Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss ge-7 equalizer hiljaisemmaksi
1
ville198
24.05.2010 16:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Haluaisin, että kyseinen ekvalisaattori toimisi paremmin eli että se ei ottaisi häiriötä niin paljon ja että signaali menisi sen läpi puhtaammin.
 
http://www.monteallums.com/pedal_mods.html
 
Täältä löyty aika hyvä modi tota varten. Onko jollain kokemusta tuosta tai onko parempia ehdotuksia liittyen tuohon eq:hun?
vai kannattaisiko heittää vesilintua tolla ja hankkii mxr:n equalizer? :D
 
Käytän kyseistä efektiä buusterina, että saan lisää keskiääntä kuuluville.
 
s151669
24.05.2010 16:52:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ville198: Täältä löyty aika hyvä modi tota varten. Onko jollain kokemusta tuosta tai onko parempia ehdotuksia liittyen tuohon eq:hun?
 
No eipä tuossa ole kuin vähäkohinaiset oparit, noin niinkuin periaatteellisella tasolla. Itsekö meinasit värkkäillä ?
 
Käytän kyseistä efektiä buusterina, että saan lisää keskiääntä kuuluville.
 
Jos nimenomaan keskiäänien boostaaminen ei ole olennaista, niin värkkää tuollainen ?
 
http://www.muzique.com/amz/mini.htm
 
kohisee taatusti vähemmän kuin eq.
 
Antikitarasankari
Wespa
24.05.2010 17:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ville198: vai kannattaisiko heittää vesilintua tolla ja hankkii mxr:n equalizer? :D
 
Ojasta allikkoon, mieluummin Iban 9-, L- tai 10-sarjan equ. Tosin Antti1 voinee kertoa että nekin kohisevat liikaa. ;) Mutta siis useimmille niiden tuottama lisäkohina on jo ihan siedettävissä lukemissa.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
ville198
24.05.2010 18:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti ehdotuksista. Mä kuitenkin tilaan ton monteallumin modin ja kokeilen jos siitä olis iloa.
Laittelen vaik myöhemmin ennen ja jälkeen saundeja et miten toimii.
 
Wespa
24.05.2010 18:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ville198: Kiitti ehdotuksista. Mä kuitenkin tilaan ton monteallumin modin ja kokeilen jos siitä olis iloa.
Laittelen vaik myöhemmin ennen ja jälkeen saundeja et miten toimii.

 
Yks mitä tietty voisit kokeilla on se että käytät eq:ta käänteisesti, eli säädät vahvarin ensiksi niin että siinä on keskialueen tuuttausta tarpeeksi, ja sitten säädätkin eq:n leikkaamaan keskitaajuuksia, eli se on siis päällä kompeissa ja pois päältä liideissä. Noin päin eq-spedua käyttämällä vältät kohinat lähes kokonaan.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
von spets
24.05.2010 18:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä oli juttua joskus täällä foorumilla:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=68504
 
Antti1
24.05.2010 19:26:24 (muokattu 24.05.2010 19:27:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Tosin Antti1 voinee kertoa että nekin kohisevat liikaa. ;)
 
Riippuu laittaako lenkkiin, vai inputin eteen. :P
 
Tosissaan: en mä oo ainakaan noita kymppisarjan Ibanezeja testannut ikinä. Muistaakseni ainakaan? En kyllä menis omaan muistiini luottamaan välttämättä, Wespa tietänee noista ko. polkimista enempi.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Wespa
24.05.2010 19:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tosissaan: en mä oo ainakaan noita kymppisarjan Ibanezeja testannut ikinä. Muistaakseni ainakaan? En kyllä menis omaan muistiini luottamaan välttämättä, Wespa tietänee noista ko. polkimista enempi.
 
No nehän on sisuskaluiltaan ihan samaa kauraa kuin Master- ja 9-sarjatkin. Tai no, ne Made In Japanit ainakin, Made In Taiwaneissa saattaa sitten olla jo vähän halvempaa komponenttia sisällä.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
oiva tumpeloinen
24.05.2010 20:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ville198: Kiitti ehdotuksista. Mä kuitenkin tilaan ton monteallumin modin ja kokeilen jos siitä olis iloa.
Laittelen vaik myöhemmin ennen ja jälkeen saundeja et miten toimii.

 
Mulla on Monte Allums-modattu purkki räkissä. On ollut jo jonkin aikaa, ja siten siis pyyhkinyt aika paljon muistikuvia modaamattomasta versiosta. Mutta jos oikein muistan, niin on soundiltaan sama kuin ilman modia, mut kohinat jää aika pitkälti pois. Bypass-tilasta en oikein osaa sanoa, kun käytän tuota loopswitcherin perässä. Enkä kyllä osaa sanoa, kumpi modi tuohon on tehty. Veikkaisin tuota vanhempaa mallia. Mut oikein toimiva laitos noin.
 
joku muu sikko
24.05.2010 20:06:03 (muokattu 25.05.2010 13:03:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

he! _Liian lyhyt tai tyhmä kirjoitus!
 
The Almighty Marshall.
kartar
25.05.2010 15:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Monte Allum modattu GE-7, jota käytän nupin edessä middle+level -boosterina. On todella hyvä soundinen, eikä kohise niin paljoa kuin modaamaton.
 
"I'd rather pay for a Marshall than get the others for free"
ville198
26.05.2010 15:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kartar: Mulla on Monte Allum modattu GE-7, jota käytän nupin edessä middle+level -boosterina. On todella hyvä soundinen, eikä kohise niin paljoa kuin modaamaton.
 
Hieno kuulla! Juuri tuohon tarkotukseen se on mullakin. Selkeyttää mielestäni paremmin saundia kuin vaikka overdrive. Ainakaan alkuperänen signaali ei
" kärsi " mielestäni niin paljon.
Nuppina bugera 6260. Surunaama on parasnaama!
 
Kui kauan toi lähetys jenkeistä kesti?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «