/5738957/Ibanez_Jem_Flamed_Maple.bmp
 
EDIT: Oho,.. olikin 5mb bmp filu. No olkoot..
 
jussi1976
30.05.2010 13:54:34 (muokattu 30.05.2010 13:56:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siksi ehdotin, kun mulle tuli mieleen yksi Gauguinin ja yksi Cezannen työ, joka olisi voinut olla hauskan näköinen väreiltään. Koska Vain tyyli soittaa on aika surrealistinen paikoitellen, niin millainen olisi Dali - tyyppinen kuva? Voisi olla aika hupaisa...?
 
Hei, entäs jos ton "Karu" Jemin idean tekisi niin, että se koko kitara olisi ruostuneen metallin näköinen pinnaltaan? Sitten se olisi tosi karu... :o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
tender.insanity
30.05.2010 14:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
Hei, entäs jos ton "Karu" Jemin idean tekisi niin, että se koko kitara olisi ruostuneen metallin näköinen pinnaltaan? Sitten se olisi tosi karu... :o)

 
Sellaisen mä lähetin kisaan. Rusty Red -niminen.
 
Mandarax
30.05.2010 14:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976:
Hei, entäs jos ton "Karu" Jemin idean tekisi niin, että se koko kitara olisi ruostuneen metallin näköinen pinnaltaan? Sitten se olisi tosi karu... :o)

 
Tuosta hakee sellasen torilta ja pistää kilpailuun mukaan...hehe.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=420237
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
jussi1976
30.05.2010 14:08:48 (muokattu 30.05.2010 14:20:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tender: Onnea kisaan, se voi olla aika käheen näköinen!
 
Jemejä ei ole koskaan ollut vissiin sunbursteina, root beer oli kai lähimpänä? En ainakaan muista nähneeni. Toisaalta en tiedä, toimisiko se edes...
 
Entäs asfaltti-Jem? Sellanen asfaltin tyyppinen ja - tuntuinen tumman harmaa pinta, mustat tms. mikit ja peilipleksi? Otelautaan keski-viiva tms? "Roadie" voisi olla aika tylyn näköinen...?
 
Warhol - Jem? Värit olisi ainakin Jemin historiaan sopivia...
 
Jemin voisi myös pinnottaa lehtikullalla - tai lyöntimetallilla.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
TTV
30.05.2010 14:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivottavasti Ibanez ja Levytukku huolehtivat kisasta infoamisen pikkuisen paremmin kuin ESP ja Musamaailma viime kisassa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Hillboy
30.05.2010 14:35:40 (muokattu 30.05.2010 14:43:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Siksi ehdotin, kun mulle tuli mieleen yksi Gauguinin ja yksi Cezannen työ, joka olisi voinut olla hauskan näköinen väreiltään. Koska Vain tyyli soittaa on aika surrealistinen paikoitellen, niin millainen olisi Dali - tyyppinen kuva? Voisi olla aika hupaisa...?
 
Yks idea oli pimeässä hohtava ledeillä, lasereilla, yms varustettu 80's JEMi (okei joo iha V*tun kulunu idea :D ) ja vaikka mitä, mutta kun aikaa ei ollu niin nopsasti sohin ton "Karun"...
Myös sellaista yber-blingbling-loimukansi-kultahardware-helmiäis-platina-hirviö JEMiä piirtelin paperille, mutten ois osannu sellasta koneella tehdä, niin jätin kokeilematta...
 
Hei, entäs jos ton "Karu" Jemin idean tekisi niin, että se koko kitara olisi ruostuneen metallin näköinen pinnaltaan? Sitten se olisi tosi karu... :o)
 
Inspiraatiota inspiraatiosta. Mulle sitten provikkaa, jos tuollasen laitat ja voitat... ;)
 
e:lainaukset
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Metalrock
30.05.2010 14:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hillboy: Yks idea oli pimeässä hohtava JEMi ja vaikka mitä, mutta kun aikaa ei ollu niin nopsasti sohin tollasen yhden valmiiksi
 

 
Hei, entäs jos ton "Karu" Jemin idean tekisi niin, että se koko kitara olisi ruostuneen metallin näköinen pinnaltaan? Sitten se olisi tosi karu... :o)

 
Inspiraatiota inspiraatiosta. Mulle sitten provikkaa, jos tuollasen laitat ja voitat... ;)
 
Tästä vois otta mallia!
http://www.amfisoundgallery.com/routakelo/index.htm
 
Hillboy
30.05.2010 14:43:21 (muokattu 30.05.2010 14:44:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veijo Budda: Tästä vois otta mallia!
http://www.amfisoundgallery.com/routakelo/index.htm

 
Tuosta siihen kuluneeseen ja hilseilleeseen maalipintaan idea itseasiassa osaltaan tulikin. :)
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jussi1976
30.05.2010 15:06:38 (muokattu 30.05.2010 15:07:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mut siis ideahan tietysti olisi se, että se Jem olisi järkevästi toteutettavissa, ei liian kallis eikä monimutkainen. Mun mielestä toi asfaltti Jem voisi siksi olla hauska? Sen hinta nyt tuskin nousee ihan järjettömäksi, kuin jos siihen laittaisi tonneittain hilperööriä.
Muistattekos muuten sen nokian vanhan puhelimen, jossa olisi se sini-vihreä-punainen kuori, joka vaihtoi väriä, kun valo lankesi siihen eri kulmista? Voisi olla hauska pinnoite, aina näyttää kitara eri kulmasta eriväriseltä...
 
Yksi, mikä on itse asiassa tehty jo, mutta on jenkkilipun värein toteutettu swirl... mut se on värinä aika jees mun mielestä.
 
Sit tuli yksi mieleen, sellainen kreikkalaistyyppinen: Kitaran pinta vähän niin kuin louhitun antiikkimarmorin kaltaiseksi ja kuvioiseksi, samanvärinen tree of life, pleksiin joku kaiverrus...?
 
Eiku saakeli! Pannaan suomenlippu siihen kanteen ja katsotaan, miten käy! ;o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Hillboy
30.05.2010 15:12:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Eiku saakeli! Pannaan suomenlippu siihen kanteen ja katsotaan, miten käy! ;o)
 
Säännöissä taisi lukea, että mihinkään maahan, kansaan, konfliktiin, firmaan yms yhdistettävissä olevia juttuja ei saa olla disaineissa... :/
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
jussi1976
30.05.2010 15:39:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toi Suomenlippu nyt olikin lähinnä vitsi, siksi siinä oli hymiö; Jem olisi sillä varustettuna hirveän näköinen :o)
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Metalrock
30.05.2010 17:33:13 (muokattu 31.05.2010 08:38:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No toi Suomenlippu nyt olikin lähinnä vitsi, siksi siinä oli hymiö; Jem olisi sillä varustettuna hirveän näköinen :o)
 
Painoin varoitusta,,ei saa vitsailla niin vakavasta asiasta kuin suomen lippu :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «