Aihe: Putkivahvistimen tehoista ja impedansseista
1 2 3 4 527 28 29 30 3145 46 47 48 49
ReBeat
27.05.2010 15:21:07

Jeszse: Hm. Eli mikäli tästä ymmärrän oikein, on ihan ok pitää se kytkin siel kuudessatoista?

Normaalisti pyritään asettamaan nupin ja kaapin ohmit samaksi, eli jos käytät tuota kaappia monona (8 ohmia) niin laita vahvistimesta kytkin samaan asentoon (8 ohmia).
Jeszse
27.05.2010 21:26:24
ReBeat: Normaalisti pyritään asettamaan nupin ja kaapin ohmit samaksi, eli jos käytät tuota kaappia monona (8 ohmia) niin laita vahvistimesta kytkin samaan asentoon (8 ohmia).

Heijjaa, menihän se niinkin loogisesti kuin oletinkin. Kiitos. Täytyy viel varmistaa toi kaappimalli, et oliksese kasi vai kuustoista. jos 16 ni homma menee niinku ennenki.
päänahka
27.05.2010 23:09:38
ReBeat: Onpa muuten mielenkiintoinen kytkentä tuossa Behringerin "surround kaapissa", jos oikein ymmärsin. Monona 8 ohmia ja stereona 8-12 ohmia. Miten tuo on muka terveesti toteutettavissa?

www.behringer.com/EN/downloads/pdf/BG412S_P0094_M_FIN.pdf

Siis eikös tuossa näytä olevan "stereona" molemmat kanavat yhteydessä toisiinsa... eli molemmista inputeista tuppaa yhtä aikaa kaikkiin elementteihin?

Jaa, tuossa on näköjään vain yläelementit stereona ja alakerta on aina mono. Erikoinen ratkaisu tosiaan.
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
ReBeat
27.05.2010 23:22:27

päänahka: Jaa, tuossa on näköjään vain yläelementit stereona ja alakerta on aina mono. Erikoinen ratkaisu tosiaan.

Eikös tuollaisella ole mahdollista tuhota vahvistin?
mark1982
09.06.2010 11:31:09
Moi,

Minulla on Traynor YVC 80W putkipeli, josta on putket ihan lopussa. Kysyn viisaampien ajatuksia uskaltaako/kannattaako vaihtaa itse putket. Koska tässä vahvarissahan on automaattinen biasointi vai vienkö korjaajalle ja maksan hyvästä työstä hyvät rahat....
Numb
09.06.2010 11:48:03

mark1982: Moi,

Minulla on Traynor YVC 80W putkipeli, josta on putket ihan lopussa. Kysyn viisaampien ajatuksia uskaltaako/kannattaako vaihtaa itse putket.

Ainakin kovasti markkinoivat sillä, että heitä putket sisään vain. Yleensä ovat markkinoinnissaan sitä verran huolelleisia, että jos laite olisi minun, vaihtaisin itse.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
mark1982
09.06.2010 14:37:10
Numb: Ainakin kovasti markkinoivat sillä, että heitä putket sisään vain. Yleensä ovat markkinoinnissaan sitä verran huolelleisia, että jos laite olisi minun, vaihtaisin itse.

Jep, nyt on kaikki putket vaihdettu. Kyllä soundi muuttui paremmaksi ja voimakkuus nousi. Yksi juttu pikkusen mietityttää,kun yksi putkista "hohtaa kirkkaammin" juuresta kuin 3 muuta. Onko syytä olla huolissaan....
Numb
09.06.2010 14:48:01

mark1982: Jep, nyt on kaikki putket vaihdettu. Kyllä soundi muuttui paremmaksi ja voimakkuus nousi. Yksi juttu pikkusen mietityttää,kun yksi putkista "hohtaa kirkkaammin" juuresta kuin 3 muuta. Onko syytä olla huolissaan....

Mikäs on hehkun väri? Jos se on semmoinen keltaoranssi, niin ei pitäis olla mitään onkelmaa, jos se on punainen niin sit on...

Esmees tää on normaalia: http://media.photobucket.com/image/valves%20glow/AC50/AC100/tubes.jpg yksi on siis vähän kirkkaampi kuin muut, tässäkin.

Ja sininen hehku on myös ok.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
mark1982
09.06.2010 15:21:55
Numb: Mikäs on hehkun väri? Jos se on semmoinen keltaoranssi, niin ei pitäis olla mitään onkelmaa, jos se on punainen niin sit on...

Esmees tää on normaalia: http://media.photobucket.com/image/valves%20glow/AC50/AC100/tubes.jpg yksi on siis vähän kirkkaampi kuin muut, tässäkin.

Ja sininen hehku on myös ok.

