Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Integroituminen omaan sukupolveen
1 2
tope2
28.05.2010 15:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän on niin, että kaikki nää nuoret kaks-kolmekymppiset, jotka harrastaa jotain ihme lavatanssia tai humpansoittoa tahi tangolaulua (tai mikä hirveintä, käyvät tangokuninkaallisten konserteissa, tätäkin on nähty).. niin heidät voidaan tulkita yhteiskunnassa poikkeaviksi nuoriksi aikuisiksi.
 
Kehityspsykologian alkeellisimpienkin lainalaisuuksien mukaan nuoren ihmisen persoonallisuuden kehitys on normaalia silloin, kun integroidutaan ensisijaisesti omaan sukupolveen.
 
Nämä edellämainitsemani nuoret ovat siten integroituneet edellisiin sukupolviin, jolloin heidän persoonallisuutensa kehitys on häiriintynyt!?? ;) Poikkeuksena ehkä mustalaiskulttuuri, jossa integroitumista edelliseen sukupolveen pidetään normatiivisena.
 
Anonymous-jazz
28.05.2010 15:35:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se nyt mitä muistan esim. pikkusiskon kehityksestä, niin nuorena se kuunteli kaikkee tosi rankkaa rockia ja humppa oli sen mielestä aivan skeidaa jne.
 
No nyt noista ajoista 13-vuotta eteenpäin Suomi-iskelmä tipahtaa sille täysin. Että kyllä ne angstinuoretkin alkaa usein myöhemässä elämänvaiheessa kuuntelemaan humppaa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
28.05.2010 18:07:19 (muokattu 28.05.2010 18:07:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: Nythän on niin, että kaikki nää nuoret kaks-kolmekymppiset, jotka harrastaa jotain ihme lavatanssia tai humpansoittoa tahi tangolaulua (tai mikä hirveintä, käyvät tangokuninkaallisten konserteissa, tätäkin on nähty).. niin heidät voidaan tulkita yhteiskunnassa poikkeaviksi nuoriksi aikuisiksi..
 
Entäpä sellaiset nuoret jotka harrastavat esim. pianonsoittoa ja soittelevat Chopinia, Beethoovenia jne. tanssivat kansantanhua, laulavat kuorossa, soittavat harmonikkaa? : )
 
Timi
28.05.2010 18:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Entäpä sellaiset nuoret jotka harrastavat esim. pianonsoittoa ja soittelevat Chopinia, Beethoovenia jne. tanssivat kansantanhua, laulavat kuorossa, soittavat harmonikkaa? : )
 
He eivät välitä sukupolvien välisistä kuiluista?
 
Vaikea.Mutta varma!
half
28.05.2010 18:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: He eivät välitä sukupolvien välisistä kuiluista?
 
Entä polvien välisestä kuilusta?
 
Meikäläisen MySpace-profiili
Timi
28.05.2010 18:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Entä polvien välisestä kuilusta?
 
Kuhan ei törmää "vuoreen"
 
Vaikea.Mutta varma!
tope2
28.05.2010 19:32:51 (muokattu 28.05.2010 19:33:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Entäpä sellaiset nuoret jotka harrastavat esim. pianonsoittoa ja soittelevat Chopinia, Beethoovenia jne. tanssivat kansantanhua, laulavat kuorossa, soittavat harmonikkaa? : )
 
He eivät useinkaan ole itse valinneet harrastuksiaan, joten valinnanmahdollisuuden puuttuminen tullee aiheuttamaan josaiv vaihees teini-ikää suurta frustraatiota ja ahdistusta. Tämä tietysti ei päde ihan jokaiseen, aika moni jatkaa ja kehittää harrastustaan läpi elämän ilman suurempia kriisejä asian suhteen.
 
Mä tarkoitin sitä paitsi nuoria aikuisia avauskirjoituksessani, eli kahestakympistä ylöspäin ikäisiä.
 
half
28.05.2010 19:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: He eivät useinkaan ole itse valinneet harrastuksiaan, joten valinnanmahdollisuuden puuttuminen tullee aiheuttamaan josaiv vaihees teini-ikää suurta frustraatiota ja ahdistusta. Tämä tietysti ei päde ihan jokaiseen, aika moni jatkaa ja kehittää harrastustaan läpi elämän ilman suurempia kriisejä asian suhteen.
 
Mä tarkoitin sitä paitsi nuoria aikuisia avauskirjoituksessani, eli kahestakympistä ylöspäin ikäisiä.

 
Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta nuorista kapinallisita kyseenalaistajista tulee lihavia, kaljuja ja äärimmäisen tylsiä vanhoja pieruja.
 
Meikäläisen MySpace-profiili
BassoSisko
28.05.2010 19:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta nuorista kapinallisita kyseenalaistajista tulee lihavia, kaljuja ja äärimmäisen tylsiä vanhoja pieruja.
 
Apuvaa...
 
Virhe! Susta tulee lihava, kalju ja äärimmäisen tylsä vanha pieru!
 
half
28.05.2010 20:00:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Apuvaa...
 
Virhe! Susta tulee lihava, kalju ja äärimmäisen tylsä vanha pieru!

 
En ole ylipainoinen enkä kalju. Vanha puolijuoppo tylsimys kyllä. Joskus nuorempana meinasin mennä siihen halpaan, mutta sitten löysin totuuden.
 
Meikäläisen MySpace-profiili
BassoSisko
28.05.2010 20:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: En ole ylipainoinen enkä kalju. Vanha puolijuoppo tylsimys kyllä. Joskus nuorempana meinasin mennä siihen halpaan, mutta sitten löysin totuuden.
 
Se virheen teksti tarkoitti mua ei sua!
 
EP
28.05.2010 21:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: He eivät useinkaan ole itse valinneet harrastuksiaan, joten valinnanmahdollisuuden puuttuminen tullee aiheuttamaan josaiv vaihees teini-ikää suurta frustraatiota ja ahdistusta. Tämä tietysti ei päde ihan jokaiseen, aika moni jatkaa ja kehittää harrastustaan läpi elämän ilman suurempia kriisejä asian suhteen.
 
Mä tarkoitin sitä paitsi nuoria aikuisia avauskirjoituksessani, eli kahestakympistä ylöspäin ikäisiä.

 
Jaa, mää taas luulin et toi aloitus oli vitsi!
 
Ukko
28.05.2010 22:22:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta nuorista kapinallisita kyseenalaistajista tulee lihavia, kaljuja ja äärimmäisen tylsiä vanhoja pieruja.
 
Sitäpaitsi ollaan kovia piereskelemään.
 
COVS jäsen nro 6
jjussila
28.05.2010 22:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Sitäpaitsi ollaan kovia piereskelemään.
 
Jotenkinhan se paha olo pitää poistaa...
 
..ei helev...olisko noin?.....
Ukko
28.05.2010 22:27:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jjussila: Jotenkinhan se paha olo pitää poistaa...
 
Jep. Sen hankkimisessa ei ole mitään ongelmia.
 
COVS jäsen nro 6
Vongoethe
28.05.2010 22:30:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Sitäpaitsi ollaan kovia piereskelemään.
 
Irtihän se meistä on.
 
Sitäpaitsi vanha pieru ei haise läheskään niin pahalta kuin uusi.
 
Isotalo
28.05.2010 23:21:14 (muokattu 28.05.2010 23:21:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Se nyt mitä muistan esim. pikkusiskon kehityksestä, niin nuorena se kuunteli kaikkee tosi rankkaa rockia ja humppa oli sen mielestä aivan skeidaa jne.
 
No nyt noista ajoista 13-vuotta eteenpäin Suomi-iskelmä tipahtaa sille täysin. Että kyllä ne angstinuoretkin alkaa usein myöhemässä elämänvaiheessa kuuntelemaan humppaa.

 
Joo. Mä kuuntelin kans Deep Purplesta välillä jopa Deicideen asti. Sit täysikäisyyden korvilla mukaan tuli Jamiroquai, jazz, kaikki ysärin groovempi kama. Nyt oon 30 ja musamaku on edelleen metallista hiphoppiin ja Juice Leskiseen ja klasarista Mingukseen. Humppaa? No uus Dallape tuli kuunneltua. Mutta Agents ja Topi Sorsakoski-osasto ei edelleenkään tipu. Musamaku ehkä laajenee mutta ainakin sellainen on.
 
Lucky 7
29.05.2010 00:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: Nythän on niin, että kaikki nää nuoret kaks-kolmekymppiset, jotka harrastaa jotain ihme lavatanssia tai humpansoittoa tahi tangolaulua (tai mikä hirveintä, käyvät tangokuninkaallisten konserteissa, tätäkin on nähty).. niin heidät voidaan tulkita yhteiskunnassa poikkeaviksi nuoriksi aikuisiksi.
 
Kehityspsykologian alkeellisimpienkin lainalaisuuksien mukaan nuoren ihmisen persoonallisuuden kehitys on normaalia silloin, kun integroidutaan ensisijaisesti omaan sukupolveen.
 
Nämä edellämainitsemani nuoret ovat siten integroituneet edellisiin sukupolviin, jolloin heidän persoonallisuutensa kehitys on häiriintynyt!?? ;) Poikkeuksena ehkä mustalaiskulttuuri, jossa integroitumista edelliseen sukupolveen pidetään normatiivisena.

 
Mut jos se "oma" sukupolvi enemmistönä on väärässä ja kuuntelee kapea-alaisesti ja vielä huonoa musaa. Kuljetaan massoissa ja haetaan hyväksyntää..
Ne muut kai on häiriköitä ja hukassa olevia ja ne kuulu tuomita yhteiskunnan etujen nimissä. Kunnes ne keski-ikäistyy ja lakkaa etsimästä epäkohtia.
 
Nimim: satiiri on köyhää.
 
TÄ?
Anonymous-jazz
29.05.2010 01:18:58 (muokattu 29.05.2010 01:19:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Joo. Mä kuuntelin kans Deep Purplesta välillä jopa Deicideen asti. Sit täysikäisyyden korvilla mukaan tuli Jamiroquai, jazz, kaikki ysärin groovempi kama. Nyt oon 30 ja musamaku on edelleen metallista hiphoppiin ja Juice Leskiseen ja klasarista Mingukseen. Humppaa? No uus Dallape tuli kuunneltua. Mutta Agents ja Topi Sorsakoski-osasto ei edelleenkään tipu. Musamaku ehkä laajenee mutta ainakin sellainen on.
 
Mulla lähti toi musiikkimaku kääntymään tonaaliseen päin tossa murrosiän korvilla. Eksy kirjastosta Jukka Linkolan "TENTET" ja Chick Corean Three Quartets, sekä Perko-Pyysalo Poppoon "Garden of Time" levy, niin jäi se hevirokki taakse pysyvästi koska korva alko vaan enemmän hakemaan tonaalisempaa musaa/harmoniaa.
 
Ei sille enää tässä vaiheessa voi mitään, että jäi sitten vitossointumieheks mut onhan se Olli "Lahtiahven" Ahvenlahti myös sellanen.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Vongoethe
29.05.2010 01:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Mulla lähti toi musiikkimaku kääntymään tonaaliseen päin tossa murrosiän korvilla. Eksy kirjastosta Jukka Linkolan "TENTET" ja Chick Corean Three Quartets, sekä Perko-Pyysalo Poppoon "Garden of Time" levy, niin jäi se hevirokki taakse pysyvästi koska korva alko vaan enemmän hakemaan tonaalisempaa musaa/harmoniaa.
 
Ei sille enää tässä vaiheessa voi mitään, että jäi sitten vitossointumieheks mut onhan se Olli "Lahtiahven" Ahvenlahti myös sellanen.

 
Älähän nyt: http://tinyurl.com/deyflb
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «