Aihe: Monipuolinen vahvistin alta 2000Eur
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
baba o riley
17.05.2010 21:34:06
jussi1976: No jos 2000 euroa, niin tasan ja aivan ehdottomasti kaksi nuppia: Marshall JVM 410H SEKÄ Marshall 6100:nen. Nää sitten yhdistetään niin, että hankitaan joko yksi stereoyläkaappi 4x12" tai kaksi kappaletta monona 4x12" (tai 2x12") tai vaikka 4 kappaletta 4x12" mono-kaappeja, ja ajetaan nuppeja pedaalilla. 6100 on suvereeni puhtaissa ja keskiäänissä, ja sitten näitä voi sekoittaa JVM:n kanssa eri suhteissa, jolloin saadaan törkeän hirveän loistavan upea saundi. Ja tehoahan on sitten se 2X100W...
Mahdollisuuksia on myös enemmän kuin missään muussa yksittäisessä nupissa, koska 6100:ssa on 3 kanavaa ja JVM 410:ssä 4, ja näitäkin voi miksailla keskenään. Kun liittää vielä settiin jonkun hyvän efektilankun ja särön, niin voi voi.... You Tubesta löytyy vielä testausta tällä yhdistelmällä vuorotellen ja yhdessä.

Ja muuten käytettyinä molemmat nupit liikkuu jossain 800 euron hujakoilla, eli siihen 2000 euroon saa vielä sen stereoyläkaapinkin... :o)

Tän täytyy kyllä olla typerin investointi kahdelle tontulle.... Kyllähän kahella tonnillla hirveen määrän skeidaa saa. Kumpikaan ei ole soundillisesti saati sitten muutenkaan mitään elämää suurempaa, saati sitten että joutuis kuuntelee sitä skeidaa stereona, eli kaksin verroin kauheeta. Tohon hintaan löytyy kyllä todella hyväsoundisia nuppeja (sisältää sekä kliinin että särön) ja saa ihan half stackinkiin asti.
jussi1976
17.05.2010 21:40:33
Minusta ei. Mä en ottaisi mitään yksittäistä, vaan juuri ton setin.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
kimurantti1
17.05.2010 22:10:42
jussi1976: Minusta ei. Mä en ottaisi mitään yksittäistä, vaan juuri ton setin.

Eikös sulla ole tuon verran vahvistinkamoissa kiinni? Siispä mikset hommaisi tuollaista yhdistelmää itsekin?
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Juicy
17.05.2010 23:07:25

Mä ottaisin ainakin koko rahan edestä microcubeja. Hitto, kun hommais vielä käytettyinä niin niillä sais kunnon 22.2-soundit:

http://en.wikipedia.org/wiki/22.2

Sais jo melko realistisen kuulosta kitarasoundia, melkein kuin oikeassa elämässä!
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
jussi1976
18.05.2010 00:13:22
kimurantti1: Eikös sulla ole tuon verran vahvistinkamoissa kiinni? Siispä mikset hommaisi tuollaista yhdistelmää itsekin?

Multa puuttuu vain tuo 6100, niin sitten on. Jahka nyt löydän, niin hankin.
kimurantti1
18.05.2010 00:32:16
jussi1976: Multa puuttuu vain tuo 6100, niin sitten on. Jahka nyt löydän, niin hankin.

Selvä homma. Raportoi ihmeessä että miltä soundaa, kun saat sellaisen.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jniska
18.05.2010 16:29:22
jussi1976: No jos 2000 euroa, niin tasan ja aivan ehdottomasti kaksi nuppia: Marshall JVM 410H SEKÄ Marshall 6100:nen. Nää sitten yhdistetään niin, että hankitaan joko yksi stereoyläkaappi 4x12" tai kaksi kappaletta monona 4x12" (tai 2x12") tai vaikka 4 kappaletta 4x12" mono-kaappeja, ja ajetaan nuppeja pedaalilla. 6100 on suvereeni puhtaissa ja keskiäänissä, ja sitten näitä voi sekoittaa JVM:n kanssa eri suhteissa, jolloin saadaan törkeän hirveän loistavan upea saundi. Ja tehoahan on sitten se 2X100W...
Mahdollisuuksia on myös enemmän kuin missään muussa yksittäisessä nupissa, koska 6100:ssa on 3 kanavaa ja JVM 410:ssä 4, ja näitäkin voi miksailla keskenään. Kun liittää vielä settiin jonkun hyvän efektilankun ja särön, niin voi voi.... You Tubesta löytyy vielä testausta tällä yhdistelmällä vuorotellen ja yhdessä.

