Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 528 29 30 31 32122 123 124 125 126
moderndrummer88
21.05.2010 10:26:57
jussimi: Mikkelin Jormalta kannattaa kysellä noista myös! Ostin häneltä aikoinaan vanhat 60-luvun Gretschit, ).

Oiskohan hänellä myös uusia 60-luvun Gretschejä?
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
passe
21.05.2010 10:55:10 (muokattu 21.05.2010 10:58:12)
http://www.blocket.se/vi/27597869.htm?ca=11

On kyllä äijä väri! Noissa hinnoissako nuo Gretsch:t pyörivät?

Ludareiden "yleinen hintataso" näyttäisi äkkiseltään liikkuvan siitä vähän alle tonnista suunnilleen puoleentoista.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hollmi-5
21.05.2010 11:21:16 (muokattu 21.05.2010 11:21:31)
jussimi: Mikkelin Jormalta kannattaa kysellä noista myös! Ostin häneltä aikoinaan vanhat 60-luvun Gretschit, aivan mielettömän hyvät rummut. Ja saundihan pesee Ludarit mennen tullen(mulle sattui kyllä oikein oivalliset yksilöt).

Höpötihöpöti. Vai mennen tullen... Minä taas olen sitä mieltä, että Ludwigit ovat soundiltaan 60-lukulaisten parhaat.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jussimi
21.05.2010 11:37:33
hollmi-5: Höpötihöpöti. Vai mennen tullen... Minä taas olen sitä mieltä, että Ludwigit ovat soundiltaan 60-lukulaisten parhaat.

Täky näytti toimivan..;)

Verrattain huokealla Gretschit silloin lähti. Tosin eivät olleet aivan alkuperäiskuosissaan, joten keräilijälle ehkä absolute no-no. Mutta se saundi..

p.s. Editoin MD88 sun mieliksi aikaisemman postaukseni.:)
Vallu-Veke
21.05.2010 11:46:12
moderndrummer88: Oiskohan hänellä myös uusia 60-luvun Gretschejä?

Jos rahaa löytyy, niin Savolaiset hommaa sellaiset ;)
hollmi-5
21.05.2010 12:49:52
Vallu-Veke: Jos rahaa löytyy, niin Savolaiset hommaa sellaiset ;)

Joskus putkahtaa uusia 60-lukulaisiakin. Mutta hinnat ovat huikeita. Nytkin on myynnissä vuoden 1964 Ludwigin Supraphonic hintaan 1600 USD. Ludwigin Black Oyster Jazz Festival meni hintaan 14 000 USD.

Minä olen onnistunut ostamaan vuoden -78 Rogersin Dynasonicin ja Ludwigin -80 Black Beautyn uutena (eli new old stock).
moderndrummer88
21.05.2010 19:06:21
hollmi-5: Joskus putkahtaa uusia 60-lukulaisiakin. Mutta hinnat ovat huikeita. Nytkin on myynnissä vuoden 1964 Ludwigin Supraphonic hintaan 1600 USD. Ludwigin Black Oyster Jazz Festival meni hintaan 14 000 USD.

Minä olen onnistunut ostamaan vuoden -78 Rogersin Dynasonicin ja Ludwigin -80 Black Beautyn uutena (eli new old stock).

Uudet on uusia ja vanhat on vanhoja tai uuden veroisia, mutta ei uusia. Ei ne naarmut ynnä muut skraadut tuotteesta vanhaa tee vaan ikä :)
hollmi-5
21.05.2010 19:12:27
moderndrummer88: Uudet on uusia ja vanhat on vanhoja tai uuden veroisia, mutta ei uusia. Ei ne naarmut ynnä muut skraadut tuotteesta vanhaa tee vaan ikä :)

New Old Stock on uusi vanha ;-) Eli superharvinaisuus ja siksi kalliimpi, kuin saman ikäinen kuntoluokaltaan kymppimiinus vastaava. Jos kama on käyttämätön, on se minulle uusi, vaikka valmistus olisi kymmeniä vuosia sitten tehty. Rummut ei ole maitoa, joka happanee, vaikka ei käytettäisikään...
Vallu-Veke
21.05.2010 20:30:01
hollmi-5: ...Rummut ei ole maitoa, joka happanee, vaikka ei käytettäisikään...

Ehe ehe, läpy läpy... Riippuu, miten ne on säilytetty. Ne voi olla myös ihan skebeliä ??
Hyvät ja älykkäät rummut itkee nimittäin itsensä homeeseen, jos niitä ei soiteta ;)

No ei vaitenkaan. Onhan se herkkua, jos löytää iskemättömiä.

Itselläni on myös jotain sellaista herkkua, mitä ei löydy maapallolta enää.
Käyttämätön Reiman talonmies-tyylinen toppa/tuulipuku 70-luvulta. Asuun kuuluva lippis, korvaläpillä puuttuu. Pukua ei ole koskaan käytetty, kuin malliksi mun päällä. Sain sen Turussa asuessani yhdeltä puliukolta 90-luvun alussa, kun se kävi aina viikottain ruinaamassa kolikot multa. Ko. puvusta ei löydy enää edes kuvia mistään. Se oli legendaarinen 70-luvulla. Aarre ja sen hinta ei voi enää määritellä rahassa, koska ne oli sen aikakauden kansallispukuja ;)
Velli
21.05.2010 21:24:57
moderndrummer88: Ei ne naarmut ynnä muut skraadut tuotteesta vanhaa tee vaan ikä :)

Kuinka kauan rummun sitten täytyy lojua kaupassa että se ei enää ole uusi vaan vanha. 1kk, 6kk, 1 vuosi, 2 vuotta?
Ruutikallo
21.05.2010 21:34:20 (muokattu 21.05.2010 21:34:42)
Velli: Kuinka kauan rummun sitten täytyy lojua kaupassa että se ei enää ole uusi vaan vanha. 1kk, 6kk, 1 vuosi, 2 vuotta?

Noin 22-vuotta olettaisin. =)

E: Hymaiou
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
moderndrummer88
21.05.2010 22:41:13 (muokattu 21.05.2010 22:57:06)
Velli: Kuinka kauan rummun sitten täytyy lojua kaupassa että se ei enää ole uusi vaan vanha. 1kk, 6kk, 1 vuosi, 2 vuotta?

Tämä on sellainen asia mikä sinun pitää pohtia ihan itse kertakaikkiaan.

E: http://fi.wiktionary.org/wiki/uusi tuolta vaikka alkuun jos sinun on hankala käsittää termiä...
hollmi-5
21.05.2010 22:47:16
moderndrummer88: Tämä on sellainen asia mikä sinun pitää pohtia ihan itse.

Eli tämä oli sinulle liian vaikea kysymys?
moderndrummer88
21.05.2010 22:59:34 (muokattu 21.05.2010 23:03:18)
hollmi-5: Eli tämä oli sinulle liian vaikea kysymys?

Olihan tuollakin määritelmissä, että käyttämätön, kerro sinä nyt sitten kansan kynttilänä, että miten asian laita on :)

Täälläkin rakastetaan näitä rumpujen ja autojen keskenään vertailua, niin miten jos menette autoliikkeeseen ja sanotte, että uusi mazda pitäisi saada, ja myyjä tarjoaa sinulle sitten jotain 80-luvun täysin käyttämätöntä peliä "uutena", onko se uusi? Jos nyt siis olettettaisiin, että auto on säilynyt mekaniikaltaan sekä pinnaltaan täysin uudenveroisena.
Velli
21.05.2010 23:15:11
moderndrummer88:
Täälläkin rakastetaan näitä rumpujen ja autojen keskenään vertailua, niin miten jos menette autoliikkeeseen ja sanotte, että uusi mazda pitäisi saada, ja myyjä tarjoaa sinulle sitten jotain 80-luvun täysin käyttämätöntä peliä "uutena", onko se uusi? Jos nyt siis olettettaisiin, että auto on säilynyt mekaniikaltaan sekä pinnaltaan täysin uudenveroisena.

On se mun mielestä uusi auto. Malli vain on vanha. Oma valinta on sitten että minkä mallisen uuden auton haluaa. Jos autokaupasta saisi uutena vaikkapa 30-luvulla valmistettuja autoja, niin veikkaan, että eivät ne kovin kauaa kaupan lattialla viihtyisi. Ei niitä perheen äidit ostaisi, mutta asiasta jotain tietävät ostaisivat.
markkuliini
21.05.2010 23:19:43

Tää onkin ihan helvetin oleellista, että millä sanalla näitä new old stock-rumpuja suomen kielellä saa tai ei saa kutsua. Sarjassamme kun-ei-ole-enää-muuta-kinattavaa.

Ihan sama, 'käyttämätön, 'uusi-vanha', '60-luvun uusi'. Kunhan ymmärretään toisiamme.
Mutta, tosiaan, jos niitä koskemattomai ei saa uusiksi sanoa, niin pitäisi siihen sitten kyllä osata jokin raja sanoa milloin uusi muuttuu kaupan hyllyllä vanhaksi. Itse esim. ostin about 15-20 vuotta vanhan 15" coated emperorin tässä männä talvena. Muoveissa jne. Oliko se uusi kalvo vai vanha kalvo? :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
21.05.2010 23:24:48
markkuliini: Tää onkin ihan helvetin oleellista, että millä sanalla näitä new old stock-rumpuja suomen kielellä saa tai ei saa kutsua. Sarjassamme kun-ei-ole-enää-muuta-kinattavaa.

Ihan sama, 'käyttämätön, 'uusi-vanha', '60-luvun uusi'. Kunhan ymmärretään toisiamme.
Mutta, tosiaan, jos niitä koskemattomai ei saa uusiksi sanoa, niin pitäisi siihen sitten kyllä osata jokin raja sanoa milloin uusi muuttuu kaupan hyllyllä vanhaksi. Itse esim. ostin about 15-20 vuotta vanhan 15" coated emperorin tässä männä talvena. Muoveissa jne. Oliko se uusi kalvo vai vanha kalvo? :)

No sillä minä sanoinkin Vellille, että tämä on nyt sellainen asia minkä se vaan pitää itse funtsia, tuo on vähän subjektiivinen asia, mitä itse kukin pitää vanhana. Itse pitäisin rajana viittä vuotta...
markkuliini
21.05.2010 23:27:10

moderndrummer88: No sillä minä sanoinkin Vellille, että tämä on nyt sellainen asia minkä se vaan pitää itse funtsia, tuo on vähän subjektiivinen asia, mitä itse kukin pitää vanhana. Itse pitäisin rajana viittä vuotta...

Jäbä pehmentelee. :D
Nimittäin aikaisemmin sanoit näin moderndrummer88: Uudet on uusia ja vanhat on vanhoja tai uuden veroisia, mutta ei uusia. Ei ne naarmut ynnä muut skraadut tuotteesta vanhaa tee vaan ikä :)
Siksi varmaan moni halusi vähän selvennystä.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
21.05.2010 23:54:27 (muokattu 21.05.2010 23:55:05)
markkuliini: Jäbä pehmentelee. :D
Nimittäin aikaisemmin sanoit näin
Siksi varmaan moni halusi vähän selvennystä.

Äläs sotke puuroja ja vellejä. Toi oli tuohon kun puhuttiin NOS-kamasta, joka ei minusta todellakaan ole uutta. Se sun Emperor kalvokin oli 15-20 vuotta vanha, ei 15-20 vuotta uusi :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)