Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oulun musiikkikoulusta kokemuksia?
1 2 3 4 5
Jesus Muerte
10.04.2010 23:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä vuosien basson rämpytyksen jälkeen viimeinkin innostunut myös laulamisesta. Oma nuotissa pysymiseni ja tekniikkahan on luonnollisesti ihan pielessä, koska enpä ole ihan hirveästi koittanut koskaan "oikeasti" laulaa. Tuo "oikeasti" lainausmerkeissä, koska nuorempana kyllä useamman vuoden ajan toimin parinkin black metal -orkesterin lauluvastaavana. Mutta siinä kohelluksessa olikin silloin oleellista ihan muut asiat kuin oikea nuotti ja tekniikka.
 
Päätinkin siis reippaana poikana suoria laulutunneille entisen perse edellä puuhun -metodin sijaan. Kyllähän sillä nuorempana basson opetteli, mutta näin perheellisenä miehenä aika on nykyään sen verran kortilla, että mieluummin harjoittelisin tehokkaasti niitä oikeita asioita, enkä räiskisi tuurilla pimeässä.
 
Tästä pitkästä vuodatuksesta päästäänkin siis siihen, että onko porukalla kokemusta Oulun musiikkikoulun laulunopetuksesta? Onko osaavat opettajat jne? Toki jos ko. koulun henkilökuntaa sattuu foorumilla liikkumaan, niin saa ihan vapaasti tulla mainostamaan omaa erinomaisuuttaan. :)
 
wewwie
11.04.2010 17:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jesus Muerte: Olen tässä vuosien basson rämpytyksen jälkeen viimeinkin innostunut myös laulamisesta. Oma nuotissa pysymiseni ja tekniikkahan on luonnollisesti ihan pielessä, koska enpä ole ihan hirveästi koittanut koskaan "oikeasti" laulaa. Tuo "oikeasti" lainausmerkeissä, koska nuorempana kyllä useamman vuoden ajan toimin parinkin black metal -orkesterin lauluvastaavana. Mutta siinä kohelluksessa olikin silloin oleellista ihan muut asiat kuin oikea nuotti ja tekniikka.
 
Päätinkin siis reippaana poikana suoria laulutunneille entisen perse edellä puuhun -metodin sijaan. Kyllähän sillä nuorempana basson opetteli, mutta näin perheellisenä miehenä aika on nykyään sen verran kortilla, että mieluummin harjoittelisin tehokkaasti niitä oikeita asioita, enkä räiskisi tuurilla pimeässä.
 
Tästä pitkästä vuodatuksesta päästäänkin siis siihen, että onko porukalla kokemusta Oulun musiikkikoulun laulunopetuksesta? Onko osaavat opettajat jne? Toki jos ko. koulun henkilökuntaa sattuu foorumilla liikkumaan, niin saa ihan vapaasti tulla mainostamaan omaa erinomaisuuttaan. :)

 
Opetin siellä ennen, moni kaveri kans. Siellä käy yleensä ammattiopiskelijat pyörähtämässä opettajina sen vuoden verran, kunnes saavat tarpeekseen. En tiedä kuka siellä nyt opettaa laulua joten opetuksen tasosta en osaa sanoa mitään. Vain sen, että opettajien vaihtuvuus on kova.
 
Tosiasiassa tunnit siellä ovat kestoonsa nähden melko ylihintaisia, tilat kammottavat ja koko firman toiminta todella epäilyttävää. Pätevämpää opetusta saat ja varmasti jopa edullisemmin jos etsit jonkun opettamaan yksityisesti.
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Jesus Muerte
12.04.2010 00:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tulipas tiukkaa tekstiä. :) Mutta kiitos paljon tiedoistasi. Katselin tuossa vielä uudemman kerran ko. koulua netistä ja huomasin, että firmallahan on näköjään laskujakin maksamatta ja perinnässä. Taloussanomien protestilistaan törmäsin, ja sieltä moinen tieto löytyi.
 
