Aihe: IDEA:m-net soolokitaraskaba
1 2 3
meekz
14.03.2004 14:30:03
Eli kuinka moni "lähtis mukaan" ?

-----------------------------------------------
Säännöt:
* joka toinen viikko tai kerran kuukaudessa joku meistä pistäisi noin 30sec-1min pituisen taustan nettiin ja aloittaisi viestin missä olisi linkki siihen taustaan.

* ihmiset vois tehä mp3:mosia sooloistaan (pitää tietenkin käyttää annettua taustaraitaa eikä sitä saisi muunnella) ja pistää linkit samaan viestiin.. Noin viikon päästä skaban aloituksesta tehtäisiin uusi "äänestysviesti" missä kaikki saisivat äänestää suosikkejaan.

* Äänestys tapahtuisi seuraavasti: Valitset kolme (3) omasta mielestäsi parasta sooloa/soittajaa ja vastaat "äännestysviestiin" laittemalla heidän m-net tunnuksensa viestiisi. jokaisen soittajan tunnuksen jälkeen annat soololle pointteja seuraavalla tavalla: Kaksi kategoriaa:
1.) Mielikuvitus/musikallisuus: 1 - 5 pojoa
2.) tekniikka/soittotaito: 1-5 pojoa

*Äänestys saa olla voimassa noin viikon ajan riippuen siitä kuinka paljon on äänestetty.

*lopuksi pisteet lasketaan yhteen ja ilmoitetaan "voittaja."

*TAUSTANTEKIJÄN pojoista (jos hän osallistuu) vähennetään 20% ollakseemme reiluja.

*taustan seuraavaan skabaan saa tehdä voittaja jos niin haluaa. Jos voittaja ei halua tehdä taustaa, sen tekee toiselle sijalle päässyt ja niin edelleen..
---------------------------------------------------
tää ois kaikki sitte puol-huumorilla tehtyä, eihän näitä netti juttuja voi tosissaan ikinä ottaa mut ois kiva jotain tällästä tehdä..

mitä mieltä ootte?
kalkkuna
14.03.2004 14:35:10 (muokattu 14.03.2004 14:36:44)
Ihan miten vaan, kunhan vaan ei mee liikaa kilpailemiseksi.
Härski
14.03.2004 14:40:02
Kalkkunaa kompaten. Edelleen lyön päätäni seinään, kun en osaa äänittää/laittaa tuotoksia nettiin. Perkl.
meekz
14.03.2004 14:40:05 (muokattu 14.03.2004 14:41:13)
Ihan miten vaan, kunhan vaan ei mee liikaa kilpailemiseksi.

no jos ihmiset alkaa liikaa kilpailee niin itsensä tekevät naurunalasiksi...

musiikkihan on aina mielipidejuttu...
Spiridon
14.03.2004 15:32:51
Mä oon sitä mieltä että pitäis olla tasan yks kategoria 0-10, eikä kahta.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Jammy
14.03.2004 15:44:14 (muokattu 14.03.2004 15:47:37)
Hyvä idea. Pitäisi kyllä opetella soittamaan ennen osallistumista, mutta...

edit: Eikö joka viikko olisi parempi? Vai tulisiko liian vaikeata?
Joees
14.03.2004 18:38:29
Kyllähän tälläinen huumoripohjalta olisi ihan kiva. Tosin tämäkin menee helposti liiaksi kilpailemiseksi ja siitä se helposti luistuu siihen että jokaisella on vähintään kirves kädessä.

Toisaalta, asian valoisia puolia olisi se, että tässä voisi olla mahdollisuus saada muilta kommentteja(järkeviä) joista voisi ottaa opikseen. Ja toisekseen tästä voisi jokainen saada rutkasti ideoita omaan soittoonsa muilta.

Huono homma minulle on se, että en pysty nauhoittamaan mitenkään omaa soittoa(ainakaan vielä). Toisaalta en tiedä onko se huono homma teille ;) Vitsi vitsi, en kärsi alemmuuskompleksista.

Jotenka siis niin, kyllähän tämä olisi hyvä idea jos pysyy homma aisoissa.
Groooove is in heart!
Necromuru
14.03.2004 19:44:13

*TAUSTANTEKIJÄN pojoista (jos hän osallistuu) vähennetään 20% ollakseemme reiluja.

Mun mieletä toi on enemmänkin epäreilua, sillä eihän se taustojen tekeminen sitä soolon tekemistä helpota ihan niin paljoo. 10-5% olis(ko) parempi.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
meekz
14.03.2004 20:22:34
Toisaalta, asian valoisia puolia olisi se, että tässä voisi olla mahdollisuus saada muilta kommentteja(järkeviä) joista voisi ottaa opikseen. Ja toisekseen tästä voisi jokainen saada rutkasti ideoita omaan soittoonsa muilta.
.

Aivan.

Mun mieletä toi on enemmänkin epäreilua, sillä eihän se taustojen tekeminen sitä soolon tekemistä helpota ihan niin paljoo. 10-5% olis(ko) parempi.

ehkä, mä vaan heitin ton 20 prossaa.... ehkä kymmenen olis parempi...ku kelasin vaa et taustan tekijä aina tietää millasilla tempoilla ja sointukuluilla on menneisyydessä soinut hyvin...
ICE
14.03.2004 23:15:18
Mä tykkäisin todella paljon tällaisesta! Toivottavasti tämä onnistuu. Olisin ainakin mukana terrorisoimassa jokaisen pumpulikorvia ;)

Skaba on mielestäni toissijainen juttu. Kunhan saadaan sponttaania musaa!

Count me in!
- Kitaranrunkkaus on henkiselle terveydelle vaarallista. Ei suositella heikkohermoisille eikä huumorintajuttomille. -
drlecter
15.03.2004 11:12:46 (muokattu 15.03.2004 11:14:09)

Eli kuinka moni "lähtis mukaan" ?

-----------------------------------------------
Säännöt:
* joka toinen viikko tai kerran kuukaudessa joku meistä pistäisi noin 30sec-1min pituisen taustan nettiin ja aloittaisi viestin missä olisi linkki siihen taustaan.

* ihmiset vois tehä mp3:mosia sooloistaan (pitää tietenkin käyttää annettua taustaraitaa eikä sitä saisi muunnella) ja pistää linkit samaan viestiin.. Noin viikon päästä skaban aloituksesta tehtäisiin uusi "äänestysviesti" missä kaikki saisivat äänestää suosikkejaan.

* Äänestys tapahtuisi seuraavasti: Valitset kolme (3) omasta mielestäsi parasta sooloa/soittajaa ja vastaat "äännestysviestiin" laittemalla heidän m-net tunnuksensa viestiisi. jokaisen soittajan tunnuksen jälkeen annat soololle pointteja seuraavalla tavalla: Kaksi kategoriaa:
1.) Mielikuvitus/musikallisuus: 1 - 5 pojoa
2.) tekniikka/soittotaito: 1-5 pojoa

*Äänestys saa olla voimassa noin viikon ajan riippuen siitä kuinka paljon on äänestetty.

*lopuksi pisteet lasketaan yhteen ja ilmoitetaan "voittaja."

*taustan seuraavaan skabaan saa tehdä voittaja jos niin haluaa. Jos voittaja ei halua tehdä taustaa, sen tekee toiselle sijalle päässyt ja niin edelleen..
---------------------------------------------------
tää ois kaikki sitte puol-huumorilla tehtyä, eihän näitä netti juttuja voi tosissaan ikinä ottaa mut ois kiva jotain tällästä tehdä..

mitä mieltä ootte?

Toi idea on toteutettu jo. hähää!
Mutta lähen ideaan mukaan tälläkin foorumilla jos sopii?
http://koti.mbnet.fi/corrupte/index.html
Ze Kink
15.03.2004 15:35:28
...Ja sitten tulevat Herra Rapu ja Uli, ja tiluttavat kaikki suohon :)
Ehkä voisi olla ainakin neljä eri tasoa: Pro- tiluttajat, Keskitason tiluttajat, Wannabe-tiluttajat ja Antitiluttajat (tänne siis kaikki jotka eivät halua tiluttaa, vaikka osaisivat)
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
Ze Kink
15.03.2004 15:35:55 (muokattu 15.03.2004 15:36:03)
Mä tykkäisin todella paljon tällaisesta! Toivottavasti tämä onnistuu. Olisin ainakin mukana terrorisoimassa jokaisen pumpulikorvia ;)

Skaba on mielestäni toissijainen juttu. Kunhan saadaan sponttaania musaa!

Count me in!

Kyllä, asiaa.
Minäkin olen mukana.
Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta!
meekz
15.03.2004 15:46:48 (muokattu 15.03.2004 15:49:54)
Ehkä voisi olla ainakin neljä eri tasoa: Pro- tiluttajat, Keskitason tiluttajat, Wannabe-tiluttajat ja Antitiluttajat (tänne siis kaikki jotka eivät halua tiluttaa, vaikka osaisivat)

ei mitään tasoja.

jos joillain pro-muusikoilla on aikaa tälläseen netti huumoriin ni hyvä. siitähän me muut vaan opitaan ja pöllitään kaikki parhaat lick:it

Toi idea on toteutettu jo. hähää!
Mutta lähen ideaan mukaan tälläkin foorumilla jos sopii?

joo monessakin paikassa on. mut tääl en nähny...
täytyy nyt kattoo miten tää lähtee menee... jos jollain on valmis tausta ni aloitttakaa vaa thredi..
jos ei mitään noin viikkoon tuu ni voin itte pistää jotai taustaa sitte
Necromuru
15.03.2004 15:54:42

Itse toivon ainakin ettei tämä mene miksikään nopeuskilpailuksi, vaan kiinnitettäisiin huomiota muihinkin osa-alueisiin, kuten kuinka soolo istuu taustaa vasten, miltä soolo kuulosta etc. Tietysti taustakin vaikuttaa siihe kuinka hyvin sitä vasten voi tiluttaa. Esim. bluessiin ei mitkään überfast taping solot istu.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
lxi
15.03.2004 15:56:17
Aika hauska idea, sopii polkaista käyntiin. Mutta miksi ihmeessä nimimerkki NorthernMetal on tekemässä tästäkin tilutusskabaa?
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Da Make
15.03.2004 16:06:45
Juuri niin, SOOLO-skaba, ei tilutus. Voisin itsekkin väsätä jokusen taustan...

(Lue: Osaan heittää soolojakin, mutta olen keskittynyt rytmi kitaroitiin, ja örisemiseen...
Ehkä liikaa itsekritiikkiä...)
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09
Spike
15.03.2004 16:27:58
Mite olis asteikko 1-10 ja sitte sellanen wänkkäysmiinus nappula, jos menee liian pippeliksi. Tekniikka ei saisi olla missään nimessä yhdyksissä pisteisiin, ainakaan pelkkä nopeus. Soittovirheet ja puhtaasti soitto on sitte eri asia. Hitaasti soitettu voi olla tuhannesti parempi kuin valonnopeudella vedetty skaalajuoksutus.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Nor
15.03.2004 17:08:04
No niin! Aloittakaa heti kun mahdollista! Minä ainakin olen todella innokas kuulemaan muiden tuotoksia. Itse en voi ehkä vielä vähään aikaan osallistua kun...Köh. Soitto ei oiken luista :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)