Aihe: Hevimpi kitara
1 2
D_Steele
13.03.2004 15:33:32

Miten saisin tosta mun kepistä vähän hevimmän? Siis vähän enemmän säröä ja sellasta. Velipuoli ehdotti mikkien vaihtoa. Jos se on oikea ratkaisu, voiko sen tehdä itse ja mitä maksaa? Kitara on siis halpa Stratocaster kopio.
Elämä on kovaa... NIIN MÄKIN!
LaXu
13.03.2004 15:39:43
Humppari tallaan.
Volle
13.03.2004 15:41:30
Mikin voi vaihtaa johonkin korkean ulostulon humbukkeriin, mutta tuskin siitäkään hirveän suurta iloa on, jos vahvistin on huono. Särö kuitenkin syntyy vahvistimessa tai särkijässä eikä kitarassa tai mikissä. Enemmän ulostuloa mikissä taas saa vahvistimen säröytymään enemmän. Jos oma saundini ei olisi tarpeeksi "hevi" katselisin mieluummin uutta vahvistinta tai särkijää.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Skinwalker
13.03.2004 15:42:06
No lähinnä ensin tulee mieleen, että miksi stratocasterista pitäisi hevimpi saada, mihin se ei riitä? Mutta siis juu, mikkien vaihto se ainoita ratkaisuja taitaapi olla. Voit hankkia esimerkiksi jonkin humbuckerin tallamikiksi. Tai vaikkapa yksikelaisen kokoisen humpparin, jotta säästyt pleksin uusimiselta / jursimiseltä.

Mutta kyllä stratolla kunnon vahvistimesta saa ihan modaamattomana melkoisen heviä soundia, imho.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
D_Steele
13.03.2004 15:49:49

Kyllä tää onkelma taitaa olla kitarassa kun olen muillakin vahvistimilla koikeillut ja aina sama juttu.
Skinwalker
13.03.2004 15:51:44
Siis millaista saundia sä oikein haet? Jonkinlaista hirmumörkögrindhcmetallia a-vireestä?
Big man, pig man, ha ha, charade you are
Volle
13.03.2004 16:04:52
Kyllä tää onkelma taitaa olla kitarassa kun olen muillakin vahvistimilla koikeillut ja aina sama juttu.

No sitten herää kysymys ovatko kaikki kokeilemasi vahvistimet olleet hevisaundin kannalta huonoja. Kyllähän sellainen ruudikas tallamikki ihan hyvä heviä soitellessa toki on, mutta suurempi merkitys on vahvistimella. Minkälaista hevisaundia muuten haet? Heviäkin on moneen makuun.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
perkeles
13.03.2004 16:26:06
oma vahvari kainaloon ja musiikiliikkeeseen etsimään oikeasoundinen kitara.varmin konsti.
täältä on lähäretty ennenkin
kimmokel
13.03.2004 21:37:01

Mulla on kanssa strato-kopio ja asiaa autto, kun ostin Bossin DS-2 säröpedaalin. Lähtee jo melko mukavat saundit. Mikkejä ei kuitenkaan välttämättä kannata vaihtaa vaan sijoittaa rahat sitten joskus kunnon kitaraan. Näin mä ainakin oon ajatellu.
Keppis
13.03.2004 21:45:15
Vois siihen jonkun hummparin tallaan pistää, jos sen myöhemmin ottaa vaikka kakkos kitaraks. Kannattaa varmaan kuitenkin, jos mahdollista niin ensin vaikka lainata joltain säröspedua(jos mahdollista), jos se vaikka auttais.
"jos tällä elätät ittes, niin mää oon seuraava presidentti" -isäni kunnellessaan demoamme
D_Steele
14.03.2004 12:38:26

Siis millaista saundia sä oikein haet? Jonkinlaista hirmumörkögrindhcmetallia a-vireestä?

Ei vaan sellasta ettei Iron Maidenin soitto kuulosta kantrilta.

Ja mun kaverin kitara kuulostaa ihan hyvältä siinä toisessa vahvistimessa mitä kokeilin. Eli vika on kitarassa.
Lord of the strings
14.03.2004 14:10:36
Kaksi sanaa: Metal Master...
"Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi.
mongoloidi
14.03.2004 14:14:46
Kaksi sanaa: Metal Master...

Ihan hyvä ehotus,Thomannilla vain 85€:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159679.html
"Saksa on paska maa" - Seppo Räty
D_Steele
14.03.2004 23:23:40

Säröpedaalia on kokeiltu eikä vörki
Härski
14.03.2004 23:29:14
Hotrails tallaan ja Ibanezin Smash box säröttämään. Toimii, usko pois.
Snowblind
14.03.2004 23:47:58 (muokattu 14.03.2004 23:52:36)

Juu, kuten täällä on ehdotettu: humpparia vaan tallaan.
Pistin tuollaisen ihan halvan 20e humpparin squierin tallaan ja en kadu yhtään, olisinpa aiemmin tehnyt tuon :)

Soundi paljon voimakkaampi ja säröä irtoaa paremmin. Ainut juttu mikä on, niin tuo halpishumppari ei kovin kirkas ja erotteleva ole, pitäisikin Duncan Customiin vaihtaa kunhan tili sen sallii.

Mutta oikeasti ensimmäinen juttu minkä teet, on että vaihdat tallaan sen humpparin, kitara on sen jälkeen kuin uusi ja paljon rankempisoundinen. Ja ei tarvitse kaikissa kitaroissa edes yksikelaisen kokoisiin tyytyä. Esim minun squierissa oli sellaiset isot kolot tuolla pleksin alla, niin sai pelkällä pleksinvaihdolla täyskokoisen humpparin kiinni.

EDIT: Niin, ja jos maidenista pidät, niin vinkkinä että jollain niillä oli duncanin Cool Rails vai Hot Rails tallamikkinä, guitargeekistä sekin selviää kumpi oli.

EDIT2: Jeps , Murraylla oli siis Hot Railsit kitarassa.
Like Andrey Bolshakov's smile, cruel and cold
SURf
15.03.2004 14:09:35
Tuommonen tallaan ja menoksi...
http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=231
Ei ole halvin ratkaisu kylläkään. Uskoisin että esim. KA:n hot rails riittää mainiosti.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Henkka90
15.03.2004 19:04:12
joo vaihda humppari!
-Henkka-
Billsner
15.03.2004 20:10:28
Tuommonen tallaan ja menoksi...
http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=231

Mulle tuommonen stratoon! Hmm... Mitähän sitä myis...
"Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)