Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Satakieli
1 2
Muiro
23.05.2010 21:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trrrve.
Täysin nollapohjalta tuli aamukännissä ostettua hämärästä divarista kotimainen
Satakieli-merkkinen mikälie sähköurkuhässäkkä. Onko kellään mitään tietoa tästä kojeesta?
Nuin 85cm leveä puinen kotelo, magneettikoskettimilla toimivat rytmivalinnat portaaton säätö rytmeille - 1-rivinen näppäimistö. Muutama soundi uruille ja bassole sekä jonkun näköinen säestyskin löytyy.
Nerokas laite jolla saatiin hyvät mökkijamit pystyyn, vaan mistä tällaisesta saisi lisäinfoa tai peräti pientä huoltovinkkiäkin?
 
T: Antti
 
Muiro
24.05.2010 10:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseessä ilmeisesti joku WLM:n minipaska tyyliin alkeellinen Welmu.
Vaan selkeästi seisoo Satakieli siinä missä muissa tapaa lukea WLM.
Karkkilaan ja Teleste Oy:n johtaa takaläntti.
 
Eikö tosiaan tuon parempia WLM tietosivustoja löydy netistä, voisi kuvitella
että musafriikit olisi jo aikaa sitten perustaneet jonkun harrastajanurkkauksen
jos tällainenkin kultti-firma kuitenkin on olemassa.
Tosin ketä kiinnostaa 5:n kirppislöydöt..
No mua ainakin sillä tosta rupeaa lähtemään jatkossa pohjat kun yksin fiilistelee
digiraiturin kanssa.
 
jurpontor
24.05.2010 11:36:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskat sähköurut on hauska harrastus, minä ainakin tykkään kovasti.
 
Jonkunsorttisen tietosivuston vois pykätäkin, ehkä jopa sellaisen mihin voisi laittaa kuvia ja speksejä eri vekottimista. Esim. WLM:n Trip-mallit tuntuis olevan aika yksilöllisiä, että jos vähän sais pääteltyä että minä vuosina minkäkin näköisiä vekottimia on tehty. Ehkä tää on vähän niinkuin eräs edesmennyt kotimainen kuorma-autovalmistaja - niiltä varaosia tilatessa oli kuulemma vuosimallin lisäksi hyvä tietää myös valmistuskuukausi ja -päivä ja mielellään vielä että onko yksilö aamu- vai iltapäivän tuotantoa.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
JPQ
24.05.2010 12:12:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Paskat sähköurut on hauska harrastus, minä ainakin tykkään kovasti.
 
Jonkunsorttisen tietosivuston vois pykätäkin, ehkä jopa sellaisen mihin voisi laittaa kuvia ja speksejä eri vekottimista. Esim. WLM:n Trip-mallit tuntuis olevan aika yksilöllisiä, että jos vähän sais pääteltyä että minä vuosina minkäkin näköisiä vekottimia on tehty. Ehkä tää on vähän niinkuin eräs edesmennyt kotimainen kuorma-autovalmistaja - niiltä varaosia tilatessa oli kuulemma vuosimallin lisäksi hyvä tietää myös valmistuskuukausi ja -päivä ja mielellään vielä että onko yksilö aamu- vai iltapäivän tuotantoa.

 
Vois olla vieläpä ääninäytteet edes talkootyönä. jos joku löytäis sitä kautta mieleisen...
ps. en omista ketjun tavaraa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Muiro
24.05.2010 17:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis kyllä Jurponeittori miehen työ moinen opus!
Kumma tosiaan ettei moista ole, näitähän kuitenkin on erilaisia näköjään kaupankin ja ehjät jopa hinnakkaita.
 
Oli pakko tehdä tsibale tuolla heti kärkeen digiraiturille,
eli Satakielestä rytmi ja bassolinja kerralla purkkiin, seuraavalle raidalle basso -> seuraavalle komppikitara -> Roland TD-8:lla kilpaileva rumpukomppi -> soolokitara = valmis!
Tuloksena aivan totaalisen paska reggae!
 
teroyk
25.05.2010 20:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin nollapohjalta tuli aamukännissä ostettua hämärästä divarista kotimainen
Satakieli-merkkinen mikälie sähköurkuhässäkkä. Onko kellään mitään tietoa tästä kojeesta?

