mll 13.01.2010 08:52:19 | |
---|
M.i.k.key: En lukenut koko ketjua. Pitkäaikaisena SD2 käyttäjänä (jatkossakin tyytyväinen semmoinen) hommasin juuri myös Steven Slate rummut. Komean kuuloista ja helposti, varsinkin rokimpaan hommaan.Kontakt player vaatii vaan vielä totuttelua. http://www.stevenslatedrums.com/ Ostin Superior Drummer 2:n, tai siis tilasin, ei ole vielä saapunut. Kuuntelin myös noita Steven Slaten klippejä, mutta ne jätti tosi kylmäksi. En tiedä oliko klipit vain väsätty vasemmalla kädellä, mutta tuosta SSD:n paketista tuli kaikista eniten perinteinen rumpukonefiilis. Tai sitten ohjelmointiin ei oltu käytetty niin paljoa aikaa. Sinänsä idea oli hyvä, perinteisiä levysoundeja suoraan paketista. Kun saata jotain julkaisukelpoista aikaiseksi, niin olisi mielenkiintoista kuulla, mitä olet saanut siitä irti. |
south_of_heaven 14.01.2010 00:06:29 | |
---|
Metal Foundry onkin näköjään yhä kuudenkympin pintaan? Ihme joulutarjous, kun jäikin pysyväksi... Enpä tosin valita. Nyt pystyn senkin poimimaan itselleni. Life in plastic, it's fantastic! |
Karahvi 22.01.2010 11:40:59 | |
---|
Ezdrummerin hyväksi todenneena alkoi kiinnostamaan tuo superior drummer 2.0. Mutta kysymys kuuluukin, että tuleekos tämän superiorin mukana valmiskomppeja, vai ajellaanko ezdrummerin kompeilla edelleen? |
williampratt 09.04.2010 17:37:59 | |
---|
Onko olemassa simppeliä midi-editoria käytettäväksi Ez Drummerin kanssa? Hydrogen olis muuten jees mutta ei mulla ainaakaan toimi Ez:n kanssa Guitar Pro:ta myös olen käyttänyt, mutta yksittäisten fillien teko on sillä hankalaa. Ja Reaper on nauhotus-softana |
Skebaristi 09.04.2010 18:36:26 | |
---|
williampratt: Onko olemassa simppeliä midi-editoria käytettäväksi Ez Drummerin kanssa? Hydrogen olis muuten jees mutta ei mulla ainaakaan toimi Ez:n kanssa Guitar Pro:ta myös olen käyttänyt, mutta yksittäisten fillien teko on sillä hankalaa. Ja Reaper on nauhotus-softana Minä olen käyttänyt tuota Reaperin omaa midimappia. Siihen vaan lyönnit hiirtä klikkaamalla, ihan kätevää kun vähän tottuu käyttämään. |
williampratt 09.04.2010 22:52:35 | |
---|
Skebaristi: Minä olen käyttänyt tuota Reaperin omaa midimappia. Siihen vaan lyönnit hiirtä klikkaamalla, ihan kätevää kun vähän tottuu käyttämään. Olen totakin käyttänyt, mutta hakusessa olis nopeampi ja simppelimpi käyttöliittymä. Acoustica Beatcraft oli muuten hyvä mutta midiksi en saanut noita tiedostoja muutettua: http://www.acoustica.com/beatcraft/index.htm |
Janie Jones 10.04.2010 11:23:20 | |
---|
Karahvi: Ezdrummerin hyväksi todenneena alkoi kiinnostamaan tuo superior drummer 2.0. Mutta kysymys kuuluukin, että tuleekos tämän superiorin mukana valmiskomppeja, vai ajellaanko ezdrummerin kompeilla edelleen? Tulee siinä lisää. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
ukko idänmies 11.04.2010 12:44:08 | |
---|
