Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Norde Electro 2 lisäsaundit
1
hietsu
26.05.2010 11:05:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut erittäin tyytyväinen Nord Electro 2/61:seen kaikin puolin monipuolisena ja laadukkaana keikkasoittimena. Kaipaisin kuitenkin lisää saundeja (strings, puhaltimia, haitari jne.) Kuka vinkkaisi mistä saa ja miten? Olen tiedustellut Clavialta softapäivitystä, mutta en saanut sieltä vastausta. Olen tietokoneiden kanssa vähän noviisi, joten jonkinlainen ohjekin olisi tervetullut, jos täytyy ottaa joku softa käyttöön.
 
Matti
26.05.2010 11:21:13 (muokattu 26.05.2010 11:21:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon kakkosmallin Electroon ei kaipaamiasi lisäsoundeja saa. Valinnanvaraa löytyy ainoastaan eri piano-, sähköpiano ja clavisoundeista. Tuolta löydät listauksen soittimista: http://www.nordkeyboards.com/main.a … ord_Electro_2&clnem=Sound_Libraries
Siirto onnistuu lataamalla ohjelmisto Clavian sivuilta ja yhdistämällä soittimen midi-piuhalla koneeseen.
 
Murgo
26.05.2010 12:58:47 (muokattu 26.05.2010 13:01:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Eelctro on sikäli "yhden tempun kone" että se matkii loistavasti hammondia muttei sitten tee juuri muuta, joskin siinä sitten on "bonuksena" tuo pianosamplejen soittomahdollisuus myös.
 
Muita soundeja saa ehkä kätevimmin hankkimalla jonkin sopivan moduulin ja kytkemällä sen MIDI-piuhalla Nordiin.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Matti
26.05.2010 14:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nord Electro 3:lla voi sitten soitella mitä tahansa sampleja. Clavian Sample Librarystä löytyy ääntä seuraavista kategorioista.
Chamberlin
Mellotron
Strings
Wind/Brass
Tuned Percussion
Accordion
Guitar/Bass
Voices
Keyboard/Organs
Synth
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «