Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: latin jazz ; lattarijazz; lattari
1
sub zero
20.05.2010 14:17:18 (muokattu 20.05.2010 14:18:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tästä aiheesta ei ole vielä topicia
 
itseäni on alkanut viime aikoina vähän kiinnostelemaan, että mitä tästä osastosta löytyisi
 
olen kokeillut tommosia levyjä, kun willie bobo: "spanish grease" ja mongo santamaria: "mighty mongo". molemmat 1960-luvun puolivälistä
 
suositelkaa ihmeessä lisää, mitä olette todenneet hyväksi
 
minkäköhänlainen on lattarin asema suomen jazzskenessä?
 
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
Wild String Of Voodoo Strat
20.05.2010 22:24:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: suositelkaa ihmeessä lisää, mitä olette todenneet hyväksi
 
Jos jätetään bossa nova omaksi lajikseen, niin seuraavat levyt ovat tarkastamisen arvoisia:
 
Ray Barretto - Acid
Kenny Dorham - Afro-Cuban
Dizzy Gilespie - Afro
 
Nuo yllä mainitut ovat lajin klassikoita, mutta jos vähän uudempi (ja mahdollisesti mielenkiintoisempi) kiinnostaa, niin kokeilkaapa ensinnäkin sellaista levyä kuin Lágrimas Negras, jossa kuubalainen pianisti Bebo Valdés ja espanjalainen flamencolauluaja Diego el Cigala ovat yhdistäneet voimansa. Toisena mainittakoon espanjalaisen flamencokitaristin Tomatiton ja Dominikaanisesta tasavallasta kotoisin olevan pianisti Michel Camilon yhteislevytykset Spain ja Spain Again.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
sax machine
21.05.2010 18:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän uudempaa Espanjan ja Kuuban suunnalta
 
Irakere - Live at Ronnie Scott's
Chucho Valdes - Live at Village Vanguard
Chano Dominiguez - Chano
Gerardo Nunez - Jazzpana II
Alain Perez - En El Aire
 
levesinet
21.05.2010 18:54:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hermeto Pascoal
http://www.youtube.com/watch?v=fvtI_h_nE1g
 
Mä luulen että lattarin asema Suomen jazzskenessä on ihan hyvä.
 
baron
21.05.2010 21:34:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Hermeto Pascoal
http://www.youtube.com/watch?v=fvtI_h_nE1g
 
Mä luulen että lattarin asema Suomen jazzskenessä on ihan hyvä.

 
Sen Tavastian keikka äskettäin oli mahtava.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
22.05.2010 09:32:02 (muokattu 22.05.2010 09:34:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sax machine: Vähän uudempaa Espanjan ja Kuuban suunnalta
 
Gerardo Nunez - Jazzpana II
Tämä, kuten myös Jazzpaña I (Martin/Mendoza Project) on sangen kyllä
 
Alain Perez - En El Aire NERO
 
levesinet: Hermeto Pascoal
http://www.youtube.com/watch?v=fvtI_h_nE1g
Toinen NERO.
 
Mä luulen että lattarin asema Suomen jazzskenessä on ihan hyvä.
 
Ite en kyllä tiedä "lattarin" (mitä sekin sitten on) asemasta Suomessa. Bongo beatia kyllä kuulee, mutta latin jazz-bändejä sais munsta olla enemmänkin. ts. enemmän latin- kuin jazz-lähtökohdista ponnistavia. Mitä näitä nyt on: Kuukumina, Caipirinha, Septeto son, Salsamania, Pipoca ja Jere Laukkanen :) Liekö kaikkia noista enää olemassakaan.
Sitten voi olla jotain sambakouluja joista en tiedä mitn.
 
Koulutkin ovat pop-jazz-konservatorioita. Eivät pop-jazz-LATIN-konservatorioita. Saivar saivar.
 
Oli miten oli, "Lattarin" käsite on epäselvä ja sääh.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
baron
22.05.2010 20:40:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Oli miten oli, "Lattarin" käsite on epäselvä ja sääh.
 
Miten niin epäselvä? Kaikkihan tietää että sillä tarkoitetaan bolivialaista inkkarimusaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
22.05.2010 22:00:11 (muokattu 22.05.2010 22:00:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Miten niin epäselvä? Kaikkihan tietää että sillä tarkoitetaan bolivialaista inkkarimusaa.
 
niissä bändeissä missä itse soitan "lattaria" tarkoittaa se toisessa sambaa ja samba/discoa, toisessa koillis-brasilialaiseen perinnemusiikkiin pohjautuvaa puolifuusiota.
 
Sekavaa.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Zeeboo
22.05.2010 22:01:59 (muokattu 22.05.2010 22:10:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: niissä bändeissä missä itse soitan "lattaria" tarkoittaa se toisessa sambaa ja samba/discoa, toisessa koillis-brasilialaiseen perinnemusiikkiin pohjautuvaa puolifuusiota.
 
Sekavaa.

 
Määrite "jazz" onkin selkeärajainen...
 
E:
Tuohon avaukseen: Mitenkäs Tania Maria? Yatra Ta oli joskus melkein pakollisiin kuvioihin kuuluva.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
baron
22.05.2010 22:37:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: niissä bändeissä missä itse soitan "lattaria" tarkoittaa se toisessa sambaa ja samba/discoa, toisessa koillis-brasilialaiseen perinnemusiikkiin pohjautuvaa puolifuusiota.
 
Sekavaa.

 
Jos mä nyt vakavissani sanoisin jotain niin "lattari", latinalais-amerikkalainen musiikki on ihan yhtä itsestään selvä käsite kuin "eurooppalainen musiikki" jossa pistetään samaan romukoppaan lappalaisjoiut, flamenco ja Bach.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Epämuusikko
23.05.2010 19:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Jos mä nyt vakavissani sanoisin jotain niin "lattari", latinalais-amerikkalainen musiikki on ihan yhtä itsestään selvä käsite kuin "eurooppalainen musiikki" jossa pistetään samaan romukoppaan lappalaisjoiut, flamenco ja Bach.
 
Naulan kantaan.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
sub zero
23.05.2010 19:26:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laitoin ton "lattari" erikseen otsikkoon vain, että jos joku hakee myöhemmin, niin löytää varmemmin
 
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «