BigPapa 18.05.2010 17:39:34 (muokattu 19.05.2010 13:27:08) | |
---|
Täydennetyllä listalla: Tääl on kyllä ihan liikaa tollasta tuulihattumeininkiä, niin äänestyksissä, kuin siinäkin että kuka vetää skaban. Veä sää ku mä en ny viitti jne...kiittäisin tässä mukavista skabailuista muutamia ja ihan sydämestäni: Velsa, Stratomaster, Kuha, MadMatt, Haukkis, J.Hollström, Blaekie, Manetti, PurpleMasiin, Illu, Forest, LamaAjanElvis, Korggari, Krk, Zeeboo, Johnnycaster, Rattledad, BluesGuitar, Liljam, Latuska90, Nipatzki, gary_field, tigi, Olanov ja WW:kin, sickboy, JaSo ja oli joku uudempikin tulokas, mutta näin. Ehkä joskus palaan, ehkä en. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illulla oli jo kova veto rootsskabassa, ennen kuin otti sen pois. |
JaSo 18.05.2010 18:17:40 | |
---|
Eiköhän tuo Papan asia jo tullut näillä listoilla selväksi. En oikein ymmärtänyt koko pointtia, anteeksi vaan. Eikö kuitenkin jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseen ja siihen pitääkö jonkun soitosta vai ei? Oletuksena kai on että jos tänne (tai mihin vaan) julkaisee omia tuotoksia niin niistä palautetta tulee, joskus positiivista joskus negatiivista. Ymmärtääkseni skaban tarkoitus ja toive on että soittoja kommentoidaan, jos kommentteja ei omasta soitosta halua niin voisi varmaan mainita sitten asiasta. Itse en ainakaan ole huomannut mitään halveksuntaa ketään kohtaan arvosteluissa. Se kuka on minkäkin alan asiantuntija on eri juttu. Täällä kai kuitenkin pääasiassa pyörii musiikin harrastajia joten ei kai tämä niin vakavaa ole, ei ainakaan pitäisi olla. Ei muuta kun eteenpäin iloisella mielellä! Less is more... |
BigPapa 18.05.2010 18:40:59 (muokattu 18.05.2010 19:01:56) | |
---|
JaSo: Eikö kuitenkin jokaisella ole oikeus omaan mielipiteeseen ja siihen pitääkö jonkun soitosta vai ei? Tää juttu ei oo ihan näin yksiulotteinen kuin esität. Kyllä kai minäkin voisin pitää kavereitteni soitosta ihan kauheesti, jos mulla kavereita täällä olis. Ja ilman muuta antaisin pojot näille kavereille tai muuten vaan mukaville jätkille, vaikka ne ei niin kummosia välttämättä esittäis. Perustin tän skaban, että näistä päästäis, kun sooloskaba alko näyttään just tällästä puolta. No nythän se on sit täälläkin ja iloisella kaverimeiningillä vaan eteenpäin, näinkö? Ei kai täällä olla mielipiteiden takia vaan siksi, että sais rehellistä, alle viivaan sanan rehellistä palautetta soitostaan. Ehkä tässä tosiaan on sitten harrastelijat vs. pidemmälle ehtineet - tyyppinen ristiriitakin olemassa. Ja sitten on näitä aivan ufoja äänestäjiä, jotka en tiedä miksi, jättää pojot antamatta helvetin hyville vedoille, enkä tarkoita itseäni tällä edes. Monia todella hyviä vetoja on sivuutettu eräitten toimesta aivan säännönmukaisesti. Tätä ovat muutamat muutkin pohdiskelleet. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
JaSo 18.05.2010 19:05:24 | |
---|
No joo se on tietysti ikävä jos kavereita äänestellään vaan kaveruuden takia. Itse tarkoitin että kun harrastepohjalla liikutaan niin moni ehkä kuitenkin äänestää ihan fiilispohjalta eli sitä äänestetään mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä. Näin myös itse toimin kun en musiikin teoriasta ym "hienouksista" mitään ymmärrä. Toivotaan että tämäkin keskustelu osaltaan vaikuttaa positiivisesti skaban jatkoon on tämä kuitenkin niin mukavan oloinen juttu! BigPapa: Tää juttu ei oo ihan näin yksiulotteinen kuin esität. Kyllä kai minäkin voisin pitää kavereitteni soitosta ihan kauheesti, jos mulla kavereita täällä olis. Ja ilman muuta antaisin pojot näille kavereille tai muuten vaan mukaville jätkille, vaikka ne ei niin kummosia välttämättä esittäis. Perustin tän skaban, että näistä päästäis, kun sooloskaba alko näyttään just tällästä puolta. No nythän se on sit täälläkin ja iloisella kaverimeiningillä vaan eteenpäin, näinkö? Ei kai täällä olla mielipiteiden takia vaan siksi, että sais rehellistä, alle viivaan sanan rehellistä palautetta soitostaan. Ehkä tässä tosiaan on sitten harrastelijat vs. pidemmälle ehtineet - tyyppinen ristiriitakin olemassa. Ja sitten on näitä aivan ufoja äänestäjiä jotka, en tiedä miksi jättää pojot antamatta helvetin hyville vedoille, enkä tarkoita itseäni tällä edes. Monia todella hyviä vetoja on sivuutettu eräitten toimesta aivan säännönmukaisesti. Tätä ovat muutamat muutkin pohdiskelleet. Less is more... |
Teijo K. 18.05.2010 19:10:13 | |
---|
Skabassa on liian kova taso. Pisteet loppuu aina kesken ennen kuin kerkee puoliakaan kuuntelemaan. Mutta se sanallinen arviohan on se varsinainen "juttu", ei ne pisteet. Aina on hienoa jos joku on jaksanut kirjoitella jotain omasta soitosta. |
BigPapa 18.05.2010 19:22:15 | |
---|
Teijo K.: Skabassa on liian kova taso. Pisteet loppuu aina kesken ennen kuin kerkee puoliakaan kuuntelemaan. Mutta se sanallinen arviohan on se varsinainen "juttu", ei ne pisteet. Aina on hienoa jos joku on jaksanut kirjoitella jotain omasta soitosta. Tuntuu noi pojot merkitsevän äänestäjillekin kun niitä ihan tietoisesti jätetään antamatta tietyille pärrsoonille. Eikä tää nyt tarkota sua välttämättä. Sullahan oli joku ihan ikioma systeemi arpoa nämä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
SikaSilu 18.05.2010 20:20:52 | |
---|
velsa: Siitä vaan omaa billy/southern/whatever skabaa pystyyn ni ei tarvi ihmetellä..... Näihinhän ei ole pakko vetää mitään jos näistä ei diggaa! Ihanko totta ??? Ilmeisesti mun pointti ei kaikille mennyt perille, mut sama kai. Carry on :) "Watch my back" sano kyttyräselkä... |
Illu 18.05.2010 20:35:16 | |
---|
Teijo K.: Illulla oli jo kova veto rootsskabassa, ennen kuin otti sen pois. Miä panin toisen tilalle, jos viitsit Latuska korjata linkin äänestys ketjuun. Anteeksi kun nyt sählään näitten kanssa. En tiedä onko toi uusikaan sen parempi, mutta kiva oli soitella. |
Teijo K. 18.05.2010 21:22:02 | |
---|
BigPapa: Tuntuu noi pojot merkitsevän äänestäjillekin kun niitä ihan tietoisesti jätetään antamatta tietyille pärrsoonille. Eikä tää nyt tarkota sua välttämättä. Sullahan oli joku ihan ikioma systeemi arpoa nämä. Joo, mulla oli sellanen, että laitan siihen järjetykseen kun ittestä tuntuu passelilta. Tuskin kukaan muu sellaista kehtaa käyttää? Siinähän se ongelma vaan sitten on, kun pisteet ei riitä kaikille jotka sellaisen "ansaitsisi". |
WanhaWetäjä 18.05.2010 21:44:09 | |
---|
BigPapa: Tuntuu noi pojot merkitsevän äänestäjillekin kun niitä ihan tietoisesti jätetään antamatta tietyille pärrsoonille. Heh....joo, herra Albert J. Latuska ei ole antanut mulle pisteitä kovinkaan usein, soitossani on liikaa erikoisia ääniä, jopa kokeilevaa jatsia ;-) Eikä tää nyt tarkota sua välttämättä. Sullahan oli joku ihan ikioma systeemi arpoa nämä. Eiköhän näitä arvo itse kukin, itse en kuitenkaan. Ehkäpä kaikilla ei aina riitä sanaisen arkun sisältö kun pitäisi kuunnella ja arvioida 1,5 min x 25 kpl kolmen soinnun "..ttu AINA nää samat lickit" blyyssooloa joita on ollut jo n 50-100 edellistä SKABAA!!!!!Tai jotain .... Mieluusti nostaa sieltä ns "varmat" esiin ja antaa pojot kuuntelematta, nickien perusteella, ne wanhat hyviksi havaitut? Eikä mene varmasti edes kovin paljon metsään.... Mutta joo...ei näitä ole pakko soittaa jos ei huvita, nyt ei huvita kyllä yhtään, vaan taidan lähteä saunaan!!!! Helvetin tylsää ja harmoniaköyhää musaahan blues pääsääntösesti on mutta sitä on hiton kiva soittaa vaikka ei osaiskaan. Hyvää kesää! |
latuska90 18.05.2010 22:27:39 | |
---|
WanhaWetäjä: Heh....joo, herra Albert J. Latuska ei ole antanut mulle pisteitä kovinkaan usein, soitossani on liikaa erikoisia ääniä, jopa kokeilevaa jatsia ;-) Eiköhän näitä arvo itse kukin, itse en kuitenkaan. Ehkäpä kaikilla ei aina riitä sanaisen arkun sisältö kun pitäisi kuunnella ja arvioida 1,5 min x 25 kpl kolmen soinnun "..ttu AINA nää samat lickit" blyyssooloa joita on ollut jo n 50-100 edellistä SKABAA!!!!!Tai jotain .... Mieluusti nostaa sieltä ns "varmat" esiin ja antaa pojot kuuntelematta, nickien perusteella, ne wanhat hyviksi havaitut? Eikä mene varmasti edes kovin paljon metsään.... Mutta joo...ei näitä ole pakko soittaa jos ei huvita, nyt ei huvita kyllä yhtään, vaan taidan lähteä saunaan!!!! Helvetin tylsää ja harmoniaköyhää musaahan blues pääsääntösesti on mutta sitä on hiton kiva soittaa vaikka ei osaiskaan. Hyvää kesää! Soittihan itse P. Järvinen koko julkisen levytysuransa ajan, varsinkin soolojaan samoilla vanhoilla aineksilla (karkeasti duuri- ja mollipentatonisen määrätietoinen yhdistely), sortumatta mitenkään kovin radikaaleihin kokeiluihin. MUTTA, silti se soitto kuulosti/kuulostaa upealta. Se on se tatsi (voimakas attack kieliin), vibrato, soundi ja tyylitaju. Sekä saada pentatoninen asteikko kuulostamaan mahtavalta lisäten tietysti sekaan joitain harmonisesti maukkaita korusäveliä. Patchy Moss taitaa olla yks niitä Järvisen harvoja kokeellisia biisejä: http://www.youtube.com/watch?v=tnA2Z_SwVnU tai Hot Matter: http://www.youtube.com/watch?v=9cra5Xm2aRU&feature=related ...onhan näitä, kun tossa tutkiskelin. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
velsa 18.05.2010 22:36:31 (muokattu 18.05.2010 22:44:00) | |
---|
WanhaWetäjä: Heh....joo, herra Albert J. Latuska ei ole antanut mulle pisteitä kovinkaan usein, soitossani on liikaa erikoisia ääniä, jopa kokeilevaa jatsia ;-) Eiköhän näitä arvo itse kukin, itse en kuitenkaan. Ehkäpä kaikilla ei aina riitä sanaisen arkun sisältö kun pitäisi kuunnella ja arvioida 1,5 min x 25 kpl kolmen soinnun "..ttu AINA nää samat lickit" blyyssooloa joita on ollut jo n 50-100 edellistä SKABAA!!!!!Tai jotain .... Mieluusti nostaa sieltä ns "varmat" esiin ja antaa pojot kuuntelematta, nickien perusteella, ne wanhat hyviksi havaitut? Eikä mene varmasti edes kovin paljon metsään.... Mutta joo...ei näitä ole pakko soittaa jos ei huvita, nyt ei huvita kyllä yhtään, vaan taidan lähteä saunaan!!!! Helvetin tylsää ja harmoniaköyhää musaahan blues pääsääntösesti on mutta sitä on hiton kiva soittaa vaikka ei osaiskaan. Hyvää kesää! Mä oon kanssa henkisesti ihan riekaleina ku joku ei joskus oo antanu mulle kaikkia mahdollisia pisteitä,tapan kohta itteni jos ei niitä rupea tippumaan...................8) Kauas on pitkä matka........ |
Veikko 18.05.2010 22:49:52 | |
---|
Toteuttakaa kisat nimettöminä. Niin, että vain taustantekijä tietää oikeat henkilöllisyydet. Mr. Treehorn treats objects like women, man - The Dude |
Lennu 18.05.2010 22:54:48 (muokattu 18.05.2010 23:02:21) | |
---|
Veikko: Toteuttakaa kisat nimettöminä. Niin, että vain taustantekijä tietää oikeat henkilöllisyydet. Hauska idea. My life is like an Opel-highway. |
t-tyrjä 18.05.2010 22:59:55 | |
---|
soitot on täällä melko roots ja keskustelut aika progea |
Teijo K. 18.05.2010 23:00:58 | |
---|
t-tyrjä: soitot on täällä melko roots ja keskustelut aika progea Mie harrastan molempia. :) |
t-tyrjä 18.05.2010 23:06:43 | |
---|
vai olisko kuitenkin päinvastoin, kun eikös proge tarkota kehittyvää. |
Gary Enfield 18.05.2010 23:18:18 | |
---|
No ei oo tuo progekaan niin kauheesti kehittyny viime vuosina. |
Teijo K. 18.05.2010 23:24:18 | |
---|
gary field: No ei oo tuo progekaan niin kauheesti kehittyny viime vuosina. 1975 kieppeillä tais tulla vielä uusia juttuja. :) |