Eipä hirveästi houkuttele tuon ja kaiken kertomasi jälkeen. Vaihdetaanpas siis ketjun suuntaa yleisemmäksi: Kertokaas hyviä (ja halpoja!) laulunopettajia Oulusta! :)
 
Connor
12.04.2010 15:09:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin ko. lafkassa kääntymässä ja hieman jäi hmm... outo maku suuhun kun hieman ujo pikkutyttönen yritti neuvoa tämmöstä 100kg karvanaamaa laulun perusteisiin. No probs, mutta tuli vaan semmonen olo, että ei tää toimi.
 
Sitten soitin tonne Musiikkikoulu 2000 ja sieltä kyselin laulunopettajaa. Sieltä löyty blueslegenda Henry Ojutkangas joka suostu ottaa sillon mut lauluoppilaaksi ja täytyy sanoa, että oli oikeen hieno ja rento meininki Henkan kanssa. Hinnoista en enää muista höykäsen pöläystä. Henkka ei ilmeisesti normaalisti ota hirvesti lauluoppilaita (opettaa kitaraa), mutta onhan tuolla varmaan muitakin opettajia. Täytyy nyt huomioida, että mä kaipasin ihan perusteita sillon ja nää tunnit oli mulle just nyrkki perseeseen. Harmitti sillon lopettaa Henkan kanssa yhteistyö, mutta paikkakunnan vaihdos tuli eteen.
 
Oulussa oli myös joku vanha yksityinen opettaja jota kans kehuttiin täälläkin, mutta en kirveelläkään muista laittoko joku mulle yv:tä tai jotain. Oiskohan ollu oopperapuolen ihmisiä....emmuista.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
jannu79
13.04.2010 12:23:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.srmy.fi/
 
Noi järjestää laulukursseja ja kesällä on bändileiri jossa voi saaha lauluopetusta.
 
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
Jesus Muerte
17.04.2010 02:02:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista kaikille. Sain tuossa pikaviestiä yksityiseltä opettajalta ja lähdenkin sitä kautta hakemaan oppia. On tämä m.net vaan loistava keksintö!
 
marska77
26.05.2010 10:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jesus Muerte: onko porukalla kokemusta Oulun musiikkikoulun laulunopetuksesta? Onko osaavat opettajat jne?
 
Kävin kokeilemassa ko. paikassa laulutunneilla. Olen itse pidemmälle opiskellut laulaja, ja ilmoittautumisen yhteydessä tiedustelin, onko heillä riittävän pätevää opettajaa laulajalle, joka on opiskellut useita vuosia klassista laulua. Minulle vakuutettiin, että pätevä opettaja löytyy. No, tämä "pätevä" opettaja oli nuori tyttönen, joka ei ollut kuulemma itse koskaan opiskellut klassista laulua, kertoi ainoastaan laulavansa jossain pop-yhtyeessä. Hän itsekin myönsi, että minä olen selvästi häntä pidemmällä laulunopiskelussa - kuinka tällainen olisi voinut minua opettaa? Otin uudestaan yhteyttä musiikkikoulun johtajaan ja kysyin, voinko vaihtaa opettajaa. Laulunopettajan vaihdos onnistui, mutta he eivät ilmoittaneetkaan tälle edelliselle tyttöselle mitään, vaan tämä odotti tietysti minua turhaan tunnille, oletin itse että työnantaja ilmoittaa oppilaan lopettamisesta... Uuden opettajan vakuutettiin olevan ehdottoman pätevä, on kuulemma suorittanut diplomin klassisesta laulusta. Vaan mitä vielä, tämä opettaja oli joku ulkomaalaistaustainen, joka kertoi olevansa koulutukseltaan säveltapailun ja musiikinteorian opettaja, opiskelevansa pianonsoiton opettajaksi konservatoriossa ja siinä ohella aloittanut itse juuri laulutunneilla käymisen. Otin jälleen yhteyttä musiikkikoulun johtajaan, joka takelteli puhelimessa, että "mitähän se opettaja on nyt mennyt sinulle oikein kertomaan, minäpäs selvitän tämän asian ja otan sinuun sitten yhteyttä". No, tästä on aikaa nyt kohta neljä vuotta, eikä yhteydenottoa ole edelleenkään kuulunut...
 
Samaa mieltä edeltävien kirjoittajien kanssa, että tilat ovat ihan kauheat, ei minkäänlaista äänieristystä huoneiden välillä, akustiikka kaikkea muuta kuin musiikinopiskeluun soveltuva. Olen itse ammattikoulutuksen saanut musiikkipedagogi, enkä kuuna päivänä haluaisi tuossa paikassa tehdä töitä, saati sitten olla oppilaana. En suosittele!
 
mercedes123
15.09.2010 20:38:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wewwie: Opetin siellä ennen, moni kaveri kans. Siellä käy yleensä ammattiopiskelijat pyörähtämässä opettajina sen vuoden verran, kunnes saavat tarpeekseen. En tiedä kuka siellä nyt opettaa laulua joten opetuksen tasosta en osaa sanoa mitään. Vain sen, että opettajien vaihtuvuus on kova.
 
Tosiasiassa tunnit siellä ovat kestoonsa nähden melko ylihintaisia, tilat kammottavat ja koko firman toiminta todella epäilyttävää. Pätevämpää opetusta saat ja varmasti jopa edullisemmin jos etsit jonkun opettamaan yksityisesti.

 
Päteviä laulunopettajia on kuulemma vaikea saada. Suurin osa on opiskelijoita, joilla ei ehkä ammattitaito riitä. Huomaavat sen itsekkin ja lopettavat koko touhun.
 
mercedes123
15.09.2010 20:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen käynyt siellä sekä kitara- että rumputunneilla. Pakko sanoa, että ovat parhaat opet mitä Oulusta löytyy. Kiitos heille! No..laulutunneista ei ole kokemusta.
Tilat minusta ok ja aina tunneilla tosi rento meininki.
 
mercedes123
15.09.2010 20:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jesus Muerte: No tulipas tiukkaa tekstiä. :) Mutta kiitos paljon tiedoistasi. Katselin tuossa vielä uudemman kerran ko. koulua netistä ja huomasin, että firmallahan on näköjään laskujakin maksamatta ja perinnässä. Taloussanomien protestilistaan törmäsin, ja sieltä moinen tieto löytyi.
 
Eipä hirveästi houkuttele tuon ja kaiken kertomasi jälkeen. Vaihdetaanpas siis ketjun suuntaa yleisemmäksi: Kertokaas hyviä (ja halpoja!) laulunopettajia Oulusta! :)

 
Eiköhän se lama ole puraissut muitakin firmoja, kun noita protestilistoja lukee =)
 
jannu79
16.09.2010 16:49:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mercedes123: Minä olen käynyt siellä sekä kitara- että rumputunneilla. Pakko sanoa, että ovat parhaat opet mitä Oulusta löytyy. Kiitos heille! No..laulutunneista ei ole kokemusta.
Tilat minusta ok ja aina tunneilla tosi rento meininki.

 
Mihin perustat tän että parhaat opet? Kokemusta muistakin musiikkikouluista?
 
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
wewwie
17.09.2010 08:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mercedes123: Päteviä laulunopettajia on kuulemma vaikea saada. Suurin osa on opiskelijoita, joilla ei ehkä ammattitaito riitä. Huomaavat sen itsekkin ja lopettavat koko touhun.
 
Opettajia on varmasti hankala saada, koska jutut työoloista kiertää. Jos AMK:lta ei suostu lähtemään enää edes ensimmäisen vuoden ammattiopiskelijat, niin oikeasti pätevistä opettajista on turha haaveilla. Varsinkaan sillä palkkatasolla.
 
Tosin oon aika varma että lopettamisen syy on joku ihan muu kuin opettajien saatavuus tai lama. Puhutaan kuitenkin toimintatavoiltaan Oulussa aika...legendaarisesta firmasta.
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
vtk21
04.09.2012 18:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori nekropostaus, mutta vieläköhän tämä kritiikki pitää kutinsa, vai onko homma parantunut?
 
Väärin sammutettu!
wewwie
09.09.2012 22:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vtk21: Sori nekropostaus, mutta vieläköhän tämä kritiikki pitää kutinsa, vai onko homma parantunut?
 
No jos muutosta ei ole tapahtunut vuosikymmeniin, niin mitäpä veikkaat
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Epämuusikko
08.01.2013 19:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistäs tuo sana "Artistikoulutus" on saanut paikkansa kyltin kyljessä? Voi elämä....
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
18is9
09.01.2013 13:50:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö se ole niin että artisti maksaa?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
barbraly
01.02.2013 15:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käynyt laulutunneilla Oulun musiikkikoulun/artistikoulutuksen uusissa tiloissa asemakadulla. Tilat ovat siistit ja kodikkaat ja ennenkaikkea laulunopetus on ammattitaitoista ja innostavaa! Olen käynyt laulutunneilla muuallakin mutta täällä opetus on ollut parasta! Minä kyllä suosittelen kaikille..!!
 
kokenu
02.02.2013 16:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: mistäs tuo sana "Artistikoulutus" on saanut paikkansa kyltin kyljessä? Voi elämä....
 
Huomaan että,kyseeessä on " epämuusikko " kun ei tajua mitä Artistikoulutus merkitsee. Se tarkoittaa sitä mitä nimikin sanoo eli koulutetaan ALOITTELEVIA JA JO PIDEMMÄLLEKIN EDENNEITÄ LAULAJIA joita opettaa mm. pitkän linjan ja pitkän uran
tehnyt laulaja jolla kokemusta useiden vuosikymmenien ajalta. Toivottavasti " epämuusikolle selvisi mitä artistikoulutus merkkaa !
 
kokenu
02.02.2013 16:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hämmästelen sitä tapaa miten Oulun Musiikkikoulua käsitellään näissä kirjoituksissa ja kuinka pitkään nuo vanhat jutut säilyvät sivuilla ? Totuus on kuitenkin että, koulussa toimii useita yli 15-vuotta toimineita todella kovan luokan ammattilaisia niin rummuissa-kitarassa-laulussa joilla on meriittejä vaikka muille jakaa eikä muidenkaan instrumenttien opetuksessa ole moitteen sijaa joten, eiköhän olisi jo aika lopettaa nuo turhanpäiväiset höpinät koulun tasosta joka on kaikilla mittareilla mitattuna tasokasta. Koulu myös toimii erittäin siisteissä tiloissa mm. Asemakatu 23 ja opetus on ajanmukaista sekä hintataso yleisen käytännön mukaista.
Käykää tutustumassa ja jatkakaa sitten keskustelua tässä ajassa !
 
kokenu
02.02.2013 17:05:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wewwie: No jos muutosta ei ole tapahtunut vuosikymmeniin, niin mitäpä veikkaat
 
Kun tuntuu siltä näitä kirjoituksia lukiessa että, kommentoijat ovat joko täydellisiä amatööreja tai vain muuten asioista mitään titämättömiä niin kannattaisi tutustua asioihin paremmin ennenkuin julkisilla nettisivuilla suoltaa pellon lannoitukseen sopimatonta ja täysin asiatonta kommentointia. Tulipa tässä nyt jo sanottua totuuden sanoja niin olkoon loppukaneettina " Musiiki on iloinen asia ja siitä pitää nauttia ja antaa arvo sekä tunnustus sitä opettaville " sekää Hyvää jatkoa Oulun Musiikkikoulun toiminnalle jota arvostaviakin löytyy yllin kyllin "
Pahan ääni kauas kuuluu hyvän ääntä tuskin havaitaan !
 
EIKUN SOITTAMAAN JA LAULAMAAN
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «