Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digitaalinen promotointi
1
markq
27.04.2010 15:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitseeko bändisi tai tarvitsetko itse
oman kotisivun, jonka kautta saat näkyvyyttä webissä ja olet helposti tavoitettavissa vaikka keikoille?
 
Hoidamme lisäksi musiikkisi digitaalisen jakelun KAIKKIIN tärkeimpiin nettikauppoihin (mtv3, poimuri, net-anttila, spotify, grooveshark) sekä myös verkostoitumisen sosiaalisessa mediassa (myspace, facebook, youtube, twitter) puolestasi.
 
Keskity olennaiseen - eli musiikkiin - ja anna meidän hoitaa loput.
Promopaketti voidaan tehdä edullisella kk-velotuksella.
Ota yhteyttä ja kysy lisää!
audiosaari @ gmail.com
 
mallisivuja:
http://www.audiosaari.com/sannamarika/
http://www.audiosaari.com/metadonia/
http://www.lyyrica.org/markmoon/
 
Markku
Audiosaari Promo-palvelu
 
Bonham
27.04.2010 16:02:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Näkyvyyttä webissä"... ehkä aikamme hienoimpia sanapareja.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
nappero
09.05.2010 16:42:17 (muokattu 09.05.2010 16:42:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi tietää kuka nuo Sanna Marikan kuvat on muokannu, hienoja ovat. :)
 
OPJ1974
09.05.2010 19:36:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: "Näkyvyyttä webissä"... ehkä aikamme hienoimpia sanapareja.
 
Ja valitettavasti jos sivut tehdään vanhentuneella teknologialla ja laitetaan kaikki löydettävyyden esteet vielä mausteeksi, niin voidaanko puhua näkyvyydestä webissä - jos hakukoneet eivät sivuja löydä.
 
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
markq
17.05.2010 09:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Ja valitettavasti jos sivut tehdään vanhentuneella teknologialla ja laitetaan kaikki löydettävyyden esteet vielä mausteeksi, niin voidaanko puhua näkyvyydestä webissä - jos hakukoneet eivät sivuja löydä.
 
Nuo ref.sivut on vain mirroreita eikä niitä ole tarkoitettukaan hakukoneille.
Sivut tehdään Mozilla Seamonkey:n uusimmalla versiolla.
 
Toki tämä kotisivu on vain yksi osa digipromoa, ja halutessaan sen voi vaikka koodata itse.
 
Simo78
18.05.2010 12:23:03 (muokattu 18.05.2010 12:27:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan rehellisesti mä en ton tason sivuista maksais penniäkään. Jopa minä, mun pienellä koulutuksella pystyn tekemään ulkoasultaan paremman näköistä. Meijän bändin sivut tein n.10minsassa ja ne mun mielestä ulkoasultaan about tota teijän tasoa, parempia ei olla jaksettu tehdä, kun ei oikeastaan tällä hetkellä ole tarvetta paremmille. Mä nyt en ihan heti lähtisi omia sivuja myymään.
 
Suosittelen teidän panostamaan tuotteeseen pikkaisen enemmän, jos haluatte saada jengiä mukaanne. Kuka maksaa jos joutuu ite duunaamaan sivut? Ja vaikka kotisivut on vain yksi osa, niin onhan se nyt varteenotettavalle bändille/artistille suht tärkeä osa. Nyt noin teidän artistit ei anna itsestään kovinkaan varteenotettavaa kuvaa ja se ois ilmeisesti tarkoitus?
 
Kukkis 77
18.05.2010 16:07:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, se on sanottava että tuon tasoiset sivut eivät kovin hääviä kuvaa firman osaamisesta anna. Onko kenties muukin toiminta yhtä osaavaa?
 
Kiinnostaisi tietää että mitä ihan käytännön tasolla tarkoittaa tuo "verkostoituminen sosiaalisessa mediassa"? Firma siis luo esimerkiksi Facebook-ryhmän puolestani ja päivittää sinne tulevia keikkoja ynnä muuta? Johon itseltäni tuskin menisi minuuttia kauempaa. Ja ennenkaikkea kiinnostaisi tietää että mikä on palvelun hinta?
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
OPJ1974
19.05.2010 18:52:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markq: Nuo ref.sivut on vain mirroreita eikä niitä ole tarkoitettukaan hakukoneille.
Sivut tehdään Mozilla Seamonkey:n uusimmalla versiolla.
 
Toki tämä kotisivu on vain yksi osa digipromoa, ja halutessaan sen voi vaikka koodata itse.

 
Hm. Kävin katsomassa näiden esimerkkien varsinaiset sivut myös. Pointtihan ei ole se, millä tehdään, vaan miten.
 
Lähtökohtaisesti jos sivujen toteutus tänä päivänä on html 4.0-tekniikkaa eikä xhtml:ää, ollaan jo vähän väärillä poluilla. Varsinkin, kun siellä on xhtml-tagimerkintöjä joukossa... tällaisesta standardien sekoittamisesta hakukoneet (=google) ei oikein tykkää.
 
Tekniikka ei kuitenkaan ehkä ole se tärkein, vaan sisältöhän on kuningas. Jos näitä sivustoja ylipäätään halutaan indeksoitavan oikein, ne tulee tehdä merkityksellisiksi hakuroboteille. Nyt näitä avittavat tekijät puuttuvat sivujen koodista kuten myös sisällön niukkuus on suuri vaikuttava tekijä. Sivuja pitää olla riittävästi ja jokaisella sivuilla riittävästi relevanttia sisältöä.
 
Tiedän, että moni artisti ei ole valmis maksamaan "nettisivuista" tai sähköisista markkinointiviestintäpalveluista. Tavoitteethan kuitenkin määrittävät sen, miten paljon pitää panostaa.
 
Ja luonnollisesti ongelmaahan EI ole, jos sivuja markkinoidaan pääasiassa muuta kautta ja hakukonelöydettävyys ei ole tärkeä tekijä.
 
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
markq
21.05.2010 08:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Ihan rehellisesti mä en ton tason sivuista maksais penniäkään. Jopa minä, mun pienellä koulutuksella pystyn tekemään ulkoasultaan paremman näköistä. Meijän bändin sivut tein n.10minsassa ja ne mun mielestä ulkoasultaan about tota teijän tasoa, parempia ei olla jaksettu tehdä, kun ei oikeastaan tällä hetkellä ole tarvetta paremmille. Mä nyt en ihan heti lähtisi omia sivuja myymään.
 
Suosittelen teidän panostamaan tuotteeseen pikkaisen enemmän, jos haluatte saada jengiä mukaanne. Kuka maksaa jos joutuu ite duunaamaan sivut? Ja vaikka kotisivut on vain yksi osa, niin onhan se nyt varteenotettavalle bändille/artistille suht tärkeä osa. Nyt noin teidän artistit ei anna itsestään kovinkaan varteenotettavaa kuvaa ja se ois ilmeisesti tarkoitus?

 
Kiitos palautteesta.
Sivujen sisältö on juuri sellaista kuin artistit ovat toivoneet, eli
useinhan kyseessä on yhteystiedot, keikkakalenteri, kuvat ja musanäytteet.
 
Kotisivujen koodaaminen on toki yksi asia, joka ei tule ihan ilmaiseksi mutta
myös domain-nimen hankinta ja sivujen houstaus ovat maksullisia palveluita.
 
Tekemäsi sivu (se mikä on m-netissä linkitetty) on mielestäni aivan mainio
sivu koska se a) latautuu nopeasti b) on tyylikäs desaigni c) upotettu juutube..
ei nuo asiat ole kaikille mitään itsestäänselvyyksiä.
Se mikä sitten hienompaa kuin toinen on kai pitkälti makuasia.
 
markq
21.05.2010 08:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: Juu, se on sanottava että tuon tasoiset sivut eivät kovin hääviä kuvaa firman osaamisesta anna. Onko kenties muukin toiminta yhtä osaavaa?
 
Kiinnostaisi tietää että mitä ihan käytännön tasolla tarkoittaa tuo "verkostoituminen sosiaalisessa mediassa"? Firma siis luo esimerkiksi Facebook-ryhmän puolestani ja päivittää sinne tulevia keikkoja ynnä muuta? Johon itseltäni tuskin menisi minuuttia kauempaa. Ja ennenkaikkea kiinnostaisi tietää että mikä on palvelun hinta?

 
On aika edullinen palvelu, eli jos bändissä vaikka 4 jäsentä niin kk-tasolla puhutaan
parin kaljatuopin hinnasta per soittaja.
 
verkostoituminen sos. mediassa ei niinkään tarkoita itse myspace/facebook
ulkoasun päivityksiä vaan nimenomaan sitä verkostoitumista, eli ystävien hankintaa.
Tätä varten on käytössä tietokoneohjelma joka hoitaa ystävien keräämisen.
 
Simo78
21.05.2010 13:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markq: Kiitos palautteesta.
Sivujen sisältö on juuri sellaista kuin artistit ovat toivoneet, eli
useinhan kyseessä on yhteystiedot, keikkakalenteri, kuvat ja musanäytteet.
 
Kotisivujen koodaaminen on toki yksi asia, joka ei tule ihan ilmaiseksi mutta
myös domain-nimen hankinta ja sivujen houstaus ovat maksullisia palveluita.

 
Joo ei tule koodaus ilmaiseksi ei. En sitten tiedä miten paljon tosta perus html-koodista teillä tajutaan, mutta mun käsittääkseni "" tota "koodia" on viljelty vähän turhan paljon. Ei siinnä tietysti mitään pahaa jos artisti on tyytyväinen sivustoon, ei se multa ole pois.
 
http://www.profaneomen.net/html/site.php
Tossa yksi esimerkki yksinkertaisista, mutta tyylikkäistä ja ammattitaitoisen kuvan antavista kotisivuista.
 
markq: Tekemäsi sivu (se mikä on m-netissä linkitetty) on mielestäni aivan mainio
sivu koska se a) latautuu nopeasti b) on tyylikäs desaigni c) upotettu juutube..
ei nuo asiat ole kaikille mitään itsestäänselvyyksiä.
Se mikä sitten hienompaa kuin toinen on kai pitkälti makuasia.

 
Ei todellakaan ole hyvää ja hienoa nähnytkään. "Design" tehty n.2minsassa ja sivu n.10minsassa:-D. Jos meidän ois tarkoitus olla varteenotettava ja eteenpäin pyrkivä bändi, niin emmä tollaista saittia julkaisisi ikimaailmanssa. Mutta tälläiselle 3-kymppistin ukkojen projektille riittävä.
 
markq
22.05.2010 21:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78:
http://www.profaneomen.net/html/site.php
Tossa yksi esimerkki yksinkertaisista, mutta tyylikkäistä ja ammattitaitoisen kuvan antavista kotisivuista.

 
Nyt haluaisin vielä kysyä, että MIKÄ tarkalleen ottaen
tekee tuosta sivusta tyylikkään ja ammattitaitoisen?
 
En tutkinut sorsakoodeja, joten tarkoitan nyt vain ihan puhdasta sivun ulkonäköä.
 
Onko se kenties tuo taustakuva, vai joku muu asia?
Onko se sivun tyylikkyys siis kuitenkin kiinni loppupeleissä vain yhdestä kuvasta?
 
Simo78
23.05.2010 00:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markq: Nyt haluaisin vielä kysyä, että MIKÄ tarkalleen ottaen
tekee tuosta sivusta tyylikkään ja ammattitaitoisen?
 
En tutkinut sorsakoodeja, joten tarkoitan nyt vain ihan puhdasta sivun ulkonäköä.
 
Onko se kenties tuo taustakuva, vai joku muu asia?
Onko se sivun tyylikkyys siis kuitenkin kiinni loppupeleissä vain yhdestä kuvasta?

 
Jos sä et huomaa miksi noi on paremmat kuin teidän tekemät sivut, niin mä koen olevani aika voimaton antamaan sulle enää mitään neuvoja, varsinkin kun kommenttejesi perusteella luulet tekeväsi kovinkin hyviä ja näyttäviä sivuja. Eihän sitä koskaan kannattakaan kuunnella muiden neuvoja.
 
Mikä noissa sivuissa sitten on hyvää? Kokonaisuus toimii, linkit ja kuvat yms. on tyylillä sovitettu keskenään. Toisilla on sitä graafista silmää ja taitoa, toisilla ei. Mä kuulun siihen sakkiin jolla ei ole sitä graafista silmää, ton kun tajusin niin oli paljon helpompaa. Meijän bändistä löytyy yksi jolla on tota silmää ja kaikki sen tekemät kuvankäsittelyt yms. vaan näyttää paremmalta kuin mun tekemät, vaikka periaatteessa osaankin noi jutut.
 
OPJ1974
24.05.2010 18:58:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markq: Nyt haluaisin vielä kysyä, että MIKÄ tarkalleen ottaen
tekee tuosta sivusta tyylikkään ja ammattitaitoisen?
 
En tutkinut sorsakoodeja, joten tarkoitan nyt vain ihan puhdasta sivun ulkonäköä.
 
Onko se kenties tuo taustakuva, vai joku muu asia?
Onko se sivun tyylikkyys siis kuitenkin kiinni loppupeleissä vain yhdestä kuvasta?

 
Minusta Profane Omen on onnistunut nimenomaan tuotteistamaan tässä itsensä. Sivusto vastaa omasta näkökulmastani (noin 12 vuoden työkokemus markkinoinnista ja sähköisestä markkinointiviestinnästä ja www-konsepteista sekä käyttöliittymäsuunnittelusta) oikein hyvin bändin musan tarjoamaa imagoa. Sitä en tiedä, onko sivuston teon takana sitten ihan ammattilaiset vai harrastepohjaltako tehty.
 
Teknisesti (lähdekoodi) kyllä tuossakin puutteensa on. Meta-tiedot puuttuvat lähes täysin ja taulukoiden käyttö on aika lailla nou-nou tänä päivänä. Ja tietysti, että flashin ja kuvien taakse on sitä relevanttia tietoa piilotettu.
 
Hyvää on se, että pääosin esimerkiksi kuviin on pyritty selitetekstit laittamaan.
 
Näin esimerkkinä.
 
Ei tässä ole omalta kohdaltani tarkoitus dissata ketään ja minusta on hienoa ja hatunnoston arvoinen asia, että yritetään. Yrittäjiä tämä maa kaipaakin kovasti lisää ja innovaatioita.
 
Marq, siis ei mitään henkilökohtaista. Tää IT-sektorin ala on kyllä sellainen, että uutta tekniikkaa ja muuta pukkaa neljännesvuosittain pihalle ja kaikillahan on vaikeuksia siinä vauhdissa pysyä mukana. Varsinkin, jos pitää henkilökohtaisesti yrittää pysyä niin käyttöliittymätekniikoissa ja ohjelmisto- tai ohjelmointitekniikoissa mukana.
 
Onneksi standardit näin 20 vuoden leipomisen jälkeen alkavat pikkuhiljaa muotoutua (esim. html 5) sellaisiksi, että eri standardiversioiden ja hakukone-esteiden määrä vähennee radikaalisti seuraavan 5 vuoden aikana. Sitten on taas hetken ehkä helpompaa. Luultavasti kuitenkaan ei :)
 
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
markq
24.05.2010 20:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Jos sä et huomaa miksi noi on paremmat kuin teidän tekemät sivut, niin mä koen olevani aika voimaton antamaan sulle enää mitään neuvoja, varsinkin kun kommenttejesi perusteella luulet tekeväsi kovinkin hyviä ja näyttäviä sivuja. Eihän sitä koskaan kannattakaan kuunnella muiden neuvoja.
 
Mikä noissa sivuissa sitten on hyvää? Kokonaisuus toimii, linkit ja kuvat yms. on tyylillä sovitettu keskenään. Toisilla on sitä graafista silmää ja taitoa, toisilla ei. Mä kuulun siihen sakkiin jolla ei ole sitä graafista silmää, ton kun tajusin niin oli paljon helpompaa. Meijän bändistä löytyy yksi jolla on tota silmää ja kaikki sen tekemät kuvankäsittelyt yms. vaan näyttää paremmalta kuin mun tekemät, vaikka periaatteessa osaankin noi jutut.

 
Hienoa, herra "vaatimattomuus" :)
Eiköhän maailmaan kuitenkin näitä veppisivuja mahdu.
virtuaalinen binäärivirta tulee ja menee, ja aina voi formatoida kovalevyn.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «