High Violet on samaa korkeaa tasoa kuin Boxerkin. Levy avautui musta huomattavasti nopeammin kuin Boxer. Ehkä auttoi kun tiesi suurin piirtein mitä Nationalilta odottaa. Boxer oli mulle ensitutustuminen bändiin. |
Shitstormer 25.05.2010 18:38:58 | |
---|
High violet on musta selkeesti eheämpi kokonaisuus kuin Boxer tai Alligator. Toisaalta kahden edellislevyn aloitusbiisien (Secret Meeting & Fake Empire) kaltaisia tajunnanräjäyttäjiä ei tunnu löytyvän. Onhan toi Bloodbuzz tietty kova, mut ei siinä mitään pyörää uudelleen keksitä. Muutenkin liikutaan ehkä liian paljon siellä Nationalin mukavuusalueella. Vähän jotain repäisevämpää oisin toivonut. Sorrow ja Afraid of Anyone ovat tällä hetkellä suosikkejani, saa nähdä kestääkö. Levyn yleistunnelma on sopivan sateinen ja sumuinen, mut kuitenkin toiveikas. On myös hivenen suuremman kuulosta verrattuna Boxerin olohuonemaisuuteen. Kiva tota on kuunnella kävelessä. Sanoituksiin en oo ehtinyt tutustuun sen kummemmin, mut taattua nässönäl-laatua vaikuttaa olevan. |
Ziggy Bubba 27.05.2010 20:52:27 (muokattu 27.05.2010 20:54:23) | |
---|
Ite olen tässä viikon verran nautiskellut Alligatoria, eilen tarttu High Violetin 2xLP versio Jäänsärkijästä mukaan. Komeeta matskua, tuntuu tosiaan kestävän hienosti kuuntelua. Alkuun bändi kuulosti pikkasen tasapaksulta, "keskitien" menolta, mutta eihän se sitä ole.. Varmaan tuon takia bändiin oon vasta nyt kunnolla tutustunut. Jos kohalle ois aikoinaan osunut vaikka Alligatorin päätösraita Mr November, ois tullut salettiin kiinnitettyä bändiin ansaittu huomio. Play.comista pitäs näinä päivinä tulla vielä Boxer - sitten onkin laatumusaa hetkeksi nautiskeltavaksi :) Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
Jenka 27.05.2010 21:35:47 | |
---|
Mulla ei ole vielä se mahtavuus avautunut täysin, mutta ottaa varmasti aikansa. Ihmettelen kylläkin miten vähän olen kuunnellut suhteessa siihen, että kyseessä on kaikkien aikojen parhaimpia bändejä. Boxer taas aukesi välittömästi, mutta silti en ole kyllästynyt siihen. Enkä varmasti tule olemaankaan kyllästynyt. |
Newsted85 06.06.2010 18:28:59 | |
---|
Hyvä levy tää High Violet. Aika rauhallista kamaa, vaatii ehkä vielä lisää kuuntelua auetakseen kunnolla. "Reality leaves a lot to the imagination." - John Lennon |
Perzzza 07.06.2010 10:25:45 | |
---|
Kukaan muu huomannut, että Lemonworld uudelta levyltä muistuttaa kovastikin The Virginia EP:ltä löytyvää Slow Shown liveversiota? Itselläni häiritsee tuo Lemonworldin jotenkin kierrätyksenomainen tunnelma. Vuosi 1987 oli normaali vuosi, joka alkaa torstaista. |
Muovinen 08.06.2010 11:37:35 | |
---|
Perzzza: Kukaan muu huomannut, että Lemonworld uudelta levyltä muistuttaa kovastikin The Virginia EP:ltä löytyvää Slow Shown liveversiota? Enpä tuota oo pistäny merkille, mutta levyn heikoin raita tuo kyllä ehdottomasti on ja kuulosta kovasti jo aikaisemmin kuullulta. Aika hyvinhän se tuolla levyn keskivaiheilla kuitenkin piileksii ja ympärillä on vahvoja raitoja. |
slipkorn 08.06.2010 13:22:45 | |
---|
Muovinen: Enpä tuota oo pistäny merkille, mutta levyn heikoin raita tuo kyllä ehdottomasti on ja kuulosta kovasti jo aikaisemmin kuullulta. Aika hyvinhän se tuolla levyn keskivaiheilla kuitenkin piileksii ja ympärillä on vahvoja raitoja. Mun mielestä tuo on levyn parhaita biisejä. Tosin aiempaan tuotantoon en ole niin tutustunut, joten tuo kierrättäminen (?) ei häiritse mua. |