hollmi-5 26.05.2010 20:12:10 | |
---|
markkuliini: Hö. Viimeksi eilen osallistuin rumpuostoksella. Eli kaksi sivua autoja sitten. Kävin imuroimassa auton ;-) Kumpusi mieleeni kysymys Markkuliinille: Sulla on kaksi samanlaista virppaa (DW Edge). Onko niissä yksilöllistä eroa. Ludwigin periaatteessa samanlaisissa on usein isojakin eroja. Ainakin niissä vanhemmissa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 26.05.2010 20:17:54 (muokattu 26.05.2010 20:23:38) | |
---|
hollmi-5: Kumpusi mieleeni kysymys Markkuliinille: Sulla on kaksi samanlaista virppaa (DW Edge). Onko niissä yksilöllistä eroa. Ludwigin periaatteessa samanlaisissa on usein isojakin eroja. Ainakin niissä vanhemmissa. En ole päässyt vierekkäin testaamaan, kun toinen on keikkabussissa aika kiinteästi. Toinen on siis 6" syvä ja toinen 7". Mutta hämmästyttävän samansoundiset ovat muutaman päivän testauksella. Varmaan tuo about 1,5(!) senttiä paksu (valettu?) messinkirunko on sen verran tasalaatuista kamaa, että puuosissa olevat mahdolliset variaatiot eivät tunnu kovin paljoa. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
hollmi-5 26.05.2010 20:29:33 | |
---|
markkuliini: En ole päässyt vierekkäin testaamaan, kun toinen on keikkabussissa aika kiinteästi. Toinen on siis 6" syvä ja toinen 7". Mutta hämmästyttävän samansoundiset ovat muutaman päivän testauksella. Varmaan tuo about 1,5(!) senttiä paksu (valettu?) messinkirunko on sen verran tasalaatuista kamaa, että puuosissa olevat mahdolliset variaatiot eivät tunnu kovin paljoa. Minulla on pitkästä aikaa GAS. Pitääköhän hommata tuommoinen DW:n Edge-virppa? Se olisi ensimmäinen DW... Kohta jo settiä... Jummi jammi... Myyntiin rumpuja, mutta mitä??? Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 26.05.2010 20:58:10 | |
---|
hollmi-5: Osta Edge :-) Virhe. Liian näppärä kirjoitus! Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
passe 26.05.2010 20:59:33 | |
---|
hollmi-5: Minulla on pitkästä aikaa GAS. Pitääköhän hommata tuommoinen DW:n Edge-virppa? Se olisi ensimmäinen DW... Kohta jo settiä... Jummi jammi... Myyntiin rumpuja, mutta mitä??? Paljonko ludarin silvereillä hintaa? Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
hollmi-5 26.05.2010 21:03:58 | |
---|
passe: Paljonko ludarin silvereillä hintaa? No tarjoo jotain ;-) Miel. täm. kesk.palst. pik. viest. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 26.05.2010 21:55:25 | |
---|
hansakemanelius: Kehtaisikohan sitä edes myöntää...... ROLAND TD-6 KX-setin huusin huuto.netistä.
Kyllä kehtaa, jos et ihan sikana mennyt maksamaan ;) Meitsillä sama setti. En ole raskinut myydä, kun niistä ei niin paljoa saa. Mukavia efektejä niistä löytyy ja toimiihan ne rumpuinakin :) |
hansakemanelius 26.05.2010 23:01:36 | |
---|
Vallu-Veke: Kyllä kehtaa, jos et ihan sikana mennyt maksamaan ;) Meitsillä sama setti. En ole raskinut myydä, kun niistä ei niin paljoa saa. Mukavia efektejä niistä löytyy ja toimiihan ne rumpuinakin :) Nyt vasta huomasin testailun jälkeen miten käyttämättömät ne oikein olivat. Esim. pelleissä ei ollut jälkeäkään ennenkuin itse takosin niitä tänä iltana.... http://muusikoiden.net/dyn/users/74100.jpg Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
BanZai88 27.05.2010 00:48:05 | |
---|
markkuliini: Edge Virhe. Liian näppärä kirjoitus! Paljonkohan semmosesta käytetystä 5" tai 6"x14" kannattais mennä maksamaan? :) Kiikarissa ois yksi, en vain muista että kummanko syvyinen oli kyseessä. Menipähän muuten eilen nopsaan UK:n Ebayssä Ayotten Custom sarjan setti (20, 10, 12, 14). Buy It Now hinta oli 900 puntaa. Harmi vain, kun ei suostunut lähettämään Suomeen :/ Siinä ois ollut jo settiä vähän pidemmäksi aikaa :) |
markkuliini 27.05.2010 02:05:26 | |
---|
BanZai88: Paljonkohan semmosesta käytetystä 5" tai 6"x14" kannattais mennä maksamaan? :) Kiikarissa ois yksi, en vain muista että kummanko syvyinen oli kyseessä. 5" syvistä ei ole kokemusta. Itse suosittelen vahvasti 6" tai 7" syvää. En normaalisti pidä syvistä virveleistä, mutta Edget ovat sopivan kiinteäsoundisia ja nopeita syvinäkin, ja siihen kun lisätään syvyyden tuoma botne niin avot. Ensimmäinen 7" joka todella puhuttelee mua, just kuuntelin tämän päivän treeniäänitystä ja kuulostaa ihan mielettömän hyvältä! Just sopivassa suhteessa ringiä ja lihaa. 5" saattaa olla jo kimakampi tapaus, vaikea sanoa. Ja ostin tuon syvemmän oikeastaan vain siksi, että voin soittaa sellaisella treenikselläkin kun 6" on keikkasetissä. Eli koetan tässä sanoa sitä, että nuo on mun virveleistä mun suurimmat suosikit ja siinä vaiheessa se hinta ei ole enää niin tärkeää. Uudet maksavat about tonnin Suomessa, joten siitä voi laskea käytetylle sopivaa hintaa. Itse olen saanut molemmat melko hyvillä diileillä, mutta jos mulla ei tuollaista olisi enkä käytettyä saisi, niin uuden tilaisin samantien. :) Ei nuo kaikkeen sovi, pitää olla kontrollia ja tatsia koska noilla saa helposti settibalanssin nurin, eli ei nuo mitään ensirumpuja ole. Mutta muussa tapauksessa ovat ihan parhautta. ;) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
BanZai88 27.05.2010 16:37:01 | |
---|
markkuliini: 5" syvistä ei ole kokemusta. Itse suosittelen vahvasti 6" tai 7" syvää. En normaalisti pidä syvistä virveleistä, mutta Edget ovat sopivan kiinteäsoundisia ja nopeita syvinäkin, ja siihen kun lisätään syvyyden tuoma botne niin avot. Ensimmäinen 7" joka todella puhuttelee mua, just kuuntelin tämän päivän treeniäänitystä ja kuulostaa ihan mielettömän hyvältä! Just sopivassa suhteessa ringiä ja lihaa. 5" saattaa olla jo kimakampi tapaus, vaikea sanoa. Yea, kiitoksia infosta. Täytyy laittaa harkintaan. Myynti-ilmoituksessa oli syvyydeksi laitettu 5,5", mutta noita tuskin on sen kokoisina tehty. Eli siis 5" syvä melko varmasti. 450 puntaa on hintana. Tuolla näyttää olevan myynnissä, mistä hommasin myös tuon oman MMX setin: http://gallery.me.com/grdrumz#gallery Mukava myyjä ja postitus onnistuu Suomeen. Muutama hyvä settikin näyttää olevan myynnissä. |
Freezing Death 27.05.2010 17:28:47 (muokattu 27.05.2010 17:33:30) | |
---|
Tietääkö kukaan minkä arvoinen on Slingerland 20" basari? Kuva on omassa profiilissa. ja sitten toi snare mikä samassa kuvassa? |
hollmi-5 27.05.2010 17:44:15 | |
---|
Freezing Death: Tietääkö kukaan minkä arvoinen on Slingerland 20" basari? Kuva on omassa profiilissa. ja sitten toi snare mikä samassa kuvassa? Olisiko sinulla parempia kuvia? Bassorummusta tuli kyllä heti mieleen, että se ei ole oikeasti Slingerland. Toki yksityiskohtaisemmat kuvat auttaisivat asiaa ja arvonmääritystä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Freezing Death 27.05.2010 18:02:08 | |
---|
Se on muutenkin vähän outo kun ilma-aukon ympärillä on toi lätkä mikä kuvassa, mutta basarin etukalvossa lukee maya? siihen päälle on laitettu lingerland lappu... |
jazzmies 27.05.2010 18:07:18 | |
---|
Freezing Death: Tietääkö kukaan minkä arvoinen on Slingerland 20" basari? Kuva on omassa profiilissa. ja sitten toi snare mikä samassa kuvassa? Kyllä tuon rummun arvo keikkuu siinä 1 000 000:n euron molemmin puolin. Veikkaan, että arvo jää tässä tapauksessa jonkin verran alle. Pottery Is Gay! |