Ja muuten käytettyinä molemmat nupit liikkuu jossain 800 euron hujakoilla, eli siihen 2000 euroon saa vielä sen stereoyläkaapinkin... :o)

Hehhee, tää on jo uskomaton veto.
Tai miks ei 2 kpl JVM:iä = 2 x muhjuinen saundi
Laiha Lissu oli paras
mitja
18.05.2010 16:39:12
jniska: Hehhee, tää on jo uskomaton veto.
Tai miks ei 2 kpl JVM:iä = 2 x muhjuinen saundi

Onko se nuppi tosiaan ihmisten mielestä niin huono?
On pitänyt pidempään käydä testaamassa, koska ominaisuuksiltaan on kiinnostava.
Täytyypä itse käydä toteamassa!
Ja onko kaikki jotka sitä haukkuvat soittaneet edes koko vehkeellä?
HTMono
18.05.2010 17:10:22 (muokattu 18.05.2010 17:11:00)
mitja: Onko se nuppi tosiaan ihmisten mielestä niin huono?

Vaikken nupin haukkumiseen ole tässä osallistunut niin kokemusta kyllä kyseisestä vehkeestä löytyy aika paljon. Ja on se muhjuinen. Kliini ja pikkuroso vielä menettelee mutta higainiin ja varsinkaan nyky metallimusiikkiin mielestäni ihan väärä vehje. Särö on tukkoinen myös V30-kaapilla ja boostaamalla homma vain pahenee. Kannoin joskus kyseisen nupin studioon kun metallibändi sitä pyysi, sen jälkeen kun sitä oli jonkin aikaa ruuvailtu porukalla niin jäi yksimielisesti pois ihan vaan kun kaikki terä puuttui. Joko sirisee tai sitten pöhisee munattomasti. Kai siitä joku silti tykkää niinkuin tämäkin ketju osoittaa mutta täältä ei kyllä ääniä kys. vehkeelle tule.
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Mr. Speed
18.05.2010 17:16:02

Itse testailin sitä aika pitkään, ja se oli "ihan jees". Ei mitenkään sen hypen arvonen laitos. Aika kolkko, vaikka aika lujaa sitä luukuttelin. Jotenkin vahvistin kuulosti aika ohkaselta, eikä ollut yhtään "läsnä". Vähäsen tuli joku trankku mieleen siitä.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jniska
18.05.2010 18:37:07

Mulla oli JVM 205 H, eli puolet tuosta 410 nupista.
Ja oli se muhjuinen, crunch-puoi menetteli, lead-puoli aivan puuroa.
Testailin useammalla kaapilla ja eri putkiakin kokeilin. Ei vaan tuottanut haluamaani saundia. Ja niinkuin Mr Speed sanoi, saundi jää ohkaiseksi.
Mutta pahin ongelma oli että se ei tykännyt muljuttimista edessä, säröjä tuli testattua aika paljonkin siinä edessä, mutta ei niin ei.

Nykyinen Bluetone Plexi onkin sitten aivan toista maata. Tosin saisihan noita JVM:iä 2 kpl Bluetonen hinnalla.
Laiha Lissu oli paras
jussi1976
18.05.2010 18:54:21

Mä tykkään siitä! Paras ja monipuolisin Marsu ikänä, toinen hyvä oli 6100:nen - se oli vain hengeltään ihan erilainen, vähemmän säröä, huippuhyvä puhdas kanava ja keskivoittoisempi saundi. Soolosaundin on JVM:ssä Marsua tavanomaista kireämpi, mutta mielestäni uskomattoman maukas ja elävä. Ei puuroudu kompatessa vähääkään, eikä kyllä muutenkaan. Milloin tahansa valitsisin tämän kuin minkä tahansa Mesan, jos pitäisi ns. all-round vahvistin valita. Säröä on JVM:ssä tavattomasti - enemmän kuin missään muussa Marsussa - joskin taustameteliä on OD2 kanavalla vähän enemmän tästä syystä, mutta noisegate väliin - se kuitenkin täytyy olla kun efektejä käyttää.
Mr. Speed
18.05.2010 20:48:35
jussi1976: Mä tykkään siitä! Paras ja monipuolisin Marsu ikänä, toinen hyvä oli 6100:nen - se oli vain hengeltään ihan erilainen, vähemmän säröä, huippuhyvä puhdas kanava ja keskivoittoisempi saundi. Soolosaundin on JVM:ssä Marsua tavanomaista kireämpi, mutta mielestäni uskomattoman maukas ja elävä. Ei puuroudu kompatessa vähääkään, eikä kyllä muutenkaan. Milloin tahansa valitsisin tämän kuin minkä tahansa Mesan, jos pitäisi ns. all-round vahvistin valita. Säröä on JVM:ssä tavattomasti - enemmän kuin missään muussa Marsussa - joskin taustameteliä on OD2 kanavalla vähän enemmän tästä syystä, mutta noisegate väliin - se kuitenkin täytyy olla kun efektejä käyttää.

Montas Mesaa oot ehtiny Marsuilultas testaamaan? ;) Tietty soundimieltymykset on kaikilla kyllä ihan oma juttu, mutta ei kaikki Mesat kuulosta Rectolta. Mark V on kyllä maukas. Siinä olet kyllä oikeassa, että jos ei puhuta oikeasti vanhoista marsuista, niin on tuo paras Marsu tähän mennessä. Se ei tosin ole paljon se...
jussi1976
18.05.2010 20:54:08
Olen aika montaakin. Mark V:stä en tiedä, mutta muut Mesat ei mulle ole olleet mitenkään erityisen monipuolisia. Txiaxis on poikkeus, mut se on etunen. JVM on mun mieleen, ei voi muuta.
Mr. Speed
18.05.2010 20:58:10
jussi1976: Olen aika montaakin. Mark V:stä en tiedä, mutta muut Mesat ei mulle ole olleet mitenkään erityisen monipuolisia. Txiaxis on poikkeus, mut se on etunen. JVM on mun mieleen, ei voi muuta.

Näinhän tietysti on, eikä siinä mitään. Mietin vain, että monta Mesaa olet testannut? Mä en itsekään ole mikään Rectofani, ja oikeastaan mättösäröillä JVM ja DR on yllättävän samanoloisia. Kumpikaan ei oiekin tunnu pysyvän kasassa, eikä tiukkuudesta voi puhua. Rectossa nyt on överialakerta, mutta muuten aika samanlaisia. Keveämmillä soundeilla musta Recto on parempi JVM:stä musta puuttuu se elävyys mistä puhuit. Jotenkin tönkkö ja tylsä tuli ekana mieleen.
nakedzen
19.05.2010 06:54:01
Saahan näistä tietysti keskustella mutta eiköhän se aloittaja tosiaan ole kahdessa vuodessa nuppinsa jo löytänyt (ja myynyt).
jussi1976
19.05.2010 12:26:51
On niitä väännetty puoleen ja toiseen eri yhteyksissä, toi Mark V on vielä kokeilematta. TriAxis miellyttää monipuolisuudellaan, mutta siinä(kin) on se soolosaundin tyypillinen Mesamainen saundi. Jos nyt saa sanoa, niin mun mielestä Mesa on hieman liian... kliininen mevimörssäri? Tarkoitan tällä sitä, että se on erittäin hyvä vehje sekä saundiltaan - raskaanpaan musaan - että luotettavuudeltaan, mutta toi JVM oli käytännössä ensimmäinen vahvari, joka yhdisti hurjan alapään ja kiristi sitä Marsun omaa särösaundia menettämättä sitä hiivatin komeaa soolosaundin sointia. Jos sen Marshallin 6100:sen keskialueen ja puhtaat saisi tohon JVM:ään, niin ko. vahvistin olisi täydellinen. JVM:ssä on vielä se, että se särösaundi on just sopivan pehmeä.

Nää on makuasioita, ja JVM 410 vastaa lähiten sitä, mitä mä haluan :o)
Numb
19.05.2010 12:32:21

jussi1976: Nää on makuasioita, ja JVM 410 vastaa lähiten sitä, mitä mä haluan :o)

Tässähän se asian ydin on.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
jniska
19.05.2010 14:25:06
Numb: Tässähän se asian ydin on.

Mut ei sitä JVM:ää kannata kaikkeen tunkea ja suositella.
Toi J76 o vähä tuuliviiri, pari kk sitten se hehkutti räkkilaitteita jne jne.
Laiha Lissu oli paras
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)