Jotenkin tuo putken sisällä olevien "lankojen" välissä näyttäisi olevan joku ihme "kohoama" ja se hekuu. Muitten lankojen välit ovat tasaisia. Tässä kuva (huono laatu, pahoittelen). Siinä se näyttää pikkusen liian kirkkaalta ja isolta. Tasaisesti sekin hotaa keltaoranssina...

http://kuvablogi.com/nayta/2636821/
Numb
09.06.2010 15:23:37

mark1982: http://kuvablogi.com/nayta/2636821/

Ei toi munsta pahalta näytä. Tietty vois vielä vaihtaa putkien paikat, niin näkisi onko se tuo yksilö vaiko se slotti.
mark1982
09.06.2010 15:59:17
Numb: Ei toi munsta pahalta näytä. Tietty vois vielä vaihtaa putkien paikat, niin näkisi onko se tuo yksilö vaiko se slotti.

Jep, putkesta kiinni. Vaihdoin toiseen slottiin ja yhtä kirkas on siinäkin juuresta. Ihmetyttää se "mokkula" siinä lankojen välissä ku muissa ei ole. Ja se aiheuttaa sen lostamisen. Jospa ei ois vaarallista.
llarppp
29.06.2010 19:32:18

Tota, otin pääteputkista puolet pois, kokeilin sekä keskimmäisiä että reunimmaisia mutta silloin ei putket alkaneet lämpiämään.. :s mikä vikana? sitten kun löi kaikki kiinni niin toimi taas
"Every man dies, not every man really lives"
ReBeat
29.06.2010 19:41:28

llarppp: Tota, otin pääteputkista puolet pois, kokeilin sekä keskimmäisiä että reunimmaisia mutta silloin ei putket alkaneet lämpiämään.. :s mikä vikana? sitten kun löi kaikki kiinni niin toimi taas

Siinä on ilmeisesti pääteputkien hehkut kytketty sarjaan eli jos ketjusta ottaa yhden pois niin mikään ei lämpiä. Puolittaminen ei siis onnistu. Valitan.
llarppp
29.06.2010 19:50:15

ReBeat: Siinä on ilmeisesti pääteputkien hehkut kytketty sarjaan eli jos ketjusta ottaa yhden pois niin mikään ei lämpiä. Puolittaminen ei siis onnistu. Valitan.

valveking laatua... taitaapi mennä myyntiin nyt oikeesti eikä leikisti koko kakka...
"Every man dies, not every man really lives"
Rock and roll punk hard rock
09.07.2010 15:25:30
Eikös tuo Marshall JMD 501 combo ole putkicombo? Näin ainakin olen ymmärtänyt. Ja riittääkö tuollainen keikkahommiin/bändisoittoon?
Numb
09.07.2010 15:28:25

Rock and roll punk hard rock: Eikös tuo Marshall JMD 501 combo ole putkicombo?

Jos nyt en ihan väärin muista, niin pääte on putkilla ja etuaste digitaalinen.

Ja riittääkö tuollainen keikkahommiin/bändisoittoon?

Riittää.
mikke69
19.07.2010 20:15:30

Hommasin MesaBoogien (F-50) lisäkaapiksi 140w Marsun kaapin. Mistäkähän johtuu että kaappi soi hiljempaa kuin combon oma Black Shadow 90W elementti. Kokeilin myös laittaa combon omasta kaiutinliitännästä kaappiin ja extra speakerista combon omalle elementille ero tasottui hiukan. En kyllä paljoa pystynyt pienessä tilassa luukuttamaan.

Ps. Tuntuu Marsun kaappi toimivan hienosti myös Fender Champ 12W putkinupin kanssa - harmi vaan kun ei taida paine riittää bändin kanssa.
Niin paljon aikeita niin vähän tekoja
ReBeat
19.07.2010 20:50:31

mikke69: Hommasin MesaBoogien (F-50) lisäkaapiksi 140w Marsun kaapin.

Kaiuttimien herkkyyserot vaikuttaa äänenpaineeseen. Ehkä Black Shadow on sen verran herkempi elementti. Kaiutinkokonaisuuksien ohmit vaikuttaa siihen miten paljon ne "imee" tehoa, kun kokonaisuuksia on kytketty rinnan. Pienempi-ohmiset kokonaisuudet rohmuaa suhteessa suuremman osan kokonaistehosta kuin isompi-ohmiset. Onhan sulla kunnon kaiutinpiuha siihen extension kaappiin, eikä mikään kitarapiuha?
mikke69
19.07.2010 22:11:44

Onhan sulla kunnon kaiutinpiuha siihen extension kaappiin, eikä mikään kitarapiuha?

Tuiota noin... Se oli kitarapiuha - onko erot näissä suuria?
Niin paljon aikeita niin vähän tekoja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)