Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 583 84 85 86 87121 122 123 124 125
J.Hollström
19.05.2010 23:17:56
BigPapa: Ootsä ottanu jotain?

Emmie mittään, ku miut on rokotettu pienenä.
BigPapa
19.05.2010 23:18:42

J.Hollström: Emmie mittään, ku miut on rokotettu pienenä.

Jaa jaa, no sitten.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Tuomo_
20.05.2010 09:34:09
Täytyy kyllä sanoa, että näitä juupas-eipästelyitä ja salaliittoteorioita lukiessa on kyllä haihtunut hinku osallistua. Farmisarjan pelimannina mun on turha mitään dramaattista vetäytymisilmoitusta julistaa, koska varmaan jossain vaiheessa saattaa tehdä mieli pistää veto arvuuteltavaksi.

Harmi, jos näillä ajatuksilla joutuu jollekin mustalle listalle, sillä tämä skabaaminen on välillä ollut ihan hauskaa.

Edellä on täyttä asiaa.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
AiGee
20.05.2010 10:26:58 (muokattu 20.05.2010 10:27:27)

Itse olen yrittänyt antaa aina myös kirjallisen arvion vedoista juuri perustellakseni pisteytystä. Jos läiskii vain pisteet eikä kommentoi mitenkään niin väärinkäsitysten vaara on olemassa?

Miksei sitten teknisesti ylivertaiset ja taitavimmat aina saa niitä suurimpia pisteitä?

Yksi syy saattaa olla seuraava:

Vaikka pidänkin musiikkiia eksaktina tieteenä, eli vire pitää olla kohdallaan, tyyli ja muoto oikea, niin silti aina jää sijaa myös jollekin mystiselle rosolle tai harmaalle alueelle jossa myyttinen fiilis ja tunne valtaa tontin ja puskee voimalla läpi työntäen turhan muodon ja silouden tieltään.
Uskaltaisin väittää että blues juurikin omaa tätä maailmaa.
Jos kuunnellaan vanhoja blueshemmoja, vaikkapa Johnny Lee Hooker, niin eihän sitä juuri kauniiksi esitykseksi voi sanoa? entäs puhtaasti, oikein soitetuksi? enpä tiedä...Juuri se karhea roso, se eletty elämä, se mystinen JOKIN, saattaa pilkahtaa vedosta joka ei muuten täytä mittareilla mitattuna vire-harmonia-sopivuukriteerejä?
Tarkkanahan tuossa täytyy olla, huono on vaan huonoa, ei rosoista.

Autenttisen "Roson" saavuttaminen on jotain mihin suurin osa ei taida koskaan pystyä. Itse en ainakaan, siispä yritän vaan soittaa jotenkin oikein, edes yrittämättä tavoitella tuota mystistä, jumalaista tasoa, joka joillain on ilmeisen luonnostaan...
Waits, Hande Nurmio, Dylan, Tony Joe White, Hooker jne...

Maamme musiikkikoulutuksessa voisi olla oma osionsa tulkinnasta, karismasta tms. ainaisten oikeiden asioiden näyttämisen lisäksi?

Loppuun vielä, mun mielestä skaban vedoissa on ollut mukana hurjia soundi- tyylikokeiluja joissa on aineksia ja pilkahduksia tuosta "Roson" maailmasta, ehkä ne vaatii kypsyttelyä ja muhimista, mutta matka on selvästi alkanut ja ne voivat puhutella ja antaa elämyksiä myös muille "puhtaamman" ilmaisun edustajille...

Veljet, Vastakkainasettelun aika on ohi! :)

Jyrki
En osaa......vielä.
Teijo K.
20.05.2010 10:43:29

AiGee: Itse olen yrittänyt...

Veljet, Vastakkainasettelun aika on ohi! :)

Jyrki

Kauniisti sanottu. Ja nimeen sopivasti. :)

Mä elätän toivetta että kun mä pisteytän näitä tulevia skaboja oman fiiliksen mukaan, niin kukaan ei vedä hernettä nenään. Mun levyissä toi akustinen blues ja kantri on noin niinkuin rootsosastolla hallitsevana. Silleen sellainen tatsi että mikä on tyylinmukaista tällaisessa "Johnny Winter / SRW" -tyylisessä sähköisessä bluesissa tai kantrissakaan senpuoleen puuttuu.

Elättelen kainoa toivetta, että sen takia ei suljeta soittelemasta pois, kun onhan tää hauskaa puuhaa, ja huuliharpun kanssa on aika turha mennä sohimaan noihin kitarapalstan kemuihin. Juuri alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että kadoksissa ollut tatsi alkaa pikkuhiljaa palailemaan, ja tommoiseen sähköiseen hommaan olen kritiikkien kautta saanut ihan kokonaan uusia eväitä. Ehkä mä vielä innostun sitten tutustumaan tähän sähköiseen rootsiin samalla. Nykyään tulee suhtauduttua musaan avoimemmin kuin joskus nuorempana. :)
velsa
20.05.2010 11:01:55

AiGee: I
Vaikka pidänkin musiikkiia eksaktina tieteenä, eli vire pitää olla kohdallaan, tyyli ja muoto oikea, niin silti aina jää sijaa myös jollekin mystiselle rosolle tai harmaalle alueelle jossa myyttinen fiilis ja tunne valtaa tontin ja puskee voimalla läpi työntäen turhan muodon ja silouden tieltään.
Uskaltaisin väittää että blues juurikin omaa tätä maailmaa.
Jos kuunnellaan vanhoja blueshemmoja, vaikkapa Johnny Lee Hooker, niin eihän sitä juuri kauniiksi esitykseksi voi sanoa? entäs puhtaasti, oikein soitetuksi? enpä tiedä...Juuri se karhea roso, se eletty elämä, se mystinen JOKIN, saattaa pilkahtaa vedosta joka ei muuten täytä mittareilla mitattuna vire-harmonia-sopivuukriteerejä?
Tarkkanahan tuossa täytyy olla, huono on vaan huonoa, ei rosoista.

Erittäin hyvin laitettu.....
Itseltäni se mystinen roso on ehkä jäänyt vähän taka-alalle vuosien saatossa, mutta eipä se kumminkaan estä diggaamasta sitä mystistä rosoa .
Kauas on pitkä matka........
JaSo
20.05.2010 11:38:59
BigPapa: Joo , älähdyksiä kalikasta. Ei mitään rakentavaa sanottavaa, siis tän edellä

Joo ja jos tää sanotaanko lapsellinen toisten kalikaksi ym. nimittely ym. joutava jorina ei pikkuhiljaa lopu niin eipä muakaan taida liiemmälti kiinnostaa täällä pyöriä. Nuo hommat kuuluu hiekkalaatikolle, ei tänne. Miksi tommoisia toisten mielipiteiden mollauksia pitää postata ja samalla peräänkuuluttaa asiallisuutta?? Eipä tuonkaan postin informaatioarvo kummoinen ole. Luulin että tämä on leppoisaa soittelua ja muiden mielipiteiden kuulostelua mutta eipä taida sitten olla : ( Taidan viettää kesällä liikenevän vapaa-ajan joen varressa perhoa heitellen. Siellä ei ainakaan tule huonolle tuulelle!
(Kiitos ja anteeksi, oli pakko purkaa kiukkua)
Less is more...
BigPapa
20.05.2010 11:54:37 (muokattu 20.05.2010 12:09:46)

Joo ja jos tää sanotaanko lapsellinen toisten kalikaksi ym. nimittely

Sehän oli tiivistelmä siitä vanhasta sanonnasta, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Eli ei tässä ketään kalikaksi ole sanottu. Tässä kohassa pitäis olla hymiö mutta en jaksa laittaa koska se on niin työlästä hommaa.

Eipä tuonkaan postin informaatioarvo kummoinen ole.

Informaatioarvo tässä tapauksessa riippuu postin vastaanottajasta. Tässäkin pitäisi olla hymiö, mutta en jaksa laittaa, koska se vie niin paljon aikaa ja on työlästä hommaa, kun pitää ensin miettiä että millaisen hymiön laittaisi ja sitten pitää vielä näppiksen nappuloista hakea sopivat kirjaimet ja pisteet, että saa hymiön esillepantua mahdollisimman sopivasti, että se ei ole liian hauska, eikä toisaalta provosoiva sen katsojaa kohtaan.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Tuomo_
20.05.2010 13:03:45
Kyllä se nyt on niin, että meikäläinen on feidattu tältä palstalta pois. Ei mun tarvitse mitään vinoilua keneltäkään kestää. On joillekin helpompi jatkossa hengittää, kun en ole heittelemässä epäasiallisia kommentteja. Mutta hyvää kesää kaikille.

Terveisin Tuomo
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Teijo K.
20.05.2010 13:19:24

Eihän täälä oo kohta enää kettään. Apua. Elkää jättäkö.
Lennu
20.05.2010 14:38:09

BigPapa: Sehän oli tiivistelmä siitä vanhasta sanonnasta, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Ei kukaan, edes sinä, ole oikeasti näin hölmö. Nyt lääkkeet kondikseen, ihan oikeesti. Äläkä lähettele mitään pikaviestejä, vaan mieti, miksi noi sun ääliömäiset ja täysin huumorintajuttomat tökkäsyt ärsyttää ihmisiä.
My life is like an Opel-highway.
arppah8
20.05.2010 14:42:52 (muokattu 20.05.2010 14:43:13)

Onneksi oon jumahtanut hevirokkikitaristiksi, eihän tämmöistä bluestuska-angstia kestäisi kovinkaan kauaa. Ja mä kun luulin et just hevijätkät ovat ikuisia lapsia. Vaikka oonhan minä kyllä sitäkin...
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
BigPapa
20.05.2010 14:54:30

Lennu: Ei kukaan, edes sinä, ole oikeasti näin hölmö. Nyt lääkkeet kondikseen, ihan oikeesti. Äläkä lähettele mitään pikaviestejä, vaan mieti, miksi noi sun ääliömäiset ja täysin huumorintajuttomat tökkäsyt ärsyttää ihmisiä.

Joo no aletaan sit huumorista konstaileen? Ei kiitos. Sulla on varmaan se just oikee huumori, joka saa jokaisen niin hyvälle tuulelle?
Lennu
20.05.2010 14:57:23

BigPapa: Joo no aletaan sit huumorista konstaileen? Ei kiitos. Sulla on varmaan se just oikee huumori, joka saa jokaisen niin hyvälle tuulelle?

Vitustako sinä siitä mitään tiedät?
My life is like an Opel-highway.
WanhaWetäjä
20.05.2010 15:00:27

J.Hollström: Eipä näitä taida kovin montaa olla. WW tosta harmoniaköyhyydestä on tainnut pari...kuustoista kertaa mainita, mutta onko juuri muita?

No ei ole muita, kaikki muuthan pitävät näitä taustoja ihan mielttömän monipuolisina ja inspiroivina, AINA!! Tai sitten ei...
Mä olen tän palstan ainoa ja virallinen kusipää ihan mielelläni.
Oikeat kusipäät ovat useimmiten kuitenkin ns oikeassa elämässä, täällähän voi kuka tahansa leikkiä ns "hyvää jätkää", totuus saattaa olla sitten jotain ihan muuta.
Vahvat OMAT mielipiteet, sarkasmi ja itseironia eivät sovi tänne, sen olen ymmärtänyt, roots on vakava asia. Joka saatanan kirjotus pitäsi selittää ja alleviivata mikä on tosissaan kirjoitettua mikä ei. On henkilöitä joilta vittuilu ja "itkeminen" sallitaan, mä olen saanut kuulla ihan perseestä olevaa vittuilua ihan tarpeeksi mm mun ex- ammatistani, joka sattu olemaan tanssimuusikko.

Tämä on ehkä lievää karrikointia MUTTA ....joka skabassa pitäsi antaa pojot tietyille vedoille, jos ei muuten niin nickin perusteella, ja soittaa pitäs tietyllä tavalla. Omaehtoisuus ei todellakaan pääse täällä loistamaan, poislukien mestarit Kuha, Mad Matt ja muutama muu.
Pahoittelut siitä että en ole perseennuolija ja joukkosielu missään asiassa.

Mutta jos dumarointi kiinnostaa niin pistä listaa pöytään.
Ei tarvi, viesti on ihan selvä, Velsa ja BP jatkakoon vaikka keskenään näitä skaboja, ehkä mun poisjääminen saa kaikki kyrpiintyneet pallinaamat palaamaan, toivon sitä todella.
Mm Kuhan, Mad Mattin ja stratomasterin soittoa on aina kiva kuunnella, ja nämä kaverit eivät itke ikinä mistään, soitto puhuu puolestaan. Tämä ei ole perseennuolemista vaan mun mielipide herrojen soitosta.

Kesä tulee, pääsee kalaan mökille, soittoon tulee muutenkin paussia, tää on ihan hyvä paikka lopetaa nämä jutut. Ei tarvi kenenkään menettää hermojaan mun jutuista enää.

Hyviä skaboja, ja hyvää kesää ;-)
BigPapa
20.05.2010 15:03:14

Lennu: Vitustako sinä siitä mitään tiedät?

No ei kai sitä sieltä tarvii kattoo, vai?
velsa
20.05.2010 15:22:40

WanhaWetäjä: No ei ole muita, kaikki muuthan pitävät näitä taustoja ihan mielttömän monipuolisina ja inspiroivina, AINA!! Tai sitten ei...
Mä olen tän palstan ainoa ja virallinen kusipää ihan mielelläni.
Oikeat kusipäät ovat useimmiten kuitenkin ns oikeassa elämässä, täällähän voi kuka tahansa leikkiä ns "hyvää jätkää", totuus saattaa olla sitten jotain ihan muuta.
Vahvat OMAT mielipiteet, sarkasmi ja itseironia eivät sovi tänne, sen olen ymmärtänyt, roots on vakava asia. Joka saatanan kirjotus pitäsi selittää ja alleviivata mikä on tosissaan kirjoitettua mikä ei. On henkilöitä joilta vittuilu ja "itkeminen" sallitaan, mä olen saanut kuulla ihan perseestä olevaa vittuilua ihan tarpeeksi mm mun ex- ammatistani, joka sattu olemaan tanssimuusikko.

Tämä on ehkä lievää karrikointia MUTTA ....joka skabassa pitäsi antaa pojot tietyille vedoille, jos ei muuten niin nickin perusteella, ja soittaa pitäs tietyllä tavalla. Omaehtoisuus ei todellakaan pääse täällä loistamaan, poislukien mestarit Kuha, Mad Matt ja muutama muu.
Pahoittelut siitä että en ole perseennuolija ja joukkosielu missään asiassa.

Ei tarvi, viesti on ihan selvä, Velsa ja BP jatkakoon vaikka keskenään näitä skaboja, ehkä mun poisjääminen saa kaikki kyrpiintyneet pallinaamat palaamaan, toivon sitä todella.
Mm Kuhan, Mad Mattin ja stratomasterin soittoa on aina kiva kuunnella, ja nämä kaverit eivät itke ikinä mistään, soitto puhuu puolestaan. Tämä ei ole perseennuolemista vaan mun mielipide herrojen soitosta.

Kesä tulee, pääsee kalaan mökille, soittoon tulee muutenkin paussia, tää on ihan hyvä paikka lopetaa nämä jutut. Ei tarvi kenenkään menettää hermojaan mun jutuista enää.

Hyviä skaboja, ja hyvää kesää ;-)

Jes.........Morjens!!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
20.05.2010 15:46:55 (muokattu 20.05.2010 15:47:58)

Elättelen kainoa toivetta, että sen takia ei suljeta soittelemasta pois, kun onhan tää hauskaa puuhaa, ja huuliharpun kanssa on aika turha mennä sohimaan noihin kitarapalstan kemuihin. Juuri alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että kadoksissa ollut tatsi alkaa pikkuhiljaa palailemaan, ja tommoiseen sähköiseen hommaan olen kritiikkien kautta saanut ihan kokonaan uusia eväitä. Ehkä mä vielä innostun sitten tutustumaan tähän sähköiseen rootsiin samalla. Nykyään tulee suhtauduttua musaan avoimemmin kuin joskus nuorempana. :)

Eikö jatkat vaan, mukava noita munnarivetoja on kuunnella ja nyt voi niitäkin vertailla kun on useempikin munnaristi joskus mukana.
Zeeboo
20.05.2010 19:10:25 (muokattu 20.05.2010 19:41:26)
-------------
E:
Joo, kiitoksia vaan tähänastisesta kaikille, ketään pois jättämättä ja mukavaa kesää. Tämä koira jää älähtämättä kaluamaan uutta kalikkaa. (sopiva hymiö)
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)