BanZai88: Yea, kiitoksia infosta. Täytyy laittaa harkintaan. Myynti-ilmoituksessa oli syvyydeksi laitettu 5,5", mutta noita tuskin on sen kokoisina tehty. Eli siis 5" syvä melko varmasti. 450 puntaa on hintana. Tuolla näyttää olevan myynnissä, mistä hommasin myös tuon oman MMX setin: http://gallery.me.com/grdrumz#gallery Mukava myyjä ja postitus onnistuu Suomeen. Muutama hyvä settikin näyttää olevan myynnissä. Tuo on 100% varmuudella 5" syvä. Puurunko loppuu melkein heti lugien vieressä. :) Joku aika sitten olevalla valuuttakurssilla tuo olisi ollut erinomainen diili, nyt tuo on vain hyvä diili (riippuen postikuluista). Tuohan on aika kivan värinen, ja ilmeisesti lakkapinnalla, joka on arvokkaampi kuin finishply wrappi. Ei mulla ole epäilystäkään etteikö 5" syväkin olisi todella hyväsoundinen rumpu, anna mennä vaan! Hitto kun piti vilkaista tuota sivua, Aheadin 13" messinkivirveli 195 puntaa... EN TARVI UUSAI RUMPUJA, EN TARVI ENTARVIENTARVI!!!!!!!! :D Edit: Hyviä diilejä, Premier GenX-setti 795 puntaa! Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
markkuliini 27.05.2010 18:58:28 (muokattu 27.05.2010 18:58:52) | |
---|
Tuossa Hollmin ja Banzain gas:ia helpottamaan ihn uusi youtube-pätkä. Kerrankin hyvää äänenlaatua! http://www.youtube.com/watch?v=2yc46fBV6FM Top Edge, eli messinkirengas vain lyöntipuolella. Kuulostaa jonkin verran enemmän lämpimämmältä ja puurummulta (daa) kuin normaaliversio, mutta yllättävän samanlainen sointi ja ringi kuin normaali versiossa. Ehkä tuo messinkirengas vaikuttaa enemmän yläpuolella. Sanoisin että 65% samanlainen, resopuolen renkaalla saa sen loput 35%. ;) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Kailis 27.05.2010 19:22:59 (muokattu 27.05.2010 19:35:33) | |
---|
Freezing Death: Tietääkö kukaan minkä arvoinen on Slingerland 20" basari? Kuva on omassa profiilissa. ja sitten toi snare mikä samassa kuvassa? Ootko itse tehny ton Singerland tekstin? Parhaita kirjoitusvireitä mitä on vastaan tullut =D Oliskohan molemmat Dia-merkkisiä? Tuon Slingerland badgen joku on laittanut myöhemmin, maybe. Arvo muutamia kymppejä, alle satkun. Kerro se sarjanumero niin kaivellaan. Voi se sittenkin olla aito. Snare on kuraa. EDIT Badge on 1973-86. Silloin ei enää tehty basareita tuolla tomikiinnityksellä eikä ainakaan 6-lugisina. On se Dia. |
BanZai88 27.05.2010 23:35:29 | |
---|
markkuliini: Tuo on 100% varmuudella 5" syvä. Puurunko loppuu melkein heti lugien vieressä. :) Joku aika sitten olevalla valuuttakurssilla tuo olisi ollut erinomainen diili, nyt tuo on vain hyvä diili (riippuen postikuluista). Tuohan on aika kivan värinen, ja ilmeisesti lakkapinnalla, joka on arvokkaampi kuin finishply wrappi. Ei mulla ole epäilystäkään etteikö 5" syväkin olisi todella hyväsoundinen rumpu, anna mennä vaan! Hitto kun piti vilkaista tuota sivua, Aheadin 13" messinkivirveli 195 puntaa... EN TARVI UUSAI RUMPUJA, EN TARVI ENTARVIENTARVI!!!!!!!! :D Edit: Hyviä diilejä, Premier GenX-setti 795 puntaa! Itekkin vähän kuvia vertailin ja päädyin että 5" se ompi. Saas nähä, vois vaikka laittaa tulemaan testimielessä, jos noista parista omasta DW:stä luopuisi ensin. Ois sillä tanskan kaverilla, miltä nuo ostin, niin ollut myös edge, mutta ei halunnut siitä silloin luopua ku oli kuulemma niin hyvä. Muut virpat se möi pois ja vaihtoi kaikki Ayotten ja Noble & Cooleyn vastaaviin. Pitää varmaan laittaa kyselyä vielä sinnekkin suuntaan, että joko edgelle on löytnyt korvaaja :D Välillä on tuolla huimia tarjouksia, varsinkin virppaosastolla. Kannattaa pitää silmällä :) Ja edge kyllä kuulostaa videolla varsin makoisalta! |
damn u 28.05.2010 08:41:01 | |
---|
Freezing Death: Se on muutenkin vähän outo kun ilma-aukon ympärillä on toi lätkä mikä kuvassa, mutta basarin etukalvossa lukee maya? siihen päälle on laitettu lingerland lappu... Snare on ihan Mayan näköinen nostimeltaan ja lugeiltaan. |