Aihe: Gibson les paul standard ja Gibson les paul custom: Laatueroa?
1 2 3 4 5 6 7
MaxDamage
23.05.2010 21:45:51
evaddave: Ostinpa viimein tuon 58 vos:in. On kyllä upea ja jämy kitara. Onpa kyllä tyytyväinen olo, ku voi todeta että tämähän se oli se les paul-soundi ja tätäkö se tarkoittikin se sustain. Tää ostos on kyllä ollu unelmana 15-vuotiaasta lähtien. Eli 14 vuotta.. Täällä on fiilikset korkealla nyt.

-Nimimerkki 7 vuotta Japani-Tokailla sompaillut ja ollut muka tyytyväinen :)

Vilpittömät onnittelut siirtymisestä aidon mojon pariin. ;)
mattim
23.05.2010 22:14:37

evaddave: Ostinpa viimein tuon 58 vos:in. On kyllä upea ja jämy kitara. Onpa kyllä tyytyväinen olo, ku voi todeta että tämähän se oli se les paul-soundi ja tätäkö se tarkoittikin se sustain. Tää ostos on kyllä ollu unelmana 15-vuotiaasta lähtien. Eli 14 vuotta.. Täällä on fiilikset korkealla nyt.

-Nimimerkki 7 vuotta Japani-Tokailla sompaillut ja ollut muka tyytyväinen :)

Miten on kaulan profiili verratuna tuohon Toksuun ?

OT:Myy mulle se japanin ritsa, tarjoan säälistä 600 eukkoa ; - )

Matti
evaddave
23.05.2010 22:59:06
mattim: Miten on kaulan profiili verratuna tuohon Toksuun ?

Matti

Kiitos kiitos! Ei mulla enää oo sitä Tokaita. Myin sen pois, että sain Gibsonin.
evaddave
23.05.2010 23:01:36
mattim: Miten on kaulan profiili verratuna tuohon Toksuun ?

Matti

Niin ja se kaulaprofiili. Paksumpihan se on, mutta mulle se vaan sopii. Mielummin paksu kitarankaula ku kaponen mun mielestä.

On kyllä jotenki niin enemmän se soundi, jonka oon kuullu levyiltä.
jussi1976
23.05.2010 23:44:48
Mä nyt kirjoitan tähän pienen protestin, mutta mun havainnon mukaan ei ole mitään käytännön järkeä laittaa vaikkapa 1.7-3 tonnin kitaraan saundin, työnlaadun tms. takia senttiäkään lisää, jos ostaja osaa valita, minkä ottaa ja/tai mistä tilaa. Jonkun "pussymagnet" - mantaliteetin sillä voi mielessään voi saavuttaa, mutta on aika kohtuutonta olettaa, että se parin tonnin valittu kitara soi niin hyvin, että kannattaa maksaa jostain muusta vaikka 3 tonnia siihen summaan lisää - jolloin siis päästäis 6 tonniin tms. Kokemuksesta jokainen tietää, että se 500 euron Tokai saattaa olla uskomattoman hienosointinen vehje. Rautoja voi sitten päivittää..
Voi sitten olla keräilijöitä sun muita, jotka näitä arvostavat, mutta musiikillista arvoa niillä tuskin on. Brian May on käyttänut motskarin osista koottua kitaraansa koko ikänsä ja varsin tunnistettavaa saundiaan, ja EVH kasasi kitaransa halvoista osista. Näitä riittää...
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
fox
24.05.2010 01:33:21

jussi1976: Mä nyt kirjoitan tähän pienen protestin, mutta mun havainnon mukaan ei ole mitään käytännön järkeä laittaa vaikkapa 1.7-3 tonnin kitaraan saundin, työnlaadun tms. takia senttiäkään lisää, jos ostaja osaa valita, minkä ottaa ja/tai mistä tilaa. Jonkun "pussymagnet" - mantaliteetin sillä voi mielessään voi saavuttaa, mutta on aika kohtuutonta olettaa, että se parin tonnin valittu kitara soi niin hyvin, että kannattaa maksaa jostain muusta vaikka 3 tonnia siihen summaan lisää - jolloin siis päästäis 6 tonniin tms..

En kyllä oikein saanu tästä tolkkua.. Mutta sama se kai on.. =)
Siis jos hankkii parin tonnin kitaran, ja pistää sen kolme tonnia neljään Marshallin nuppiin, niin mikä sitten auttaa... kaappeja ei sitte ole laisinkaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mattim
24.05.2010 07:21:29

fox: En kyllä oikein saanu tästä tolkkua.. Mutta sama se kai on.. =)
Siis jos hankkii parin tonnin kitaran, ja pistää sen kolme tonnia neljään Marshallin nuppiin, niin mikä sitten auttaa... kaappeja ei sitte ole laisinkaan.

OT: Eikös noiden nuppien kanssa suoraan kuullokkeisiin tai pc:n sisääntuloon soitettaessa pitäisi olla jo tehojarruille jäähdytystä aikas rajusti ?

Matti
duc
24.05.2010 07:24:16 (muokattu 24.05.2010 07:24:36)
fox: En kyllä oikein saanu tästä tolkkua.. Mutta sama se kai on.. =)

Jos 500 euron Tokain ja tonnia kalliimman Gibsonin välillä kuulee eroa, niin se johtuu vaan siitä ettei säröä ole tarpeeksi.
evaddave
24.05.2010 10:00:48
Puhtailla on kiva soittaa.
zjanii
24.05.2010 13:51:33
Ite ostin Studio:n vuodelta 2008 vähän aikaa sitten ja kyllähän sen eron huomaa "sokea korvillaankin" kun vertaa vanhaan kunnon squieriin. Siis jos jostain syystä ilman sähköjä pluggailee. Sitä kuitenkin olen ihmetellyt että eikö Kitaran sointia voi, tai yleensä mitata millään vehkeillä. hifistit kuitenkin mittailee kaikki muutkin vehkeet ja oikeasti mittaustuloksista ja ainoastaan niistä voi high end vehkeissä löytää eroja merkkien välillä... Vaikka hauskahan se on lukea että "mun mielestä tää sustain on just tässä 62 rakennetussa kohillaan, mutta tossa uudessa..."
mattim
24.05.2010 14:16:25

duc: Jos 500 euron Tokain ja tonnia kalliimman Gibsonin välillä kuulee eroa, niin se johtuu vaan siitä ettei säröä ole tarpeeksi.

Toinen syy voi olla väärä vahvistinvalinta, jotkut käyttää putkivahvareita kitaroidensa kanssa. Zoomilla ja POD:lla saa nuo kitaroiden laatuheitot kompensoitua mukavasti.

Matti
Mr. Speed
24.05.2010 14:18:13
mattim: Toinen syy voi olla väärä vahvistinvalinta, jotkut käyttää putkivahvareita kitaroidensa kanssa. Zoomilla ja POD:lla saa nuo kitaroiden laatuheitot kompensoitua mukavasti.

Matti

Tähän lisäksi mielellään polttaa näpeistään tunnon pois?
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Les Fender
24.05.2010 20:45:01
jussi1976: EVH kasasi kitaransa halvoista osista. Näitä riittää...

Jaa halvoista???

-It is made from an ash Stratocaster body
-Eddie got a PAF (Patent Applied For) pickup from his Gibson ES-335
-Eddie also added a Fender Tremolo System from his '58 Fender Stratocaster. The Floyd Rose was added later.

Mä haluan kans noita halapoja Fenderin, Gibsonin ja Floyd Rosen osia. Toki mainitut dollarihinnat tuntuu nykyään halvoilta mut rahanarvo on pikkasen muuttunut noista ajoista.
"Living is easy with eyes closed!"
Tony-
14.10.2014 23:56:12

Mielenkiintoista keskustelua. Onko uusien laadussa ja hinnoissa jotain radikaaleja muutoksia verrattuna näihin juttuihin.

