Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PC / Mac
1 2 3 4 5 6 7 8 9
juti
26.05.2010 12:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla käytössä Nuendo 3 ,Firepod ja HP:n PC. Takkuamista ja räpsimistä on omiin tarpeisiin.Lajitoveri kehoittaa siirtymään Mac:iin,kuulemma ongelmat loppuvat heti ja aikaa jää enemmän musan tekoon kun ei tarvitse rimpuilla koko ajan kaluston kanssa.
Onko kellään ollut samoja kokemuksia ? Kuulemma toiset vertaavat Mackiä jopa junan vessaan !?
 
JPQ
26.05.2010 12:59:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän mäkki täällä paremmin toimii kuin se pc joka oli paljonkin nopeus eroa näossä paperilla noin 50% mutta käyätnönssä tuntuu olevan isompi ero myöskään pceissä Windows jossa saman tai isomman loukan tehoeroja en ole koskaan juuri nähnyt eroja käyttöjärjestelmän itsensä notkeudessa. Logicia jotuu vaan hieman odottelemaan itse eli tilattu jälleenmyyjällä ei sittenkään ollut varastossa mutta kuulemma loppuviikosta tulee.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
26.05.2010 13:28:04 (muokattu 26.05.2010 13:30:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei macitkaan ihan ongelmattomia ole, ongelmia voi tosin olla vähän vähemmän. Asiallisella PClläkin pitäisi homman onnistua. Makuasioita, itse käytän maccia. Pendolinon wessat näyttää aika teknisiltä, että sikäli vertaus on kohdillaan...wanhanajan poljin/läpän suoritusvarmuuteen ei varmaan mikään tietokone yllä!
 
Harrastelija
26.05.2010 16:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Mulla käytössä Nuendo 3 ,Firepod ja HP:n PC. Takkuamista ja räpsimistä on omiin tarpeisiin.Lajitoveri kehoittaa siirtymään Mac:iin,kuulemma ongelmat loppuvat heti ja aikaa jää enemmän musan tekoon kun ei tarvitse rimpuilla koko ajan kaluston kanssa.
Onko kellään ollut samoja kokemuksia ? Kuulemma toiset vertaavat Mackiä jopa junan vessaan !?

 
Eiköhän toi nyt vähän riipu koneen tehoistakin ja äänikortista. Nuendo 3 itsessään toimii varmasti ihan hyvin melkeen koneella kun koneella jos se muutaman viime vuoden aikana on hankittu.
 
Toki tietysti vaikuttaa raitojen ja plugareitten määräkin + koneessa oleva muisti ja kovalevyn nopeus.
 
Kannattaa ensin tutkia mahdolliset ongelmakohdat tän hetkisellä kokoonpanolla.
 
Ei mikään tietty estä Mac:ia hankikmasta jos tuohta piisaa, mutta on se melko tympeää silti jos huomaakin että ongelmat oli lähinnä asetuksissa tai äänikortissa...
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. Tarvitset hyvän mutta edullisen Starton? Kts. ilmoitus profiilissa.
djtremolo
26.05.2010 16:22:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni-interface ja sen ajurit vaikuttavat paljon, mun mielestä enemmän kuin se, minkä firman logo koneen kyljessä on.
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
JPQ
26.05.2010 16:31:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Ei macitkaan ihan ongelmattomia ole, ongelmia voi tosin olla vähän vähemmän. Asiallisella PClläkin pitäisi homman onnistua. Makuasioita, itse käytän maccia. Pendolinon wessat näyttää aika teknisiltä, että sikäli vertaus on kohdillaan...wanhanajan poljin/läpän suoritusvarmuuteen ei varmaan mikään tietokone yllä!
 
Ehkäpä QNX ja sopiva alusta mutta sen musakäyttö ei oikein tule kyseeseen ja sitten sen hintakin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
26.05.2010 17:14:42 (muokattu 26.05.2010 17:15:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ehkäpä QNX ja sopiva alusta mutta sen musakäyttö ei oikein tule kyseeseen ja sitten sen hintakin...
 
Niinno, QNX kuulostaa aika exoottiselta käymälältä ja sopiva alusta sille lienee tapauskohtainen...huussi-hommiin on omat sopivat musansa ja kallis hinta on suhteellista! :) vai ymmärsinkö jotain väärin...en kai? ;)
 
JPQ
26.05.2010 18:46:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Niinno, QNX kuulostaa aika exoottiselta käymälältä ja sopiva alusta sille lienee tapauskohtainen...huussi-hommiin on omat sopivat musansa ja kallis hinta on suhteellista! :) vai ymmärsinkö jotain väärin...en kai? ;)
 
Tästä linkki QNXään:
http://www.qnx.com/
ps. täysin realtime käyttis josta pienen version saa normaalille pceen disketille (ei rompulle siis) jossa webbiselain ja joillekin näytonohjaimille ajurit muistelen myös java tuki.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
26.05.2010 22:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: .Lajitoveri kehoittaa siirtymään Mac:iin,kuulemma ongelmat loppuvat heti ja aikaa jää enemmän musan tekoon kun ei tarvitse rimpuilla koko ajan kaluston kanssa.

 
Se johtuu siitä että Mäkkyrällä ei kauheesti tehdä muuta. PC lyödään täyteen kaikkea mikä vaan netissä liikkuu. Ongelmat loppuu kun osta Mäkin, jossa ei ole mitään muuta kuin ne musasoftat.
 
Mulla on ainakin PC toiminut aina musahommissa. Ainoat ongelmat on tullut kun on itse ladannut liikaa shittiä pyörimään ja muisti/prossu on loppunut kesken. Saman voi tehdä varmaan mäkilläkin. Osta vanha mäkki jossa muutama satamegaa muistia jne. ja kokeile saatko jumiin nykysoftilla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Id_kGL3M5Cg
 
Rok rok
JPQ
26.05.2010 22:24:41 (muokattu 26.05.2010 22:25:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Se johtuu siitä että Mäkkyrällä ei kauheesti tehdä muuta. PC lyödään täyteen kaikkea mikä vaan netissä liikkuu. Ongelmat loppuu kun osta Mäkin, jossa ei ole mitään muuta kuin ne musasoftat.
 
Mulla on ainakin PC toiminut aina musahommissa. Ainoat ongelmat on tullut kun on itse ladannut liikaa shittiä pyörimään ja muisti/prossu on loppunut kesken. Saman voi tehdä varmaan mäkilläkin. Osta vanha mäkki jossa muutama satamegaa muistia jne. ja kokeile saatko jumiin nykysoftilla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Id_kGL3M5Cg

 
Kyllä siihen muut syyt eli windows vaan kökkö sitä ei vaan voi saada toimimaan täysin järkevästi. ja toki en sano ettei mäkki olisi ongelmaton mutta selvästi vähemmän ongelmia on. viimeisiä hetkiä kun pceetä joka oli käytin jatkuvasti kaatui explorer (xp pro käytössä). Mäkillä taaas ongelmat tähän asti tuntuu olleen aina softia ei itse käyttöjärjestelmä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Harrastelija
26.05.2010 23:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä siihen muut syyt eli windows vaan kökkö sitä ei vaan voi saada toimimaan täysin järkevästi. ja toki en sano ettei mäkki olisi ongelmaton mutta selvästi vähemmän ongelmia on. viimeisiä hetkiä kun pceetä joka oli käytin jatkuvasti kaatui explorer (xp pro käytössä). Mäkillä taaas ongelmat tähän asti tuntuu olleen aina softia ei itse käyttöjärjestelmä.
 
Kyllä mun XP vaan toimii ihan järkevästi, ei ole kaatunu kuukausiin. Vika on muualla yleensä.
 
Siinä miten konetta käyttää, mitä siellä on, miten paljon asentelee edes takas kaikkea, ei katso yhteensopivuuksia jne.
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen. Tarvitset hyvän ja edullisen Straton? Kts. ilmoitus profiilissa.
lindo
26.05.2010 23:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä siihen muut syyt eli windows vaan kökkö sitä ei vaan voi saada toimimaan täysin järkevästi. ja toki en sano ettei mäkki olisi ongelmaton mutta selvästi vähemmän ongelmia on. viimeisiä hetkiä kun pceetä joka oli käytin jatkuvasti kaatui explorer (xp pro käytössä). Mäkillä taaas ongelmat tähän asti tuntuu olleen aina softia ei itse käyttöjärjestelmä.
 
Mä kyllä yhdyn tuohon edelliseen, Harrastelijan kommentointiin.
Mulla toimii XP ainakin aika moitteettomasti, ja kaikkea löytyy (ainakin vielä) jossa XP on tuettu. En tietenkään pysty vertailemaan "järkevästi" toimivuutta kun en omista Mäkkiä.
 
Rok rok
JPQ
27.05.2010 07:23:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Mä kyllä yhdyn tuohon edelliseen, Harrastelijan kommentointiin.
Mulla toimii XP ainakin aika moitteettomasti, ja kaikkea löytyy (ainakin vielä) jossa XP on tuettu. En tietenkään pysty vertailemaan "järkevästi" toimivuutta kun en omista Mäkkiä.

 
Toimihan se minulla paremmin kuin eräillä tapauksilla vaikka 3d ja video kyyhdytys tekikin ongelmia kahdella eri näytönohjaimellakin.
ps. tarttee jos oikeasti aikoo vertailla käyttiksiä jos tuntee myöskin sisäistä toimintaa jonkin verran no en ole mäkkiin varsinaisesti perehtynyt mutta koska unix henkeä sisällä mac os xässä (tai oikeastaan sanoisinko unix joka naamioitu helpoksi niinhän se taitaa olla) joka taas jostain jutuista tuttu lisäksi omat ongelma tilanteet väheni pieniin pceellä päivittäin tässä minusta harvemmin lisäksi kun ongelmat käytännössä sovellukset täällä ja pceessä taas itse windows. lisäksi outo nytkähtely käytössä katosi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
xulu
27.05.2010 13:48:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä siihen muut syyt eli windows vaan kökkö sitä ei vaan voi saada toimimaan täysin järkevästi..
 
Kyllä saa.
 
the purity of German electronic music
telescope
27.05.2010 15:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllähän mäkki täällä paremmin toimii kuin se pc joka oli paljonkin nopeus eroa näossä paperilla noin 50% mutta käyätnönssä tuntuu olevan isompi ero myöskään pceissä Windows jossa saman tai isomman loukan tehoeroja en ole koskaan juuri nähnyt eroja käyttöjärjestelmän itsensä notkeudessa. Logicia jotuu vaan hieman odottelemaan itse eli tilattu jälleenmyyjällä ei sittenkään ollut varastossa mutta kuulemma loppuviikosta tulee.
 
Tästä sun tekstistä ei taaskaan saa mitään selvää...
 
JPQ
27.05.2010 17:00:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Tästä sun tekstistä ei taaskaan saa mitään selvää...
 
Mikähän siinä on osa saa. pitäskin tehdä tilasto kuinka moni kuuluu tiettyyn yhdistykseen...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
27.05.2010 17:01:37 (muokattu 27.05.2010 17:02:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xulu: Kyllä saa.
 
Myytti eipä toiminut itsellänikään ongelmitta minulla paremmin kuin käytännössä kaikilla tuntemillani ihmisillä joista ainalkin yhdellä vain muutama softakin ymmärtääkseni siinä...
ja nimenomaan windows softissa tiesin mitkä ongelmoi mutta sitten kun itse explorer kaatuilee niin on keinot vähissä. toki pc toimii parermmin kuin pahimmat väitökset sanoo.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jjsound
28.05.2010 21:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Mulla käytössä Nuendo 3 ,Firepod ja HP:n PC. Takkuamista ja räpsimistä on omiin tarpeisiin.Lajitoveri kehoittaa siirtymään Mac:iin,kuulemma ongelmat loppuvat heti ja aikaa jää enemmän musan tekoon kun ei tarvitse rimpuilla koko ajan kaluston kanssa.
Onko kellään ollut samoja kokemuksia ? Kuulemma toiset vertaavat Mackiä jopa junan vessaan !?

 
Avasit sitten taas kerran Pandoran lippaan...
 
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
Janie Jones
28.05.2010 23:17:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Se johtuu siitä että Mäkkyrällä ei kauheesti tehdä muuta.
 
No tota noin, kyllä tehdään. Mutta totta sikäli, että PC:stä piti aikanaan sammuttaa musantekoa varten puolensataa taustaprosessia - nämä kun pyöri siellä vaikkei ollut tullut juuri mitään netistä asenneltua. Macillä ei ole moista virittelyä tarvinnut koskaan tehdä.
 
PS. Muuta tässä ketjussa esiin tullutta kommentoidakseni: JPQ:n kirjoitusasua olen minäkin aikanani moittinut. Hänen viestinsä ovat joskus käsittämättömiä, joskus aivan selkeitä. Vuosien varrella on tullut selväksi, että hänellä tosiaan on jonkinlainen hahmotushäiriö, eikä hän ainakaan tämmöisissä nopeasti kirjoitetuissa viesteissä pysty skarppaamaan määräänsä enempää. Toisin sanoen hän ei tahallaan tai laiskuuttaan kirjoita epäselvästi. Yritetään siis hyväksyä hänen kirjoitusasunsa sellaisena kuin se on; JPQ taas pyrkiköön niin selkeään kirjoitusasuun kuin pystyy. Ok?
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
telescope
28.05.2010 23:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones:
PS. Muuta tässä ketjussa esiin tullutta kommentoidakseni: JPQ:n kirjoitusasua olen minäkin aikanani moittinut. Hänen viestinsä ovat joskus käsittämättömiä, joskus aivan selkeitä. Vuosien varrella on tullut selväksi, että hänellä tosiaan on jonkinlainen hahmotushäiriö, eikä hän ainakaan tämmöisissä nopeasti kirjoitetuissa viesteissä pysty skarppaamaan määräänsä enempää. Toisin sanoen hän ei tahallaan tai laiskuuttaan kirjoita epäselvästi. Yritetään siis hyväksyä hänen kirjoitusasunsa sellaisena kuin se on; JPQ taas pyrkiköön niin selkeään kirjoitusasuun kuin pystyy. Ok?

 
No hyvä että tuli tämäkin selväksi. Anteeksi JPQ, ei ollut tarkoitus loukata. Luulin syyksi tosiaan laiskuutta tms.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «