Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma, naapurista kuuluvat telkkarin äänet soiton lomassa
1 2 3 4
makallio85
25.05.2010 18:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt en tiedä miten tämän ongelmani selittäisin mutta yritän kuitenkin ja toivoisin, että joku osaisi hieman antaa neuvoa miten asiassa tulisi edetä.
 
- asun kerrostalossa v 90rakennettu ja ylin kerros
- efektilaite on kytketty suoraan pistorasiaan ja siihen inputtiin kitara. Outputtiin olen kytkenyt kuulokkeet.
 
Hassua tässä on se, että kun vaihdan särön efektilaitteesta päälle, niin soitannan sekaan eksyy jonkun onnettoman naapurin television katsonta aivan selvästi.. siis ylen uutisia sun muita pystyy ihan kuuntelemaan sieltä kautta. Säröttömäna ei vastaavaa ongelmaa ole.
 
Efektilaitteena on BOSSIN GT8. Kitara on ESP M-50.
 
Olen kokeillut myös kombinaatiota vahvistimen kanssa mutta vika aivan sama. Efektilaitett olen myös yrittänyt tunkea eri pistorasiaan, tuloksetta.
 
Lisäksi kokeilin juuri niin, että kitara suoraan vahvistimeen kiinni ja vahvistimen oma särö päälle. Sama ongelma.
 
Mistä ihmeestä moinen johtuu?
 
Antti1
25.05.2010 18:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

makallio85: Mistä ihmeestä moinen johtuu?
 
Laitteesi ovat huonosti häiriösuojattuja. Todennäköistä voi myös olla, että naapurisi katsoo televisiota langattomien kuulokkeiden kanssa, tai on jokin muu radiotaajuuksia käyttävä äänensiirtojärjestelmä käytössä.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
jussi1976
25.05.2010 18:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:o)
Heh, tämä EI tasan ole mitään veettuilua, mutta muistan useamman kerran, kun naapuri valitti mulle, että kitaran äänet kuului niiden television äänien läpi...
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
LaMotta
25.05.2010 18:34:26 (muokattu 25.05.2010 18:36:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: ...voi myös olla, että naapurisi katsoo televisiota langattomien kuulokkeiden kanssa, tai on jokin muu radiotaajuuksia käyttävä äänensiirtojärjestelmä käytössä.
 
Hyvä pointti.
 
Minullakin kuului joskus naapurin (langattoman netin) bittidatan kirkuminen kitaravahvistimesta. Ääni muistutti samaa mikä kuuluu puhelimesta faxiin soitettaessa.
 
Just Vox It.
32788
25.05.2010 18:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soita kovempaa...
 
No ei vaan. Kannattaa vaikka vaihtaa kitarapiuhaa, josko toimis antennina? Myös vahvistimen siirto toiseen huoneeseen tai vaikka toiselle seinälle vois auttaa.
 
aristoteles666
25.05.2010 18:48:18 (muokattu 25.05.2010 18:49:07)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

radio saattaa kuulua noin mutta televisio?
silloin syynä on kitaran ja piuhan toimiminen antennina, myös jotkut efektit voi toimia samoin, jos olet asunut pitkään siinä mutta et ole ennen huomannut moista
lähelle on varmaan rakennettu lähetin.
jos piuhan /kitaran vaihto ei auta, voi olla että muutto on ainoa mikä auttaa.
 
aristoteles666
25.05.2010 18:50:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Laitteesi ovat huonosti häiriösuojattuja. Todennäköistä voi myös olla, että naapurisi katsoo televisiota langattomien kuulokkeiden kanssa, tai on jokin muu radiotaajuuksia käyttävä äänensiirtojärjestelmä käytössä.
 
hyvä huomio.
 
makallio85
25.05.2010 19:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Laitteesi ovat huonosti häiriösuojattuja.
 
Voiko siis kitarassa olla jokin varsinainen vika häiriösuojauksen kanssa vai onko kuinka todennäköisesti vika piuhassa?
 
Voinko kuinka helposti rajata vikaa pois? Piuhoja ei ihan turhaan ylimääräisiä viitsisi lähteä ostelemaan, jos rajaaminen muuten mahdollista.
 
Antti1
25.05.2010 20:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

makallio85: Voiko siis kitarassa olla jokin varsinainen vika häiriösuojauksen kanssa vai onko kuinka todennäköisesti vika piuhassa?
 
Voinko kuinka helposti rajata vikaa pois? Piuhoja ei ihan turhaan ylimääräisiä viitsisi lähteä ostelemaan, jos rajaaminen muuten mahdollista.

 
Vika on todennäköisemmin siinä piuhassa, kuin kitarassa itsessään. Asiasta ei oikein voi varmistua, kuin ostamalla mahdollisimman laadukkaan tilalle ja kokeilemalla. Ei välttämättä auta. Muuton lisäksi voit neuvotella naapurin kanssa aiheesta, tehdä kodistasi faradayn häkin, tai olla välittämättä asiasta.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
MadMatt
25.05.2010 20:40:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on ollut vastaavanlaista ongelmaa. Asiaa ruodittiin studiotyöskentely osastolla. Ainakin omalla kohdalla häiriöt tulee lähes 100% varmuudella naapurin langattomista.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=190135&co=30
 
SBA
joku muu sikko
25.05.2010 21:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Potut pottuina, hanki langaton systeemi. Ei ole kaapeli ongelmaa ja ehkä naapurisi kuuulee sen jälkeen soittosi telkkaristaan. :D
 
The Almighty Marshall.
Terry Pantheras
25.05.2010 21:53:49 (muokattu 25.05.2010 21:54:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen on melkeinpä pakko tulla jo aiemmin mainusta langattomasta lähettimestä, jota naapuri käyttää esim. kuulokkeiden kanssa, koska eihän TV mitään signaalia lähetä (?!) - olkoot antenni- tai kaapelitalous... Eiköhän noitten lähettimien taajuuksia pysty muuttamaan, eli ei muuta ku lakki kourassa naapurin ovelle pimputtamaan...
 
E: tai sitten kokeilet toisia kuulokkeita?
 
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
makallio85
25.05.2010 21:58:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Sen on melkeinpä pakko tulla jo aiemmin mainusta langattomasta lähettimestä, jota naapuri käyttää esim. kuulokkeiden kanssa, koska eihän TV mitään signaalia lähetä (?!) - olkoot antenni- tai kaapelitalous... Eiköhän noitten lähettimien taajuuksia pysty muuttamaan, eli ei muuta ku lakki kourassa naapurin ovelle pimputtamaan...
 
E: tai sitten kokeilet toisia kuulokkeita?

 
Hep. Tähän vielä selvennystä sen verran, että olen kokeillut vaihtoehtoja:
 
- langattomat kuulokkeet
- nappilankakuulokkeet
- kitaravahvistin
 
Kuulokkeilla olen siis kokeillut suoraan efektilaitteen outputista sekä kierrätettynä vahvistimen kautta. Vika ilmenee siis myös yhdistelmässä, jossa on vain kitara+efektilaite(säröllä)+vahvistin. Tällöin telkkarin soundit kuuluu vahvistimesta.
 
Sulo-Wilen
25.05.2010 22:02:15 (muokattu 25.05.2010 22:05:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siisniin, nythän on digiaika ja ton selkeen lähetinsignaalin avaaminenhan tuntuu olevan joskus ylivoimasta sitä varten tehdylle laitteellekkin, eli jotain muutta kautta tulee härö, eli vaikka juuri sen langattoman kuulokkeen, tms - kautta. Ootko varma, ettei se oo radio kuitenkin? kitarapiuhan toimiminen radioantennina ei kuulemma oo mitenkään outoa edes.
 
käsi
25.05.2010 22:06:25 (muokattu 25.05.2010 22:07:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kauan sitten iiteä otti päähän lun naapurin puhelut tuli mun television läpi. Sillä oli joku hieno motorolan autopuhelin jolla soitteli. Se hieman kyrsi. mutta asialle ei mitään mahtanut. Kesken jännityselokuvan kun alkoi kuulumaan naapurin selitykisä viime kännireissultaan tai kuinka auton kardaaniakseli vaihdetaan ei paljoa naurattanut.
 
mjooh, ei mulla muuta.
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
koponen
25.05.2010 22:12:51 (muokattu 25.05.2010 23:20:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kuuluu TV2 läpi, jos styrkkariin on otettu virta siitä pistokkeesta jonka vieressä antennilitäntä on. Vain singlecoileilla ja säröpedaali päällä tosin. Talo on vanha, mutta antenniverkko on modernisoitu pari vuotta sitten ja asunnon sähköt 2002. Ei tarvitse olla digiboxi tai tv edes päällä niin vuotaa ja aina TV2.
 
EDIT: kaikki kaapelit by George L.
 
I'm endorsed by Marshall
jpblueflames
25.05.2010 23:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa,
 
itsekin muistan, että Marsustani alkoi joskus kotona kuulumaan venäjänkielistä molotusta. Tätä tapahtui itse asiassa varsin usein joskus 90-luvun alkupuoliskolla. Kitara+piuha varmaan toimivat antennina ja jotenkin poimivat vanjan radiolähetyksen. Tai sitten venäjän armeija näytti voimiansa (asuin armeijapaikkakunnalla) ja pisti molotuslähetyksensä tulemaan gigawattiteholla suomalaisten viritellessään tuota iänikuista 217-radiotansa ilmavalvontataajuudelle :-)
 
JP
 
aristoteles666
25.05.2010 23:23:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpblueflames: Iltaa,
 
itsekin muistan, että Marsustani alkoi joskus kotona kuulumaan venäjänkielistä molotusta. Tätä tapahtui itse asiassa varsin usein joskus 90-luvun alkupuoliskolla. Kitara+piuha varmaan toimivat antennina ja jotenkin poimivat vanjan radiolähetyksen. Tai sitten venäjän armeija näytti voimiansa (asuin armeijapaikkakunnalla) ja pisti molotuslähetyksensä tulemaan gigawattiteholla suomalaisten viritellessään tuota iänikuista 217-radiotansa ilmavalvontataajuudelle :-)
JP

 
oli normaalia koko 80 luvun venäjän kuuluminen vahvistimesta.
 
Terry Pantheras
25.05.2010 23:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: oli normaalia koko 80 luvun venäjän kuuluminen vahvistimesta.
 
Kyllä. Itse asiassa se oli aika hupaisaa...
 
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
TvA
25.05.2010 23:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Kyllä. Itse asiassa se oli aika hupaisaa...
...jjjep... neukkujen pitkäaalto-GIGAWAT radiolähetykset, Strato, MXR Distortion+, styrkkari sekä päällepoljettu skittapiuha = outoja trippejä mikämikämaahan ilman kemikaaleja :D
 
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «