Mismatch error 12.03.2010 12:17:32 | |
---|
"Koska kahvia ei voi nauttia rajattomasti täytyy luoda illuusio sen jatkuvasta juomisesta." -Kerkko Koskinen |
to 11.04.2010 12:14:43 | |
---|
Mikähän ois sopiva hinta Roland rs-70:sta. Oisin tommosen pelin ostamassa, mutta en tiiä oikein mitä tarjois... |
Krisse82 18.04.2010 22:20:02 | |
---|
Nurkissa lojuu pari vanhaa kiipparia, Roland E 36 ja Technics sx-KN 920, kumpikin täydessä soittokunnossa. En kuitenkaan ajatellut museota perustaa, joten millä hintaa nämä kannataa hävittää? Kymppejä vai jopa jotain kolmenumeroista. Kiitos jo etukäteen sille joka auttaa rumpalia näissä asioissa :D Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa... |
ankkiz 20.04.2010 14:18:30 (muokattu 20.04.2010 14:38:37) | |
---|
Hei, ostin viikko sitten käytetyn midiohjaimen (Roland a-33) ja vasta nyt sain käsiini midi-usb interfacen. Millä ohjelmalla saisi nopeimmiten ääntä ulos, jotta pääsisi kokeilemaan toimiiko värkki laisinkaan? EDIT: Joku standalone moduuli olisi kaikista mukavin, mutta saatte myös ohjeistaa kuinka VST-soittimien ohjaaminen ja linkittäminen yksinkertaisimmillaan tapahtuu esim. Sonarilla, fruity loopsilla tai muulla emo-ohjelmalla. EDIT2: Ohjaimessa on Out1 out2 in ja thru -midiliitännät |
lukethesis 21.04.2010 10:34:53 (muokattu 21.04.2010 10:37:31) | |
---|
ankkiz: Hei, ostin viikko sitten käytetyn midiohjaimen (Roland a-33) ja vasta nyt sain käsiini midi-usb interfacen. Millä ohjelmalla saisi nopeimmiten ääntä ulos, jotta pääsisi kokeilemaan toimiiko värkki laisinkaan? EDIT: Joku standalone moduuli olisi kaikista mukavin, mutta saatte myös ohjeistaa kuinka VST-soittimien ohjaaminen ja linkittäminen yksinkertaisimmillaan tapahtuu esim. Sonarilla, fruity loopsilla tai muulla emo-ohjelmalla. EDIT2: Ohjaimessa on Out1 out2 in ja thru -midiliitännät Läheppä vaikka KVRAudio.comiin etsimään ilmaisia VST-plugareita, tai sitten lähdet googlettelemaan samaa. Sonarilla sun muilla tuo pluggarin lataaminen ei ole sen hankalampaa, kuin että: a) asennat pluggarin, b) käynnistät softan c)teet uuden midi-raidan d)lataat siihen Insertiksi sen softainstrumentin (tämä eroaa softasta riippuen, joissakin on enemmän valikkoseikkailua). VST (AU) -pluggareissa on yleensä myös standalone-moodit (ainakin kaupallisissa), eli niitä voi käyttää ilman host-softaa. Ai niin...huomaa myös, että tarvitset todennäköisesti jonkun kunnon äänikortin tai ainakin hyvät ajurit (jos olet PC:llä). PC:llä lataa ASIO4ALL-ajurit. |
Ruoskar 27.04.2010 18:16:09 | |
---|
Mulla on Korg Trinityssä omituinen, mutta ei kovin paljoon harmittava ongelma. Mulla ei nimittäin toimi mikään rumpukitti. Kaikki muu toimii niinkun pitää mutta sitten kun yritän soittaa rumpusaundilla jotain niin ei kuulu mitään. Onko mulla jotain rikki mun synassa vai enkö oo vaan huomannut jotain asetusta mistä ne saa takas päälle? En kyllä paljoon soittele noilla synan rumpukiteillä, mutta olishan se ihan kiva saada kuntoon tai tietää jos toi oire lupailee jotain pahempaa. |
Jokikala 14.05.2010 19:29:13 | |
---|
Kerrassaan surkea ensimmäinen postaus foorumeille, mutta lisää myöhemmin. Kysyttävänä itselläni olisi siis seuraavaa: Saisiko Kawai Z1000:sta nykyään minkälaista hintaa? Soitin hyvässä kunnossa ja täysin toimiva. Ainoastaan maalipinta muutaman neliösentin alalta takaa kulunut. Kävin läpi autotallia ja tuollainen tupsahti vastaan. Itseltäni löytyy jo itseäni enemmän tyydyttävä vaihtoehto, eli tuo olisi nyt turha, pitäisi vaan saada myytyä pois. |
kastikekulho 21.05.2010 21:13:46 | |
---|
Yksinkertainen kysymys: Mikä tarkalleen ottaen on expression pedaali tai voimakkuus pedaali ja mihin nitä käytetään? Kiitos jo etukäteen =) I feel so useless in the Murder City |
baron 21.05.2010 21:44:06 (muokattu 21.05.2010 21:44:20) | |
---|
peleksi: Yksinkertainen kysymys: Mikä tarkalleen ottaen on expression pedaali tai voimakkuus pedaali ja mihin nitä käytetään? Kiitos jo etukäteen =) Ainaskin mua on sellaisella huijattu: Luulin että sillä saa lisää volaa mutta mun vain vähentää. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Thothmes 21.05.2010 22:12:30 | |
---|
peleksi: Yksinkertainen kysymys: Mikä tarkalleen ottaen on expression pedaali tai voimakkuus pedaali ja mihin nitä käytetään? Kiitos jo etukäteen =) Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaaja: Se on tuollainen pedaali, jolla voidaan portaattomasti säätää äänenvoimakkuutta. Polkaiset alemmas -> kovempi ääni ja päinvastoin. Noita käytetään etenkin urkupuolella. Expression on lähinnä saman vehkeen hienompi nimitys. Jos tarkkoja ollaan, niin tuolla paremmissa vehkeissä saa myös yleensä hiukan lisää säröä. Tällä matkitaan sitä, että kun (putki)vahvarin läpi soitat vaikkapa urkua, niin lisää volumea urulta aiheuttaa lisää säröä vahvistimelta. Pääidea on kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että lisää kaasua aiheuttaa kovemman äänen. Etenkin urkujensoitossa aika tärkeä ominaisuus, kun ei voi lyöntivoimakkuudella asiaa hallita kuten pianossa. |
Bronks 22.05.2010 14:42:23 | |
---|
jonir: Jos tarkkoja ollaan, niin tuolla paremmissa vehkeissä saa myös yleensä hiukan lisää säröä. Tällä matkitaan sitä, että kun (putki)vahvarin läpi soitat vaikkapa urkua, niin lisää volumea urulta aiheuttaa lisää säröä vahvistimelta. Oikeastaan ekspressiopedaalin funktion voi useimmiten käytännössä määrittää kiipparin kontrolliasetuksista. Volumen lisäksi tai sijaan sillä tosiaan voi kontrolloida esim. kiipparin säröefektejä. Yhtä hyvin toki mitä tahansa muuta kiipparin repertuaariin kuuluvista efekteistä. Don't take me serious, I'm just playing. |
Leevo 22.05.2010 14:54:47 | |
---|
Moi, Nord Electrosta on ilmeisesti koskettimesta pala lohjennut, kuva kappalasta on omissa kuvissani http://muusikoiden.net/dyn/users/73913.jpg Tunnistaako joku, millainen osa kosketinta tuo on tai onko kosketinta ylipäätänsäkään? Ravistelin palan vain ulos, en ole koskaan avannut tuota soitinta. Mitään soittoa haittaavaa en ole huomannut. Voiko kosketin jäädä jumiin, toisin sanoen, kiikutanko huoltoon saman tien? Kuka noita nykyään Helsingissä huoltaa, kun maahantuoja ilmeisesti vaihtui, Soundata edelleen? "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
Miten tapahtuu transponointi Motifissa? Jos sillä mitään väliä on, niin kyseessä on siis ns. "classic"-malli, eli se ensimmäinen. Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
Charge 28.05.2010 08:39:24 | |
---|
Miten tapahtuu transponointi Motifissa? Jos sillä mitään väliä on, niin kyseessä on siis ns. "classic"-malli, eli se ensimmäinen. Tarkoitukseni ei ole kiusata tai olla epäystävällinen, mutta onko sulla ohjekirjaa? Vai oletko hukannut sen? :) Ihan vipsahtanut. |
Matti 28.05.2010 09:17:56 | |
---|
Quru: Miten tapahtuu transponointi Motifissa? Jos sillä mitään väliä on, niin kyseessä on siis ns. "classic"-malli, eli se ensimmäinen. Let me google that for you http://tinyurl.com/2urwaul |
Quru 28.05.2010 16:56:48 | |
---|
Charge: Tarkoitukseni ei ole kiusata tai olla epäystävällinen, mutta onko sulla ohjekirjaa? Vai oletko hukannut sen? :) Ei ole ohjekirjaa kun ostin käytettynä ja oli vissiin hukkunut jo sitä edellisellä omistajalla. Yamahan sivujen PDF ei jostain syystä aukea tässä ubuntussa. Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
Rantsu 29.05.2010 01:33:39 | |
---|
Quru: Miten tapahtuu transponointi Motifissa? Jos sillä mitään väliä on, niin kyseessä on siis ns. "classic"-malli, eli se ensimmäinen. Eikös se ole "utility" -valikon takaa? Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa. |
Rantsu 29.05.2010 01:39:16 (muokattu 29.05.2010 10:30:07) | |
---|
Leevo: Moi, Nord Electrosta on ilmeisesti koskettimesta pala lohjennut, kuva kappalasta on omissa kuvissani http://muusikoiden.net/dyn/users/73913.jpg Tunnistaako joku, millainen osa kosketinta tuo on tai onko kosketinta ylipäätänsäkään? Ravistelin palan vain ulos, en ole koskaan avannut tuota soitinta. Mitään soittoa haittaavaa en ole huomannut. Voiko kosketin jäädä jumiin, toisin sanoen, kiikutanko huoltoon saman tien? Kuka noita nykyään Helsingissä huoltaa, kun maahantuoja ilmeisesti vaihtui, Soundata edelleen? Se on koskettimen "kynsi"; jos se on sulla vielä tallella, voit koettaa liimata sitä vaikka pikaliimalla, koska koskettimen jousen ollessa paikallaan siihen ei kohdistu mitään rasitusta. EDIT: Niin, se Electro pitää tietysti avata ja kosketin ottaa pois paikaltaan ennenkuin tuon liimaushomman voi tehdä. :) Mutta kosketin tosiaan pysyy jousen vetämänä paikallaan ilman tuota kynttäkin, ei vaikuta oikeastaan mitään tuon katkeaminen. Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa. |
Leevo 29.05.2010 14:16:08 | |
---|
Rantsu: Se on koskettimen "kynsi"; jos se on sulla vielä tallella, voit koettaa liimata sitä vaikka pikaliimalla, koska koskettimen jousen ollessa paikallaan siihen ei kohdistu mitään rasitusta. EDIT: Niin, se Electro pitää tietysti avata ja kosketin ottaa pois paikaltaan ennenkuin tuon liimaushomman voi tehdä. :) Mutta kosketin tosiaan pysyy jousen vetämänä paikallaan ilman tuota kynttäkin, ei vaikuta oikeastaan mitään tuon katkeaminen. Kiitokset ja plussaa. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
fnb112 30.05.2010 03:15:34 | |
---|
Terve. Viesti voi mennä offtopicin puolelle, mutta en keksinyt tähän hätään parempaakaan paikkaa ilmaista itseäni joten: Minulla olisi ylimääräisenä nurkissa Lasse Pihlajamaan haitari, jolle pitäisi määritellä jonkinlaista jälleenmyyntiarvoa. Salkussa lukee Lassen peli (teksti herätti kirjoittajassa suurta hilpeyttä ensialkuun ja epäilin, että joku olisi töhertänyt sen siihen, mutta ei. Ihan alkuperäinen teksti). Haitarissa on ainakin omin korvin arvioituna 2 äänikertaa ja 3 rekisteriä (yhdessä kaikki kaksi ja lopuissa kahdessa äänikerta erikseen), mutta en ole asiasta varma. Bassopuolella on 6 ja toisella 5 riviä nappeja ja kaikki toimivat (kokeilin soittamalla jokaisen napin erikseen paljetta vetäen ja työntäen) ja peli pitää ilman sisällä, jos mitään ei paineta ja sitä on jäänyt eli ei vuoda tai falskaa. Hanuri on Vireessä, hyväkuntoinen, hyvin pidetty ja vähän käytetty. En soita haitaria, joten jos lisäkysymyksiä tulee niin yritän vastata parhaani mukaan, mutta koettakaa kysyä melko yksinkertaisesti ammattitermit välttäen. Kyseessä on aika pieni malli ainakin minun mielestäni ja rekisterit ovat vain yhdellä puolella haitaria. Kiitos jo etukäteen. |