Aihe: Orange Bass Terror
1 2 3 4 5 6 7 8 9
McStadey
08.04.2010 01:39:19
Kaupat tuli tehtyä jokin aika sitten, ja ekan keikan jäljiltä voin sanoa että ihan hyvä maku jäi... DI:stä iskee aikas lujaa pöytään kun gainia lisäilee, joten DI-boxia kaipaili väliinsä, vaikka pöydästä ja nupista itsestään oli patcit jo käytössä.
Soundi on ainakin meikäläisen makuun jees, iso ja lämmin. Viiskielisen aktiivijatsarin ja warwickin 4x10 väliin tuota silloin asettelin.

orangen 4x10 houkuttelis kyllä, mutta raha on äärimmäisen helposti hupeneva luonnonvara...
Life is the art of drawing without an eraser -John W Gardner
J-PPP
08.04.2010 02:00:12
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/306140

Joku ton tyylinen sopii hyvin sen DI:n kesyttäjäksi. Kävin kanssa tuota nuppia kokeilemassa ja tykkipelihän se on. Jäin kuitenkin vielä miettimään, oli kuitenkin niin tasan yhden soundin vehje.
J.Hollström
08.04.2010 13:18:27
McStadey: DI:stä iskee aikas lujaa pöytään kun gainia lisäilee

Mä en saanu siitä puhdasta signaalia pihalle ollenkaan. Täysin käyttökelvoton ulostulo.
kojones
10.04.2010 14:41:37
J.Hollström: Mä en saanu siitä puhdasta signaalia pihalle ollenkaan. Täysin käyttökelvoton ulostulo.

-20dB vaimennusboksi väliin ja toimii jotenkin.
Tuossa ois melkein modauksen paikka tai Orangella parannettavaa.
miikargh
20.04.2010 16:56:20
http://www.dv247.com/guitars/orange … or-bass-500-and-sp410-bundle--72326

Tossa ois meleko halvalla. Jotenki vaan aina arvelluttaa tuo ulkomailta ostaminen.
Visakoivu
20.04.2010 17:16:05
miikargh: http://www.dv247.com/guitars/orange … or-bass-500-and-sp410-bundle--72326

Tossa ois meleko halvalla. Jotenki vaan aina arvelluttaa tuo ulkomailta ostaminen.

Tuolta olen ostanut toistakymmentä kertaa ja ei ole ollut mitään ongelmia.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
miikargh
20.04.2010 17:21:48
Visakoivu: Tuolta olen ostanut toistakymmentä kertaa ja ei ole ollut mitään ongelmia.

Itekki ostin sieltä kerran kitaran ja oli ihan hyvä kauppa, mutta jos sattuu huono tuuri ja jotakin käy kuljetuksessa tai lähettävät vahingossa rikkinäisenä niin harmittas.
Visakoivu
20.04.2010 17:36:03
miikargh: Itekki ostin sieltä kerran kitaran ja oli ihan hyvä kauppa, mutta jos sattuu huono tuuri ja jotakin käy kuljetuksessa tai lähettävät vahingossa rikkinäisenä niin harmittas.

Kuljetuksissa jos menee rikki niin kuljetusyhtiö korvaa ja rikkinäisen tuotteen voi laittaa takuuseen.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
kojones
24.04.2010 21:03:36
Testailin tuota DI-outia itse tehdyn -20dB padin kanssa, gainit yli klo 15 signaaliin tuli mukaan ihmeellinen rutina, ihan kuin lähtö itsessään olisi klipannut. Mikserin päässä ei kuitenkaan vielä valot vilkkuneet, tosin saattoi olla että tuo diy-padi sekoitti jotenkin impedanssia ja DI-lähtö sitten kyykkäsi.

Pienemmillä gaineilla toimi kyllä hienosti ja soundi oli hyvä, vienolla putkirutulla.
miikargh
26.04.2010 13:48:43
kojones: Testailin tuota DI-outia itse tehdyn -20dB padin kanssa, gainit yli klo 15 signaaliin tuli mukaan ihmeellinen rutina, ihan kuin lähtö itsessään olisi klipannut. Mikserin päässä ei kuitenkaan vielä valot vilkkuneet, tosin saattoi olla että tuo diy-padi sekoitti jotenkin impedanssia ja DI-lähtö sitten kyykkäsi.

Pienemmillä gaineilla toimi kyllä hienosti ja soundi oli hyvä, vienolla putkirutulla.

Olitko tossa jo myymässä sitä? Vai saitko jo myytyä?
kojones
26.04.2010 14:00:27
miikargh: Olitko tossa jo myymässä sitä? Vai saitko jo myytyä?

Olihan se jonkin aikaa kaupan uusien hankintojen rahoittamiseksi, mutta jäi kuitenkin omaan käyttöön.
McStadey
12.05.2010 13:17:13
Mietin tuota putkien vaihtoa tuohon, niin kun joku edellä oli jo tehnytkin.

Sanokaas joku joka jotain noista tietää, että oisko ideaa laittaa 12at7 + 12ax7 yhistelmää, ja onko väliä kummin päin laittaa.. kattelin että tuossa putki-isoveljessä näyttäs olevan etuasteessa tuollanen yhistelmä...
McStadey
12.05.2010 13:21:09
niin ja DV247 kaupasta ei oo ko hyvää sanottavaa. Itsekin olen aikas paljon kaikkea sieltä hommannut. mm. Tämän orankin ja beissin...
miikargh
12.05.2010 16:23:38
McStadey: niin ja DV247 kaupasta ei oo ko hyvää sanottavaa. Itsekin olen aikas paljon kaikkea sieltä hommannut. mm. Tämän orankin ja beissin...

Itse ajattelin DV247:sta hommata, mutta tilasin sitten lähimpään musiikkiliikkeeseen sen. Nyt vaan ootellaan. Nupin pitäis tulla viikon vaihteessa, mutta kaappi tulee vasta kuudauden päästä.

Onkos kukaan muuten soitellu noilla smart power kaapeilla?
asaksala
23.05.2010 10:03:08
Vaihoin putket. Laitoin vasempaan sovtek12ax7wb:n ja oikeaan Gt:n 12au7:n. Suurempi vaikutus oli selkeesti tuolla au7:lla. Luulen että se oikeanpuoleinen putki on etuasteen ensimmäinen ja siten sen vaikutuksen huomaa kun gainia ruuvailee. Varma en ole, jokohan netistä löytyis kytkentäkaavio?? Jokatapauksessa, nyt ei irtoa säröä juuri ollenkaan. Täydellä gainilla juuri ja juuri. Väittäisin että soundiin tuli lisää selkeyttä ja tarkkuutta. Eli juuri sitä mitä tarvittiinkin. Ja tämä on mielestäni eritoten sen ekan putken vaihdon ansiota. Etusen antama signaalitaso tippui aika reilusti mutta tehoahan riittää, volumea isommalle. =) Au7:n jännitevahvistus on 17-20, at7:n 60 ja ax7:n 100. Olisipa siis hyvä testata tuota at7:aa myös.
"Mark Knopfler has an extraordinary ability to make a Schecter Custom Stratocaster hoot and sing like angels on a Saturday night, exhausted from being good all week and needing a stiff beer." -Douglas Adams
okabass
23.05.2010 11:21:50 (muokattu 23.05.2010 18:21:42)
asaksala: Vaihoin putket. Laitoin vasempaan sovtek12ax7wb:n ja oikeaan Gt:n 12au7:n. Suurempi vaikutus oli selkeesti tuolla au7:lla. Luulen että se oikeanpuoleinen putki on etuasteen ensimmäinen ja siten sen vaikutuksen huomaa kun gainia ruuvailee. Varma en ole, jokohan netistä löytyis kytkentäkaavio?? Jokatapauksessa, nyt ei irtoa säröä juuri ollenkaan. Täydellä gainilla juuri ja juuri. Väittäisin että soundiin tuli lisää selkeyttä ja tarkkuutta. Eli juuri sitä mitä tarvittiinkin. Ja tämä on mielestäni eritoten sen ekan putken vaihdon ansiota. Etusen antama signaalitaso tippui aika reilusti mutta tehoahan riittää, volumea isommalle. =) Au7:n jännitevahvistus on 17-20, at7:n 60 ja ax7:n 100. Olisipa siis hyvä testata tuota at7:aa myös.

Minusta kannattaisi kokeilla kaikilla mahdollisilla 12A*7-perheen putkiyhdistelmillä. 12AX7 on silloin tällöin liian ärhäkkä putki joissain vahvareissa, ja tilanne korjaantuu monasti juuri pienempigainisella putkella.

http://cydathria.com/fdm/12AX7_sub.html

Jos kytkis löytyisi, niin sinne saattaisi sopia erittäin hyvin 12DW7. Se on mm. vanhoissa basso-Ampegeissa syöttämässä tonestackiä (12AU7-puolisko). Toinen putken triodeistahan on 12AX7.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
24.05.2010 10:29:30 (muokattu 24.05.2010 10:33:26)
asaksala: Kiitos vinkeistä. Kieltämättä nyt kiinnostaisi purkaa ite takuupeli ja piirrellä se etuasteen kytkentä..

Jos piirrät kytkiksen, niin olisi kiva nähdä se. Ei se varmaan iso homma ole, putkikytkennöissähän on aika vähän komponentteja.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
simosiili
26.05.2010 17:02:27
Mitenköhän riittää keikkakäyttöön? Harkinnu ko. nuppia sp410 kaapin kera.
tarzan
26.05.2010 18:35:39 (muokattu 26.05.2010 18:36:04)
simosiili: Mitenköhän riittää keikkakäyttöön? Harkinnu ko. nuppia sp410 kaapin kera.

500 wattia ja 4x10-kaappi? Eiköhän ole enemmän kuin tarpeeksi. Itse ajattelin tulla toimeen ihan 2x10 kaapilla.
Ja sieltä se taas tuli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)