 
Pistäppä kuva jonnekkin siitä tai vaikka omaksi kuvaksesi tänne. Joskus ton tyylisistä uruista ulkonäöstä voi päätellä alkuperäisen valmistajan.
 
Pitkavirta
01.06.2010 17:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Paskat sähköurut on hauska harrastus, minä ainakin tykkään kovasti.
 
Jonkunsorttisen tietosivuston vois pykätäkin, ehkä jopa sellaisen mihin voisi laittaa kuvia ja speksejä eri vekottimista.

 
Joo, olis todellista tarvetta juustosyna-kokoelmalle..! Millehän pohjalle se olis hyvä vääntää? Joku blogipohja olis tietty helppo.
 
Mun mielestä noissa laitekokoelma-sivustoissa on oltava paljon tai ainakin selkeesti joka laitteesta kuvia, muuten ne on aika tylsiä.. Ääninäytteet ja videot tietty bonarina!
JPQ
01.06.2010 18:22:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkavirta: Joo, olis todellista tarvetta juustosyna-kokoelmalle..! Millehän pohjalle se olis hyvä vääntää? Joku blogipohja olis tietty helppo.
 
Mun mielestä noissa laitekokoelma-sivustoissa on oltava paljon tai ainakin selkeesti joka laitteesta kuvia, muuten ne on aika tylsiä.. Ääninäytteet ja videot tietty bonarina!

 
Tylsiä on se jos ääninäytteet uupuu ja vois linkkejä jos huoltoohjeita,historiaa tms netissä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JoKo
01.06.2010 18:48:38 (muokattu 01.06.2010 18:52:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskat sähköurut on hauska harrastus, minä ainakin tykkään kovasti.
 
Arvostan!
 
Kokoelmaani kuuluu on Ekon Tigerit, joku toinen Eko jonka mallia en muista, Intercontinentalin VS80, Elgam, sekä joku japanilainen sähköharmooni. Jenningsin univox löytyy kanssa, mutta se ei ole paska eikä sähköurku sanan varsinaisessa merkityksessä.

Jonkunsorttisen tietosivuston vois pykätäkin, ehkä jopa sellaisen mihin voisi laittaa kuvia ja speksejä eri vekottimista.
 
Noitahan on myös helppo sämplätä vaikkapa Logicin sämpleriin...
 
Tuolta löytyy myös tietoa ja kuvia http://www.combo-organ.com/
 
jurpontor
02.06.2010 10:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkavirta: Joo, olis todellista tarvetta juustosyna-kokoelmalle..! Millehän pohjalle se olis hyvä vääntää? Joku blogipohja olis tietty helppo.
 
Mun mielestä noissa laitekokoelma-sivustoissa on oltava paljon tai ainakin selkeesti joka laitteesta kuvia, muuten ne on aika tylsiä.. Ääninäytteet ja videot tietty bonarina!

 
Mä ajattelin enempi jotain wikiä. Sitten jokainen ihmemööpelin omistaja voi tarinoida sinne laitteestaan/laitteistaan.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Pitkavirta
02.06.2010 14:42:49 (muokattu 02.06.2010 14:43:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Mä ajattelin enempi jotain wikiä. Sitten jokainen ihmemööpelin omistaja voi tarinoida sinne laitteestaan/laitteistaan.
 
Totta, olis aika hyvä! Mulla olis kans jokunen syna höpistäväks, kunhan ruuvaan ne ensin takas kasaan..
JPQ
02.06.2010 22:01:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkavirta: Totta, olis aika hyvä! Mulla olis kans jokunen syna höpistäväks, kunhan ruuvaan ne ensin takas kasaan..
 
jos osais kunnolla kirjoittaa itselläkin olis pari synaa... ja muutamista entinen omistus suhde.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
taatto-
02.01.2012 23:32:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin sain tollasen WLM Satakielen. (lupasin siitä kuitenkin kaljapäkin)
Yllätyin sen äänestä, siis myönteisesti. Tilasin halvan Phaserinkin sitä varten. Saa nähdä miltä se sit kuulostaa :D
 
KoskPaavo
03.01.2012 03:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo kyllä tuommoisesta Satakielestä kuullu koskaan, ei kai ainakaan WLM tuommoisia tehnyt . Mä en kyllä muita Suomen urkuvalmistajia tiedä kuin WLM Karkkilassa ja OWG/Walton Karjaalla/Saarijärvellä.
Mulla on WLM Hit vm 1976 , monta oli nuorempana , Vox Continental, Farfisa Compact Duo, Wlm Trip, Hammond L100. Sitten 1978 tuli uusi aika.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
taatto-
03.01.2012 21:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ton vekottimen takana on lätkä jossa lukee:
TELESTE OY WLM, Karkkila Finland
Type Satakieli ~220v 50hz
No 07286 100mA.
 
-Kuulokeliitäntä, din liitin, ja rca lähtö kahdella liitimellä(toisesta kuuluu basso ja toisesta "organ")
-Kaksi kaiutinta pohjaan päin joista (myös) toisesta kuuluu basso ja toisesta "organ"
 
Tuo oma satakieli vaatii huoltoa/korjausta, kaksi kosketinta "repsottaa" ja säätimet rahisee ja rupisee.
Mutta ääni on koukuttava. Meillä oli kotipaikalla Yamahan sähköurut, ja minun mielestä ton satakielen saundi hakkaa sen mennen tullen. (makuasia)
Onko tämä nyt sitä paskaurkusaundia? ;)
 
EP
03.01.2012 21:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taatto-: Ton vekottimen takana on lätkä jossa lukee:
TELESTE OY WLM, Karkkila Finland
Type Satakieli ~220v 50hz
No 07286 100mA.
 
-Kuulokeliitäntä, din liitin, ja rca lähtö kahdella liitimellä(toisesta kuuluu basso ja toisesta "organ")
-Kaksi kaiutinta pohjaan päin joista (myös) toisesta kuuluu basso ja toisesta "organ"
 
Tuo oma satakieli vaatii huoltoa/korjausta, kaksi kosketinta "repsottaa" ja säätimet rahisee ja rupisee.
Mutta ääni on koukuttava. Meillä oli kotipaikalla Yamahan sähköurut, ja minun mielestä ton satakielen saundi hakkaa sen mennen tullen. (makuasia)
Onko tämä nyt sitä paskaurkusaundia? ;)

 
Olisko kuvaa mahdollista saada?
 
Prophet
03.01.2012 22:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taatto-: Minäkin sain tollasen WLM Satakielen. (lupasin siitä kuitenkin kaljapäkin)
Yllätyin sen äänestä, siis myönteisesti. Tilasin halvan Phaserinkin sitä varten. Saa nähdä miltä se sit kuulostaa :D

 
Onko se tämännäköinen?
 
http://farm4.static.flickr.com/3353/3629444844_0760cd3d38.jpg
 
taatto-
03.01.2012 22:59:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://thorden.kuvat.fi/kuvat/Soittimia/Satakieli+1kuva.jpg
 
http://thorden.kuvat.fi/kuvat/Soittimia/satakieli+2kuva.jpg
 
taatto-
03.01.2012 23:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs soitinääniä tossa tummassa on? Rajumman näköinen ainakin. Tossa mulla on kolme: Flute, Clarinet, Oboe.
 
KoskPaavo
04.01.2012 21:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuo onkin jo niitä" lopun enne"- vehkeitä, samoja hiplailunäppäimiä on kuin welmussakin, jostain vuodelta 1980-83 tod.näk. Se Teleste-juttu mua vähän ihmetyttää, yrittikö Teleste auttaa tuossa lopussa , alunperinhän se oli Wager, Laulumaa, Moisio -kompus?
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «