Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Irkkumusiikin kitaraopetusta netissä.
1
marviner
21.05.2010 10:54:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysinpä tällaisen nettisaitin äskettäin:
 
http://www.irishguitarpod.com/
 
Tuolla siis opetetaan kansalle perinteisen irlantilaisen kitaroinnin salaisuuksia melko alkeista lähtien. Ittellä on ollut hankaluuksia löytää kokonaisvaltaista oppimateriaalia, varsinkin netistä, joten jos jollakulla on takataskussa linkkejä vastaavaan materiaaliin, niin ainakin henk. koht. olisin niistä kiinnostunut.
 
Tuli testattua tota ensimmäistä lessonia, ja täytyy sanoa, että sitä treenatessa tuntui, niinkuin ei olisi ikuna ennen kitaraan koskenutkaan. Periaatteessa helpon kuuloista, mutta käytännössä ei kuitenkaan niin helposti soitettavaa (ainakaan ittelle). Simppeleissäkin biiseissä tapahtuu niin saakelin tavalla koko ajan, jottei niitä kaikkia nuotteja meinaa millään muistaa, tai jos ne muistaakin, niin nakit ei suostu soittamaan niitä siinä järjestyksessä. Sormet kun ovat tottuneet ajan saatossa aivan toisenlaisiin juoksutuksiin. Mutta hemmetin hauskaa se loppupelissä on :)
 
jussi1976
22.05.2010 18:51:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tuosta! Mä olen monta kertaa funtsinu, että toi olisi kiva tietää, miten ne soittaa sitä, mutta en ole etsinyt. Kiitos linkistä.
 
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
marviner
24.05.2010 16:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Kiitos tuosta! Mä olen monta kertaa funtsinu, että toi olisi kiva tietää, miten ne soittaa sitä, mutta en ole etsinyt. Kiitos linkistä.
 
Tablaukset ko. biiseihin (ja pariin tuhanteen muuhun irkkubiisiin) löytyy täältä:
 
http://www.traditionalmusic.co.uk/i … sh-guitar-tab/irish-guitar-tab.html
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «