Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutinkaapin päällystäminen?
1
JoKo
26.05.2010 14:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Kannattaako päällys liimata koko alueelta kaappiin (jos kannattaa, niin mikä liima olisi parasta?) vai kannattaako se vaan pingotttaa ja laittaa niiteillä ja kapeammalla liimapinnalla kiinni reunoistaan?
 
Antti1
26.05.2010 14:29:50 (muokattu 26.05.2010 14:30:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Moi! Kannattaako päällys liimata koko alueelta kaappiin (jos kannattaa, niin mikä liima olisi parasta?) vai kannattaako se vaan pingotttaa ja laittaa niiteillä ja kapeammalla liimapinnalla kiinni reunoistaan?
 
Kannattaa liimata koko pinnaltaan kontaktiliimalta. Parasta on mun mielestä joku tiksotrofinen kontaktiliima, mutta spray ajaa asiansa ihan hyvin ja on helpoin. Älä kuitenkaan erehdy tekemään sitä sisätiloissa, ellet suojaa kaikkea mahdollista tosi hyvin.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
SirElwood
26.05.2010 14:30:05 (muokattu 26.05.2010 14:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: Moi! Kannattaako päällys liimata koko alueelta kaappiin (jos kannattaa, niin mikä liima olisi parasta?) vai kannattaako se vaan pingotttaa ja laittaa niiteillä ja kapeammalla liimapinnalla kiinni reunoistaan?
 
Jos haluat että se kangas pysyy oikeasti sen kaapin päällä, liimaa se ehdottomasti koko alalta kiinni. Itse olen tykännyt käyttää maitoliimaa, joka on helppo levittää 10cm lakkatelalla. Mutta periaatteessa mikä tahansa kontaktiliima toimii yhtä hyvin, toiset on vain helpompia käyttää kuin toiset (myrkkyhöyryt jne. pitää huomioida). Liimapakettien kupeessa on käyttöohjeet joita kannattaa noudattaa. Mutta parasta liimaa on se mitä on itse tottunut käyttämään. Ensimmäisellä (ja toisellakin) kerralla se on kuitenkin jonninmoista sottaamista.
 
EDIT: Antti1: Parasta on mun mielestä joku tiksotrofinen kontaktiliima, mutta spray ajaa asiansa ihan hyvin.
 
Tähän on pakko sanoa... Spray liima on oikein hyvää jos haluaa liimata kaiken muun paitsi sen kankaan. Hirveää kamaa kun se pölisee jokaiseen suuntaan ja kaikki paikat on sen jälkeen liimassa.
 
dropD
26.05.2010 14:37:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miä liimasin tolexit ihan samalla kosteudenkestävällä puuliimalla millä kaapin rungonkin. Koko alalle vaan vanhalla luottokortilla levittelin tasaisesti ja varmistin ettei jää ilmaa väliin. Hyvinhän tuo on pysynyt vaikkei ehkä kaikkein oikeaoppisin tapa olekaan. Liimaa vaan sattui olemaan jäljellä ja hajuttomana oli miellyttävä työstää...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Antti1
26.05.2010 14:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Tähän on pakko sanoa... Spray liima on oikein hyvää jos haluaa liimata kaiken muun paitsi sen kankaan. Hirveää kamaa kun se pölisee jokaiseen suuntaan ja kaikki paikat on sen jälkeen liimassa.
 
Sen takia en sitä sisätiloissa suositellutkaan tehtäväksi. :)
 
Se ei myöskään oo pitävyydeltään yhtä hyvää, mutta isoilla pinta-aloilla riittävää.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
SirElwood
26.05.2010 14:41:22 (muokattu 26.05.2010 14:41:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Sen takia en sitä sisätiloissa suositellutkaan tehtäväksi. :)
 
Muokkasit mokoma. =D
 
Se ei myöskään oo pitävyydeltään yhtä hyvää, mutta isoilla pinta-aloilla riittävää.
 
Minä yhden kitarakotelon sisustaa moisella tein, eikä se sitä kangasta pitänyt kiinni ollenkaan. Toki liimassa ja liimassa sekä liimaajassa on varmasti eroa... Mutta koin kyseisen menetelmän kyllä erittäin työlääksi ja epävarmaksi lopputuloksen kannalta.
 
Antti1
26.05.2010 14:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Muokkasit mokoma. =D
 
Sorry. :)
 
Minä yhden kitarakotelon sisustaa moisella tein, eikä se sitä kangasta pitänyt kiinni ollenkaan. Toki liimassa ja liimassa sekä liimaajassa on varmasti eroa... Mutta koin kyseisen menetelmän kyllä erittäin työlääksi ja epävarmaksi lopputuloksen kannalta.
 
Mitä liimaa sä käytit? Mä oon havainnut ainakin Mastonin aivan toivottomaksi. Sillä voi liimailla paperia plansseihin lähinnä esityksiä varten, mutta muihin hommiin 3M on toiminut huomattavasti paremmin. On vain perhanan kallista ja vähän huonoa sekin.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Kefiiri
26.05.2010 14:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vesiohenteinen muovimattoliima on kova sana. Tarttuu kuin kontaktiliima, mutta haisee vähemmän. Pitää älyttömän hyvin.
 
SirElwood
26.05.2010 14:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitä liimaa sä käytit? Mä oon havainnut ainakin Mastonin aivan toivottomaksi. Sillä voi liimailla paperia plansseihin lähinnä esityksiä varten, mutta muihin hommiin 3M on toiminut huomattavasti paremmin. On vain perhanan kallista ja vähän huonoa sekin.
 
Todennäköisesti se oli juuri tuota mastonia (onko ne tehneet koskaan mitään toimivaa?).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «