tono 20.05.2010 21:42:42 (muokattu 20.05.2010 22:00:44) | |
---|
Mitä jos jokainen lopettaisi riitelyn/haukkumisen/vainoharhaisuuden/lopettamisen jne... ja menisi vaikka perjantai-iltana nakkikioskille riitelemään jos mieli tekee? Eihän tääkään vissiin mitään hirveän vakavaa hommaa ole ja tuskin hirveesti hyvää saanut tää keskustelu aikaseksi? Kitara (tai jokin muu soitin) käteen ja omaa tarinaa kertomaan! Itellä ainakin on hyvä maku jäänyt skaboista ja on kiva lukea rakentavia kommentteja. :) Ps: Toivottavasti tämä oli se jäätävä kommentti mikä jää viimeiseksi kommentiksi asiaan liittyen. Käsi kädessä nuotin vieressä... |
antnis 21.05.2010 13:13:37 | |
---|
Voimahalit kaikille. |
aantila 21.05.2010 15:25:06 | |
---|
antnis: Voimahalit kaikille. ++++++++++++++++++++ :D |
Bluesmies 21.05.2010 16:02:01 | |
---|
Ei vittu mikä meno. :D |
Teijo K. 21.05.2010 16:09:08 | |
---|
Bluesmies: Ei vittu mikä meno. :D Nuorena sanoivat, että soita poika bluesia, blues on tunnetta. Kukaan ei sanonut, että se tunne on vitutus. |
apenaattori 21.05.2010 19:12:35 | |
---|
E. ...eli peipipluus on päällänsä... :) Onnea! Enpäs ole huomannutkaan tällaista tapahtumaa kun olen puolustanut isämmaata nohevasti. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Veikko 21.05.2010 20:12:00 | |
---|
valkoinen mies saa bluesinsa tästä keskustelusta. mustillakin oli helpompaa 30-luvulla. mutta silloin blues ei vielä ollut tällä soolokeskeisyydellä. joo, kärjistin. Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude |
Teijo K. 21.05.2010 20:50:19 | |
---|
Veikko: valkoinen mies saa bluesinsa tästä keskustelusta. mustillakin oli helpompaa 30-luvulla. mutta silloin blues ei vielä ollut tällä soolokeskeisyydellä. joo, kärjistin. Mutta roots sooloskaboja sensijaan on väännetty jo vuodesta 1736. "The oldest and most basic instrument of roots music, however, is not the guitar but the fiddle. For years the fiddle was virtually the only instrument found on the frontier, and in the South is was used widely enough that as early as 1736 we find written accounts of fiddle contests." http://www.pbs.org/americanrootsmusic/pbs_arm_ii_fiddle.html Nyt ollaan niinku jännän äärellä? Perinteet velvoittaa ja kaikkea sellaista hienostunutta... |
padaa@dadaa! 21.05.2010 21:07:03 | |
---|
Todella rootsia olisi soitella soolo lattiasta kattoon viritetyllä paalilangalla. |
Teijo K. 21.05.2010 21:16:57 | |
---|
LeoFender: Todella rootsia olisi soitella soolo lattiasta kattoon viritetyllä paalilangalla. Millähän ne soitti ennen ku lattiat ja katot keksittiin? |
padaa@dadaa! 21.05.2010 22:41:50 (muokattu 21.05.2010 22:41:58) | |
---|
baso: hieno tumma soundi
Mulla on menossa "toiset tykkää muhkummasta" -viikot. Telecasterissa kielet on tyyppiä flatwound ja hevisuunnikkaassa jolla tämänkertainen veto oli soitettu on muuten vaan täysin kuolleet kielet. |
Blackie: paljon tavaraa, sotkuinen, slide hakee vielä blaekie: slide laulaa, ehkä olisi saanut välillä hengähtää, nyt tuli tosi hengästynyt kuuntelukokonausuus blaekie: rankka soundi, mutta tasapainoinen miksaus. Mainiota soittoa tässäkin Juu Kiitos, juuri näin. Naulankantaan :) Oikeastaan olin kahden vaiheilla, viittikö tolla edes osallistua, mutta menköön ny. Pitäs kyllä jättää noi yölliset sooloilut, ja tässä tapauksessa pitäis jättää myös slide romukoppaan (tai palauttaa lasinen pilleripurkki apteekkiin, uusiokäytöön), mutta toisaalta kaikkea pitää kokeilla ..... hmm ainakin 3 kertaa 8) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Teijo K. 21.05.2010 23:06:15 | |
---|
gary field Teijo: toi harpisti tais olla noista taitavin, pientä epätarkkuutta olin muiden suorituksissa huomaavinani. Mahtavaa jos vain pientä! :) Olen jo pitempään miettinyt täysin uuden soittimen ottamista harjoitteluun. Isä löysi viulun roskiksesta ja antoi sen sitten minulle, tuossa laittelin rakennuskurssilla kuntoon, mutta vasta tällä viikolla rohkenin kokeilemaan sillä soittamista. Itseasiassa tuossa on äänitetty ensimmäisen tunnin harjoittelun jälkeen nuo jutut. :) Ja täsmälleen sama tuon slidekitaran kanssa. Slideputkena vielä huuliharppu. Tää oli tällainen välikevennys nyt. Take it easy my friends. Kitara siis avovaimon soittimia, kitaralla olen soitellut joskus sointuja sentään. |
Zeeboo 21.05.2010 23:14:36 | |
---|
blaekie: ... ja tässä tapauksessa pitäis jättää myös slide romukoppaan (tai palauttaa lasinen pilleripurkki apteekkiin, uusiokäytöön)... Nämähän siis eivät kai ole erillisiä asioita... ;D "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Teijo K. 21.05.2010 23:17:13 | |
---|
Zeeboo: Nämähän siis eivät kai ole erillisiä asioita... ;D Lisempää ja vahvempia. Muljaaa! :) |
blaekie 21.05.2010 23:20:12 | |
---|
Zeeboo: Nämähän siis eivät kai ole erillisiä asioita... ;D Juu, ei tieteskään. Pitäähän ne pilleripurkitkin joskus kuitenkin tyhjentää, ja sen jälkeen toimia ekologisesti oikealla tavalla :) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Zeeboo 21.05.2010 23:23:16 | |
---|
blaekie: Juu, ei tieteskään. Pitäähän ne pilleripurkitkin joskus kuitenkin tyhjentää, ja sen jälkeen toimia ekologisesti oikealla tavalla :) Mä jo ajattelin, että jos apteekista saa reseptivapaasti jotain jolla slide lähtee kulkemaan tuolla tavalla, niin tuli aamulla nappikauppaan lähtö... "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Gary Enfield 21.05.2010 23:42:42 (muokattu 21.05.2010 23:45:56) | |
---|
gary field: Joo, ehkä sitä kaikua oli "himpun" verran liikaa. Pieni rentous ei tekisi pahaa. Sointuihinkin olisi voinut enemmän reagoida. gary field: Kivasti kaikuu ja nakuttelee. Tässä oli varmasti laitettu ihteään peliin ja kaivettu omat vahvuudet esiin. gary field: Vähän varovainen ote ja ja samat sanat kuin basolle - lauseita soittimesta ulos! Lopussa paranee paljon. Joo, hyviä kommentteja, tämä on jotakuinkin se taso jolla tällä hetkellä mennään. Oon kaiken kaikkiaan tyytyväinen tähän lukuvuoteen ja koen edistyneeni blues/soolokitaristin "urallani" kun vertaa viime syksyyn. Pitää vaan koittaa olla ahkera kesälläkin. |
Gary Enfield 22.05.2010 00:16:35 | |
---|
|
velsa 22.05.2010 01:18:30 (muokattu 22.05.2010 01:21:07) | |
---|
Sorry,väärä palsta!!! Kauas on pitkä matka........ |