baron 18.05.2010 10:30:53 (muokattu 18.05.2010 10:31:23) | |
---|
Epämuusikko: Ootko sinäkin pyöriny siellä? Joo, kun löysin paikan joskus 60-luvun alussa, Elannon jazzkerho vei meidät sinne, niin aloin aktiiviseksi "penkkiurheilijaksi", siihen aikaan vain kuunteluoppilaana, en silloin vielä soittanut itse. Tutustuin isoon joukkoon nuoria lupaavia jazz-muusikoita aina perhetutuiksi asti: Eero Koivistoinen, Pekka Sarmanto, molemmat Pethmanit, Chrisse Schwindt, Reiska Laine ym. Yle teki siitä jonkun telkkariohjelmankin ja mun naama näkyy siellä yleisön joukossa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 18.05.2010 10:41:25 | |
---|
baron: Joo, kun löysin paikan joskus 60-luvun alussa, Elannon jazzkerho vei meidät sinne, niin aloin aktiiviseksi "penkkiurheilijaksi", siihen aikaan vain kuunteluoppilaana, en silloin vielä soittanut itse. Tutustuin isoon joukkoon nuoria lupaavia jazz-muusikoita aina perhetutuiksi asti: Eero Koivistoinen, Pekka Sarmanto, molemmat Pethmanit, Chrisse Schwindt, Reiska Laine ym. Yle teki siitä jonkun telkkariohjelmankin ja mun naama näkyy siellä yleisön joukossa. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 261&o=900&m=2&#p9308243 Kattelikko ton ohjelman? Hyvää juttua noin yleisesti ja ihan tanssimusiikkipuolellekin. |
Epämuusikko 18.05.2010 11:03:57 | |
---|
baron: Yle teki siitä jonkun telkkariohjelmankin ja mun naama näkyy siellä yleisön joukossa. Muistuuko semmoinen fonisti-huilisti mieleen kuin Kari Veisterä? Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
baron 18.05.2010 11:10:59 (muokattu 18.05.2010 11:17:07) | |
---|
Epämuusikko: Muistuuko semmoinen fonisti-huilisti mieleen kuin Kari Veisterä? Sorry, ei tuu mieleen? Ei se ainakaan kovin säännöllinen kävijä ole voinut olla. Innokkaimpia olivat Eric Dannholm, Esa Pethman, Junnu Aaltonen, Eero Koivistoinen, Stanley Lindroos, Julius Heikkilä jotka fonisteista tulee mieleen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Prophet 20.05.2010 13:09:59 | |
---|
|
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
Kumiankka 20.05.2010 19:55:48 | |
---|
Kauhistuin ja lukihäuiriössä luin tekstin että "Ihana Neekeri" ja tulin heti mustasukkaiseksi, vaiken mikään rasisti olekaan kunhan eivät mulle tule urpoilemaan. Noista ei kyllä aina tiedä että viekö ne kaikki meidän naiset vai haluaako vain lainata hetkeksi. Kyllä sitä rasismia varmaan on monessa tuppukylässä ja asenteissa pitää olla korjaussarjaa että kansainvälistyisi homma meillä suomessa. Meidän kylällä asuu yksi neekeri jonka tunnen melko hyvin. Erittäin viksu ja raamikas tehokas varman luotettava kaveri jos ei viksumpi ja tehokkaampi kuin moni muu, kuitenkin tavallinen suomalainen suomea puhuva asiallinen tyyppi. Ei kyllä helppoa ole silläkään vaikka nuorempana kävi kateeksi. Esim. kerran oltiin ihan päiväsaikaan pahassa paikassa, jouduttiin töiden puolesta tosi paskamaiseen tilanteeseen, meinasi tulla erään laitoksen tuotantoon lopullinen stoppi eräästä teknis fysikaalisesta syystä ja oli paljon porukkaa ihan hätähommissa ja saivat kovalla kiireellä porukalla homman hallintaan, ja tämä tumma poika tuli sitten hoitamaan yhtä työjuttua sinne kiireen keskelle. No eikös sitten yksi hyvin varustettu blondi sattui olemaan paikalla ja iski silmänsä tummaan komistukseen ja täysin häpeämättä meinasi väkisin uida liiveihin kesken työpäivän vaikka porukkaa oli ympärillä ja kaveri joutui ystävällisesti irtautumaan seksiä tihkuvasta iilimadosta jotta sai kiireellisen elintärkeän hommansa tehtyä. Ei kyllä baariinkaan voitu koskaan ei ikinä mennä kaljalle, aina ihan joka kerta oli naisia vaikka minkälaisia ja viereisestä pöydästä känniurpoja riidan huutelijoita niitä minun laisia joilla ehkäisy on sisäänrakennettu ulkoasuun |
baron 24.05.2010 11:28:19 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Begemoth 24.05.2010 11:39:08 | |
---|
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
EP 24.05.2010 11:42:01 (muokattu 24.05.2010 11:42:26) | |
---|
|
baron 24.05.2010 13:16:20 | |
---|
EP: Ei oo Merikannon! Variaatioita Bellmanin teemasta. Kyllä ne yleensä on pistetty variaatioiden tekijän piikkiin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Prophet 26.05.2010 15:05:12 | |
---|
Seija Simola & Juhani korjus studiossa. Markku Suoknuutti tiluttelee spinetti-Hammondia. Mitäs tiedätte hänestä, nimi kun ei kerro mulle mitään? http://areena.yle.fi/video/1009668 |
KoskPaavo 26.05.2010 15:37:00 | |
---|
Prophet: Seija Simola & Juhani korjus studiossa. Markku Suoknuutti tiluttelee spinetti-Hammondia. Mitäs tiedätte hänestä, nimi kun ei kerro mulle mitään? http://areena.yle.fi/video/1009668 Saattoi olla Suoknuuti myös haitarihemmo, vaan en oo varma. "Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen."
Lain.Walttoni |
isojussi 26.05.2010 16:12:12 | |
---|
baron: Variaatioita Bellmanin teemasta. Kyllä ne yleensä on pistetty variaatioiden tekijän piikkiin. Eikä se teemakaan oikeesti Bellmanin oo - kuhan kirjas kansanlaulun muistiin. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
baron 26.05.2010 16:50:50 | |
---|
isojussi: Eikä se teemakaan oikeesti Bellmanin oo - kuhan kirjas kansanlaulun muistiin. Bellman on näköjään Wikipedian mukaan sanoittaja. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
kurrekullervo 26.05.2010 17:29:25 | |
---|
Pianon ja urkujen ohella suuresti kunnioittamani Mestari Markku Suoknuuti soitti myöskin näppäin(!)harmonikkaa ja toimi Ogelin opettajana. Oli viimeisen päälle huumorimiehiä, eikä myöskään ollut mikään tiukkapipo tosikko muusikkona. Minulla oli kunnia tuntea hänet henkilökohtaisesti. - Valitettavasti tilanne on nyt R.I.P. |
Begemoth 27.05.2010 01:39:25 | |
---|
Prophet: Seija Simola & Juhani korjus studiossa. Markku Suoknuutti tiluttelee spinetti-Hammondia. Mitäs tiedätte hänestä, nimi kun ei kerro mulle mitään? http://areena.yle.fi/video/1009668 Mainiota hommaa kyllä. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
WanhaWetäjä 27.05.2010 02:38:39 | |
---|
Prophet: Seija Simola & Juhani korjus studiossa. Markku Suoknuutti tiluttelee spinetti-Hammondia. Mitäs tiedätte hänestä, nimi kun ei kerro mulle mitään? http://areena.yle.fi/video/1009668 Joo, kerran oltiin samalla keikalla, joku ihme bassotu(u)rauskeikka Aulangolla, viihdettä...foni/laulu Happo Senski(RIP), pianossa sitten tää toinen hanu Suoesa(RIP) joka oli myös kauheessa kanuunassa, rumpalia en muista...kävivät tauoilla hotellihuoneessa, molempien päät punoittivat iltaa kohti yhä enemmän ja enemmän ja ilme oli muikea ;-) Sen verran oli jo tuossa kohtaa koulutusta noita "alan miehiä" tullut nähtyä että en pitänyt asiaa mitenkään ihmeellisenä. Vuosi oli jotain 84. Soitoistaan en muista muuta kuin että fonista tuli enemmän ilman tuhinaa kuin kontrolloitua ääntä ja pianosta tuli pelkkää jatsia. Nää oli niitä keikkoja että olis pitänyt olla ehdottomasti joku tallennuslaite mukana! http://www.youtube.com/watch?v=jDg3PtlqI70&feature=related |
EP 27.05.2010 07:18:33 (muokattu 27.05.2010 07:23:11) | |
---|
|
EP 29.05.2010 10:53:24 | |
---|
|