Sori, en jaksanut etsiä josko tähän löytyisi valmiita vastauksia, kun on muutenkin hermot kireellä aina näiden nörttihommien kanssa. Jos joku osaa neuvoa, niin olisin kiitollinen. Käytössä iMac ja Tiger ja tarina menee seuraavasti: 1) tilasin Superior Drummer 2.0-paketin 2) sisältää viisi (5) asennuslevyä 3) syötin levyt koneeseen annetussa järjestyksessä 4) asensin joka ikisen installerin 5) minkäänlaista ohjelmaa (käyttönäkymää) en asennuksen jälkeen löytänyt 6) rekisteröin tuotteen Toontrackin sivuilla 7) latasin tuotteen Toontrackin sivuilta uudelleen, kokeillakseni josko homman juju onkin siinä 8) minkäänlaista ohjelmaa (käyttönäkymää) en asennuksen jälkeen löytänyt Kysymyksiä: 1) tuleekos tuossa edes mitään ohjelmaa, vai onko kyse vain soundipankeista? 2) pitääkö hommata joku erillinen softa ja ajaa noita soundeja sillä? 3) vai teenkö jotain aivan päin vittua ja olenko ymmärtänyt koko idean jotenkin väärin? |
Janie Jones 11.04.2010 17:04:58 | |
---|
Kuten Ukko idänmiehelle toisessa ketjussa vastattiin, Superior on plugari eli vaatii isäntäohjelman. Joku DAW tai Toontrack Solo. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
ukko idänmies 11.04.2010 20:05:46 | |
---|
Janie Jones: Kuten Ukko idänmiehelle toisessa ketjussa vastattiin, Superior on plugari eli vaatii isäntäohjelman. Joku DAW tai Toontrack Solo. Jep, apuja löytyi tuolta toisestakin ketjusta. Kiitokset vaan. |
Vekkara 12.04.2010 10:42:05 (muokattu 12.04.2010 10:50:15) | |
---|
Jooujoou! Oon tässä nyt koittanu pari päivää tota multichannel -paskaa saada toimiin. Saan lisättyä kyl kaikki omille raidoilleen (1basari, 2virppa jnejne.), cubasen raidoilla siis tasot nousee, niinkuin pitääkin, mut mitenkähä tää äänitys sit omille audioraidoille (erikseen tietenkin, että voin sitten lisäillä kompuraa, eq:ta jne)? Käytössä cubase5. Moniaki tunteja googletellu mut ei penkele sit millään.. EDIT : teen siis rummut GP5:lla ja vien ne siitä sitten midinä ezdrummeriin. |
jannu 12.04.2010 14:56:46 | |
---|
Vekkara: Jooujoou! Oon tässä nyt koittanu pari päivää tota multichannel -paskaa saada toimiin. Saan lisättyä kyl kaikki omille raidoilleen (1basari, 2virppa jnejne.), cubasen raidoilla siis tasot nousee, niinkuin pitääkin, mut mitenkähä tää äänitys sit omille audioraidoille (erikseen tietenkin, että voin sitten lisäillä kompuraa, eq:ta jne)? Käytössä cubase5. Moniaki tunteja googletellu mut ei penkele sit millään.. EDIT : teen siis rummut GP5:lla ja vien ne siitä sitten midinä ezdrummeriin. Ne sekkariin ilmestyvät virtuaaliraidat toimivat samalla tavalla kuin audioraidat, eli plugareita voi lisätä raitoihin ihan muitta mutkitta. Editointi sit midiraidasta. Mutta jos nyt ihan väkipakolla haluat tehdä yksittäisistä kannuraidoista audiota, niin silloin sun pitää exportata sooloraitoja. |
Kalmo 12.04.2010 23:49:08 | |
---|
Ei kai niitä exportata tarvitse? Eiköhän kaikista DAW-softista löydy jonkinmuotoinen bounce/freeze-toiminto? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
jannu 13.04.2010 01:14:28 | |
---|
Kalmo: Ei kai niitä exportata tarvitse? Eiköhän kaikista DAW-softista löydy jonkinmuotoinen bounce/freeze-toiminto? Niin? Cubasen "Export -> Audio Mixdown" on bounce-toiminto. Ainakaan tietääkseni mitään muutakaan tapaa ei ole virtuaalisoittimen datan muuttamiseksi audiofileiksi. |
Vekkara 13.04.2010 08:58:51 | |
---|
No mitäs mitäs, jos nyt oikein käsitin, niin teen vaan multichannelin ezdrummerilla, muokkaan näitä raitoja (EQ, KOMPURA jne.), ja kun soundit on kohillaan, saan alla olevalta midiraidalta vietyä audioksi (muokatuilla soundeilla)? eiköstä? |
jannu 13.04.2010 12:37:09 | |
---|
Vekkara: No mitäs mitäs, jos nyt oikein käsitin, niin teen vaan multichannelin ezdrummerilla, muokkaan näitä raitoja (EQ, KOMPURA jne.), ja kun soundit on kohillaan, saan alla olevalta midiraidalta vietyä audioksi (muokatuilla soundeilla)? eiköstä? Ei, sä saat sen tehtyä stereoaudioksi nimenomaan pitämällä ne virtuaaliraidat auki (muut audioraidat mutella jos niillä on jotain) ja exporttaamalla session waveksi. |
Twist 28.05.2010 20:15:55 | |
---|
TOONTRACK SUPERIOR DRUMMER 2.0 CROSS EZ Crossgrade Ezdrummer? mitäs tämä meinaa? voi käyttää Ezdrummerin kanssa vai mitä hä? kiitos etukäteen joka osaa valaistaa minua! Oops, I twisted again... |
Twist: TOONTRACK SUPERIOR DRUMMER 2.0 CROSS EZ Crossgrade Ezdrummer? mitäs tämä meinaa? voi käyttää Ezdrummerin kanssa vai mitä hä? kiitos etukäteen joka osaa valaistaa minua! Muistelen lonkalta, että tämä on Superior-tarjous (crossgrade) niille, jotka jo omistaa jos Ez Drummerin. She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
edgehill 29.05.2010 22:55:14 (muokattu 29.05.2010 22:56:11) | |
---|
Twist: TOONTRACK SUPERIOR DRUMMER 2.0 CROSS EZ Crossgrade Ezdrummer? mitäs tämä meinaa? voi käyttää Ezdrummerin kanssa vai mitä hä? kiitos etukäteen joka osaa valaistaa minua! Kuten tuossa jo vastattiin niin paketti on crossgrade Superior Drummer 2.0:aan EZDrummerin omistajille. Ostin juuri Thomannilta EZDrummerin ja kun hokasin, että tuo päivitys SD2.0:aan oli vain 68e niin pistin senkin samaan tilaukseen. Eli 166e:lla sai molemat tuotteet kun normaalisti SD2.0 on yksinään yli 200e. Käsittääkseni tuo 68e on voimassa vain tämän kuun loppuun, normaalisti päivitys on 160e luokkaa. http://www.thomann.de/fi/toontrack_superior_drummer_20_cross_ez.htm |
rapadi 30.05.2010 11:44:21 | |
---|
Itse olen käyttänyt Ez-drummeria jo about 2vuotta kait, ja olen ollut todella tyytyväinen drum kit from helliin. Itse drum kit from hell RUMPU on ihan paska (mun mielestä), mutta sen sämplet on niin hyvii :P ... Tykkään käyttää sitä pop rock settiä ja drum kit from hell sampleja siis. Ehkä ärstttävin toiminto on, se että en saa symbaalien ääntä tarpeeksi alas. Siis saahan sitä overheadia säädettyä, mutta jotenkin tuntuu, että ne jää liikaa sinne kiliseen, vaikka kuinka säätää roomia ja sellaista. Sitten yksi juttu jonka huomaan välillä, kun olen saanut mixattua kappaleen cubasesta pois, niin aina joku symbaaleista kerran kilahtaa liian kovin (niinku ihan keskellä biisiä). Siis tämä kai voi johtua mun koneesta, tai ääh, ihan kumma vika. Joskus vika lähtee kun mixaan uudelleen kappaleen ulos Cubasesta. Ongelma on seurannut Cubase 3.sta vitoseen. Ja kuulemma joillakin muilla on ollut tätä ongelmaa. Jos joku tietää ongelmaan ratkaisua, niin voisitko pikaviestiä laittaa. |