presso 13.03.2004 10:49:08 | |
---|
Kertokaapa, mikä on paras kaiku SURF-musiikkiin ? |
Härski 13.03.2004 11:16:38 | |
---|
Nauhakaiku tai Delay. |
ollisal 13.03.2004 11:22:23 | |
---|
No en nyt sanoisi. Kokeiles vaikka EH:n Holy Grailia. |
PolkaTulk 13.03.2004 11:23:14 | |
---|
Taikka dick dalen (joskus) käyttämä slap back echo,jota käytti myös jimmy page.Se ei kylläkään ollu surhvi-miehiä vaikka wahin omistikin. Now baby taste some King´s Row... |
fatso 13.03.2004 11:58:36 | |
---|
"What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
heinovi1 13.03.2004 12:13:07 | |
---|
Nimenomaan tuo putki-reverb aikaansaa sen perinteisen surf-soundin (ja tietysti, kitarat jne.) . Ko. laatikko lisää mehevän kaiun kyllä mihin tahansa styrkkariin. Noilla Fendereillä on nauhoitetu aikamoinen röykkiö surf-musiikkia, kts. Dick Dale, Ventures, Astronauts, Lively Ones.... Itselläni on onni omistaa moinen. Sopii todella laajasti moneen muuhunkin musiikkiin. Rautalankaankin käytän, koska laitteen säädoillä pystyy muokkamaan aika monipuolisesti ääntä. Ei siis pelkkää kaiun määrää. Nuo Delayt ja Echot antaa tietysti oman lisänsä, mutta onhan jousikaiku ja nauhakaiku/delay täisin eri asioita. Delay toistaa. Jousikaiku "kaikuu" |
presso 13.03.2004 15:45:42 | |
---|
KIITOKSET VINKEISTÄ ! MITÄ MAHTAA MAKSAA TUO FENDERIN JOUSIKAIKU JA MISTÄ SELLAISEN SAISI HANKITTUA ? |
echo 13.03.2004 17:14:48 | |
---|
Kertokaapa, mikä on paras kaiku SURF-musiikkiin ? Ehdottamasti paras kaiku SURFFailuun on FENDER '63 TUBE REVERB, minulla on sellainen ja on aivan erinomainen. Kaksi tuollaista reissueta on muuten kitarapajalla nytkin myynnissä, suosiittelen, sell your computer...buy a guitar
- tom petty |
Shaft 13.03.2004 20:18:09 | |
---|
Kotimaisella Monsterilla näyttää myös olevan asiallisen näköinen, osittain 6G15 designiin perustuva jousikaiku/vibrato-yhdistelmä. Lieneekö kenelläkään kokemusta näistä? Voisi olla myös tsekkaamisen arvoinen vaihtoehto. |
Joees 13.03.2004 22:41:05 | |
---|
Kitarapajalla nuo kaksi käytettyä reissueta vuosimallia -94, -95 olivat 700e kumpainenkin. Itse olen katsellut tuollaista jo jonkin aikaa, vaan ei anna rahat myöten. Lahjoituksia otetaan vastaan? ;-P Groooove is in heart! |
Jani The Rock 13.03.2004 22:48:40 | |
---|
No sitten on tietysti Peaveyn Valverb, tollanen räkkimitoitettu putkikaiku jossa on lisänä tremolo. Sellasen vois säkällä löytää käytettynä suht edullisestikin. Rough and tough and plenty mean. |
presso 14.03.2004 08:52:36 | |
---|
Jos Kitarapajan hinta käytetystä on 700,- euroa, niin mitä sellainen mahtaa maksaa uutena ja saako uusia enää mistään ? |
Uutena menevät joissain musiikkiliikkeissä jopa lähelle 1000 €, tilaamalla niitä saa. Keltaisessa pörssissä näyttäis olevan juuri yksi myynnissä käytettynä 500 €. Kannattaa myös vilkaista www.bmelectronics.tk Siellähän on tuommoinen Fender 6G15 :een perustuva jousikaiku tehtynä. Olen sillä itse soittanut, ja on todella hyvä. Ebay:ssa myydään sitten noita vanhempiakin versioita aika paljon. Niillä on monesti hintaa paljon enemmän kun käyvät kai harvinaiseksi. Soundi ei kyllä 40 vuotta sitten tehdyssä ole kuitenkaan kovinkaan paljon erilainen. Ja jos oikein "puritaaniksi" haluat ruveta tietysti ostat Fender Jaguarin, Twin Reverbin, surffilaudan, -65 Cadillacin :) |
surf6gtr 21.08.2004 02:00:26 | |
---|
surfs up niin ,ja jos sattuu saamaan käsiinsä uuden putkireverbin voi cowabungan surfinstru-ringin sivuilta bongata kytkennän aparaatin muuttamiseksi lähemmäs vanhaa soundia,itselläni on ao.muutos ja hyvin toimii... |
Feggy 21.08.2004 10:58:54 | |
---|
Ja jos oikein "puritaaniksi" haluat ruveta tietysti ostat Fender Jaguarin, Twin Reverbin, surffilaudan, -65 Cadillacin :) Heh! Vielä puuttuu lauta ja Caddy. Ja ajokortti. Less is more. |
Anarkiapurilainen 21.08.2004 11:13:34 | |
---|
Minusta surfin soittamiseen riittää vahvistimen oma jousikaiku (ts. surfia pitäisi soittaa vain kohtuullisen hyvän reverbin omaavilla vahvareilla..). Melkoista fundamentalismia pistää 700-1000 € kiinni yhteen efektiin. Normaalin putki-Fenderin reverbin pitäisi riittää ihan hyvin. Mutta toisaalta, itse olen treenannut surf-biisejä humpparikitaralla ja ollut ihan tyytyväinen soundeihin.. |
Chemo 22.08.2004 16:55:01 | |
---|
Normaalin putki-Fenderin reverbin pitäisi riittää ihan hyvin. Niinhän sitä voisi luulla... mutta kun on kerran päässyt oikean erillisputkikaiun makuun, ei paluuta ole! Ramalamadingdong. |