Aihe: Minkälainen vahvistin?
1
Sahanpurija
14.03.2004 14:56:30
Tässä pitäisi ilmeisesti alkaa hiljakseen säästelemään vähän isompaan vahvistimeen, jos niitä bändiprojekteja saisi pystyyn jossain vaiheessa.

Elikkä minkälainen vahvistin olisi minulle sopiva? Hinta saisi olla enintään noin 500e, eli pienellä butjetilla mennään. Vaatimuksina monipuolisuus ja tehoissa sen verran että pystyy bändisoittoa harrastamaan ja pientä keikkaa tarvittaessa toteuttamaan.

Kiitoksia etukäteen.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Muhwi
14.03.2004 15:36:58
Joku pieni putkikone, säröspedu sulla näyttää olevankin. Mitä noita nyt on, Peaveyn Classic 30, Delta Blues, Marshall Jubilee jne.
It wasn't me, it was the Other Guy.
Cort87
14.03.2004 15:48:51
Laney on testaamisen arvoinen merkki, myös tuo edellä mainittu Peavey. Peaveyn trankku pelitkään eivät ole huonoja mutta tuossa hintaluokassa uskaltaa katsoa jo käytettyjä putki pelejä
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Jammy
14.03.2004 15:59:57
Mulla on Laney VC 30. Voiskai tuon myydä pois.
Jani The Rock
14.03.2004 16:25:01

Ei se vahvistimen kuoren alla piiloileva putkitekniikka välttämättä mikään autuuden avain ole. Suosittelen ottamaan oman kitaran mukaan ja menemään musaliikkeisiin testaamaan tuon hintaluokan vahvareita. Testaa kaikki mitä käsiisi saat, ja se parhaalta soundaava on se oikea. Sehän se ratkaisee.
Rough and tough and plenty mean.
ReBeat
14.03.2004 16:41:23

Ja bändisoittoa silmälläpitäen kannattaa testata kaikkia vahvistimia tarpeeksi lujalla volumella, ettei se hiljaisella makeasti soiva vahvistin olekaan sitten bändin kanssa liian erilainen peli soundiltaan.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Cort87
14.03.2004 17:03:24
Ei se vahvistimen kuoren alla piiloileva putkitekniikka välttämättä mikään autuuden avain ole. Suosittelen ottamaan oman kitaran mukaan ja menemään musaliikkeisiin testaamaan tuon hintaluokan vahvareita. Testaa kaikki mitä käsiisi saat, ja se parhaalta soundaava on se oikea. Sehän se ratkaisee.

Aamen
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Spiralmind
14.03.2004 17:12:14 (muokattu 14.03.2004 17:13:49)

Ei se vahvistimen kuoren alla piiloileva putkitekniikka välttämättä mikään autuuden avain ole.

Juu, noin minäkin ennen ajattelin. Ja ajattelempa vieläkin. Mutta vähän semmoseen tulokseen oon päätynyt että vaikka kaikenlaista mallinnusta ja emulaatiota ja kytkentää on niin ei sitä oikeaa putkisoundia ilman oikeita putkietu- ja pääteasteita saa (edit: ei sillä että mulla semmosia ois tai varaa atm :/).
Sahanpurija
14.03.2004 17:21:36
Mitenkä ne mallintavat..? Kun en nyt niin tarkka sen soundin kanssa ole, mutta pitäisi saada silti laidasta laitaan soitettua.

Miten toi Linen Spider 112? Näytti ihan mukavalta mutta en ole päässyt kokeilemaan. Itseasiassa olen aivan pihalla näiden vahvistinjuttujen kanssa kun ei ole ollut mahdollisuuksia päästä kokeilemaan useita.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Jani The Rock
14.03.2004 17:27:45

Juu, noin minäkin ennen ajattelin. Ja ajattelempa vieläkin. Mutta vähän semmoseen tulokseen oon päätynyt että vaikka kaikenlaista mallinnusta ja emulaatiota ja kytkentää on niin ei sitä oikeaa putkisoundia ilman oikeita putkietu- ja pääteasteita saa (edit: ei sillä että mulla semmosia ois tai varaa atm :/).

Mä olen taas päätynyt tuohon lopputulokseen omistettuani hemmetinmoisen kasan putkivahvistimia. Osa oli loistavia, osa "vain" hyviä ja mahtuihan sinne sitten muutama heikompi esityskin joukkoon. Ja ne huonoimmat oli suurimmaksi osaksi juuri näitä edullisemman osaston koneita: Oli resonanssia, hurinaa, jatkuvasti palavia putkia eikä ne sounditkaan aina mitään järisyttävän hyviä olleet.

Oikeaa putkisoundia ei tosiaan saa kuin putkikoneilla, mutta hyvää ja käyttökelpoista soundia saa muillakin vehkeillä. 500 eurolla saa hätinä jonkun 30-wattisen putkicombon (Peavey Classic 30 etc.), mutta sitten tullaan taas sen ongelman eteen että millaista musiikkia on tarkoitus soittaa. Jos meininki on blues tai "kevyempi" rokki niin varmaan ihan OK, mutta jos meininki on hewi niin ehkä ei. Sitten tarvitaan jo eturauhasta ja mahdollisesti myös lisäkaappia. Ja taas palaa rahaa, ja sitä palaa silloinkin kun pitää alkaa putkia vaihtaa. Ehkä itse tossa tilanteessa hankkisin mieluummin jonkun trankun, jossa olisi pirusti tehoja ja kaksi kaiutinta. Mutta niinkuin sanottu, oman mieltymyksen ja tarpeiden pitää antaa ratkaista.
Rough and tough and plenty mean.
Sahanpurija
14.03.2004 19:14:55
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153757.html
Onko kellään kokemusta tuollaisesta Marshallista? Mihin hintaan nuo pyörivät suomessa uutena?
skebajaba
14.03.2004 19:16:52
Onko kellään kokemusta tuollaisesta Marshallista? Mihin hintaan nuo pyörivät suomessa uutena?

jaa, en ole kokeillut tommosta ite ikinä...joten paha sanoa, mut ehkä joku käytetty putki kone tai flexu ois parempi vaihtoehto, tai ite ainakin kallistuisin jompaankumpaan niistä...
kuulo puheita on jostain noista kuullut ja ei kuulemma ois hyviä, mut voipi olla et onkin...
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitys?-
Jormaz
14.03.2004 19:19:36

Kyllä tolla rahalla kannattaa ostaa joku ihan "oikea" vahvistin.
Back to the 80's
toxic
14.03.2004 19:20:51
Line6 spider II 212
Billsner
14.03.2004 19:44:33
Peavey bandit. Siitä saa rokit, hevit ja bluesit. Käytettynä niitä pyörii 300€ hujakoilla, Thomannilla 379€ uutena. Siihen vielä jossain vaiheessa lisäkaappi niin avot. Käy testaamassa.
"Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)