Nimim. Ois aika hankkia kunnon Les Paul
www.metropolisband.fi
joku muu sikko
15.10.2014 14:12:25
taskumatti: En ole Les Pauleja omistanut, joten henkilökohtaista tietoa ei löydy. Mutta mitä netissä on saanut lukea tämän standard sarjan laadunvaihtelusta, on saanut minut ihmettelemään, että voiko oikeasti olla ettei Gibson voi 2000euroon myydä sitä "parasta" laatua. Vaan niihin kitaroihin pitää valita sitä 'huonompaa' loimuvaahteraa, kun taas paremmasta kitarasta saa maksaa vielä tuhansia euroja lisää.
Itse Gibson Explorerin omistajana sanon, että on tosi hyvä kitara kyseessä enkä näe, että laadussa olisin hintaan katsoen tingitty. Mutta mistä nämä Les Paul customeiden hinnat?

LP Customissa on se työn määrä Explorerin valmistukseen nähden varmaan moninkertainen. On kaarevaa lankkua, koristenauhaa ympäriinsä, helmiäisupotuksia, muovia nauhanpäissä. Kullitetut osatkin lienee kalliimpia.
Insane Kane
15.10.2014 14:41:50
Tony-: Mielenkiintoista keskustelua. Onko uusien laadussa ja hinnoissa jotain radikaaleja muutoksia verrattuna näihin juttuihin.

Nimim. Ois aika hankkia kunnon Les Paul

Minä omaa lespukkaani hankkiessa sain testata reilu 20 les paulia 1970-2010 luvuilta.
Mukaan tarttui kitarapajalta uusi customi. Oli ihan vimosia eben-lankkuisia.
Testiryhmässä oli useita customeita sekä custom shopin tuotteita, R8, R9, heritage kasarilta jne.
Kitarapajallakin sanoi että Gibson on parraimmillaan juur nyt. Tiä sitten oliko myyntipuheita vai totuuksia, mutta mun mielestä tämä oli paras.

Eli kattavalle testikierrokselle mars. Toki itella sattui tuuri parin keräilijän kanssa että pääsin testailemaan kunnolla, mutta kumminkin.
hallu
15.10.2014 15:01:44
mattim: OT: Eikös noiden nuppien kanssa suoraan kuullokkeisiin tai pc:n sisääntuloon soitettaessa pitäisi olla jo tehojarruille jäähdytystä aikas rajusti ?

Matti

Ei tarvitse. Olen ajanut 60W bluesdevilleä täysillä Kochiin ilman flektin kytkemistä eikä se ole edes lämmennyt vielä. Sen velktin voi käynnistää mikäli isompaa mörssäriä luukuttaa niin kauan että alkaa lämpiämään. Jaahdytystä voi jossakin ääritapauksessa tarvita, mutta normaalisti ei oman kokemukseni mukaan tarvitse eikä niitä mörssäreitäkään tietenkään tule usein luukutettua ihan täysillä, vaan mieluummin siinä makeassa pisteessä.
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Rämppy
16.10.2014 09:29:39 (muokattu 16.10.2014 09:30:50)
Insane Kane:
Kitarapajallakin sanoi että Gibson on parraimmillaan juur nyt. Tiä sitten oliko myyntipuheita vai totuuksia, mutta mun mielestä tämä oli paras.

Kuulostaa tutulta. Kun itse ostin ES335:n v. 2010, niin Kitarapajalla sanoivat, että Gibsonin laadussa on tapahtunut iso harppaus parempaan ja että nyt G:llä on uusi kultakausi. Silloin olin jo joitakin vuosia katsellut essejä vähän niinkuin ostoa ennakoiden, ja aika paljon oli tuohon mennessä ollut laadullista hajontaa uusissa yksilöissä. Silloin tuntui, että nämä uusimmat ovat ainakin viimeistelyltään ja painoltaan selkeästi parempia kuin aiemmin testaamani.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)