MacGyver 25.05.2010 11:17:38 | |
---|
Tuohon saadaan varmaan vastaus DVD-versiossa. TV-versiosta jouduttiin karsimaan vielä parikymmentä minuuttia, jotta jaksolle varattu aika ei ylittyisi. Jacobin ja Miehen mustissa tarinat jäivät myös hieman kesken, joten luulisi niitäkin vähän laajennettavan. Specialization is for insects. |
dfer 25.05.2010 13:07:55 | |
---|
No olipas se,, vitun paras sarja ikinä! |
juuso a 25.05.2010 19:15:49 | |
---|
Korkeat oli odotukset tällä viimeiselle jaksolle ja sen vuoksi joudun sanomaan, että ihan ok. Pitänee katsoa maratoonina sopivan ajan päästä. One. |
juici 25.05.2010 19:20:55 | |
---|
juuso a: Korkeat oli odotukset tällä viimeiselle jaksolle ja sen vuoksi joudun sanomaan, että ihan ok. Pitänee katsoa maratoonina sopivan ajan päästä. Ja jossain vaiheessa pitänee hankkia koko sarja DVD bokseina ja katsoa kaikkine ekstroineen alusta loppuun. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Johnny Buzz 25.05.2010 20:25:19 (muokattu 25.05.2010 20:25:34) | |
---|
Kyl tästä vikasta jaksosta tuli vähän sellanen ala-asteen äidinkielen aineen lopetus mieleen eli "Sitten heräsin ja kaikki oli ollutkin unta." |
thescientist 25.05.2010 21:46:00 | |
---|
Mun mielestä oli ihan ok lopetus. Itselleni ainakin oli selvää koko kuudennen kauden ajan, ettei mitään kattavaa selitystä koko saaren mytologiasta tulla saamaan, enkä tiedä, onko ne kokonaisuuden kannalta muuta kuin kuriositeetteja. Vähän ehkä kutoskautta (mikä paheni loppua kohden) vaivasi se, että tekijöille tuli kiire lopettaa sarja viimesen kauden puitteissa, mikä ei juurikaan enää kutoskaudella antanut tilaa hahmojen yms kehittämiselle. "Cunnilingus and psychiatry brought us to this." |
KillingMachine 25.05.2010 21:47:06 | |
---|
Aika sanattomaksi veti. Olihan se loppu tietyllä tapaa aika siirappinen mutta mun mielestä koskettava. Ja Vincentin tulo Jackin vierelle oli musta yksi sarjan hienoimpia hetkiä. Mukavasti oli mukana jo poistuneita hahmoja ja muitakin asioita jotka alusta loppuun asti sarjaa seuranneet osas varmasti yhdistää, reploja ym. Toisaalta olisin kaivannut että ainakin Walt ja Michael ja etenkin Mr. Eko olisivat vielä päässeet mukaan. Mr. Eko teki katsojaan varmasti suuren vaikutuksen mutta ehkei sitten koskettanut kenenkään päähenkilöistä elämää niin että hänen esiintymistään ei katsottu tarpeelliseksi. Mitä näihin mysteereihin tulee niin itse en niitä miettinyt lainkaan, hyvä että jakso keskittyi itse hahmoihin ja heidän tarinoidensa päättymiseen. Alusta loppuun asti timangia koko sarja joka onnistui säilyttämään kiinnostavuutensa. Loppu tyydytti ja jätti tosi haikean fiiliksen. Myöskin mieleen tuli karmea ajatus että mitäs sitä nyt enää kattoo kun kohta viimeistä myöten kaikki suosikkisarjat on loppunu, Supernatural enää jäljellä. |
Thet 25.05.2010 23:16:18 | |
---|
"After the break i'm going to soak my hand in kerosene, light it up, and fistfuck a goat!" - Jon Lajoie |
Ziggy Bubba 26.05.2010 00:00:19 (muokattu 26.05.2010 00:01:05) | |
---|
Just finaalin kattoneena vois todeta, että tuohan oli musta jopa yllättävän hyvä. Tossa pelattiin just sarjan vahvuuksilla, eikä pelleilty lisää näillä aikamatkoilla, savumonstereilla, Jacobeilla sun muilla. Hahmoihin keskittyminen oli oikeastaan ainoa oikea veto. Tuosta lopetuksesta tuli tosiaan fiilis, että se linkittyi siihen "vanhaan hyvään Lostiin", eikä tähän jatkuvasti uusia toinen toistaan hölmömpiä mysteereitä suoltavaan tyhjäkäyntiin (joka meinasi viedä maun koko hommasta). 6. kausi ilman tätä finaalia oli kyllä aikamoinen floppi - se olikin lopulta aika irrallaan tästä lopetuksesta... Melkeinpä uskon, että tekijät tosiaan tiesivät jo alussa miten sarja loppuu. Sarja oli kyllä liian pitkä, kuten oon jo todennut... Onneksi hommasta jäi kuitenkin suht hyvä maku. Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
Mättöpiiska 26.05.2010 01:07:36 | |
---|
Minä tykkäsin lopetuksesta kovasti. Paljon jäi mysteereitä selvittämättä, mutta toisaalta en tykännyt siitäkään miten niihin toisiin mysteereihin annettiin vastauksia. Ehkä parempi näin. Suuret tunteet olivat pääasia. Jos jotain jään toivomaan, niin kirjan muodossa olisi kiva saada jotain taustatarinaa. Joku sellainen master plan -teos olisi kiva lukaista, jos sellainen tehdään. |
hjukke 26.05.2010 01:17:53 | |
---|
No joo. Oma usko oli vajonnut jo sen verran, että päällimäisenä jaksoa katsoessa oli ihmetys miten turbiinilla voi pakittaa (niinkuin vähän annettiin ymmärtää). Silti ihan mukavakin tuollainen tunteiluloppu, mutta liian paljon jäi hämärän peittoon ja lopetus teki kymmeniä jaksoja täysin turhaksi (dharma-tauti, jackin ja kumppaneiden eka pääsy pois saarelta? Totta vai ei? Miksi lähtivät, miksi tulivat takaisin, mikä esim widmoren oikea merkitys oli?). Snadisti petetty olo jää väkisin, optimi olis ollut tunteilla ja nivoa oikeasti hommaa yhteen. Nyt vaan kuitattiin kuolema/let go / pelastus hommalla tosi iso kakku. Tietysti sarjahan vain tämäkin, mutta on se tietysti aina aikakauden päätös kun 5 vuotta omaa (oikeaa?) elämää on tässä sivussa vierinyt. |
dfer 26.05.2010 09:56:53 | |
---|
hjukke: No joo. Oma usko oli vajonnut jo sen verran, että päällimäisenä jaksoa katsoessa oli ihmetys miten turbiinilla voi pakittaa (niinkuin vähän annettiin ymmärtää) Tarkempaa toimintaa en lähde spekuloimaan mutta kyllä se onnistuu vaikka yleensä ominaisuutta taidetaankin käyttää laskeutumisessa jarruttamiseen. http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust_reversal |
nappero 26.05.2010 11:23:10 | |
---|
|
Cucumber? 26.05.2010 13:05:42 | |
---|
Hmh, sarjasta vain ensimmäisen tuotantokauden katsoneena (lopetin katsomisen koska sarja tuntui loputtomalta suolta)...Mutta toisaalta olen utelias, joten kysynpä näin tyhmiä: Voisiko joku selostaa koko roskan lyhyesti ja ytimekkäästi, tuotantokausittain, mikä oli juttu tässä? Meneekö liian vaikeaksi? Onko liikaa henkilöitä? Ehkä...Jos nyt ymmärsin oikein, lentokone turma oli oikea? Ja jengi selvitteli asioitaan ennen siirtymistä eteenpäin? Vai hähä? En odota kenenkään vaivautuvan selostamaan tätä sarjaa mutta...Ja ei, en aio katsoa 200h lostia uteliaisuuteni takia. |
juuso a 26.05.2010 13:29:44 | |
---|
Cucumber?: Hmh, sarjasta vain ensimmäisen tuotantokauden katsoneena (lopetin katsomisen koska sarja tuntui loputtomalta suolta)...Mutta toisaalta olen utelias, joten kysynpä näin tyhmiä: Voisiko joku selostaa koko roskan lyhyesti ja ytimekkäästi, tuotantokausittain, mikä oli juttu tässä? Meneekö liian vaikeaksi? Onko liikaa henkilöitä? Ehkä...Jos nyt ymmärsin oikein, lentokone turma oli oikea? Ja jengi selvitteli asioitaan ennen siirtymistä eteenpäin? Vai hähä? En odota kenenkään vaivautuvan selostamaan tätä sarjaa mutta...Ja ei, en aio katsoa 200h lostia uteliaisuuteni takia. Kato uusin kertausjakso. One. |
Perzzza 26.05.2010 14:46:09 | |
---|
Cucumber?: Hmh, sarjasta vain ensimmäisen tuotantokauden katsoneena (lopetin katsomisen koska sarja tuntui loputtomalta suolta)...Mutta toisaalta olen utelias, joten kysynpä näin tyhmiä: Voisiko joku selostaa koko roskan lyhyesti ja ytimekkäästi, tuotantokausittain, mikä oli juttu tässä? Meneekö liian vaikeaksi? Onko liikaa henkilöitä? Ehkä...Jos nyt ymmärsin oikein, lentokone turma oli oikea? Ja jengi selvitteli asioitaan ennen siirtymistä eteenpäin? Vai hähä? En odota kenenkään vaivautuvan selostamaan tätä sarjaa mutta...Ja ei, en aio katsoa 200h lostia uteliaisuuteni takia. On kyllä sellainen kysymys ettei tosikaan. Ehkäpä katsoisit netistä, vaikkapa lostpediasta, mitä on tapahtunut. Jos uteliaisuutesi on tätä luokkaa, hommaa itsellesi ne 200h vapaa-aikaa, six-päkki cokista ja laatikollinen sipsejä. Vuosi 1987 oli normaali vuosi, joka alkaa torstaista. |
En ihan ymmärtänyt Perzzzan viimeistä lausetta, mutta intellektuellien juttuja onkin vaikeaa ymmärtää (ainakin mun). Keskustelupalstoilla on vaikeaa "keskustella" kun vastaukset on tätä; kato vittu googlella meininkiä. Eipä silti, en ole koskaan ollut smål tålkin ystävä joten...unohdan. |
Secreterial 26.05.2010 16:40:38 | |
---|
Cucumber?: En ihan ymmärtänyt Perzzzan viimeistä lausetta, mutta intellektuellien juttuja onkin vaikeaa ymmärtää (ainakin mun). Keskustelupalstoilla on vaikeaa "keskustella" kun vastaukset on tätä; kato vittu googlella meininkiä. Eipä silti, en ole koskaan ollut smål tålkin ystävä joten...unohdan. Et kai sää todella odota, että joku selostais sulle Lostin tapahtumat? Mutta ite sarjaan; Loistava sarja, viides kausi ei omasta mielestä ollut niin hyvä, mutta kutoskaudesta tykkäsin. Päätösjakso oli kans hyvä ja omasta mielestä loppu oli toimiva. |
Karlsson 26.05.2010 16:56:02 | |
---|
Cucumber?: En ihan ymmärtänyt Perzzzan viimeistä lausetta, mutta intellektuellien juttuja onkin vaikeaa ymmärtää (ainakin mun). Keskustelupalstoilla on vaikeaa "keskustella" kun vastaukset on tätä; kato vittu googlella meininkiä. Eipä silti, en ole koskaan ollut smål tålkin ystävä joten...unohdan. Ei tartte edes googlata, katso tuolta: http://lostpedia.wikia.com Support Däniken |
Stradlin 26.05.2010 18:29:14 | |
---|
Cucumber?: En ihan ymmärtänyt Perzzzan viimeistä lausetta, mutta intellektuellien juttuja onkin vaikeaa ymmärtää (ainakin mun). Keskustelupalstoilla on vaikeaa "keskustella" kun vastaukset on tätä; kato vittu googlella meininkiä. Eipä silti, en ole koskaan ollut smål tålkin ystävä joten...unohdan. Yritin tuossa yhdelle kaverille selittää viimeisen jakson tapahtumia ja sekin oli jotenkin vähän vaikeeta. Koko sarja, eiss.... This guy could fuck up a cup of coffee |