Aihe: The Smashing Pumpkins
1 2 3 4 595 96 97 98 99162 163 164 165 166
Simo78
28.04.2010 23:23:26
jannu: Tää on tätä seurapiirijuoruämmäpaskaa... Mutta kevyehkö sanasota käyty Twitterissä Billy-boyn ja Courtney Loven välillä. Ei oikein tiedä, onko tosi siistiä vaiko ihan helevetin surullista toimintaa.

Mikäs homma tää koko twitter oikein on? Rehellisesti en ole kertaakaan katsonut netistä, kylläkin kaikkialta saa tosta lukea. Mutta joo enpäs mene nytkään katsomaan, vaikkakin vaikuttaa suht mielenkiintoiselta tapaukselta tuo tappelu. Tosi rokkarit ottaneet mnetistä mallia ja tappelevat netissä:-)
dixi19
29.04.2010 08:23:34

Mitä nopeaan luin nuo Corganin ensimmäiset viestit läpi, niin tuli sellainen mielikuva, että ihan kuin Billy ei olisi antanut lupaa käyttää biisejään Holen levyllä. Tiedä sitten taas mikä miestä ärsyttää :)

Hyviä biisejä muuten nuo kolme Holen levyllä olevaa. Parempia minusta kuin tähänastiset kaleidoskoopit.
anomus.com
jannu
29.04.2010 12:49:16
konehes: LOL

Vilkaisin vähän ja aika vaivaannuttavaa toimintaa. Mistä tuokin on lähtenyt? Billyhän oli jopa mukana Holen uusimman levyn teossa.

Pienten tiedonmurusten pohjalta taitaa eniten kirrata se että Love on käyttänyt ilman lupaa Corganin ja Kerry Brownin tekemiä biisejä tai niiden osia. Ja Lovehan väittää, ettei mitään kyseisten herrojen hänen kanssaan demottamaan matskua ole päätynyt levylle. Ja ilmeisesti Courtney on taas vaihteeksi ollut roinan suuntaan.

Mutta toisaalta, Rolling Stonen haastattelun perusteella BC:llä on menossa aika pahanlaatuinen hörhööntyminen ja mies on hoitanut kohtalaisen tylysti lähipiiristään pois "epätervettä" materiaalia, Loven ohella mm. Jimmy Chamberlinin. Myöskin kosketinsoittaja Lisa Harritonin poistuminen kuvioista vähin äänin on hieman jäänyt mietityttämään.
miscage
29.04.2010 15:45:26 (muokattu 29.04.2010 15:46:15)
Mmm...no kaksi sekopäätä yhteistyössä niin ei tämä ole sinänsä yllätys. Tai uskon että Courtney on noista se pahempi freak-out mutta onhan tuo Billyn kiukuttelu jo ollut pitkään miehen tavaramerkki vahvemmin kuin laadukkaat biisit.

E: Joo ja kyllä olen kova Pumpkins-fani mutta Billyn touhut Machinan jälkeen on ollu vaan aika mitäänsanomattomia ja ne sen uhomaiset kans.
en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka
konehes
29.04.2010 19:50:05
Mutta toisaalta, Rolling Stonen haastattelun perusteella BC:llä on menossa aika pahanlaatuinen hörhööntyminen

Joo, aika jännää juttua oli ainakin täällä:

http://consequenceofsound.net/2010/ … lls-rolling-stone-i-am-influential/

Mitä tuosta Billy-boysta oikein pitäisi ajatella? Harmittaa miehen nykyinen meininki ja uudet biisit, jotka ei tunnu yhtään miltään. Toisaalta äijä on tehnyt sellaisia levyjä, joiden kautta on nuorena määrittänyt omaa identiteettiään, ja sellaisia lauluja, joihin on peilannut suurin piirtein kaikkia omia nuoruuden tunteitaan. Vaikea suhtautua.

Taidan kuunnella nyt hieman Mellon Collie and the Infinite Sadnessia.
cherub with heavy metal machine
miscage
29.04.2010 22:32:04
Mä ajattelen niin että Billy oli joskus hieno muusikko, eikä ole sitä enää. Persoonaa en lähde ruotimaan mutta kyllähän tuo winetys nyt kertoo jotain miehen itsetunnosta.
en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka
Zeni
11.05.2010 13:48:31
Onko ja mistä porukka tilannut tuota Teargardenia ? Ainakin SP store antaa epäsuorasti ymmärtää, että olisi ennakkoon loppuun myyty. Itte pistin Äxästä varauksen (noudolla) ja cduniversesta tulemaan myös (kokeilun vuoksi, tietää sitten kannattaako jatkossa tuolta tilata).

Hieno (ja kallis) idea julkaista tuollainen 11 levyn kokoelma.

Tulkoon sitten kaksi jos tulee, lähipiirissä sen verran SP-porukkaa että lahjana pääsee eroon.

Koskahan mahtaa tulla Vol.2 ?
jannu
11.05.2010 13:59:47
Itsekin Äxästä varasin. Toi bändin nettikaupan ilmoitus loppuunmyymisestä käsittää luultavasti joko pelkästään sinne nettikauppaan varatun läjän loppumisesta tai sitten mukaan on myös laskettu kansainvälisten tukkureiden tilaukset, joka tarkoittaa että lättyä tod. näk. saatavilla levykaupoista ainakin hetkisen.

O-boardilla on myös spekuloitu, josko toi hypetetty kymppitonnin painos olis pelkästään jenkkimarkkinoille tarkoitettu. Mutta sikäli, ainakaan itse en ole missään virallisista lähteistä edes havainnut että painosmäärästä olisi muuta tietoa kuin "EXTREMELY LIMITED QUANTITY", joka joko pitää paikkansa tai on promokikka.
Zeni
11.05.2010 15:24:40
Niin, yleensähän nuo on pelkkiä promokikkoja eikä äkkiseltään tule mieleen, että kukaan lähipiirissä olisi koskaan ilman "Limitediä" jäänyt (niin kauan kuin on kyse cd-formaatista). Tosin ei ole tullut mitään hirveän harvinaista harrastettuakaan. CMX:n talvikuningas taisi jäädä joiltakin saamatta uutena, mutta käytettynä lienevät löytäneet omistajansa. Ei mikään ihme kun jokukin ääliö niitä kännissä tilasi kolme kappaletta (vahinko) :D

Ehkä pelkopromotus on tällä kertaa onnistunut, koska ainakin itselle jäi vähän pelko jos tuota ei saakkaan Äxästä. Jos ensimmäinen jää saamatta, niin jää sitten koko sarjan keräily mun osalta. Aika harva kauppa Suomessa tuota mainosti ja mm. cdonistakaan ei löytynyt.
Heavy Metal Machine
11.05.2010 20:03:23
Zeni: cdonistakaan ei löytynyt.

Oli se siellä tänään. Itse tilasin Anttilan kautta importtina.
Ylimielinen Stadilainen
Zeni
11.05.2010 20:12:06 (muokattu 12.05.2010 13:34:56)
Heavy Metal Machine: Oli se siellä tänään. Itse tilasin Anttilan kautta importtina.

No niinpäs olikin, silloin kun itse tsekkasin ei ollut. Tuo hinta on kyllä jo melko törkeä (48.95e).

EDIT: Aika rajusti nuo hinnat heittelee ostopaikasta riippuen.

SP foorumilla oli ihan mielenkiintoista spekulointia asiasta ja hyvä esimerkki miten internet huhut lähtevät liikkeelle. Osalla ehkä hieman liikaa aikaa miettiä lopullista lättyä :D Ei esim. mulle selvinnyt oliko se kultainen obeliski nyt jonkun kehittämä läppä vai fakta, mutta parin viikon päästä sen sitten tietää. Toivottavasti vain pelkkä läppä. Minun mielestäni olisi törkeää laittaa Limited Editionien joukkoon vielä harvinaisempia arpageneraattorilla. Sehän tekisi itse keräilyversiosta perusversion. Ennemmin sitten vaikka "Yber Special Limited Edition" vaikka 100kappaleen eränä ja hintaa triplasti.
konnamatti
24.05.2010 22:36:10
http://www.musicradar.com/news/guit … the-smashing-pumpkins-future-252193

Aika rauhalliselta vaikutti tuo haastattelu, oletin tämän ketjun jutuista että se ois ihan sekava.
:D
Apeli
26.05.2010 12:20:42
Jos Corgani sanoo, että se kuuluu parhaiden artistien joukkoon, niin se menee mun mielestä vielä terveen itsetunnon eikä perusteettoman uhoamisen piikkiin. Mut onhan sen twitterin seuraaminen monesti vähän vaivaannuttavaa, kaiken maailman salaliittoteorioiden spekutus ei anna kovin fiksua kuvaa.

Eniten mua on häirinny viime aikoina livevideot, joissa tää uus kokoonpano soittaa, normivaatteet päällä, ja Corgania lukuun ottamatta kaikki näyttää joltain Ääni & Vimma kokoonpanolta. SP:n viehätykseen on aina kuulunut tietty outo imago, ja nyt kun siellä on ihan taviksen oloista jengiä lavalla niin tuntuu väärältä.
jannu
27.05.2010 17:04:26
Ihan hieno pakettihan tää boxi on. Hivenen naurattaa tuo obeliski, mutta eihän siinä. Jospa siitä jotain new age-fiilistä säteilis. :D

Ja soundit toimii nyt entistäkin paremmin.
jannu
30.05.2010 02:20:55
Tempura
10.06.2010 14:45:41
Ollut todella kauan semmoista harmaata mönjää tämä elo, että on sopivasti missannut helvetisti suosikkiensa uusia levyjä. SP:n, Tai Corganin, viimeisin kunnolla kuunneltu tuotos on Zwanin levy, joka hyvän Machinan jälkeen oli "ok".

Kun näitä teidän juttuja vähän on lukenut, voisi melkein kullata muistot sulkemalla korvansa ja olemalla ostamatta uudempia levyjä. Kiinnostaisi toki hommata, mutta eihän sitä enää uskalla. Siinähän voi vaarantaa suhtautumisensa koko bändiin, kun on näin lapsellinen.
"Minun vatsani, minun helvetin vatsani" - Hannu Virta
jannu
10.06.2010 14:56:03
Tempura: Ollut todella kauan semmoista harmaata mönjää tämä elo, että on sopivasti missannut helvetisti suosikkiensa uusia levyjä. SP:n, Tai Corganin, viimeisin kunnolla kuunneltu tuotos on Zwanin levy, joka hyvän Machinan jälkeen oli "ok".

Kun näitä teidän juttuja vähän on lukenut, voisi melkein kullata muistot sulkemalla korvansa ja olemalla ostamatta uudempia levyjä. Kiinnostaisi toki hommata, mutta eihän sitä enää uskalla. Siinähän voi vaarantaa suhtautumisensa koko bändiin, kun on näin lapsellinen.

No ne neljä uusinta biisiä saa ladata ilmaiseksi, että ei kun vaarantamaan vaan! :)

Ja American Gothic-EP:tä löytyy levykauppojen laareista alle femmalla, se on oikein hyvä levy.
Zeni
21.06.2010 10:36:46
American Gothic tosiaan oli hyvä levy.
Jonkin verran tuota Teargarden Vol.1:stä on tullut nyt kuunneltua eikä tämä oikein säväytä. "A Stitch In Time" on paras veto ja varsinkin se "urku/harmooni/mikälie" tilutus on melko atmosfäärinen. "A Song for A Son" on levyn toiseksi paras kappale, mutta jää jotenkin vaisuksi varsinkin sanoituksilta.
"Widow Wake My Mind" on lähinnä nolon kuuloinen kappale ja tunnelmaltaan jotenkin Zwanmainen. "Astral Planes" on soundeiltaan enemmän Zeitgeist kamaa ja siinä olisi ollut potentiaalia hyväksikin kappaleeksi, mutta se on totaalisesti pilattu lyriikoilla.
Kokonaisuutena paljon vaisumpi kuin odotin ja sellainen kunnon jyrä-biisi puuttui kokonaan. Jotenkin olisi kuvitellut, että ensimmäisestä olisi nimenomaan tehty todella houkutteleva ja varmaan päälle myyvä. Toisaalta tässä on kuitenkin kuultavissa, että siellä olisi kaikki elementit loistaviin biiseihin tarjolla.
Mitä itse boxiin tulee, niin odotin huomattavasti laadukkaampaa jälkeä. Ei vihkoa lyriikoiden kera, kappaleiden järjestys väärin (vaikka periaatteessa järjestystä ei ole) ja miksi se yksi kappale on pitänyt laittaa vain vinyylille. Paketti on todella halvan ja "muovisen" oloinen Se "kultainen obeliski" oli ilmeisesti vain hoax.

Vanhoillisesti 1-10
"A Stitch In Time" 8
"A Song for A Son" 8
"Widow Wake My Mind" 6
"Astral Planes" 5

Itse en monien muiden tavoin ole vielä heittänyt SP-kirvestä kaivoon, mutta kyllä se alkaa lähellä jo olla. Monista true-faneista poiketen, pidän Zeitgeistiä aivan loistavana levynä ja jos olisi sisältänyt yhden "Annie-Dogin" kaltaisen biisin, olisi saattanut olla jopa SP:n paras levy.
Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että Corganin lyriikka-arkusta näkyy pohja. Alkanut hokemaan poppisten tapaan sitä samaa ja ennen niin taidokkaat lyriikat ovat vaihtuneet lähinnä myötähäpeää aiheuttaviin.

Saa nähdä tuleeko seuraava EP vielä tänä vuonna tai koskaan. Itse epäilen suuresti koko projektin onnistumista tai edes loppuun asti viemistä. Hieno idea, mutta käytännön järjestelyt ja älyttömät aikataulut taitavat kusta koko "levyn" Kovaa vauhtia Corgani kaivaa hautaa SP:lle.
Heavy Metal Machine
06.07.2010 18:33:17
Ylimielinen Stadilainen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)