Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 532 33 34 35 36122 123 124 125 126
hollmi-5
27.05.2010 11:19:04
damn u: Olikos Tosco -symbaalit myös italiaanoja? Itse pidän kovasti omistamastani 20" crash/ridesta.
Kyllä.

Kehuiko Jeff Porcaro -vainaa joskus Toscon hihatteja?

En ole havainnut. Tosin minä olen joskus soittanut Toscon haitsuilla. Aika paksuja olivat kokeilemani parit, mutta pro-laatua ja hyviä symbaaleja.
Soundit, piuhat ja kajarit.
JGroover
28.05.2010 15:57:26
Onkos porukalla kokemuksia Bossin DB-90 -mallisesta merkonomista? Onko muistipaikkoja omille raidoille ja kätevä adapteri ständikiinnitykseen?
Vaikuttais aika varteenotettavalta, vaikkakin arvokkaalta vaihtoehdolta Rythm Watchin, Beatlabin ja ClickStationin (valmistetaanko edes enää?) rinnalla... Nuo liukusäädöt ja jalkakytkinvalmius DB:ssa miellyttää varsinkin...
Rough'n tough. Tä?
passe
28.05.2010 17:31:27
Tunnistaako joku tämän Premierin snaren?:

http://www.finn.no/finn/torget/tils … lges&adTypeId=67&areaId=552

Made in England, mutta badge taitaa viitata vähän halvemman sarjan suuntaan?
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
M. Kekki
28.05.2010 18:31:43

passe: Tunnistaako joku tämän Premierin snaren?:

http://www.finn.no/finn/torget/tils … lges&adTypeId=67&areaId=552

Made in England, mutta badge taitaa viitata vähän halvemman sarjan suuntaan?

Taitaa olla 2000-luvun badge. Käsittääkseni on "halvempaa" sarjaa, koska "parhaissa" on ovaalinmuotoinen metallilätkä.
Ei surkutella vaan tehdään!
janneto
28.05.2010 21:25:31
Mulla oli ihan 2000-luvun alun Premierin Artist-sarjan setti jossa on ovaalin muotoiset badget. Kaverilla taasen on vieläkin muutaman vuoden vanhempi setti jossa on tuollainen P-badge, en ole sarjasta varma mutta englannissa tehty seti kuitenkin. Eli veikkaisin että badge vaihtuu jossain vaiheessa kokonaan noihin ovaaleihin?

Tässäpä linkki badge-sivulle: http://www.vintprem.moonfruit.com/#/badges/4194921
Krisse82
28.05.2010 21:34:26 (muokattu 28.05.2010 21:34:50)
janneto: Mulla oli ihan 2000-luvun alun Premierin Artist-sarjan setti jossa on ovaalin muotoiset badget. Kaverilla taasen on vieläkin muutaman vuoden vanhempi setti jossa on tuollainen P-badge, en ole sarjasta varma mutta englannissa tehty seti kuitenkin. Eli veikkaisin että badge vaihtuu jossain vaiheessa kokonaan noihin ovaaleihin?

Tässäpä linkki badge-sivulle: http://www.vintprem.moonfruit.com/#/badges/4194921

Lugit ovat samanlaiset kuin omassa Artist-setissä. Tätä sarjaa on tehty tosiaan kahdella erilaisella badgella, toi vanhempi made in England ja ovaalin muotoinen jossain päin Aasiaa.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
passe
28.05.2010 21:36:38 (muokattu 28.05.2010 21:38:04)
Eli tuo saattaisi hyvinkin olla 150€:n väärti, kai se vähän allekin lähtisi.

Tuohon badgeen tartuin sen takia, että omissa Genistoissa badge on ihan kunnon paksu pala rautaa, kun taas tuo on enemmän tuollainen "tarra", vähän niin kuin XPK-sarjassa ja siitä alaspäin aikoinaan.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Ruutikallo
28.05.2010 23:17:05
Krisse82: Lugit ovat samanlaiset kuin omassa Artist-setissä. Tätä sarjaa on tehty tosiaan kahdella erilaisella badgella, toi vanhempi made in England ja ovaalin muotoinen jossain päin Aasiaa.

Wrooonggg! =)
Ovaalia on tehty myös Engelsmanneissa. Vuotta en muista, etä missä vaiheessa siirtyi itään.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
passe
28.05.2010 23:34:16 (muokattu 29.05.2010 00:20:58)
E: Vanhentunutta tietoa;-)
Krisse82
29.05.2010 08:01:44
henydrum: Wrooonggg! =)
Ovaalia on tehty myös Engelsmanneissa. Vuotta en muista, etä missä vaiheessa siirtyi itään.

Ok! Mistä sen erottaa onko ovaalibadge Englantilaista vai Aasialaista tuotantoa?
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
sahkuifk
30.05.2010 14:57:00
http://www.thomann.de/fi/zildjian_zbt_4_holiday_set_beckensatz.htm
Meniskö tässä eurot aivan hukkaan? Mulla ei ole näistä mitään hajua joten kaikki kommentit olis avuksi.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
passe
30.05.2010 16:34:55
sahkuifk: http://www.thomann.de/fi/zildjian_zbt_4_holiday_set_beckensatz.htm
Meniskö tässä eurot aivan hukkaan? Mulla ei ole näistä mitään hajua joten kaikki kommentit olis avuksi.

Näitä tekisi melkein mieli kokeilla:

http://www.soundstore.fi/Rummut/Sym … lisetit/Turkish+Moderate+Set+3.html
JGroover
30.05.2010 18:13:12
KiiminkiJoe: Kokemusta on, tosin en ole perehtynyt kuin murto-osaan laitteiden ominaisuuksista, mutta kaikkiin perustoimintoihin olen ollut tyytyväinen. Muistipaikkoja omille loopeille ymmärtääkseni löytyy. Itse en ole niitä tarvinnut. Laitteen yläpäädyssä on adapteri ständikiinnitystä varten, mutta se käy vain "kapeapäisiin" ständeihin. Itselläni se roikkuu suht uudessa Ludwigin ständissä, mutta ei mahdu esim. Yamahan ständeihin.

Ok. DB:ssa tuntuu olevan toimintoja kyllä. Mut hyvä tietää tuo ständihomma. Itellä on DW:tä ja muutama jammu, eli täytyy kehitellä jotain...
Rough'n tough. Tä?
Kailis
30.05.2010 19:05:23 (muokattu 30.05.2010 19:06:25)

passe: Näitä tekisi melkein mieli kokeilla:

http://www.soundstore.fi/Rummut/Sym … lisetit/Turkish+Moderate+Set+3.html

On kyllä edukas. Jos laskisi varovasti ridelle hinnaksi 130 euroa ja haikoille 150 euroa, niin crash tulee maksamaan...40 egeä. Olipas taas havainnollista =D
Olly
31.05.2010 03:30:32
sahkuifk: http://www.thomann.de/fi/zildjian_zbt_4_holiday_set_beckensatz.htm

Yhtä 16" crashia olen kokeillut. Hiljainen klonk.
Too stupid for science? Try religion!
Stoalainen
31.05.2010 12:21:09 (muokattu 31.05.2010 12:28:30)
Kalvovaihtoehtoja kaipaisin Evansilta. Tällä hetkellä mulla on tomeissa kiinni Evansin EC2-kalvot. Ongelma on se, ettei tunnu toimivan Oderyissä. Diggaan hifisoundia, mutta kaipaan enemmän lämpöä ja pyöreyttä. EC2-kalvot ovat ilmeisesti melkoisen paksut, olisiko G2 Clear hyvä vaihtoehto?

Ainoat tomit, joissa EC2 toimii, on 12" tomi ja 14" lattiatomi. 10" tuntuu olevan koko ajan vähän tukossa, eikä soi matalemmalla virityksellä yhtään. 16" lattiatomista en taas saa ruuvattua haluttua jytinää irti, soundia voi kutsua ennemminkin kumisevaksi.

Sitten vielä se Graalin malja, eli snarekalvo(mitä olen tätä foorumia lukenut, niin hyviä ei tunnu olevan). Virvelissä on lyöntikalvona EC ja alakalvo kireällä, soundi on hyvä ja tiukka, mutta tuntumaa ei ole nimeksikään. Eli täytyisi saada kalvo, joka reboundaa edes vähän enemmän takaisin. Jälleen kerran, ehkäpä ohuempi vaihtoehto ratkaisisi... keskilätkällä vai ilman?

Ainoa, mikä tällä hetkellä oikeasti toimii(jos ei lasketa 12" ja 14" tomia), on basari. Jumankauta et potkii. Potkukalvona Evansin EMad ohuemmalla demppirenkaalla ja Evansin EQ3 resona.

Jos vaihtoa suositellaan, mieluiten Aquariania setillinen. Erityisen tärkeä tuo basarikombo, ellei vastaavaa löydy niin unohtakaa.

Kiitoksia vastauksista!
My heart beats with drumbeats.
moderndrummer88
31.05.2010 12:24:33
kazaa: Kalvovaihtoehtoja kaipaisin Evansilta. Tällä hetkellä mulla on tomeissa kiinni Evansin EC2-kalvot. Ongelma on se, ettei tunnu toimivan Oderyissä. Diggaan hifisoundia, mutta kaipaan enemmän lämpöä ja pyöreyttä. EC2-kalvot ovat ilmeisesti melkoisen paksut, olisiko G2 Clear hyvä vaihtoehto?

Käyttäisit sinäkin vaan Remoa.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
greene
31.05.2010 12:38:10

kazaa: Kalvovaihtoehtoja kaipaisin Evansilta. Tällä hetkellä mulla on tomeissa kiinni Evansin EC2-kalvot. Ongelma on se, ettei tunnu toimivan Oderyissä. Diggaan hifisoundia, mutta kaipaan enemmän lämpöä ja pyöreyttä. EC2-kalvot ovat ilmeisesti melkoisen paksut, olisiko G2 Clear hyvä vaihtoehto?

Ainoat tomit, joissa EC2 toimii, on 12" tomi ja 14" lattiatomi. 10" tuntuu olevan koko ajan vähän tukossa, eikä soi matalemmalla virityksellä yhtään. 16" lattiatomista en taas saa ruuvattua haluttua jytinää irti, soundia voi kutsua ennemminkin kumisevaksi.

Sitten vielä se Graalin malja, eli snarekalvo(mitä olen tätä foorumia lukenut, niin hyviä ei tunnu olevan). Virvelissä on lyöntikalvona EC ja alakalvo kireällä, soundi on hyvä ja tiukka, mutta tuntumaa ei ole nimeksikään. Eli täytyisi saada kalvo, joka reboundaa edes vähän enemmän takaisin. Jälleen kerran, ehkäpä ohuempi vaihtoehto ratkaisisi... keskilätkällä vai ilman?

Ainoa, mikä tällä hetkellä oikeasti toimii(jos ei lasketa 12" ja 14" tomia), on basari. Jumankauta et potkii. Potkukalvona Evansin EMad ohuemmalla demppirenkaalla ja Evansin EQ3 resona.

Jos vaihtoa suositellaan, mieluiten Aquariania setillinen. Erityisen tärkeä tuo basarikombo, ellei vastaavaa löydy niin unohtakaa.

Kiitoksia vastauksista!

Vaikka m.netin virallinen totuus on näköjään se, että Remo rules ja Evans ei, suosittelen silti G2:ta Evansilta. Ja Clear. Löytyy lämpöä, löytyy pyöreyttä, luulen että toimii sinullekin paremmin kuin EC2. Osta vaikka pelkkä 10" kirkas G2 kokeeksi, ja jos toimii, osta loputkin. Tai jos EC2 toimii muissa tomeissa, niin vaihda vain se 10".

EC2 on aika raskas virveliin. Jos haluat pitää Evansia, niin G1 (vastaa Ambassadoria) tai G2 (vastaa Emperoria) toiminee.
moderndrummer88
31.05.2010 13:11:08
greene: Vaikka m.netin virallinen totuus on näköjään se, että Remo rules ja Evans ei, suosittelen silti G2:ta Evansilta. Ja Clear. Löytyy lämpöä, löytyy pyöreyttä, luulen että toimii sinullekin paremmin kuin EC2. Osta vaikka pelkkä 10" kirkas G2 kokeeksi, ja jos toimii, osta loputkin. Tai jos EC2 toimii muissa tomeissa, niin vaihda vain se 10".

Suosittelisin ostamaan myös clear emperoria testiksi, vaikkai sitten sen yhden kappaleen aluksi, remot ovat nimenomaan soundiltaan lämpimämpiä ja pyöreitä, kuin evansin vastaavat.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)