Mistähän päin Suomea löytyisi teleen tuollainen kolmeportainen talla? Spelektroniikalla ei ainakaan ollut, kun etsin. "Siitä miten asiat ovat, ei voida päätellä sitä miten niiden pitäisi olla" - G.E. Moore |
poppamies 14.03.2004 15:29:58 | |
---|
No ymmärrän että haluat "vintagea". Jalo periaate mutta toisaalta kerjäät raskaasti turpiin hienovireen suhteen... Tuolta ruotsista olen joskus ostanut muuta ja muiostelisin että sieltä löytyy vintage tele talla "G-strings are for strippers" |
pdj 14.03.2004 18:57:45 | |
---|
Mulla vois olla yksi ylimääräinen. Laita viestiä, jos kiinnostaa. pdj |
kivi 15.03.2004 01:55:13 | |
---|
No ymmärrän että haluat "vintagea". Jalo periaate mutta toisaalta kerjäät raskaasti turpiin hienovireen suhteen... Tuolta ruotsista olen joskus ostanut muuta ja muiostelisin että sieltä löytyy vintage tele talla Löytyy merkittömänä varaosana Suomestakin, varmasti ainakin Millbrookista Helsingistä, ja mullakin on yksi tässä työpöydällä ajelehtimassa. Kyllä kolmipalatallan saa siedettävään hienovireeseen, kunhan setissä on punottu G-kieli. Sileällä G:llä ei saa mitenkään. |
Juzzu 15.03.2004 08:37:07 | |
---|
Ainakin Stewmac myy kompensoitua kolmivartista telen tallaa, valmistajan nimeä en nyt muista. Mutta lieneekö järkeä tilata sieltä asti ja maksaa ylimääräistä, sinuna ostaisin 6-vartisen. Tosin kannattaa katsoa, että kielen vedon suunta on sama kuin tallapalan kiinnitysreikä tallan takaosassa, nimittäin jos ne on eri kohdalla niin kielet altavat vetämään kaikkia tallapaloja vähän vinoon, niin kuin minulla. Pitäisi laittaa sellainen ylimääräinen täytepala ohuen e-kielen tallapalan viereen tallan reunan ja palan väliin. Tuosta näkee, että palat on vähän kenossa: http://www.cc.jyu.fi/~maaijane/kuvat/jussin/Rungonsyita.jpgTonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Piirakka 15.03.2004 16:10:59 | |
---|
Kolmipalaisella tallalla saa kyllä kitaran vireeseen.. tarvitaan kompensointia ala Jerry Donahue.. "Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin |
Da Make 15.03.2004 16:16:19 | |
---|
Tosin kannattaa katsoa, että kielen vedon suunta on sama kuin tallapalan kiinnitysreikä tallan takaosassa, nimittäin jos ne on eri kohdalla niin kielet altavat vetämään kaikkia tallapaloja vähän vinoon, niin kuin minulla. Pitäisi laittaa sellainen ylimääräinen täytepala ohuen e-kielen tallapalan viereen tallan reunan ja palan väliin. Tuosta näkee, että palat on vähän kenossa: http://www.cc.jyu.fi/~maaijane/kuvat/jussin/Rungonsyita.jpg Itselläni on tasan sama "ongelma" omassa D.I.Y. telessäni, onneksi sen verran leveän otelauden/litteän radiuksen laitoin että enempiä ongelmia ei syntynyt... Oletko muuten humannut, että se toinen "moderni" tele kuusipala talla on anteeksi antavempi, voisin päivittää sellaiseen... Cräx, Change, Ötöm!?
IHKK #09 |