Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maya-kitara
1
stere0man
17.05.2010 19:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehtoota.
 
Kirppariltahan löytää kaikkea mielenkiintoista, eikö? Tänään tarttui 50 eurolla mukaan Mayan akustinen kitara heräteostoksena. Tuollaista cherryburst-sunburst osastoa näyttää väriltään olevan ja mallikseen sanoo F338H. Alatalla menee päin vittuja, kieliä on ruhtinaalliset kaksi ja kolhuja on siellä täällä. Jos tästä nyt sitten jonkun projektin itselleen ottaisi, mikityksineen päivineen.
 
Tietääkö joku enemmän näistä Mayan kitaroista, mitä ovat valmistajat miehiään ja oliko 50 euroakin ihan ylilyönti hinnan suhteen?
 
Gosuli
17.05.2010 22:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole Mayan kitaroista minkaanlaista kokemusta...
 
Mayan bassokitaraa olen sen sijaan hivellyt useitakin kertoja. Voi veljet. Oli Maijassa kurvit kohdallaan... Kaula joka suuntaan kaarella ja kaikin puolin muutenkin paskin kielisoittimen tekele, jonka uumilla käsiäni olen koskaan kuljettanut.
 
Sorry, kun meni vähän off topic. Toivottavasti tekevät parempia kitaroita, kuin bassoja.
 
Vildascq
25.05.2010 22:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla: www.jedistar.com/jedistar_vintage_guitar_dating_m1.htm
on muutama lause. Siinä on myös linkki tuotekuvastoihin, jotka tosin eivät tunnu aukeavan.
 
Maya oli yksi japanilaisista merkeistä, joka teki 1970-luvulla kopioita Gibsonin, Martinin ja muiden kuuluisien merkkien kitaramalleista. Sen arvostus ei ollut aivan Ibanezin tai Arian tasolla. Soittokokemusta on pintapuolisesti kaverin aikoinaan omistamasta El Maya -sähkiksestä, joka oli melko asiallinen versio CBS-Statrosta.
 
Old Guitar
27.05.2010 23:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on harmaa muistikuva, että minualla tai kaverillani oli 70-luvun lopulla ostettu Maya merkkinen akustinen kitara. Muistikuva on myös se, että se oli ihan kelpo kitara soinniltaan ja soitettavuudeltaan. Ei nyt silloin minkäänlaista tietämystä ollut kitaroista noin muuten, hyvältä se kuitenkin vaikutti, vaikka vertailupohjaa ei silloin vielä ollutkaan parempiin kitaroihin nähden, kun melkein Ekolla olin vain sointuja rämpäytellyt.
 
hesekie1
07.06.2010 23:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, minulla on kaksi Mayan Les Paul -kopiota, kaulat molemmissa ruuvikiinnityksellä. Toiseen vaihdettu paremmat mikit ja virittimet. En tiedä, mun mielestä ihan kelpo pelejä, kun en paremmasta tiedä (kallein kitara mitä omistanut on Tokain Tele 80-luvulta joka tuli myytyä turhana pois).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «